Skocz do zawartości
Forum Burgmania

zabrany dowód za kierunki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pamiętajmy,że diagnosta/urzędnik mający uprawnienia do wykonywania swoich czynności,a w tym wypadku stacja SKP wydaje dokument potwierdzający ważność przeprowadzonych badań i ponosi odpowiedzialność za swoje decyzje.

Ps,Pan x lub y nie musi się znać na przepisach od tego są diagności,którzy potwierdzają lub nie zgodność pojazdu z np,lampami w kolorze czerwonym itp.

Nie dajmy się karcić przez policję lub inne instytucje,masz dokument z przeglądu?-okaż przy kontroli i niech ścigają diagnostę,a nie ciebie.

Opublikowano

Tak jak napisał ktoś wcześniej nie liczy się kolor klosza tylko barwa światła. Nie trzeba wozić dokumentu potwierdzającego przeprowadzenie badania technicznego, ponieważ potwierdzeniem jego przeprowadzenia jest odpowiedni wpis w dowodzie rejestracyjnym. Diagnostyka z mocy ustawy jest uprawniony do kontroli zgodności pojazdu z warunkami określonymi w odpowiednich przepisach tylko w określonych przypadkach i tylko po upływie określonego czasu. Policjant na drodze dla odmiany uprawniony jest do sprawdzania zgodności pojazdu z warunkami określonymi w odpowiednich przepisach na bieżąco podczas użytkowania takiego pojazdu.

Tak więc trzeba doprowadzić światełka do barwy wymaganej europejskimi przepisami i wykonać przegląd.

Opublikowano

Reasumując wszystkie posty.

Pawle,udaj się do stacji SKP i niech tylko potwierdzą zgodność twoich lamp z homologacją(tych rzeczywistych zamontowanych na skucie)-piszę o rzeczywistych,bo mogą(ale nie muszą)zarzucić ci,że zamontowałeś do przeglądu ''właściwe'' na przegląd,a jak wiesz w pl nie brakuje kombinatorów.

Po przeglądzie otrzymasz dokument potwierdzający przeprowadzone badanie-i tu prośba abyś żądał wpisu w tzw.stopce wpisu o kolorze lamp i jej zgodności z homologacją PL.

Po otrzymaniu dokumentu udałbym się na KP i poprosił o zwrot poniesionych kosztów na piśmie!!! za nieuzasadnione zatrzymanie dow rej.

Ps,gdybyś miał z tym problem napisz na pw.

Dokładnie. Ja prosto po kontrolni udałbym się do przełożonego tych policjantów i zażądał zwrotu DR, oczywiście jeżeli klosze są czerwone, a kierunek świeci na pomarańczowo (czary:)). Zakładam, że tak jest. Mam podobnie w Atlanticu, klosze czerwone, a kierunki świecą na pomarańczowo (sam nie wiem jak to się dzieje:)). Ciekawe czy zabierają DR za białe kierunki, bo klosze z przodu mam białe i też czarują świecąc na pomarańczowo:). Co innego gdy masz zamontowane z jakiegoś Amerykańskiego Hot Roda i świecą na czerwono, normalnie skandal:) wtedy trzeba wymienić na właściwe.

Podsumowując, nie bać się kontaktu ze stróżami prawa, to też ludzie, mogą się mylić, ale ich przełożeni nie powinni. A jak jesteśmy pewni, że mamy wszystko zgodnie z prawem, to nie należy się zgadzać na takie traktowanie.

Pozdrawiam wszystkich:)

Opublikowano

W atlanticu klosz zewnętrzny jest czerwony a wewnątrz kierunkowskazu jest jeszcze pomarańczowa bańka.

Takie rozwiązanie umożliwia założenie białych żarówek.

Opublikowano

Tak jak napisał ktoś wcześniej nie liczy się kolor klosza tylko barwa światła. Nie trzeba wozić dokumentu potwierdzającego przeprowadzenie badania technicznego, ponieważ potwierdzeniem jego przeprowadzenia jest odpowiedni wpis w dowodzie rejestracyjnym. Diagnostyka z mocy ustawy jest uprawniony do kontroli zgodności pojazdu z warunkami określonymi w odpowiednich przepisach tylko w określonych przypadkach i tylko po upływie określonego czasu. Policjant na drodze dla odmiany uprawniony jest do sprawdzania zgodności pojazdu z warunkami określonymi w odpowiednich przepisach na bieżąco podczas użytkowania takiego pojazdu.

Tak więc trzeba doprowadzić światełka do barwy wymaganej europejskimi przepisami i wykonać przegląd.

Bury,ja o chlebie,ty o niebie-bez urazy.

Nie liczy się kolor klosza tylko barwa światła i ok,ale to diagnosta wydaje dokument stwierdzający zgodność z panującymi przepisami-ty nie musisz się na tym znać!(żarówka biała,pomarańczowa itd)-no i efekt końcowy,czyli jak świeci?-a niech se świeci jak chce,to diagnosta dopuścił pojazd do ruchu!!! a nie ty.

Wiadomo,że wpis w dow rej jest potwierdzeniem badań okresowych(wiedzą to Wszyscy),ale mając dokument z przeglądu z wpisem o kolorze lamp /żarówek itd.będzie miał znaczenie/usprawiedliwienie przy kontroli przez policję-i policja przy twoim stanowczym nie!-może zastanowi się troszku nad tym tematem i odpuści zatrzymanie dow rej.

I tu twój wpis końcowy;

Tak,więc trzeba doprowadzić światełka do barwy wymaganej europejskimi przepisami i wykonać przegląd.

Sory,ale nie kumam tego-od tego jest diagnosta,czyli dopuszcza lub nie!-a ty sobie możesz zmieniać żarówki /lampy wg informacji z netu lub innego guru.

powodzenia.

Ps,był to mój ostatni wpis w tym temacie.

Opublikowano

Raczej nie o niebie tylko o przepisach regulujących te kwestie. Założyciel wątku wyraźnie napisał, że dowód stracił za nieprawidłowy kolor KLOSZA. W myśl przepisów kolor klosza nie ma znaczenia bowiem liczy się kolor światła. Ten widzimy dopiero gdy się ono zaświeci. Zaświadczenie z SKP od diagnosty nie upoważnia nas do dokonywania zmian w pojeździe w sposób odbiegający od obowiązujących przepisów. Tak jak napisałem wcześniej, diagnosta sprawdzi to dopiero za jakiś czas ale policjant jest upoważniony do kontroli zgodności - w tym przypadku oświetlenia przez cały czas użytkowania pojazdu pomiędzy okresowymi badaniami technicznymi.

Jeżeli kolor czerwony dotyczył tylko klosza, natomiast po zaświeceniu barwa światła była żółta samochodowa (pomarańczowa) to policjanci dali ciała. Uważam jednak, że w tym przypadku jednak, biorąc pod uwagę fakt, że maxi przyjechał ze Stanów stawiam na to, że się nie pomylili...

Jaki jest rocznik twojego maxi ???

Aha i jeszcze jedno... Napisałem: "na przeglądzik" ponieważ bez dodatkowego badania technicznego po zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego przez organ kontroli, w urzędzie nie wydadzą z powrotem dokumentu.

Opublikowano

Oczywiście chodzi o kolor światła (nie kloszy). Jeśli kierunkowskazy w Twoim skuterze rzeczywiście świecą (mniej lub bardziej) na czerwono, to jest na to dość prosty i przede wszystkim tani sposób (stosuje się go często w pojazdach z USA).

Zmień żarówki na zielone;]. Otrzymasz wtedy żółty kolor światła.

image001.jpg

np

http://allegro.pl/bo...4421605266.html

Filmik

[media=]

[/media]
Opublikowano

Poproszę naszych klegów z forum pracujących w "mundurach" żeby nam wytłumaczyli jak to się robi. Może Policjant podczas kontroli nie ma pewności czy te kierunki są prawidłowe i profilaktycznie wysyła na badania a m oże jak to ktoś napisła trzeba było wyrobić normę...

Opublikowano

Pamiętajmy,że diagnosta/urzędnik mający uprawnienia do wykonywania swoich czynności,a w tym wypadku stacja SKP wydaje dokument potwierdzający ważność przeprowadzonych badań i ponosi odpowiedzialność za swoje decyzje.

No nie jest to takie proste, a wiem to z autopsji. Kiedyś miałem takie autko, w którym tylne lampy wyblakły i pewnego dnia diagnosta nie podbił mi dowodu. A że teść miał takie samo autko, to przełożyłem klosze, podbiłem dowód i zamieniłem klosze ponownie. Czyli miałem podbity przegląd i tylne lampy świecące nieprzepisową barwą. Nie będę już tego głębiej roztrząsał :).

Opublikowano

We włoskich skuterach często są czerwone klosze, ale wewnątrz mają zielone kapturki przez co świecą na pomarańczowo. Miałem tak w Beverly.

  • Sympatycy
Opublikowano

Policjant zatrzymując DR, zatrzymuje go na podstawie spostrzeżeń organoleptycznych.

Zatrzymanie DR nie jest karą, karą jest MK.

Diagności są wyspecjalizowanymi fachowcami w sprawdzaniu stanu technicznego przy pomocy profesjonalnych przyrządów i maszyn.

DR po zatrzymaniu przez policjanta pracującego na drodze zostaje wysłany do wydziału komunikacji w tym samym lub następny dzień.

Jakoś nie bardzo chce mi się wierzyć że za takie pierdoły przyczepili się. Najprawdopodobniej coś im się nie spodobało w konwersacji z kierowcą 2oo.

Jeśli chodzi o łapówki to w każdym stadzie owiec znajdzie się jakaś czarna.

Proponuję jednak nie proponować podczas kontroli w Malborku.

Pozdrawiam Siemik

Opublikowano

Dobra dowód mam ale musiałem doczepić inne kierunki bo na tych(orginalnych) jak pytałem to nie chcieli podbić diagności ( wszyscy jak raz twierdzili ze na zwykłym okresowym przeglądzie to by podpisali ale tu sie nie podpiszą ). Niby widzieli pomarańczowe ale..................... no właśnie ale nie do końca.

Faktycznie jest w środku zielonkawa bańka co przy normalnej żarówce ma dać odpowiednią barwę ale nie do końca daje, jak by za słaby odcień zieleni.Po wstawieniu zielonych żaróweczek poprawy nie widać.

Tak naprawdę to doskonały kolor(na fabrycznym zestawie) to widać jak jest ciemno , w dzień jak by słońce przebijało i daje mylny pogląd.

siemik

chcieli sprawdzić papiery na początku tu im nie wyszło to trzeba było o coś się przyczepić.

Opublikowano

Dokładnie. Mnie kiedyś zatrzymał jeden jak jechałem Madisonem i też coś mruczał, ale puścił.

Opublikowano

Jak widać jednak powód był... Diagnosta nie bez powodu nie chciał klepnąć...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W X 9 klosze tylnych lamp są czerwone ale po włączeniu kierunki są pomarańczowe

Opublikowano

Ja już zmieniłem u siebie kierunki na pomarańczowe.

Wyszło to tak :

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

A światła masz jakieś różowe? Bo tak jakoś to filmie wygląda.

Opublikowano

Swiatla sa czerwone.

Opublikowano

Wczoraj załapałem się na rutynową kontrolę i zaraz za mną ściągnęli na bok Harleya. Najpierw była rozmowa mniej więcej taka:

Policjant: Skąd to?

.... konsternacja, cisza, przemyślenie...

Kierowca: Sprowadzony?

P: Tak

K: z USA

P: A wie pan że z tymi sprowadzonymi jest jeden problem?

... to ja myślę: czepi się reflektora z przodu, ale kurcze stoi z tyłu to jak zauważył...

P: Kierunkowskazy są złe.

Moje papiery akurat się sprawdzały w radiowozie to podszedłem, bo zainteresowało mnie co złego jest w tych kierunkach. - świeciły na pomarańczowo tak samo jak moje, no może szybciej mrugały.

I akurat podszedł "mój" policjant, to ten się go pyta, co on myśli o tych kierunkach. Tamten się zasępił, bo jakoś nie wiedział co myśleć to mu podpowiedział, że taka choinka się robi z tyłu. Potem się spytał o przegląd w kraju, gdzie robił i kiedy itd. Jak się skończyło to nie wiem, bo już głupio było kask tyle czasu zakładać tylko tak sobie pomyślałem, że jak mu zabiorą dowód, to kto odważny teraz napisze, że wszystko jest OK?

PS.

Ja usłyszałem też ciekawe pytania: Ile to pojedzie najszybciej oraz czy udało mi się licznik zamknąć :).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...