Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Prawie nowy skuter z Niemiec


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Rozważam możliwość sprowadzenia skutera bmw c600 z Niemiec. W ofercie jest ich tam dość sporo, jednak z przebiegiem mnie większym niż 6tkm, ale starszych niż 6 miesiecy. Co mi jest wiadomo, przepisy w jakiś sposób regulują warunek nie więcej niż 6 tys. przebiegu i nie starsze niż 6 mies. Wtedy chyba taki przypadek traktuje się jako sprowadzenie nowego pojazdu i trzeba zapłacić podatek VAT. Jak będzie traktowany przypadek pierwszy. Czy mam się czegoś obawiać co do większych opłat za sprowadzenie takiego moto? Jeżeli macie wiedzę na temat obecnie obowiązujących przepisów i kosztów dotyczących sprowadzenia, to proszę, podzielcie się nią. Na forum jest o tym trochę, jednak posty datowo są odległe (mogło się coś pozmieniać).

Niestety polski rynek jest bardzo ubogi w ten model skuta, wiec sprowadzenie używki z DE, jest chyba najbardziej odpowiednim posunięciem?

Opublikowano

Sprowadziłem GP 800 parę miesięcy temu i miałem ten sam problem. Rozwiązań jest kilka:

1 nie wpisywać na umowie\fv przebiegu.

2 wpisać 6000 km.

3 ponieważ ja dowiedziałem się za późno, na fv. miałem wpisany przebieg 4600 km. to napisałem oświadczenie, że skuter przyjechał do Łodzi na kołach ze Stuttgartu i ma już 6050 km. Na tej podstawie dostajesz zwolnienie z Vatu w Urzędzie Skarbowym.

  • Administrator
Opublikowano

Co mi jest wiadomo, przepisy w jakiś sposób regulują warunek nie więcej niż 6 tys. przebiegu i nie starsze niż 6 mies. Wtedy chyba taki przypadek traktuje się jako sprowadzenie nowego pojazdu i trzeba zapłacić podatek VAT.

Dokładnie tak jest.

Sprowadziłem GP 800 parę miesięcy temu i miałem ten sam problem. Rozwiązań jest kilka:

1 nie wpisywać na umowie\fv przebiegu.

2 wpisać 6000 km.

Pamiętajmy o jednej kwestii... aktualnie na I'wszym przeglądzie w PL wpisywany jest przebieg. Później dokument z przeglądu winien być przedłożony w US i musi być wszystko correct.

na fv. miałem wpisany przebieg 4600 km. to napisałem oświadczenie, że skuter przyjechał do Łodzi na kołach ze Stuttgartu i ma już 6050 km.

Oby US miał ważniejsze sprawy przy przeglądaniu deklaracji *VAT-24 bo:

- Stuttgart> Łódź = 980 km

Poza tym w/g mojej wiedzy ważnym parametrem w US jest nie ile przebiegu miał w PL a to jaki był stan licznika w momencie nabycia.

Dla odmiany w UC ważną datą jest moment przekroczenia granicy z PL.

*Warto wspomnieć, że US ma 5 lat na "weryfikację" składanych przez nas dokumentów.

Opublikowano

miałem identyczny problem, chcąc być uczciwy podałem faktyczny stan licznika - 4010km, rok produkcji - 2012 czyli wtedy 15 miesięcy. Nie było zmiłuj, musiałem zapłacić VAT, szczęście w nieszczęściu że kwota była podana 800euro czyli wyszło niecałe 800zł. Co ciekawsze po kilku tygodniach pytałem czy jeśli zwrócę sprzedawcy we Francji skuter to dostanę zwrot podatku (powodem miała być wada prawna) to usłyszałem że nie istnieje coś takiego jak zwrot VAT(sic!), z powodu wady prawnej. Na szczęście po wielu perturbacjach udało mi się go zarejestrować i sprzedać nawet z zyskiem ;)

morał z tego - urzędy wymagają nieuczciwości.

Opublikowano

....*warto pamiętać, że US ma 5 lat na "weryfikację" składanych przez nas dokumentów.

Odsetki należy wyhodować, więc US na ogół się nie spieszy.

...morał z tego - urzędy wymagają nieuczciwości.

Jak do tego morału doszedłeś ?

Opublikowano
Jak do tego morału doszedłeś ?

Wiem że źle zabrzmiało, ale US potrafił wziąć pieniądze a WK wypiął się na mnie z rejestracją. Tylko dlatego że byłem naiwny i na wskroś uczciwy.

Dopiero po kilku "poprawkach" Certyfikatu Homologacji i specjalnych wizytach u Naczelnika WK i pismach sporządzonych przez firmę która się w takich "problemach" specjalizuje, w ramach specjalnej zgody udało mi się wszystko załatwić. A z założonego zarobku 2000zł zrobiło się 300. Skórka nie warta wyprawki, jak to mówił klasyk :)

  • Administrator
Opublikowano

miałem identyczny problem, chcąc być uczciwy podałem faktyczny stan licznika - 4010km, rok produkcji - 2012 czyli wtedy 15 miesięcy. Nie było zmiłuj, musiałem zapłacić VAT, szczęście w nieszczęściu że kwota była podana 800euro czyli wyszło niecałe 800zł.

Chcąc być uczciwy powinieneś podać także faktyczną/prawdziwa kwotę zakupu :)

morał z tego - urzędy wymagają nieuczciwości.

Morał z tego jest inny: Zanim coś zrobisz, pomyśl wcześniej jak to zrobić z głową.

Opublikowano

Chcąc być uczciwy powinieneś podać także faktyczną/prawdziwa kwotę zakupu :)

Chciałem, słowo honoru! Sprzedawca we Francji nie chciał, nawet miałem obawy czemu ale to podobno stwarzało mu to jakieś problemy natury podatkowej.

Morał z tego jest inny: Zanim coś zrobisz, pomyśl wcześniej jak to zrobić z głową.

Tu się zgodzę, dlatego od tamtej pory najpierw pytam a potem wydaję pieniądze.

A żeby nie robić OT, rada - US tak potraktuje przedmiot żeby im było wygodniej(czytaj lepiej finansowo), czyli w twoim wypadku każą Ci zapłacić VAT.

Opublikowano

Gdzieś jeszcze wyczytałem, że jeżeli będę musiał zapłacić VAT w PL, to mam prawo do zwrotu tegoż podatku (inny wymiar %) w US DE. Jeżeli tak, to jak to jest w praktyce?

Opublikowano

czy dobrze rozumiem ??? Jeśli skuter ma 3000 przebiegu, ale jest zarejestrowany w Niemczech 1,5 roku to w Polsce VAT-u się nie płaci ???

  • Administrator
Opublikowano

czy dobrze rozumiem ???

Czy na prawdę tak trudno jest czytać ze zrozumieniem?

Opublikowano

Płaci się, ma mniej niż 6000 km. czyli jest nowy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...