pawel332 Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 Dziś sobie wracam z pracy i widzę w lusterku policje na motorkach ,dobra jadę dalej a ci na światłach podjeżdżają do mnie i pytają czy mam prawko A ,mówię ze tak to kazał mi zjechać do boku ok. To skręcam na prawo dałem kierunek a ci od razu ze zabierają dowód bo mam czerwone klosze z tyłu w kierunkach , Mówię im ze innych nie spotkałem ( w X8 czy xevo) i poza tym mam homologację E13 a dokładnie na kloszu stoi 12 E13 50R 000926 i na dole 220536-Dx(prawa str a z lewej Sx) , oni do mnie ze to chińczyk mógł sobie tak we wtryskarce napisać i klepać lampy . Stwierdzili ze to amerykańska wersja bo : -ma czerwone kierunki z tyłu -oraz licznik ma w dwóch skalach Km(duże cyfry) i mile(mniejszymi cyframi)-moim zdanie powinno być odwrotnie duże mile małe km. No dobra gadam z nimi i mówię ze jak na pierwsza kontrole to pechowo a jeden z nich ze może być gorzej np. 250 zł mandatu(nie powiedział za co) i ze szybka czołowa(normalna nie podwyższona) jest troszku zmatowiona i nie ma widoczności i za to też mogą zabrać dowodzik.I poszedł oglądać wszystko inne ,kazał go odpalić pokazać pozostałe wszystkie światła ,klakson itd. Chciał sie przy............. to sie przyczepił { DON KICHOTE jeden },dalej nie dyskutowałem bo jeszcze by mnie ..........................................pobili hehe Byłem już 2 razy na przeglądach okresowych i było dobrze diagnosta nic nie miał do tych kloszy, podejrzewam ze ci co mają x8 mają takie same kierunki i nikt nic nie mówi. Teraz tylko stracę czas i kasę na bezsensowny przegląd i kto mi za to odda
zimny75 Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 Chłopaki kończyli zmianę i brakowalo im zatrzymania dowodu do kompletu (ilość mandatów wyrobiona, pouczenia wyrobione,itp.), pechowo że trafilo na Ciebie... Chyba innego wytłumaczenia nie ma
kkuligowski Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 Pechowa kontrola albo chciel na śniadanie zarobić a ty ich intencji nie rozpoznałeś. Zazwyczaj ci na motorach są "tolerancyjni" dla wszstkich 200. A wracjając do kontroli: Jeżeli jesteś pewien że masz homologacje na UE to możesz zgłosić nie uzasadnione zabranie dowodu w komisariacie gdzie urzędują ci "panowie" To niestety przedłuży papierologie ale może oddadzą dowód w komisariacie. Gorzej jak panowie bedą pamiętliwi i częściej zaczną się pojawiać na Twojej drodze. Przegląd to pare złoty, czas do 2 tygodni na powrót dowodu do Twojego urzedu. Czy warto nerwy sobie zrywać na tłumaczeniu i wypisywaniu skargi. Ps Pamiętaj - jak rano to śnaidanie. Jak wieczorem to na kolacje. Poza tym jak sam napisałeś: jak bedą chcieli coś znaleść to znajdą. Warto mieć ... zł w dowodzie na takie "okazje"
M!CH@Ł Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 Chyba miałeś wyjątkowego pecha kolego. Ja miałem malaguti madisona który również miał czerwone całe klosze razem z kierunkowskazami i zarówno przy przeglądach jak i bodajże 3 kontrolach Policji nigdy nie miałem z tym problemu. Na prędkościomierzu również miałem większą czcionką km/h a malutką mile. Ten model po prostu był tak produkowany i tyle... Bardzo dziwnie Cię potraktowali...
Klubowicze MAKI Opublikowano 16 Lipca 2014 Klubowicze Opublikowano 16 Lipca 2014 Pierwsza podstawowa zasada : Jeśli jesteś pewien że wszystkie x8 mają takie lampy i są zgodne z normami euro , to nie godzę się na przyjęcie mandatu i dociekam prawdy w sądzie . W tym przypadku zdygałeś - przyjęcie mandatu przez ciebie jest równoznaczne z przyznaniem racji stróżom prawa . Hm tylko z kąd taki mandat 250 PLN - musiał być i inny grzeszek .
adam_us Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 A jakie masz żarówki w kierunkowskazach? Jak pomarańczowe i na taki kolor świeci kierunek to kolor klosza nie ma znaczenia. Są przecież czarne lampy i za to dowodów nie zabierają... http://www.ebay.de/i...=item460c29741f http://www.ebay.de/i...=item43b80a966d link do oznaczeń na lampach samochodowych ale oznaczenia homologacji te same. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=74878
Sympatycy krys70 Opublikowano 16 Lipca 2014 Sympatycy Opublikowano 16 Lipca 2014 Dokładnie tak jak napisał Adam_us liczy sie kolor w jaki swieca kierunki... Jesli na pomarańczowo to jest ok.
TB1 Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 Policja i różne służby do tego uprawnione mogą zabrać dowód, jeżeli podejrzewają, że coś jest nie tak z pojazdem i nie ma co z nimi dyskutować. Inną sprawą jest przyjęcie mandatu, jeżeli wiemy, że wszystko jest ok a usilnie chcą nam wcisnąć mandat to najlepiej odmówić przyjęcia i przed sądem wskazać swoje racje. Najczęstszym przykładem jest badanie głośności układów wydechowych. Spotkałem się, że takie badanie było wykonywane pod wiaduktem, kazali rozkręcić silnik do wziętej z głowy prędkości obrotowej, jak się mieścił to mówili, że jest za niska i kazali kręcić wyżej, przy badaniu stały osoby postronne, a od badanego pojazdu ok. 2-4m przejeżdżały inne pojazdy. Oczywiście dowód był zabierany każdemu motocykliście, bo nie mieścił się w normach. Podsumowując uważam że dowód mogą zabrać przy byle powodzie nawet wydumanym (np. podejrzanie wyglądający nr nadwozia/ramy), ale jak wiemy że mamy wszystko ok. to mandatu nie przyjmować.
Klubowicze MAKI Opublikowano 16 Lipca 2014 Klubowicze Opublikowano 16 Lipca 2014 Najczęstszym przykładem jest badanie głośności układów wydechowych. Spotkałem się, że takie badanie było wykonywane pod wiaduktem, kazali rozkręcić silnik do wziętej z głowy prędkości obrotowej, jak się mieścił to mówili, że jest za niska i kazali kręcić wyżej, przy badaniu stały osoby postronne, a od badanego pojazdu ok. 2-4m przejeżdżały inne pojazdy. Oczywiście dowód był zabierany każdemu motocykliście, bo nie mieścił się w normach. Podsumowując uważam że dowód mogą zabrać przy byle powodzie nawet wydumanym (np. podejrzanie wyglądający nr nadwozia/ramy), ale jak wiemy że mamy wszystko ok. to mandatu nie przyjmować. Ludzie co wy piszecie ! Jeden każe wozić kasę w dow .rej. na śniadanie lub na kolację dla stróżów prawa . Drugi pisze że się spotkał z badaniem hałasu pod wiaduktem . To nie ten film oglądaliście na YT ! To pewnie po naszej wschodniej stronie ! Ludzie żyjemy w kraju który od X lat jest w UE ! Który Policjant nadstawiał by karku żeby na własne życzenie za np. 50pln . tracić pracę ! Ja w to nie wierzę i myślę że większość się ze mną zgodzi . A notabene to ja mam 2oo zawsze sprawne i ważne bad,tech .
windman Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 Śniadanie dobra rzecz. W naszym kraju ryba nie bierze
barto Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 A jaki podali powód zatrzymania dowodu rejestracyjnego? Czerwone klosze czy matowa szyba?
TB1 Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 MAKI, niestety takie sytuacje się zdarzają to, co opisałem nie jest obejrzane ani zasłyszane, byłem na miejscu i sam widziałem, fakt faktem, że taki sytuacje zdarzają się coraz rzadziej, ale nadal mają miejsce. Co do badania głośności wydechów to praktycznie każde badanie na/przy ulicy nie jest zgodne z wytycznymi do takiego badania. Mam pełen szacunek do Policjantów ale czasami i w tej grupie znajdzie się osoba która działa niezgodnie z obowiązującym prawem, lub używa urządzeń niezgodnie z instrukcją.
dzialkowiec Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 Chciałbym tylko dodać coś od siebie w sprawie homologacji lamp. To że widzimy na reflektorze np E13 (13 to kraj Luxemburg) wcale nie musi oznaczać, że reflektor jest przeznaczony na ten właśnie kraj. E13 oznacza, że homologacji dokonano w kraju Luxemburg ale lampa może być przeznaczona na rynek np angielski, polski, niemiecki itd.Niestety w internecie piszą często głupoty, a potem ludzie czytają i uważają, że jak mają lampę E13 to na pewno jest to lampa na ruch prawostronny, a w cale tak być nie musi. Dlatego też uważam, że policjant wcale nie musi się sugerować oznaczeniem na lampie - od tego są inne służby bardziej kompetentne, które mogą to sprawdzić. Jeśli ma on zastrzeżenia, to może chcieć poddać je weryfikacji.
pawel332 Opublikowano 16 Lipca 2014 Autor Opublikowano 16 Lipca 2014 Dokładnie mówiąc w kwicie napisali ze " Nieprawidłowa barwa kierunkowskazów tylnych(czerwona) Mandatu nie dostałem ale tak coś wspomniał ze może być gorzej jak jest.( na moje ze pierwsza kontrola i od razu po dowodzie) Byłem na 2 stacjach zapytać jakie rozwiązanie by przeszło(najtańsze , jestem na wypowiedzeniu w robocie i czeka mnie oc w samochodzie -wiec gotówki brak mi doskwiera) i na obu powiedzieli mógłbym dołożyć jakieś tam dodatkowe te moje odpiąć od instalacji , tylko aby nie wystawały poza obrys pojazdu. Zasadniczo sie dziwili czemu sie przyczepili ale papierka nie podbili na tych kloszach. Co do szyby to jeden nie miał nic a drugi by zakwestionował jak by miał zły dzień. Jeżdżąc dziś jeszcze dwukrotnie ich spotkałem i również pisali jakieś kwity ludziom -chyba źle spali albo żony ich zdradzają. I do cholery ktoś kiedyś w 2006 roku ten skuter zarejstrował, dopuścił do ruchu w kraju przez te lata przechodził przeglądy(w tym 2 moje) i było dobrze
CZARO Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 w naszym kraju niesety to co ma badania technicznie nie oznacza że jest sprawne lub dopuszczone do ruchu !!!! np.-- po pierwsze w motocyklach nikt stanu zawieszenia nie sprawdza a po drugie popatrz ile aut z USA jezdzi z czerwonymi kierunkowskazami a badania im podbijają.pomijam ilość motocykli z Anglii z przednią lampą nie zmienianą dającą po oczach innym kierowcom.można by powiedzieć jaki kraj takie badania techniczne......nie znam się na twoim skuterze ale czy on z fabryki wylatywał na tych kloszach czy raczej ludzie mogli zmienić żeby ładnie i jednolicie tylne klosze wyglądały?? i tak na koniec od siebie w tym tygodniu jechałem za jakimś maxi skuterem u siebie i też miał wszystko z tyłu czerwone i powiem szczerze że widoczność kierunków była tragiczna w jasny dzień zlewało to się bardzo i nie było czytelne.
Robi3m Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 miałem kiedyś pojazd z USA i musiałem zmieniać lampy ( kierunkowskazy czerwone ) na lampy z białym kloszem + żółte żarówki. Z tego co pamiętam to na przeglądzie diagnosta powiedział że w Polsce musi być barwa żółta wszystkich kierunkowskazów.
stomi Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 Kazde xevo ma czerwonawe kierunki, i nie ma to nic wspolnego ze sciaganiem z us.
CZARO Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 miałem kiedyś pojazd z USA i musiałem zmieniać lampy ( kierunkowskazy czerwone ) na lampy z białym kloszem + żółte żarówki. Z tego co pamiętam to na przeglądzie diagnosta powiedział że w Polsce musi być barwa żółta wszystkich kierunkowskazów. ja nie mówię że wszystkie ze stanów mają czerwone ale jest ich dużo to raz a dwa ciągnąc dalej ile ma zmienione lampy przednie tych z usa?
Sobier Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 Poprostu szukali czegoś i znaleźli, takie jest moje zdanie na ten temat.
Klubowicze MAKI Opublikowano 17 Lipca 2014 Klubowicze Opublikowano 17 Lipca 2014 @pawel332 Jeśli nie masz za dużo kasy to zrób tak jak mój kolega zrobił w Hondzie sprowadzonej z USA . Tylko z tym jest trochę zabawy . - Zdemontuj lampy - Rozklej szkło odblasku od szkła lusterka . - w miejscu (na wysokości )gdzie jest bańka żarówki rozwierć otwory i wklej białe lub pomarańczowe szkło - złóż to do kupy (sklej to klejem z dod. silikonu ) - jedż zrób bad. techn . Aha - przed tą zabawą upewnij się czy diagnosta po takiej operacji wystawi ci kwit - co byś nie musiał na darmo się napracować Kolega po takiej przeróbce już 3 bad. techn . wykonuje a stróże prawa (z tej samej miejscowości ) dali mu spokój .
Geni Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 Dlaczego kolega miałby rozklejać lampy, o ile są to swiatła oryginalne i dopuszczone do ruchu na terenie UE. http://www.arpem.com/piaggio/2007-piaggio-x-evo-125/fotos-motos http://www.bikewalls.com/wallpaper/XEvo_250/311770631/1024x768.html http://www.scooter-station.com/Piaggio-X-Evo-250.html Ktoś te pojazdy homologował, czyli dopuścił do ruchu na terenie UE z fabrycznie montowanymi kloszami w kolorze czerwonym. Znak E13 oznacza, że homologacja została wydana na terenie Luksemburga, ale obowiązuje na całym terenie unii, w tym i w naszym kraju.
Pan rypak Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 Reasumując wszystkie posty. Pawle,udaj się do stacji SKP i niech tylko potwierdzą zgodność twoich lamp z homologacją(tych rzeczywistych zamontowanych na skucie)-piszę o rzeczywistych,bo mogą(ale nie muszą)zarzucić ci,że zamontowałeś do przeglądu ''właściwe'' na przegląd,a jak wiesz w pl nie brakuje kombinatorów. Po przeglądzie otrzymasz dokument potwierdzający przeprowadzone badanie-i tu prośba abyś żądał wpisu w tzw.stopce wpisu o kolorze lamp i jej zgodności z homologacją PL. Po otrzymaniu dokumentu udałbym się na KP i poprosił o zwrot poniesionych kosztów na piśmie!!! za nieuzasadnione zatrzymanie dow rej. Ps,gdybyś miał z tym problem napisz na pw.
adam_us Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 W swoim poprzednim poście wkleilem linki do kloszy pomarańczowych. "Poszkodowany" do tej pory nie powiedział jakie ma założone żarówki. Nie ważne jaki kolor na klosz tylko ważna jest barwa światła, proponuje założyć pomarańczowe żarówki i będzie dobrze. Ew. Dodatkowo można klosz okleic folią
Bobas Opublikowano 18 Lipca 2014 Opublikowano 18 Lipca 2014 W Spidermaxie też sa czerwone kierunki. Żarówki jakie są tam zamontowane występują niestety tylko w białej barwie . Podejrzewam, że przy kontroli mógłbym miec ten sam problem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się