pyrtawa Opublikowano 7 Października 2014 Opublikowano 7 Października 2014 Witam, Mam w planach zakup skutera o pojemnosci ok. 300 ccm ( optymalnie na miasto i na autostrade). Do tej pory posiadalem jedynie mala 50-tke ( malaguti firefox) ktora wystarczyla, jednak zmiana miejsca pracy wymusila na mnie zakup czegos nowego. Poszukuje skutera ktory bedzie optymalny do poruszania sie po miescie jak i po autostradzie. Uzywany bedzie glownie przez jedna osobe ale nie wykluczam sporadycznych wypadow we dwojke. Moje typy to Sym CityCom 300 i ( duze kola, ciekawe wyposazenie i dobra jakosc wykonania i naprawde dobre opinie - jednak koszt ok 4 k euro), Yamaha X-City 250 ( ciekawy skuter miejski z duzymi kolami o nieprzecietnej stylistyce, niestety jest malo opini w internecie na temat tej maszyny a z tego co udalo mi sie znalezc ludzie narzekaja na spory apetyt na benzyne - koszt ok. 3.600 euro), piaggio x7 300 I.E. Evo ( skuter uznanej wloskiej marki, ladnie sie prezentuje - jedynie zegary wg mnie wygladaja malo ciekawie ale to nie jest najwazniejsze - skuter ma byc praktyczny - cena ok 3.400 euro) w gre wchodzi jescze jeden skuter Kymco k-xct 300 ( sportowe zaciecie, niezle osiagi i dobre wyposazenie - jednak jestem osoba o wzroscie 182 cm i nie czulem sie komfortowo siedzac na tym pojezdzie, kolana przeszkadzaly mi w manewrowaniu kierownica, cena ok 3.300 euro. Ostatnio zauwazylem ciekawa opcje jaka jest suzuki burgman 200 ( 2013 r.) nie tak ladny jak jego najnowsza wersja ale cena jest optymalna 3 700 euro. Na koniec co myslicie o marce Daelim ( model s3 300) wyglada ladnie, cena kuszaca tylko ten system z kluczykiem mi nie pasuje ( moze sie tylko spierdzielic ). Ogladalem rowniez Kymco people GTI 300 jak i Honde sh 300 ( drogo ) jednak maly kufer pod siedzeniem eliminuje te modele.Szukam skutera praktycznego, cenie sobie komfort podrozy nad osiagi. Mam nadzieje ze podzielicie sie swoimi doswiadczeniami i pomozecie mi wybrac skuter moich marzen. Pozdrawiam D
PrzemekK Opublikowano 7 Października 2014 Opublikowano 7 Października 2014 Żeby komfortowo jeździć po autostradzie, to moim zdaniem musisz szukać trochę większej pojemności. Po cenach sądząc, szukasz nówki. Rozważ kymco xciting 400. Mam citycoma i na autostradę trochę słabo. Komfort jest IMHO do ok 100km/h. Myślę, że większość 250-300 będzie miało tak samo. Aha, mam 182cm, czyli tyle samo co ty. Citycom jest ok przy tym wzroście, ale xciting 400 jest lepszy. Posiedziałem chwilę w salonie, miodzio
pyrtawa Opublikowano 7 Października 2014 Autor Opublikowano 7 Października 2014 Napisz mi cos wiecej o Twoim skuterze. Xciting jest swietny ale cena nie ta do pracy mam 25 km. Na dalsze trasy mam auto. Bylbym wdzieczny jakbys napisal cos o awaryjnosci i jakosci wykonania.
kitenation Opublikowano 7 Października 2014 Opublikowano 7 Października 2014 Yamahy X-City u nas nie kupisz... jesteś skazany na import. Jesli X-KTC jest za mały a X-Citing za drogi to śmiało można polecić to co jest po środku:) Czyli downtowna. Osiągi bardzo dobre masz, spalanie poniżej 4l cena też sensowna no i jest sporo przestronniejszy od X-KTC (no i trochę droższy obecnie, bo nie widziałem takiej promocji na niego jak na X-KTC). Ja mam 182 cm wzrostu i dojeżdżam codziennie do pracy 20 km w każdą stronę i spokojnie daje radę. Na autrostradę... hmm, fakt 300 to troszkę mało, między boegiem a prawdą 400 też nie pojedziesz w pełnym komforcie 150 km/h (maszyna bedzie się męczyć blisko V-max a to raczej mało zdrowę). ja mam wysoką szybę trurystyczną i do 120 km/h jeździ się komfortowo a silnik nie dostaje zadyszki (oczywiście solo). V-max ok 140, ale to już dla Kymkacza męczarnia na dłuższą metę. Piotrek
pyrtawa Opublikowano 7 Października 2014 Autor Opublikowano 7 Października 2014 Nie mieszkam w Pl i tu x city jest do kupienia bez problemu. Myslalem o downtownie ale troszku za duzy jak dla mnie, wydaje mi sie ze w korkach nie jest tak skuteczny jak wymienione przeze mnie modele. Co do-v max 110 -120 kmh w zupelnosci mi wytarcza
Foka Opublikowano 7 Października 2014 Opublikowano 7 Października 2014 Szukam skutera praktycznego, cenie sobie komfort podrozy nad osiagi. Do miasta najlepszy bedzie X-Max 250. Start do 80 km/h nic Cie nie pobije poza najszybszymi samochodami po tuningu. V-max 140 km/h. Komfortowy V-max 110 km/h. Super pakowny do miasta (bierz z kufrem jesli znajdziesz). Na autostrady troche bedzie brakowalo mocy, ale do 110 km/h spokojnie, powyzej to juz bedziesz sie meczyc ze standardowa szyba. Przed kupnem przymierzalem sie wszystkich skuterow o ktorych piszesz po kilka razy wszerz i wzdluz, porownywalem ladownosc, osiagi. Troche sie dziwilem robiac research w nexie, ze duzo osob pisalo "tylko X-max" dopoki sam nie wsiadlem. Jesli 250 ccm to za malo to wez 400. Najlepiej szukaj uzywki (tylko dobrze sprawdz, nie znam historii skutow z tych linkow, podaje tylko jako przyklady) http://olx.pl/oferta/yamaha-x-max-250-salon-polska-2012-r-bezwypadkowy-CID5-ID6OqxX.html#72b15fc43b http://olx.pl/oferta/yamaha-x-max-250-CID5-ID7anJT.html#72b15fc43b http://olx.pl/oferta/xmax-yamaha-x-max-250-2010r-CID5-ID6hRFx.html#72b15fc43b http://olx.pl/oferta/yamaha-x-max-xmax-yp-250-nowka-2011r-i-wl-rybnik-CID5-ID3C3o1.html#72b15fc43b
PrzemekK Opublikowano 7 Października 2014 Opublikowano 7 Października 2014 Jeśli chodzi o mojego Citycoma - jest bezawaryjny. No prawie - musiałem wymienić termostat i czujnik temperatury - bo temperatura zamiast ładnie płynnie rosnąć, skakała po mierniku. I to wszystko. Nigdy nie stanął na drodze. Ma 11 tys km i działa jak nowy. Jakość wykonania bardzo dobra, ale nie mam porównania do innych skuterów. Widziałem piagio beverly i nie różniło się dla mnie jakością. Pomyśl jeszcze nad downtownem - nie jest dużo większy, w korkach bez problemu śmiga. A jednak więcej mocy na autostradę się przyda. Citycom jest mega do miasta. Świetna wysoka pozycja dająca super widoczność i szybki start spod świateł. Ale do szybkich przelotów autostradą słabo się nadaje. Chyba że musisz kilka kilometrów się przekulać. Ja osobiście - gdyby mnie było stać - brałby dziś xcitinga 400. Jednak 36KM to fajna moc (citycom ma 22). Z testów wynika, że kymco do 120-130 bardzo ładnie się rozpędza, a jedzie powyżej 150km/h. To daje naprawdę komfort na autostradzie. Jakoś nie wyobrażam sobie moim citycomem wyprzedzania tira, który jedzie prawym pasem 100km/h jak z lewej tną samochody 140. Co do cen - idzie zima, dystrybutorzy może będą mieć promocje. Może będą wyprzedaże roczników za chwilę. Warto popytać. I nie bój się rozmiaru. Jak przesiadałem się z małego skutera 50ccm na citycoma, wydawało mi się, że to olbrzym. Po paru dniach stał się maleńki ps. w jakim kraju mieszkasz?
pyrtawa Opublikowano 7 Października 2014 Autor Opublikowano 7 Października 2014 Dziekuje za szybka i wyczerpujaca odpowiedz! Autostrada pare kilometrow do pracy przeboleje. Jak zauwazyles, interesuje mnie nowa maszyna ( jestem wygodny, lubie gwarancje ) a cena mnie jednak troche ogranicza, szkoda wydawac tysiac czy nawet wiecej ( euro ) zeby skuter jechal pare kmh wiecej. 110 kmh jest jak dla mnie w zupelnosci wystarczajace i jesli przy takiej predkosci nie meczy skutera to jest dla mnie jak najbardziej ok. Ps. Mieszkam w niemczech
RONIN Opublikowano 7 Października 2014 Opublikowano 7 Października 2014 Ja bym wybrał x-city lub x-maxa w zależności który ci się bardziej podoba, sam już prawie miałem kupić x-city gdyby nie wpadła mi w oko Aprilia Scarabeo 500. Urzekła mnie retro designem a cena używki była podobna. Gdyby budżet cię nie ograniczał to zwróciłbym twoją uwagę na Piaggio X-10 350cm3. Piękna maszyna tylko cena trochę przesadzona, może jakieś demo z dużym rabatem znajdziesz?
Sysgone Opublikowano 7 Października 2014 Opublikowano 7 Października 2014 Popieram Fokę, X-max to chyba najbardziej uniwersalna maszyna do miasta i na krótkie trasy.
pyrtawa Opublikowano 7 Października 2014 Autor Opublikowano 7 Października 2014 Teraz pytanie jaka jest roznica (i czy wgle jest) miedzy silnikiem 250 ccm z x city-15,6 kW (21PS) bei 7.500 /min- a x maxa - 15 kW (20PS) bei 7.500 /min.
Sysgone Opublikowano 7 Października 2014 Opublikowano 7 Października 2014 Myślę, że może być pomijalna. Podejdź do salonu i porównaj funkcjonalność obu modeli oraz wygląd zewnętrzny. Osobiście wolę kanciaste kształty X-maksa, ale X-city też może mieć swoich zwolenników. Plusem (niewielkim) na korzyść X-city są o cal większe koła. Ale w DE troche lepsze drogi więc to można pominąć ;-)
RONIN Opublikowano 7 Października 2014 Opublikowano 7 Października 2014 Wcześniej to był ten sam silnik chyba, w 2008r. podają identyczne parametry, a w modelu X-maxa na 2014 coś pewnie zmienili i dlatego jest minimalnie słabszy, może to kwestia dopasowania do norm emisji spalin. Jestem pewien, że nie poczujesz różnicy.
kitenation Opublikowano 8 Października 2014 Opublikowano 8 Października 2014 Tak wogóle to jest ciekawe, że xcting 400i ma 36 km a mój DT ma 33 KM (obecnie zmniejszyli do 30). Jeśli chodzi o gabaryty w mieście to miałem podobne obawy, ale po tygodniu jeżdżenia przeciskam się z identyczną łatwością jak starą 125 Romet Retro. DT jest o tyle fajny że ma super nisko położony środek ciężkości, dzięki czemu łatwo się nim manewruje. Chyba większość kupujących ma ten dylemat - też rozważałem 2 maszyny - DT i X-maxa i po przejażdżce DT X-max poszedł w zapomnienie (abstrachując od ceny) to jednak te 50% więcej mocy NAPRAWDĘ czuć Wręcz powiem nieskromnie, że mam wrażenie, że przy prędkościach miejskich tj. w zakresie 0-100 KM żaden skuter o pojemności mniejszej / równej 400 cc nie jest w stanie nadążyć.
Geni Opublikowano 8 Października 2014 Opublikowano 8 Października 2014 Tak naprawdę da się przyzwyczaić do wszystkiego. Na jazdę testową Majesty S 125 przyjechałem Hondą Valkyrie 1500. Porównanie było całkiem ciekawe . Natomiast z 300-tek nie nadarmo SH jest jednym z najpopularniejszych sprzetów, podejrzewam że całkiem podobny jest Kymco People 300. Może i schowków pod kanapami one nie mają, ale za to mają płaską podłogę, co np. w moim przypadku się przydawało i doskonale zastępowało schowek. Płaskopodłogową Yamahą Belugą 80 woziłem zarówno torby z książkami, jak i saksofon w futerale . Większym sprzętem np. Helixem, czy Phanteonem już bym tego grzmota tak łatwo nie przewiózł pomimo sporych schowków, no chyba że wzorem azjatyckim, jak ubitą świnię w poprzek na kanapie.
pyrtawa Opublikowano 8 Października 2014 Autor Opublikowano 8 Października 2014 No tak, plaska podloga ma swoje zalety i masz racje co do popularnosci hondy sh (ale cene maja wywindowana w kosmos). Doczytalem natomiast ze Yamahy maja troszku wiekszy apetyt na paliwo niz inne skuterki. Honda stosuje system start-stop, ciekawa sprawa. Nikt nie zna marki Daelim o ktora pytalem w pierwszym poscie?
tomekmajesty Opublikowano 8 Października 2014 Opublikowano 8 Października 2014 Daelim niezłe sprzęty robi, ale dość słaba jakość Ja mam 182 cm, jeżdzę po mieście ale i po autostradzie wyprzedzam tiry, mając 110-120 km/godz na zegarze Przewiozę wszystko, po mieście super w korkach Vespa GTS300 To jest odpowiedź na Twoje potrzeby Z ceny nie spada tak gwałtownie jak plastiki, no i zawsze CultOfVespa wiecznie żywy
kitenation Opublikowano 9 Października 2014 Opublikowano 9 Października 2014 Tak, skuter piękny ale i cena piękna. Jak kolega mówi że xciting dla niego za drogi to GTS300 podobnie (w sumie cena zbliżona). + jedak jest to mały skuterek (chociaz z wielkim serduchem). P.
Walter44 Opublikowano 9 Października 2014 Opublikowano 9 Października 2014 Mam Citycoma, przejechałe 7,5 tys. i w pełni zgadzam się z opinią Przemka. Skuter dobry dla wysokiej osoby i głównie na miasto.Myśle, że można go kupić za mniejsze pieniądze. Ja kupiłem nowy, który trzy lata stał u dilerów, za jedyne 8tys. Za tą maszynę to były śmieszne pieniądze.
pyrtawa Opublikowano 10 Października 2014 Autor Opublikowano 10 Października 2014 Tak sie zastanawiem czemu nikt ale to nikt slowem sie nie odezwal na temat piaggio x 7 evo. Przeciez to dobra marka i skuter wyglada naprawde zacnie
kitenation Opublikowano 11 Października 2014 Opublikowano 11 Października 2014 Kwestia gustu... w mojej ocenie to takie połączenie citicoma z xmaxem pierwszej generacji
RONIN Opublikowano 11 Października 2014 Opublikowano 11 Października 2014 Tak sie zastanawiem czemu nikt ale to nikt slowem sie nie odezwal na temat piaggio x 7 evo. Przeciez to dobra marka i skuter wyglada naprawde zacnie Może dlatego, że u nas jest niedostępny u dealera? ;-) Ale masz rację to ciekawy skuter, ale w takim razie pomyślałbyś może o Piaggio Beverly?
pyrtawa Opublikowano 12 Października 2014 Autor Opublikowano 12 Października 2014 Nie mam nic przeciw Piaggio Beverly. Tylko cena odstrasza ... x 7 evo jest dwa razy tanszy bo to model obecnie nie produkowany, po co przeplacac:D Uzupełnij profil, bo bez niego przeniesienie do grupy "validating". Administracja
luki1 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Jak rozwazasz syma to popatrz na joymaxa 300i. Nabyłem takowego przed świętami ale spokojnie mogę polecić. I do miasta i na trasę i na autostradę.
pyrtawa Opublikowano 9 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2015 Z tego co widze to Joymax w DE wystepuje pod inna nazwa a mianowicie GTS Evo. Oczywiscie opcja ciekawa, tym bardziej ze jest kilka ciekawych aukcji z tym modelem. Znalazlem rowniez calkiem fajna aprilie atlantic 300 ie jak i Piaggio Carnaby 300. Wiem ze to rozne maszyny, ale glownie ma to byc srodek transportu do pracy, ktory bedzie czasem uzyty w celach rekreacyjnych. Ten piaggio x 7 wpadl mi w oko mam nadzieje ze niedlugo bedzie moj.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się