antek771 Opublikowano 19 Września 2014 Opublikowano 19 Września 2014 Niezły sprzęt, chyba mój następny będzie to ten model. Świetny stan, gratuluję.
Lucjan73 Opublikowano 19 Września 2014 Opublikowano 19 Września 2014 Bobas zauważyłem u Ciebie symptomy grożnej choroby Spajdermaxus Adiecitio - nie leczona może prowadzić do całkowitego uzależnienia A piesek to mistrz drugiego planu i jak widać i jemu skuter się podoba....
Robi3m Opublikowano 19 Września 2014 Opublikowano 19 Września 2014 Malaguti znam bo ostatnio kupiłem tłumik od niego ( używka ), idealnie pasuję do X9 a cena przypasiła mi bo igiełkę wyrwałem za 80zł !!! Sprzedawca bujaj się z nim przez 2 lata bez żadnego zainteresowania p.s. Tłumik właśnie rozebrałem, wywaliłem kata, wspawam fajną strumienicę i ciekaw jestem co wyjdzie, jak nic to nie będzie żal tych 80 zł.
Bobas Opublikowano 19 Września 2014 Autor Opublikowano 19 Września 2014 Bobas zauważyłem u Ciebie symptomy grożnej choroby Spajdermaxus Adiecitio - nie leczona może prowadzić do całkowitego uzależnienia A piesek to mistrz drugiego planu i jak widać i jemu skuter się podoba.... Lucek, chyba masz rację. Moja żona chce jutro kupić mi jakiś antybiotyk . A tak swoją drogą nie tylko mój psiak jest zwierzęcym pasjonatem skuterów . https://www.facebook.com/photo.php?fbid=363687010456474&set=a.362467297245112.1073741826.100004455331474&type=1&relevant_count=1
Klubowicze ArtCho Opublikowano 28 Lipca 2015 Klubowicze Opublikowano 28 Lipca 2015 Pociągnę temat, gdyż ja teraz ujeżdżam prezentowanego Malaguta. Dla zainteresowanych podsumowanie finansowe pierwszego miesiąca eksploatacji (a właściwie nieco ponad dwóch tygodni). Wymieniłem tylną oponę - niestety nie ma zbyt dużego wyboru w takim rozmiarze. Wymiana (łącznie ze zdjęciem i założeniem koła), to 60zł w Hondzie Szczecin. Sam wymieniłem świecę na irydową NGK. Dałem do regulacji zaworów (również w Hondzie Szczecin). Średnie zużycie paliwa, to 3,8, ale ja mam dość miękką rękę i raczej nie jeżdżę na maxa. Szczegóły poniżej:
Erwp Opublikowano 30 Lipca 2015 Opublikowano 30 Lipca 2015 Malutko Ci pali, moja Aprilia Atlantic z chyba tym samym silnikiem pali 4.5 - 5 i ja myślałem że to mało.
Klubowicze ArtCho Opublikowano 11 Września 2015 Klubowicze Opublikowano 11 Września 2015 No to kilka rzeczy po kolejnych prawie pięciu tysiącach km. Wreszcie mogę odpowiedzieć na pytanie "jak się jeżdzi?". Usunąłem większość denerwujących rzeczy i muszę powiedzieć, że jes super i jeździ mi się prawie bardzo dobrze. 1. Trochę czasu zajęło mi ustawienie odpowiedniego ukladu podparcia lędźwiowego i nachylenia kierownicy (tak, tak: Malaguti ma regulację kierownicy jak motocykl ). Teraz jest dobrze i nie bolą plecy. 2. Przyzwyczaiłem się do kiblowej pozycji kierowcy: nogi, nie da się ich wyciągnąć jak w Burgmanie czy SW-T. 3. Zamontowałem kierunkowskazy tylne. Przerobione i dostosowane z Mz-ty (#Kunisz, dzięki!). Niestety oryginalnych w GT nie widać i są czerwone. Może uda mi się kupić klosze od RS (klosz kierunkowskazów biały). Nie jestem pewien, czy nie będę miał kłopotów z policją, ale dla bezpieczeństwa lepsze są te z Mz-ty: dużo lepiej je widać. 4. Spalanie na trzyma się na podobnym poziomie. 5. Dziś założyłem sprężynę Malossi, która lepiej "ściąga" sprzęgło. Choć "założyłem" nie jest właściwym określeniem, gdyż fizycznie zrobił to Melmacie. Ponieważ w języku polskim (w odróżnienia od niemieckiego czy angielskiego) nie ma dobrego krótkiego określenia na "dałem do założenia), więc pozwolę sobie używać takiego skrótu myślowego . A więc, wracając do sprężyny: Raz, że stara była już zużyta, dwa ta jest twardsza. http://www.racing-pl...87&level2=5&p=2 Dodatkowo z ośmiu rolek 21g zdjąłem symetrycznie 2 sztuki (czyli 42g). Co się zmieniło: - zasprzęgla przy wyższych obrotach silnika, a wiec startuje przy wyższych obrotach silnika i lepiej się zbiera, - przestał łopotać pasek (jest lepiej napięty), - wyższe obroty niż poprzednio przy tych samych prędkościach - lepsze przyspieszenie (w końcu zaczął mi wyrywać spod d... kiedy odkręcam manetkę). 60 do 100 km/h dochodzi o wiele szybciej. Reasumując lepsze przyspieszenie, ale wyższe obroty (czyli głośniejsze warczenie silnika i wibracje). Malaguti znany jest z tego, że jeździ na niskich obrotach silnika. #Melmacie - wielkie dzięki za chęci i cierpliwość. I za klucz elektryczny. Co dalej? - ciekaw jestem jak mi się będzie jeździć z nową charakterystyką napędu? - ciekawe jak zmieni się spalanie? - na oko wydaje mi się, że zamiast wyjęcia dwóch oryginalnych rolek po 21g, dokupię i założę 8 nowych rolek po ok. 18g (jeśli takie są). Mam wrażenie, że takie "zestrojenie" napędu będzie optymalnym wyborem między "kopem", obrotami i prędkością max (jeszcze nie sprawdziłem, ale zakładam, że przy obecnym układzie Vmax może zmaleć). Ale decyzj podejmę po tym, jak trochę pojeżdżę z obecnym zestrojeniem napędu. PS Żeby zdjąć sprężynę i aby można było użyć klucza dynamometrycznego do dokręcenia nakrętki zespołu sprzęgła, musiałem dokupić klucz nasadowy 55mm i redukcję na "normalny" klucz (z 3/4'' na 1/2''). Znalazłem takie cósie niezbyt drogo (64+14 zł) w sklepie internetowym. "Normalny" klucz 3/4" (może kosztować tyle co pół skutera http://narzedzia-merkury.pl/klucz-dynamometryczny-3-4-81-810-nm-elektroniczny-bahco-izo-dr-810.html) potrzebny do dokręcenia nakrętki zespołu sprzęgła 55 mm ma zwykle zbyt wysoki dolny zakres momentu dokręcania, wiec trzeba było użyć redukcji do 1/2" aby użyć mniejszy klucz z odpowiednim zakresem.
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 12 Września 2015 Administrator Opublikowano 12 Września 2015 Dodatkowo z ośmiu rolek 21g zdjąłem symetrycznie 2 sztuki (czyli 42g). Co się zmieniło: - zasprzęgla przy wyższych obrotach, a wiec startuje przy wyższych obrotach i lepiej się zbiera, [...] - wyższe obroty niż poprzednio przy tych samych prędkościach - lepsze przyspieszenie (w końcu zaczął mi wyrywać spod d... kiedy odkręcam manetkę). 60 do 100 km/h dochodzi o wiele szybciej. Reasumując lepsze przyspieszenie, ale wyższe obroty (czyli głośniejsze warczenie silnika i wibracje). Malaguti znany jest z tego, że jeździ na niskich obrotach. [...] - ciekawe jak zmieni się spalanie? Zawsze wyższe obroty = wyższe spalanie. Problem jest wtedy kiedy przy tej samej prędkości masz 1 czy 1.5 t.obr więcej. Szczególnie w trasie jest to męczące i dla mnie nieakceptowalne. Tak czy inaczej, każda modyfikacja daje wiedzę... a tej nigdy za wiele
Sympatycy KriSSo Opublikowano 12 Września 2015 Sympatycy Opublikowano 12 Września 2015 Mariusz, a miałeś styczność z dr. Pulley? W przypadku startu i przyspieszeń do 100 km/h obroty są wyższe i osiągi nieco lepsze niż w serii, a powyżej 100 km/h obroty spadają względem serii przy podobnej prędkości wlasnie mniej więcej 1-1,5 krpm. Arturo bardzo chwali Te rolki. Może Malagut osiągnąłby na nich dynamiczny kompromis? Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 12 Września 2015 Administrator Opublikowano 12 Września 2015 Mariusz, a miałeś styczność z dr. Pulley? Miałem, chociaż osobiście w żadnym swoim maxi nie stosowałem. Ogólnie jeśli chodzi o >napęd< i grzebanie w nim poza tym, co zaleca fabryka to jestem raczej pasywny.
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 12 Września 2015 Klubowicze Opublikowano 12 Września 2015 jestem raczej pasywny. A ja raczej aktywny :Jumpy: Sorry nie mogłem się powstrzymać. A co do rolek to tak jak Krisso napisał. Mam Puleye lżejsze o 5gr. od oryginału i tylko przy starcie 0-1 obroty idą na 5,8tyś. i ciągnie ostro. Poza tym w przedziale do 100 mam obr. podwyższone może o 500-600 a powyżej 100 niższe o tyle samo.Przy jeździe ze stałą prędkością 60-80 obr. są w zakresie 4-4,5 tyś. ( są może wyższe niż w serii ale akceptowalnie ) Przy 140 mam 6,5 tyś
melmacie Opublikowano 12 Września 2015 Opublikowano 12 Września 2015 Wypada napisac male sprostowanie. Artcho zglosił w zasadzie awarię napędu polegająca na drganiach w dolnym zakresie obrotów i bardzo słabym przyśpieszeniu skutera. Po wymianie paska na nowy i oryginalny sytuacja nie ulegla zauwazalnej poprawie. Nie zauwazyłem też istotnych uszkodzen w napędzie ktorę mogły mieć wplyw na drgania czy uslizg paska. Poprzedni właściciel wyraźnie dbał o pojazd. Uznaliśmy, że należy zmienić spreżynę, która ze wzgledu na wiek skutera może nie trzymać parametrów i powoduje ślizganie się paska. Nowa akcesoryjna sprężyna (od Malossi, kolor kodowania biały) była dłuższa o około 1 cm w porównaniu ze zdjętą, co może (ale nie musi) sugerować że ta którą zdjęliśmy była odkształcona nadmiernie. Nie sprawdzałem ani nie porównywałem pozostałych parametrow sprężyn. Po wymianie sprężyny pasek przestał sie śligać. Dodatkowo można znależć na necie w kilku językach, że użytkownicy tego konkretnego napędu w różnych modelach skuterów (22) narzekają na znaczne wibracje w dolnych zakresach obrotów. W obudowie napędu widać ślady paska na wewnętrzych częściach oudowy napędu. To zdarza się w innych napedach ale tu śladów jest wiecej. W internecie znalazłem sugestie aby wyjąc połowe z ośmiu rolek. Jeżeli duża ilość "klientów" narzeka to oznacza, że napęd po prostu nie spełnia ich oczekiwań. Najprościej jest zmienić nieznacznie punkt pracy (choćby dla sprawdzenia), w tym wypadku podnieść obroty (200-500) przy ruszaniu i zobaczyć czy nastąpiła poprawa. W tym celu należy zastosować lżejsze rolki. W naszym wypadku najprościej było zamontować ich mniej i sprawdzic czy jest poprawa. Wibracje napedu ustapiły po wyjęciu dwóch rolek a skuter wyraźnie lepiej przyśpiesza. Teraz czas na testy. Potrzeba zobaczyc dokladnie jaką prędkość ma skuter przy różnych obrotach silnika w identycznych warunkach drogowych i zapisac dla poźniejszych porównań. Trzeba sprawdzić czy nowy punkt pracy napędu nie powoduje negatywnych skutkow ubocznych, np. drgania innych elementów, znacznie wyższe zużycie paliwa lub niska predkość maksymalna i zdecydować co dalej. Aby zachować trwałość napędu najlepiej mieć jednak pełny komplet lżejszych rolek albo slizgacze Pulley'a co też bedzie zrobione po testach. Jest jeszcze jedna informacja. Rolki w tym modelu powinny miec 16 lub 17 gram zgodnie z danymi fabrycznymi z dnia 25.05 2015. (taka data widniala na karcie instrukcji pomimo ze produkcje modelu skonczono w 2001) Po wyjęciu 2 rolek mamy średnio 15.75 gr na rolke, jesli uzylibyśmy 8 sztuk. Wyglada na to, że producent (lub dostawca czesci) od czasu wyprodukowania danego egzemplarza skutera doszedł do tych samych wniosków lub ktoś zamontował w tym danym napedzie zbyt cieżkie rolki. Oryginalnie byly instalowane rolki 21 gr. I jeszcze na koniec znalazłem kompletny artykul opisujacy zastosowanie oryginalnych 21 gr 8, 6 i 4 rolek ze spalaniem i wykresami mocy: http://malaguti-spid...er-and-red.html Opisane jest przystepnie i dość dokładnie wraz ze wszystkimi watpliwosciami i uwagami z ponad rocznej eksploatacji.
melmacie Opublikowano 13 Września 2015 Opublikowano 13 Września 2015 Siemka Bobas, Posta "szlifowałem" po obejrzeniu twojego clipa. Bardzo podoba mi się film i skuter. Napewno warto nad nim popracowac.
KOT66 Opublikowano 13 Września 2015 Opublikowano 13 Września 2015 witam ...doloze cos od siebie po 5-ciu latach użytkowania pajaka ...jeśli chodzi o naped...to fabryczny z 8-ma rolkami 21,4 g wcale nie jest taki zly,predkoc 100k/h obrty 4900-5000 i spalanie w granicach 4L/100km. można tez zalozyc 6-cio rolkowy ze starszego modelu piaggio... ważne jest tez paliwo jakie zalewamy do baku 95 czy 98 a oba z roznych stacji takie odniosłem wrazenie maja jakies różne właściwości....jest jeszcze naped J.Costa...na ktorym obecnie jezdze ale....tez ma rozna wage tzw.kolkow...robiąc doświadczenia z waga kolkow w j.costa obecnie 26,5g wypracowałem chyba jakiś kompromis pomiędzy przyspieszeniem-v-max-a zużyciem paliwa+rodzaj paliwa...(mam kompletny j.costa na srzedaz lub użyczenie bo mam 2-wa)...tak w skrocie ...pozdro...
Klubowicze ArtCho Opublikowano 13 Września 2015 Klubowicze Opublikowano 13 Września 2015 Melmacie, dżięki za rozszerzenie tego, co zrobiłeś i zrobiliśmy z moim Malagutem Mariusz, KriSSo, Arturo - dziękuję za komentarze. Właśnie teraz jest czas na sprawdzenie subiektywnych i obiektywnych parametrów: jestem ciekaw czy i o ile wzrośnie spalanie (ja mam dość miękką rękę...) i jakie będę miał odczucia związane zwłaszcza z wibracjami i tym, o czym pisze Mariusz (w trasie również nie za bardzo akceptuję zbyt wysokich obrotów i wibracji - to jeden z powodów, dla których szlifierka i 12 tys. obrotów nie dla mnie). Arturo, przy okazji jak masz ochotę, to porównaj z moimi "pomiarami" obrotów vs. prędkość, które zrobiłem, kiedy w moim garażu jeszcze stały dwie SW-T: 400 i 600. Oczywiście, jak pisze Melmacie, najlepiej, żeby warunki, w których były pomiary, były porównywalne, ale myślę, że dla celów amatorskich, ten błąd metodologiczny można pominąć http://www.forum.burgmania.net/topic/18281-honda-sw-t400-vs-sw-t600/#entry310698 Bardzo się cieszę, że odezwał się Kot Tak na prawdę, to mało znalazłem nt. Malaguta po Polsku w sieci, no i na naszym forum. Pozwoliłem sobie podpiąć się pod wątek Bobasa i chciałbym, żeby został w dziale "Ogólne", bo jest bardziej eksploatacyjny niż techniczny i moźe być zbiorem obserwacji z codziennej eksploatacji naszego dziwoląga (co nie, Kot?) - choć po moim ostatnim wpisie wszyscy skupili się na rolkach i napędzie, zamiast wyższości pozycji kiblowej nad burgmanową, czy kwestii regulacji kierownicy i oparcia lędżwiowego kierownika. A przy okazji: mimo dużych rozmiarów, chyba ze względu na profil, szyba nie za zbytnio chroni przed wiatrem. Wzrok mam nieco ponad szybą, ale przy większych prędkościach łeb trochę urywa. Założenie deflektora niestety nie daje pożądanego efektu - owszem, mniej wieje, ale na ulicę patrzę przez plexi... Natomiast ochrona przed wiatrem nóg i korpusu jest bardzo dobra. Jeszcze jedna obserwacja: nie za bardzo lubię żarówki LED (wiem, wiem: "żarówki LED" brzmi mało profesjonalnie). Ale niestety ze względu na słaby bilans elektryczny, zmieniłem światło postojowe przednie i oświetlenie tablicy rejestracyjnej na LED (zamiast żarówek W5W), żeby "ciągnęły mniej prądu" (Melmacie, przepraszam za niezbyt profesjonalny opis tego, co Malagut ma z prądem). Niestety w starym układzie, migające światło kierunkowskazów powodowało przygasanie świateł hamowania i tylnich - jak w Maluchu). Jest to niedomaganie Malaguta, o którym rownież trochę się pisze w necie. Choćby zastosowanie żarówek dwuwłóknowych HS1 12V 35/35 W z przodu (zamiast np. H4 60/55W). I na koniec: denerwujące jest przytrzymywanie głową podniesionej klapy bagażnika kiedy założony jest kufer. Bez kufra siłowniki są wystarczająco silne do utrzymania klapy, ale obciążona klapa to już dla nich za dużo.
Bobas Opublikowano 13 Września 2015 Autor Opublikowano 13 Września 2015 Arturo, nie wiem czy Ci wspominałem, że we Włoszech można kupić akcesoryjną szybę turystyczną. Kiedyś kolega chciał mi ją przywieźć, ale cena była dla mnie zbyt wysoka. Nie miałem na to zbyt wielkiego parcia, bo nie lubię ciszy na moto. Potrzebuję emocji, a z szybą turystyczną jest mi nudno jak w polskim filmie . Życzę powodzenia w dalszym użytkowaniu Pająka.
SianeK Opublikowano 16 Września 2015 Opublikowano 16 Września 2015 Możesz napisać coś więcej na temat efektów/poprawy/pogorszenia osiągów po założeniu białej sprężyny od Malossi. Przy jakich rolkach ją masz założoną ? Biała Malossi, z tego co patrzyłem na naciski kg względem fabrycznej sprężyny jest miększa (mimo, że dłuższa, lecz zwoje "cieńsze") W Nexusie polifitngowym również są rolki 21g sztuk 8 w rozmiarze 25x17 Obecnie przy zestawieniu 8 rolkowego wariatora mam założone 18.62g x8 co znacznie poprawiło reakcje na gaz oraz przyspieszenie od 0-80kmh Niestety nieznacząco spadło przyspieszenie 100+ v-max zdecydowanie na plus, licznikowe 180km/ ( chwile potem następuje odcięcie zapłonu) - przy rolkach 18.62 Przy rolkach fabrycznych 174km/h i odcięcie zapłonu. Pasek 26mm (fabrycznie 28mm) Jeżeli chodzi o Spidr'a Na dzień dzisiejszy mam porównanie ze spiderem oraz Nexus przed lifitngowy (2004) Fabrycznie ustawienia Spidera - znacznie mniejsze obroty silnika do 100kmh wzgledem Nexusa, a przyspieszenie lepsze (2-3 długości skutery do prędkości 120kmh) Jeżeli chodzi o przyspieszenie mierzone z tzw rolki, też na plus dla Spidermaxa. Zastanawiam się teraz, czy oprogramowanie komputera może mieć wpływ na osiągi. W spidermax zostało wgrane oprogramowanie z euro2 (fabrycznie euro3) Na dniach w Nexusie wgramy soft'a z euro2 i ponownie porównamy osiągi. (teraz mam fabrycznie euro3)
Sympatycy KriSSo Opublikowano 16 Września 2015 Sympatycy Opublikowano 16 Września 2015 [......] Właśnie teraz jest czas na sprawdzenie subiektywnych i obiektywnych parametrów [....] Dziś z Arturem zaliczyliśmy małą wycieczkę (120 km) i trzeba przyznać, że Malagut teraz zasuwa aż miło. Naprawdę świetnie startuje i musiałem się napocić, żeby mi nie uciekł np podczas wyprzedzania tirów itd. Można subiektywnie przyjąć, że teraz to jest niezły przecinak, w porównaniu do tego, co było wcześniej, Wcale się nie dziwię, że Bobas ma/miał dość 40 km i szuka czegoś mocniejszego. Zatem opisane przez Artura i Melmacie zmiany faktycznie istotnie wpłynęły na poprawę dynamiki jazdy. Jest bardzo dobrze. Natomiast przydałoby się chyba delikatnie obniżyć obroty przy prędkościach w zakresie 110-120 km/h i więcej - być może właśnie ślizgi dr.Pulley będą strzałem w 10-tkę.
Klubowicze ArtCho Opublikowano 16 Września 2015 Klubowicze Opublikowano 16 Września 2015 Możesz napisać coś więcej na temat efektów/poprawy/pogorszenia osiągów po założeniu białej sprężyny od Malossi. Przy jakich rolkach ją masz założoną ? Biała Malossi, z tego co patrzyłem na naciski kg względem fabrycznej sprężyny jest miększa (mimo, że dłuższa, lecz zwoje "cieńsze") W Nexusie polifitngowym również są rolki 21g sztuk 8 w rozmiarze 25x17 Obecnie przy zestawieniu 8 rolkowego wariatora mam założone 18.62g x8 co znacznie poprawiło reakcje na gaz oraz przyspieszenie od 0-80kmh Niestety nieznacząco spadło przyspieszenie 100+ (...) Hmmm, zastanawiam się, co więcej mógłbym napisać - wszystko jest powyżej napisane Melmacie rozszerzył mój opis, a KroSSo dodał odczucia współpodróżnika. Reasumując założyłem sprężynę i zdjąłem dwie z ośmiu rolek (oryginalnych o masie 21g). Poprawiło się napięcie paska: nie piszczy podczas ruszania i nie ślizga oraz nie łopocze o obudowę przy przyspieszaniu. Takie zestrojenie napędu (nowa sprężyna i 6 rolek) spowodowało bardziej "stanowcze" ruszanie (nie ma takiego "zacięcia" po odkręceniu manetki; od razu startuje). Ale rusza z wyższych obrotów silnika i w ogóle ma wyższe obroty silnika. Niestety nie zrobiłem testu o ile, jest to raczej subiektywne odczucie (jak sam napisałeś Spidermax jest raczej wolnoobrotowy, a więc teraz czuję i widzę, że obroty silnika są trochę wyższe w porównaniu z tym co było przed). Ponadto wyprzedzanie w okolicach 80-100 km/h jest odczuwalnie lepsze (szybsze) - lepiej "się zbiera" i szybciej dochodzi do wyższej prędkości. Nie porównywałem nacisku sprężyn, ale na pewno biała jest trochę dłuższa i na oko cieńsza.
SianeK Opublikowano 17 Września 2015 Opublikowano 17 Września 2015 ArtCho Dzięki za odpowiedź. Od kiedy pamiętam zajmuję się tylko 2T (tutaj możesz zobaczyć moje projekty https://www.facebook.com/AeroxC46bySianeK ) i wiem, że u mnie nieodpowiednia ilość rolek negatywnie wpływała na silnik. Pojawiały się wibracje, mimo, że mniejsza ilość rolek była założona symetrycznie. U Ciebie tego nie ma ? Jak możesz, zerknij na obroty silnika w jakich obecnie jeździsz. Dla mastera maksymalny moment obrotowy jest przy 5400obr (42nm) i w ten zakres warto trafić przy regulacji (do 100km/h) U mnie udało się go uzyskać przy rolkach 8x 18.62g (rolki od RMS, lecz jak się okazuje, waga waha się pomiędzy 18.3-18.6 po moim ważeniu) Przy tych rolkach zasprzęglenie podniosło się z 2500obr/min na 3200obr/min
Klubowicze ArtCho Opublikowano 17 Września 2015 Klubowicze Opublikowano 17 Września 2015 No i pierwsza część testu za nami. Przejechałem jeden bak i... Trudno powiedzieć czy to z tego powodu, ale zużycie paliwa wyniosło 4,1 (ostatnie trzy tankowania były około 4,0). Z jednej strony można powiedzieć "w granicach błędu", z drugiej większe obroty = większe zużycie. Nie będę ukrywał, że jeździłem trochę ostrzej niż zwykle, bo mnie jakoś prowokowało, a więc może to po prostu to. Co do obrotów silnika - niestety nie zbadałem przed i teraz mogę powiedzieć tylko, że czuję, że te obroty są wyższe. A wynoszą: 40 km/h - 3,5 60 km/h - 4,4 80 km/h - 5,2 100 km/h - 5,7 Podane wartości zmierzone są na równej prostej drodze w lesie (bez wiatru) i po ustabilizowaniu się prędkości. Jeździmy dalej - jak wystarczy mi energii, to będę dalej wpisywał swoje obserwacje. #SianeK - nie zauważyłem wzrostu wibracji w związku z odjęciem dwóch rolek. PS Nie mam siły do Motostatu... Sygnaturki pod tym postem ciągle pokazują zużycie z opóźnieniem. Teraz wg motostatu mam średnią 3,8, a sygnaturka pokazuje 3,78...
SianeK Opublikowano 29 Września 2015 Opublikowano 29 Września 2015 Kolejny raz dzięki za odpowiedź. Tak ostatnio sobie z Kotem (KOT45) pogadaliśmy na temat ustawień przekładni Nexus vs Pająk doszliśmy do wniosku, że wariator j costa to najlepszy obecnie wybór do silnika Master500 w przypadku Nexa - rolki 24g, w przypadku Spidermaxa - 26g (z uwagi na turystyczne uosobienie) Może skusiłbyś się na zakup do siebie ? Jestem świeżo po montażu jcosta (rolki 24g oraz sprężyna centralna Malossi biała). Mogę go porównać do wariatora fabrycznego 8-rolkowego z fabryczną wagą 21.4g (jeździłem na takim zestawieniu dość krotko) oraz do wariatora seryjnego 8 rolkowego z rolkami o wadze 18.62g - w tym zestawieniu troszkę pojeździłem, jednak chęć zmian doprowadziła mnie do zakupu J Costa. Z modyfikacji, przy jakich testowałem : wydech przerobiony przez edhaust 42mm w przelocie + stozek perforowany, filtr K&N, świeca irydowa, soft euro3, pasek p/g 26.7mm po krótce v-max - pełna seria 167km/h - edhaust + 18.6g + K&N licznik elektroniczny wskazał równe 180km/h - jcosta + j.w - 180km/h (licznik dalej nie pokazuje). Odcięcie następuje kilka chwil po osiagnieciu v-maxa. Obstawiam ~185km.h (dokładne pomiary wykonam na aplikacji bmw m-power na jakimś lotnisku ) Wtedy wrzucę również wyniki przyspieszenia 0-40 0-60 oraz 0-100 + v-max Do porówniania dołączy się kumpel, który posiada Nexus 500 euro2 (wydech edhaust) oraz Spidermaxa z 2008 (pełna seria) - podamy również jego wyniki. Takie zestawienie powinno wiele rozświetlić. Oczywiście mody mojego Nexa na tym się nie skończą
Klubowicze ArtCho Opublikowano 2 Października 2015 Klubowicze Opublikowano 2 Października 2015 Właśnie miałem okazję przejechać się niedawno Kotowym Malagutem i szczęka mi opadła... Zupełnie inna charakterystyka, inne przyspieszenie. No cóż, pewnie skusiłbym się, ale póki co nie mam wolnego tysiączka na JCostę... Ale założyłem zamówione dwa tygodnie temu Puleye (19g) oraz nowe "slajdery" (też Dr. Pulley). No więc tak: pierwsze kółko dookoła domu - d...y nie urywa... Przyspieszenie ma od jakichś 20-30 km/h, ale start - subiektywnie - jak z kompletem rolek oryginalnych, czyli słabo. Pełen test zrobię, kiedy będzie trochę więcej swobody czasowej, czyli w przyszłym tygodniu. Przy okazji pochwalę się: wymieniałem przedwczoraj olej i zerwałem kołnierz z korka spustowego (kiedy go ponownie zakładałem). Użyłem klucza dynamometrycznego, ale musi korek był nadwerężony, bo pewnie nie raz olej był zmieniany. Ale zamówiłem wczoraj, dziś przyszedł i jestem dumny z siebie, bo dokończyłem wymianę oleju i korka nie przekręciłem Poza tym po raz pierwszy zrobiłem samodzielnie wymianę rolek. Sam, tymy ręcamy! Dodam, że nie jestem mechanikiem. Czyli nie umiem, ale lubię. Pożyczyłem od Kota narzędzie do zdejmowania wariatora i dałem radę! Oczywiście musiałem kupić klucze nasadowe 21 i 27 do odkręcania śrub przy wariatorze i sprzęgle. Musiałem też kupić 24 do odkręcenia korka spustowego. Wkrótce kolejne relacje. Acha, m.in. te dwa filmy trochę mi pomogły:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się