Maly Książe Opublikowano 27 Lipca 2014 Opublikowano 27 Lipca 2014 wypraszam sobie ja mam 11 letni i wcale nie trup, przejechałem nim zero -jedynkowo 20 tyś i nic się nie dzieje;) wiem bo oglądałem całe 9 szt innych przed zakupem;) wracając do tematu jak założyłem oryginalny kufer centralny to po puszczeniu kierownicy pojawia się narastająco "shimmy" może by to wyeliminował jakimiś innymi ( większymi?) ciężarkami, ale z drugiej strony nie przeszkadza mi to bo skuter nawet przy dużych prędkościach w zakrętach prowadzi się dobrze. sama kierownica podczas jazdy nie "bije " jak trzymam na niej ręce
Klubowicze Jack Opublikowano 27 Lipca 2014 Klubowicze Opublikowano 27 Lipca 2014 Ja tak właśnie ostatnio z ciekawości (za przyczyną tego wątku) "popuszczałem" sobie kierownicę. Bo dawno nie "puszczałem" Kiedyś z kufrem trzęsło, bez kufra nie trzęsło. A teraz z kufrem - nie trzęsło. Jechałem sobie zadziwiony, balansując tylko ciałem. I nic - zero shimmy! Zarówno z kufrem zapakowanym, jak i pustym. Czary jakieś, czy co? !czary
Sympatycy krys70 Opublikowano 28 Lipca 2014 Sympatycy Opublikowano 28 Lipca 2014 Opony! Ja tez mialem drgania na kierownicy,a po puszceniu w zakresie malych predkosci 30-50 byla masakra... Po wymianie opon wszystko wrocilo do normy
Sympatycy Baltona Opublikowano 28 Lipca 2014 Sympatycy Opublikowano 28 Lipca 2014 W moim przypadku jak jadę 40 czy 140 puszczam kierownicę i jest git. Nie lubię słuchać tekstów ,, Eeeeeee noo ten typ tak ma.... wszystkie tak mają"
Klazoniusz Opublikowano 30 Lipca 2014 Autor Opublikowano 30 Lipca 2014 Jako nowy posiadacz skutera ( kiedy zakładałem wątek skuterka jeszcze nie miałem) powiem Wam taką ciekawostkę. Gumiś od którego kupiłem T-maxa kiedy pytałem go o shimmy twierdził, że niewielkie występuje. Ja po odebraniu skutera shimmy nie stwierdzam. Czemu tak jest? Może różnica wagi - myślę, że jestem ciężsy od Gumisia o jakieś 40kg, a może wzrost - moja głowa wystaje sporo wyżej nad szybę. Ale to już nieważne - mam zajefajny skuter i zamierzam się nim cieszyć, a nie szukać problemów :-)
dr.big Opublikowano 30 Lipca 2014 Opublikowano 30 Lipca 2014 Dużo zależy od pozycji za kierą... Dociążony przód zazwyczaj nie sprzyja temu zjawisku ...
Klubowicze kenobi Opublikowano 31 Lipca 2014 Klubowicze Opublikowano 31 Lipca 2014 Nówki oponki Metzelery feel fee wintec, wyważone koła statycznie - jazda jak po szynach,kierownica ani drgnie.
szyszczak Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 U mnie jak kupiłem na wiosnę swojego Burka nic nie drżało jak puszczałem kierownicę ale miesiąc temu wpadłem w dziurę przy 130km. w dwie osoby aż poczułem dobicie do końca lag i teraz jak puszczam kierownicę to jest wężykowanie,znika przy prędkościach większych 60km./god.
Gość Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 A mnie tam wisi. Drży mi kierownica w granicach 40-70 km/h to jej nie piszczam w tym przedziale. Jak chcę zapalić czy porobić fotki, to przyspieszam do 100 i po problemie.
czaro69 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Użytkownicy SW też skarżą się na drganie kierownicy w pewnym zakresie prędkości, też tak miałem. Jednak po wymianie opony, łożysk koła przedniego i łożyska główki ramy problem zniknął. i nie ważne jest czy jest kufer, drgań nie ma.
szyszczak Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 W dniu 15.08.2014 o 18:06, Flyman napisał(a): A mnie tam wisi. Drży mi kierownica w granicach 40-70 km/h to jej nie piszczam w tym przedziale. Jak chcę zapalić czy porobić fotki, to przyspieszam do 100 i po problemie. Też by mi wisiało tę 40-70 jak bym miał taką pracę jak ty
Sympatycy robert1973 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Sympatycy Opublikowano 15 Sierpnia 2014 A ja mogę w przedziale 10-130 km/h jechać bez "trzymanki" poniżej grozi ...wypadnięciem z toru jazdy, a tak na poważnie nie zauważam drgań kierownicy w żadnym zakresie prędkości a dodatek powiem że nie miałem wyważanych kół a opony to...... pirelki GTS-y bądź co bądź bardzo "budżetowe" gumy
andrzek_yagi Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 U mnie to zjawisko wystapiło po zalożeniu deflektora,ale może sie mylę.Oponki ok 10tyś najechane-pirelli.Koło wyważone.Muszę sprawdzić luz na główce.Dwa tyg temu wjechałem w galantą dziurkę.
zimny75 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 W Helixie od 20 do 80 km/h puszczam kierę i moto kula się bez problemu. Kiedyś jechałem Burgmanem ze skrzywionym przednim lewym amortyzatorem, po puszczeniu kierownicy momentalnie zjeżdżał na bok, niezależnie od prędkości...
jot23 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Niedawno pierwszy raz spotkałem się ze zjawiskiem-techniką jazdy-przeciwskręt ,czy ma ktoś opinię bo nie wiem jak to możliwe.
Sympatycy szorstki Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Sympatycy Opublikowano 27 Sierpnia 2014 W dniu 27.08.2014 o 08:48, jot23 napisał(a): Niedawno pierwszy raz spotkałem się ze zjawiskiem-techniką jazdy-przeciwskręt ,czy ma ktoś opinię bo nie wiem jak to możliwe. Ja mam opinię, że to możliwe. A wracając do shimmy, ani w X9, ani w obecnej FSC nie mam tego objawu _samoistnie_ po puszczeniu kierownicy. Raz w życiu miałem cieplutko, kiedy jadąc dość szybko X9 w długim zakręcie, najechałem na 2 paski wstawek asfaltowych w jezdni. Poczułem ten efekt, ale jakimś cudem sam ustąpił. Oczywiście nie próbowałem z tym walczyć poprzez kurczowe trzymanie kierownicy... pzdr
marek_m Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Integra i T-Max - nic się nie dzieje.
Bosy Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Majka 250 rocznik 2001 - w zasadzie nie dało się spokojnie puścić kierownicy... Niezależnie czy z kufrem czy bez. Nooo... Może bez kufra o kilka sekund dłużej można było jechać "bez trzymanki" AN650 rocznik 2007 - bez kufra spoko, z kufrem spoko, z kufrem i bez jednego ciężarka (zgubiony prawdopodobnie na szutrach w drodze do Kruszynian w trakcie mojej "pętelki") - również bez problemu.
Sobier Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Majka rocznik 1999 spokojnie puszczam kierownicę . Majka rocznik 2012 w zależności od prędkości .
Sympatycy krys70 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Sympatycy Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Przed wymiana opon (na kulane 20tk) duże szarpania kierownica po puszczeniu w zakresie prędkości 60 do 20. Teraz jest super (7tk od wymiany dalej jest ok) oby jak najdłużej
kitenation Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Ja jak puszczę kierownicę przy prędkości 50-60 km to wpada mi w shimmy początkowo super delikatne które stopniowo narasta w miarę dalszego nietrzymania kierownicy. Zastanawiam się, czy powodem tego nie są przaypadkiem fabryczne opony Kenda, które z przodu mają bieżnik centralny mniej więcej takim kształcie: /\/\/\/\/\/\/\ (aż się prosi, żeby koło podążało za żeźbą taką
Klubowicze pgizi Opublikowano 30 Czerwca 2015 Klubowicze Opublikowano 30 Czerwca 2015 2ooo km temu wymieniłem łożysko główki ramy. Po tym zabiegu wystąpiło silne shimy w zakresie ok. 55-60 km/h. Szczególnie przy hamowaniu. Podniesienie ciśnienia w przodzie do 3 atm (!) trochę poprawiło sytuację. Opona Haidenau po ok. 28 tyś km (!) z leciuteńko wyczuwalnym "ząbkiem", bieżnik jeszcze nie zdarty do znacznika ale już bardzo blisko. Dziś wymieniłem oponę na Michałka City Grip, ciśnienie 2,5 atm - zjawisko ustało Czego i Wam życzę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się