Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Dopuszczalna ładowność skutera.


  

29 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnie "wydarzenia" dotyczące zrywania się "niezniszczalnych ;) " pasków w Burgmanie AN650 skłoniły mnie do napisania tej sondy...

Szczerze mówiąc, jak widze 2 osoby na skucie, zapakowany Topcase i dodatkowo zapakowane kufry boczne, to naprawdę zastanawiam się nad tą wartością, która czemuś jednak służy :) ...

Jak to jest u was?

Ja sam jeżdżę solo max. to solo z bagażem, tak więc nigdy nie przekraczam dopuszczalnego załadowania...

Opublikowano

Wydaje mi się że jest to trafne spostrzeżenie w przypadku AN650 i paska ma to jednak chyba na zdrowy rozum znaczenie zarówno przeładowanie jak przyspieszenia i szybkości maksymalne. A jeszcze jedno do czego służy filtr CVT czy jeżeli jest brudny nie ma wpływu na chłodzenie talerzy i całego paska?

Opublikowano

Faktycznie, nikt tu jeszcze się nie zastanawiał nad faktem "przeginania" ładowności. Czytamy o wybieraniu kufrów czy toreb. Na fotkach widać kufry boczne, centralny, dwie osoby i jeszcze jakiś namiot na centralnym. Ja akurat też nie mam z tym problemu bo śmigam sam, wiec zamiast pasażera mogę doładować maszynę. Nie ma jednak takiej możliwości aby doładować moto do wartości całkowitej masy dopuszczalnej jeśli się śmiga solo.

Opublikowano

Sądzę, że ta wartość jest bardzo umowna.

Trudno przewidzieć, czy użytkownik będzie jeździł po równym asfalcie, czy może turystykował w górach (pod górkę i z górki), co znakomicie wpływa na obciążenie układu napędowego i hamulców.

Trudno przewidzieć, czy użytkownik będzie jeździł po równym asfalcie w zachodniej Europie, czy pokonywał wyrwy, dziury i koleiny w Polsce, co znakomicie wpływa na obciążenie zawieszenia i mocowanie widelca.

Moim zdaniem bardziej daje w kość jeżdżenie w pojedynkę po dziurach i górach, niż w 2 osoby z towarem po dobrej trasie.

Gdybym trzymał się stricte obciążenia maksymalnego z instrukcji, to nawet nie mógłbym wziąć ze sobą rosłego pasażera, bo w komplecie ze mną przeciążymy mojego Kymkacza. Nawet w samych garnkach i stringach. Na szczęście (dla skuta) nie mam takich okazji.

Cóż, na skucie klasy "<=300" jadąc z pełnym obciążeniem, trzeba myśleć o manetce gazu, klamkach hamulca i szczególnie zważać na dziury. B650 - wydaje się - jest stworzony do turystyki; powinien brać na pokład dwoje ludzi z bagażami i nawet nie miałknąć.

Opublikowano

Ja raczej śmigam sam i z przeładowaniem nie mam problemu. Zastanawiam się tylko jak potencjalny turysta ma stosować się do zaleceń producenta. Jak ma sprawdzić masę załadowanej maszyny, gdzie znajdzie taką wagę? Jechać na jakiś skup złomu na wagę najazdową ?

  • Klubowicze
Opublikowano

Brakuje jeszcze jednej odpowiedzi (ja tak mam):

Nie - nie zwracam uwagi, ale Tak - stosuję się do dopuszczalnej ładowności, bo jeżdżę sam i z zasady się nie "obładowuję".

Ale żeby nie komplikować zaznaczyłem TAK.

Opublikowano

Zaznaczyłem TAK pomimo, że najczęściej jeżdżę solo.

Nigdy nie przeciążam skutera zwracając przy tym uwagę na odpowiednie rozmieszczenie bagażu.

Jestem pewien, że obciążenie całego układu napędowego mocno wzrasta przy dużych masach na skucie.

Najbardziej sprzęt dostaje w kość przy ruszaniu.

Doszliśmy do tego wniosku wraz z Kujawiakami przy ostatnich pęknięciach pasów napędowych w SW.

Uważam, że sprzęty używane do turystyki obciążane dość znacznie wymagają częstszej wymiany pasa napędowego.

Gość Bartheez5
Opublikowano

Idąc dalej tym tropem , właśnie dopatrzyłem się ,że u mnie w GP-cie producent podaje w DR masę własną 337kg przy DMC 450kg . W przypadku gdy kierownik waży ok 90 kg a jego plecak 60kg , nie mam możliwości dołożenia na MAXI jakiegokolwiek bagażu. Chcąc jechać dalej w w/w składzie z jakimkolwiek bagażem liczę się że włoszka nie będzie miała lekko. Nie wiem jak to jest w przypadku Burgmana 650 innych sprzętów , określone w DR?

Wniosek nasuwa się jeden albo Dieta N -Ż i zrzucić z 20 kg :-) , lub jeździć dalej Solo ........

  • Klubowicze
Opublikowano

Kilka razy zdarzyło mi się przeładować skuta.Jeśli chodzi o pałowanie to stosuję to regularnie

Opublikowano

Pod DMC obliczone sa hamulce ,zawieszenie, wytrzymalosc wachacza lub ramy. A co zrobi kierownik z tym fantem to inna sprawa.

  • Klubowicze
Opublikowano

Właściwie nie zwracam na to zbytniej uwagi, ale zawsze staram się ograniczać bagaż.

  • Klubowicze
Opublikowano

Właściwie nie zwracam na to zbytniej uwagi, ale zawsze staram się ograniczać bagaż.

Wiesiu tu jest mowa o B-650

Opublikowano

Pod DMC obliczone sa hamulce ,zawieszenie, wytrzymalosc wachacza lub ramy. A co zrobi kierownik z tym fantem to inna sprawa.

I co jest najłatwiej sprawdzić nośność opon, choć te mają zwykle jakiś zapas.

U mnie DMC jest 420, a opony są sumarycznie na 504kg.

  • Klubowicze
Opublikowano

Chyba jednak nie tylko mowa o B-650. Nigdzie w temacie nie ma o tym, że ta ankieta dotyczy tylko "króla lawety".

  • Klubowicze
Opublikowano

Chyba jednak nie tylko mowa o B-650. Nigdzie w temacie nie ma o tym, że ta ankieta dotyczy tylko "króla lawety".

Przeczytaj początek pierwszego postu

Opublikowano

Idąc dalej tym tropem , właśnie dopatrzyłem się ,że u mnie w GP-cie producent podaje w DR masę własną 337kg przy DMC 450kg . W przypadku gdy kierownik waży ok 90 kg a jego plecak 60kg , nie mam możliwości dołożenia na MAXI jakiegokolwiek bagażu. Chcąc jechać dalej w w/w składzie z jakimkolwiek bagażem liczę się że włoszka nie będzie miała lekko. Nie wiem jak to jest w przypadku Burgmana 650 innych sprzętów , określone w DR?

Wniosek nasuwa się jeden albo Dieta N -Ż i zrzucić z 20 kg :-) , lub jeździć dalej Solo ........

To raczej błąd w dowodzie rejestracyjnym, bo ja mam wpisane 252 kg. GP 800 nie tylko moc ma największą, ładowność też.

Gość Bartheez5
Opublikowano

To raczej błąd w dowodzie rejestracyjnym, bo ja mam wpisane 252 kg. GP 800 nie tylko moc ma największą, ładowność też.

No i wlasnie dzięki dr big dowiedziałem się, że pani w Wydz. Komunikacji rejestrując moją GP-ke strzeliła babola i dołożyła mi parę kg.masy własnej w Dowodzie Rejestr.

Taka mała ròżnica 252kg a 337kg.

Uffffff.......... Czyli dieta nie będzie potrzebna :-))

Opublikowano

A zostawiając dpouszczalne DMC z instrukcji to prawda jest taka ,że przeciążonym motocyklem i to nie ważne jakim jeździ się "kulawo" . :-)

Opublikowano

Wiesiu tu jest mowa o B-650

W pierwszym poście napisałem, że awarie AN650 "skłoniły" mnie do napisania tej sondy :) . Ale samo pytanie dotyczy użytkowników wszystkich skuterów, nie tylko Burgmana 650 zwanego potocznie "królem lawety" ;) ...

  • Klubowicze
Opublikowano

Nie pisze Laweta tylko Lektyka, bo Króla się wozi :laughing:

Opublikowano

No dobra, Król Holowników ;) ... Zawsze przy zakupie moje spojrzenie pada na możliwości załadunku i wtedy spokojnie wiem, że mogę pakować na jednoślad bez obaw.

PS. Bartheez mi raz "głupia baba z okienka" w Wydziale Komunikacji wpisała w dowodzie rej. dla moto z koszem ładowność 980 kilo, czyli prawie węgiel mogłem zarobkowo rozwozić :D :D :D ... A wystarczyłaby odrobina wyobraźni...

Opublikowano

Na Burgmanii widziałem Burki z kuframi bocznymi i pustym przekrokiem. Wydaje mi się ze rozłożenie masy może mieć wpływ na trakcję, obciążenie ramy, etc. Sam używam torby przekrokowej i kufra centralnego, co daje ok.144l przestrzeni bagażowej, co przy rozsądnym pakowaniu daje już spore możliwości. Gabaryt pakuje w przekrok, ciuchy i wartościowe pod kanapę, lekkie i objętościowe w topcase. Nie przekraczam DMC.

Opublikowano

Popieram Smarcia. Równe rozłożenie masy jest bardzo istotne chociażby w samym prowadzeniu w B650 i tak jest dobrze, bo dość nisko ma środek ciężkości, ale z dokładaniem ciężaru tylko na tylną oś bym nie przesadzał widząc dobrze załadowany kufer 55l i na nim jeszcze bagażnik z górą bagaży,no i plecaczek niczego sobie, nie mówiąc już o kufrach bocznych ledwo zamkniętych.Kiera wtedy wydaje się jak by miała dobre wspomaganie co nie?

Opublikowano

Jak do tej pory pomykam sam, więc przekroczenie DMC raczej mi nie grozi.

Opublikowano

Tak torba przekrokowa to dobry wynalazek ,a apropo błędnych wpisów w DR to kiedyś miałem MZ TS 150 na 4 osoby legalnie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...