IgnisDriver Opublikowano 26 Lipca 2014 Opublikowano 26 Lipca 2014 Witam i przechodzę do rzeczy: mam przejechane w sumie swoje pierwsze 100km, na razie bocznymi drogami osiedlowymi i za miasteczko. W związku z tym urodziło mi się kilka pytań i chciałbym żebyście mi pomogli bo jestem zielony: 1. w jakich sytuacjach mam hamować przednim hamulcem? Dodam, że mój Satelis ma ABS i lewa klamka działa na przód i tył jednocześnie. 2. czy podczas jazdy w mieście, gdzie często sie hamuje i jest sporo niebezpieczeństw typu dzieci, piłki, zwierzęta itd, powinienem trzymać lewą klamkę choćby dwoma palcami (żeby w sytuacji nieprzewidzianej móc szybciej zahamować)? 3. czy po odpaleniu zimnego silnika, należy chwilę odczekać czy można od razu jechać? 4. w związku z tym, że nie znam przeszłości mojego skutera, czy dolac coś do paliwa do czyszczenia układu paliwowego (tak jak w samochodzie)? Niby nic sie nie dzieje, nie szarpie, pracuje równo. wiem że te pytanie wydaja się śmieszne dla doświadczonych kierowców ale ja właśnie nie mam tego doświadczenia. Dziękuję.
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 26 Lipca 2014 Klubowicze Opublikowano 26 Lipca 2014 1.Zawsze ( przy ABS-ie nie mam problemu zablokowania koła i wywrotka z tego powodu nie występuje) 2.Tak ( ja mam palce na obu klamkach ZAWSZE) 3.Odczekać trochę a najważniejsze NIE piłować silnika na początku 4.Czy pomoże to nie wiem na pewno nie zaszkodzi .
IgnisDriver Opublikowano 26 Lipca 2014 Autor Opublikowano 26 Lipca 2014 1. czyli hamować na 2 klamki skoro lewa to przód i tył a prawa sam przód? Dobrze zrozumiałem? 2. jak mam zapytać: które to palce? resztę zakumałem
Ury Opublikowano 26 Lipca 2014 Opublikowano 26 Lipca 2014 Ignis: 1. hamować dwiema nie zaszkodzi a tylko pomoże- mocniej przednia. 2. Które Tobie wygodnie- na przednim hamulcu. Możesz też całą dłoń, tylko to niewygodne. Jak masz regulację klamek, to ustaw pod siebie. Jak jedziesz wolno (parkowanie, korki, manewry) to hamuj tylko tylnym hamulcem- nie przednim.
IgnisDriver Opublikowano 26 Lipca 2014 Autor Opublikowano 26 Lipca 2014 pytam dlatego, żeby nie wyrobic sobie złych nawyków bo te później trudno zmienić. Dziękuję.
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 26 Lipca 2014 Klubowicze Opublikowano 26 Lipca 2014 1. czyli hamować na 2 klamki skoro lewa to przód i tył a prawa sam przód? Dobrze zrozumiałem? 2. jak mam zapytać: które to palce? resztę zakumałem 1. tak obie , jak tylko zwalniasz to możesz tylko lewą (tył z przodem) a jak mocno trzeba dohamować to odbie 2.Wskazujący + środkowy Takie trzymanie manetek pozwala dodawać gazu i cały czas kontrolować hamulec
IgnisDriver Opublikowano 26 Lipca 2014 Autor Opublikowano 26 Lipca 2014 dzięki arturo-bb, teraz wiem o co kaman i własnie tego będę się uczył. Sprawdzę zaraz czy mam regulację klamek.
orzo Opublikowano 26 Lipca 2014 Opublikowano 26 Lipca 2014 Tylko nie przesadzaj tez z drugiej strony z tym czekaniem po odpaleniu. nie wiem.. Odpal, załóż kask i wio. Szczerze, to ja latem nigdy nie czekam, tylko po prostu ten pierwszy kilometr, 2 jadę wolnej, spokojniej ruszam. Zimą jest to preferowane. szerokości!
IgnisDriver Opublikowano 26 Lipca 2014 Autor Opublikowano 26 Lipca 2014 tak właśnie sobie to wyobraziłem: odpalam, zakładam kask, dopinam kurtkę i wio. Dziękuję ale zapewne będą kolejne pytania w miarę pokonywania kolejnych kilometrów.
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 26 Lipca 2014 Klubowicze Opublikowano 26 Lipca 2014 Jak to mówią : Kto pyta nie błądzi
Gość Opublikowano 27 Lipca 2014 Opublikowano 27 Lipca 2014 Podczas normalnej jazdy (nie wiem czy dobrze, czy źle) w ogóle nie używam prawej klamki. Prawą używam ewentualnie do korekty drogi hamowania i w sytuacjach awaryjnych. A co do różnych płynów, to polecam punkt w naszej okolicy. Sympatyczna, profesjonalna obsługa (zawsze doradzą) mają naprawdę dobre materiały. Ceny też. Nie dolewaj byle czego! OIL SPA ul. Wierzbowa 1 05-820 Piastów (za TESCO) Telefon: +48 22 723 72 02 Mobile: +48 502 220 660 Email: sklep@oilspa.pl
Sympatycy szorstki Opublikowano 27 Lipca 2014 Sympatycy Opublikowano 27 Lipca 2014 Grzesiek, a nie odwrotnie z tymi klamkami ? A nowicjuszowi polecam: http://www.empik.com...35080,ksiazka-p polepszysz coraz gorsze statystyki czytelnictwa w naszym kraju, no i dowiesz się wielu wartościowych rzeczy. Naprawdę warto pzdr
IgnisDriver Opublikowano 27 Lipca 2014 Autor Opublikowano 27 Lipca 2014 Znam ten punkt za Tesco, kupuję tam płyny do samochodu. Co do książki,ok ale czy jazda skurterem jednak nie jest kompletnie inna niż moto? I jeśli rzeczywiście to dobra pozycja to sobie ją zamowię bo moje doświadczenie to lekko ponad 100km. książka zamówiona - po przeczytaniu raczej bardziej zielony nie będę
Sympatycy irasko Opublikowano 27 Lipca 2014 Sympatycy Opublikowano 27 Lipca 2014 Z tą książką to bardzo dobra propozycja. Ciekawa pozycja w której znajdziesz odpowiedź na nurtujące Cię pytania. Zasadniczo, dobry instruktor na kursie nauki jazdy powinien przekazac taką wiedzę jak trzymamy palce na klamkach, jak hamujemy itp. Dobrze, że się pytasz i chcesz się nauczyć, bo motocykl nie zawsze chce wybaczć błędy.
GrzechoCnik Opublikowano 27 Lipca 2014 Opublikowano 27 Lipca 2014 tylko uzupełnię: Palce trzyma się zawsze na obu klamkach. Na ostatniej Burgmanii tak instruktor uczył do Gymkhany. Hamowanie generalnie rób prawą klamką a dohamowuj tyłem - jeśli trzeba. Masz ABS to uślizg przedniego koła nie będzie zbyt często występował - to musisz wypróbować. W deszczu warto jednak rozpocząć hamowanie tylnym a finalizować oboma - mam na myśli standardowe, przewidziane hamowanie.
papcioch Opublikowano 27 Lipca 2014 Opublikowano 27 Lipca 2014 Awaryjne hamowanie też warto rozpocząć tylnym hamulcem, ponieważ stabilizujesz tym samym motocykl oraz inaczej rozprowadza się masa przy hamowaniu. Czyli nie wciskasz lag w asfalt i w momencie jak kończą się lagi nie dociskasz opony dzięki czemu przednia opona może pracować w optymalnych warunkach - warto to przećwiczyć, aby potwierdzić. Aby zobaczyć jak mocno pracują lagi wystarczy zacisnąć trytytkę i po hamowaniu sprawdzić czy dojechała do końca i porównać skuteczność hamowania - długość drogi.
Seiandin Opublikowano 27 Lipca 2014 Opublikowano 27 Lipca 2014 Nie znam zwyczaju trzymania palcami hamulców, no chyba że wiesz, że zaraz się przydadzą, np. podczas jazdy w korku. Nie wyobrażam sobie trzymać palcami hamulców na zwykłej drodze. To tak jakby w samochodzie trzymać ciągle pedał hamulca podczas jazdy, bo może się przydać.
IgnisDriver Opublikowano 27 Lipca 2014 Autor Opublikowano 27 Lipca 2014 Poza tym czytajcie proszę od początku: lewa klamka u mnie szarpie jednocześnie przód i tył, dlatego pytam o sens szarpania samego przodu.
Klubowicze Jack Opublikowano 27 Lipca 2014 Klubowicze Opublikowano 27 Lipca 2014 Nie wiem, jak to jest dokładnie w tych Satelitsach, ale prawdopodobnie lewa klamka rozkłada siłę 70% na koło tylne, 30% koło przednie. Przy większej prędkości lub słabszej przyczepności złapiesz "rybkę", czyli uślizg tylnego koła. Główny hamulec, to zawsze prawy (przedni). W instrukcji od Silvera napisali, zeby zawsze równo hamować oboma (też ma kombinowany system lewej klamki). Grzesiek, a nie odwrotnie z tymi klamkami ? Egzaktly!
barto Opublikowano 28 Lipca 2014 Opublikowano 28 Lipca 2014 Instrukcja od Burgmana 400 (który również ma w lewej klamce zespolone hamulce) zaleca hamowanie za pomocą obu klamek.
IgnisDriver Opublikowano 28 Lipca 2014 Autor Opublikowano 28 Lipca 2014 własnie niestety nie posiadam instrukcji do satelisa 125 w wersji PL. Dziękuję za wszelkie porady!
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 28 Lipca 2014 Klubowicze Opublikowano 28 Lipca 2014 Nie znam zwyczaju trzymania palcami hamulców, no chyba że wiesz, że zaraz się przydadzą, np. podczas jazdy w korku. Nie wyobrażam sobie trzymać palcami hamulców na zwykłej drodze. To tak jakby w samochodzie trzymać ciągle pedał hamulca podczas jazdy, bo może się przydać. Sorry ale widać że albo krótko jeździsz albo jeszcze nigdy nie miałeś żadnej "przygody" Jak już pisałem : jeżdżę z palcami na OBU klamkach już od 26 lat ( i na motocyklu i na rowerze) i ani to nie męczy ani nie przeszkadza . To kwestia wyrobienia nawyku . A nie raz uratowało skórę. EDIT Właśnie sprawdziłem jaki masz STAŻ za kierownicą. I wychodzi że ja dłużej jeżdżę motocyklami niż ty żyjesz na tym padole więc możesz nie znać podstawowych zasad. Ale warto je przyswoić dla własnego i innych bezpieczeństwa
papcioch Opublikowano 28 Lipca 2014 Opublikowano 28 Lipca 2014 To jeszcze dodajmy, że jakby Ci ręce cierpły od jazdy z palcami na klamkach, tzn, że klamki masz za wysoko - czyli luzujesz dwie śrubki i sobie ustawiasz klamki tak, aby było dobrze. Jak zimą paluchy będą marzły (a będą) to dołożysz mufki, a na klamki naciągniesz koszulkę termokurczliwą na przykład, albo taśmą owiniesz.
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 28 Lipca 2014 Klubowicze Opublikowano 28 Lipca 2014 Ręce cierpną dodatkowo jak panicznie ściskasz kierownicę. Znam wiele osób co mocno ściskają manetki ze strachu że im kierownica będzie trzepotała. Ja ręce OPIERAM delikatnie na kierownicy i nie ściskam nawet manetki gazu. ( założyłem tempomat ) tylko dodaję gazu nadgarstkiem + dodatkowo małym i serdecznym palcem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się