Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Czy oferta kupna/sprzedaży maksiskutera jest interesująca? (Cz.1)


Rekomendowane odpowiedzi

  • Sympatycy
Opublikowano
Aha i mam jeszcze jedno pytanie odno?nie Majesty.

Zauważyłem, że występuj? wersję z dwiema tarczami na przodzie i z jedn?.

W czym rzecz?

Z jeden? tarcz? s? z USA. Maj? również często żółte klosze kierunkowskazów i odblaski na bokach.

Gość Astronauta_Spiff
Opublikowano

Witam

Mój kolega rozważa zakup skutera. Stosunkowo niewygórowany budżet i pierwszy maxi skuter ( wcze?niej sezon na 50stce). Wybór skłania się ku YP 250. Kolega Teston ( w w tym po?cie pozbywa się swojej YP ki. " Czy oferta jest interesujaca?

Opublikowano
(...)A co powiecie na tę Majesty 400?(...)

Z opisu: "spalanie 2,5 do 3 litrow" ... Jesli inne dane skutera oraz jego stan okreslone sa tak rzetelnie jak samo zuzycie paliwa, to gratuluje :) .

Opublikowano

2,5-3... tak tu go?ć przesadził.

Poza tym widzę na lakierze sporo rys/zmatowień - chyba że s? to refleksy. Nie podoba mi się także stan wydechu (tuż przed tłumikiem), brak plastiku za siedzeniem (co? tam wcze?niej było - może kufer, więc dlaczego został zdemontowany? Zwykle takie akcesoria sprzedaje się razem ze skuterem, a to element wyj?tkowo podatny na uszkodzenie w przypadku choćby "dzwona") i ta jedna tarcza z przodu w egzemplarzu z Francji... Może jestem przeczulony, ale koniecznie trzeba obejrzeć z bliska przed zakupem.

Opublikowano

witam whist

mam skutera 50tke, ale jestem w trakcie robienia "A" i chce sobie kupić Burgmana 400.

Wolałbym żeby to była 'sztuka' z mojego regionu dlatego podaje dwa linki:

Burgman 400 - 2004 rok

Burgman 400 2001 rok

W ogóle na co zwracać większ? uwagę? rocznik? przebieg? co w tych skuterach jest najważniejsze, poniżej którego rocznika nie schodzić? I co my?licie o dwóch w/w aukcjach.

pozdrawiam

soko

Opublikowano

Zwracaj uwagę na stan techniczny - to najważniejsze! Przebieg i rocznik - mniej ważne. Lepiej zakupić skuter z 2000 w bardzo dobrym stanie niż z 2005 w stanie... niemal złomowania (a takich nie brakuje).

Jak dla mnie to:

1. Stan techniczny (silnik, przekładnia, zawieszenie, RAMA!, elektryka etc.)

2. Stan wizualny (czasami lepiej, żeby np. było widać otarcia po glebie na parkingu niż dziwnie pomalowany pojazd... Wtedy można podejrzewać najgorsze - rozbitek poskładany do kupy, podstawa to oryginalny lakier)

Ten nowszy z linków Twoich to chyba od handlarza typowego (tak s?dzę po tym, co napisał w aukcji - mogę się mylić).

Ten starszy - wygl?da jak dla mnie na bardziej godnego uwagi (zwłaszcza, że sprzedawca co? chyba się zna, bo potrafi nazwać płytę pod kufer, czego handlarze często nie umiej? whist ). Jednak na 85% też handlarz - choć bardziej obyty ze skuterami.

Opublikowano
witam ;)

mam skutera 50tke, ale jestem w trakcie robienia "A" i chce sobie kupić Burgmana 400.

Wolałbym żeby to była 'sztuka' z mojego regionu dlatego podaje dwa linki:

Burgman 400 - 2004 rok

Burgman 400 2001 rok

W ogóle na co zwracać większ? uwagę? rocznik? przebieg? co w tych skuterach jest najważniejsze, poniżej którego rocznika nie schodzić? I co my?licie o dwóch w/w aukcjach.

pozdrawiam

soko

Nie jestem "specem" ale misioooo dobrze prawi :) !YES

Stan techniczny to podstawa. Dodałbym jedynie by sprawdzić czy skuter jedzie prosto (nie ?ci?ga) po puszczeniu delikatnie kierownicy.

Co do przebiegu... whist:) . Większo?ć to :) ?ciema... ;) , więc nie bierz pod uwagę.

Opublikowano

Szybkie oględziny można zrobić z kim? "w temacie" i niezainteresowanym kupnem (chłodna głowa). Zatem weĽ kolegę mechanika. To co mi przychodzi:

1. Stawiasz na centralce, siadasz na tyle, aby przód unie?ć i trzymaj?c za przednie lagi kręcisz lewo-prawo (lagami, nie dotykaj?c kierownicy). Nie może być żadnego luzu i musi się lekko kręcić.

2. Zagl?da kolega-ekspert do przekładni, ogl?da silnik (wycieki, dziwne czę?ci nieoryginalne etc).

3. Ogl?dacie opony i felgi dokładnie. To samo z tarczami hamulcowymi. Na centralce ręk? kręcicie kołem przednim i tylnym.

4. Ogl?dacie dokładnie siedzisko, plastiki etc - to może ?wiadczyć o przebiegu whist

5. Jazda próbna być musi. Najlepiej w pełnym zakresie obrotów i dłuższa niż 2km dookoła bloku/domu. Po puszczeniu kierownicy skuter musi jechać prosto przy wyższej prędko?ci (tak ze 30-40km/h powinno starczyć). Temperatura na wskaĽniku.

6. Ogl?dacie plastiki dokładnie (czy nie malowane, popękane i zaszpachlowane etc).

To na szybko można zrobić. Dokładniej to rozbiórka plastików i oględziny dokładne ramy - też polecam jak skuter przejdzie oględziny wstępne pozytywnie.

Opublikowano

Zawsze jest lepiej z takim 'koleg?' ma sie to poczucie ze gówna Ci nie wcisn?, a i dobry mechanik to na słuch umie ocenić prace silnika.

Pozdr. FF

Opublikowano
witam !scooter

mam skutera 50tke, ale jestem w trakcie robienia "A" i chce sobie kupić Burgmana 400.

Wolałbym żeby to była 'sztuka' z mojego regionu dlatego podaje dwa linki:

Burgman 400 - 2004 rok

Burgman 400 2001 rok

W ogóle na co zwracać większ? uwagę? rocznik? przebieg? co w tych skuterach jest najważniejsze, poniżej którego rocznika nie schodzić? I co my?licie o dwóch w/w aukcjach.

pozdrawiam

soko

Witam, ten tańszy to K1 ten drugi to K3 tu możesz przeczytać o różnicach w modelach.

  • Klubowicze
Opublikowano

Mogę się mylić , ale wydaje mi się że K1 nie występował w takim kolorze jak ten bordo / wi?nia . Skuter na fotkach wygl?da jakby dopiero co był malowany , lakier l?ni jak w nówce , ale chyba nie od wosku !scooter

Opublikowano

Ta K1 fakt wygl?da niby ładnie ale ten kolor zbyt ładnie i te plastiki dwa odcienie (porównuje ze swoim K1 ) jak dla mnie co? za ładnie !scooter

Opublikowano

Lucjan73: dzieki za link, dobrze jest wiedzieć.

a co myslicie na temat: K3 ale mniejszy silnik a K1/K2 i 400setka? Co by?cie w tym wypadku wybrali? Z góry mówie że mi na wielkich V-MAX nie zależy...

dzieki za odpowiedz !tut

soko

Opublikowano

K3 jest na wtrysku i w "nowej budzie", K1 i K2 maja często problem ze znikaniem oleju !tut Wszystko zależy od konkretnego egzemplarza, teoretycznie K3 jest napewno nowocze?niejszy. Poszukaj w w?tkach archiwalnych, jest tam sporo "porad technicznych" o B 400. Zastanaiwałe? się może nad innymi markami ?

  • Sympatycy
Opublikowano
K3 jest na wtrysku i w "nowej budzie", K1 i K2 maja często problem ze znikaniem oleju !tut Wszystko zależy od konkretnego egzemplarza, teoretycznie K3 jest napewno nowocze?niejszy. Poszukaj w w?tkach archiwalnych, jest tam sporo "porad technicznych" o B 400. Zastanaiwałe? się może nad innymi markami ?

K3 też siorpie olej. Podpytajcie Szuwarka i Areckiego. !tut

Opublikowano

Kymco Grand Dink a moze Piaggio X8 ? tylko ze tych na rynku jest duzo mniej...

ehh wolalbym wybrac juz konkretny model i nad tym sie zastanawiac. Jesli chodzi o suzuki to mam przynajmniej w miescie zaprzyjazniony serwis ze tak powiem, bo u nich hinola kupowalem, a salon jest generalnie Suzuki.,..

Opublikowano

jezeli masz zaprzyjaĽniony serwis, to chyba sprawdz? Ci kazde moto ??

a jezeli s? "zaprzyjaĽnieni" tylko dlatego, że kupiłes u nich chinola, to tak samo odstawi? szopkę przy stuki-puki jak i przy innych markach ...

bierz X8 - rzadko spotykane, wyróżnisz się z tłumu.

Opublikowano
Kymco Grand Dink a moze Piaggio X8 ? tylko ze tych na rynku jest duzo mniej...

ehh wolalbym wybrac juz konkretny model i nad tym sie zastanawiac. Jesli chodzi o suzuki to mam przynajmniej w miescie zaprzyjazniony serwis ze tak powiem, bo u nich hinola kupowalem, a salon jest generalnie Suzuki.,..

Wiem kto ma do sprzedania Grand Dink`a pewny sprzęt - napisz na PM do M@rkiza

Opublikowano
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1145185

Kto? zna ??

Boczne oznaczenia gdzie? znikły ...

Na pierwszy rzut oka widac malowane elementy...

Historia: skuter lezal dosc powaznie, wymieniony komin (poprzedni ponoc mocno rozwalony), elementy boczne wymienione na nowe i malowane. Sprzedajacy podaje sie za dealera/importera Yamahy i twierdzi, ze wszystko zostalo zrobione "jak fabryka chciala" i wszelkie uszkodzenia zostaly nalezycie naprawione... Powodzenia.

Opublikowano
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1145185

Kto? zna ??

Boczne oznaczenia gdzie? znikły ...

A napisal ze bezwypadkowy :lol: Tak sie zastanawiam gdzie lezy granica bezwypadkowosci, dopoki ktos ramy nie bedzie musial z 2 czesci skladac?

Opublikowano

Skutery ze spawanymi ramami i auta zespawane z 4 ćwiartek - (widziałem takie) s? traktowane w Polsce jako bezwypadkowe <_<:lol: !tut

Opublikowano
Tak sie zastanawiam gdzie lezy granica bezwypadkowosci,

Wypadek komunikacyjny - zdarzenie w ruchu drogowym, w których uczestnicz? pojazdy, kończ?ce się ofiarami

Nie ma ofiar nia ma wypadku <_< a że rama się wygięła w "S" to inna sprawa

Opublikowano

Niee... Powypadkowy to taki, który widać, że rozbity od razu <_<

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...