Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, nie wiem czy to dobre miejsce na taki temat, ale sproboje.

Poszukuje kontaktu z jakims elektronikiem, ktory bedzie wstanie wykonac na zlecenie mini uklad elektroniczny, zalaczajacy przekaznik w zaleznosci od ustawionych parametrow dotyczacych predkosci.

A dokladniej o co chodzi. Potrzebuje zrobic cos takiego co w zaleznosci od predkosci pojazdu bedzie wlaczalo lub wylaczalo przekaznik. Samo wyznaczanie predkosci wyobrazam sobie na podobnej zasadzie jak w licznikach rowerowych, poprzez czujniki magnetyczne np. doklejone do felgi.

Moze ktos z Was potrafi takie cos wykonac ? Albo zna kogos , kogo moze polecic ?

Opublikowano

Jakby co, to mam pomysł jak to zrobić małym kosztem, ale... wykonać i skalibrować musiałbyś sam. W skrócie wyobrażam to sobie tak, iż latający magnes zamyka obwód ładując kondensator, który wyzwala tranzystor pracujący w układzie jednostopniowego wzmacniacza - im szybciej się kręci, tym napięcie na kondensatorze większe i jak przekroczy próg wyzwalający tranzystor, to ten puszcza prąd włączający przekaźnik. Podstawy znajdziesz TU

W czasach, gdy Wigry 3 był szczytem moich marzeń, taki układ wykorzystywałem do sprawdzania wilgotności w doniczce i mogę spróbować go odszukać wraz ze schematem.

Bardziej zaawansowane urządzenie myślę, że mógłby wykonać misioooo.

Opublikowano

Czy może chodzi o układ, który włącza przekaźnik po ruszeniu i wyłącza go po zatrzymaniu? czy ma rozróżniać dużą prędkość od małej?

Opublikowano

Musi bys mozliwosc ustawienie tego progu predkosci.

Ale... chyba jednak popelnilem falstart. Zanim bede robil ten ukladzik, a bardziej zlece jego wykonanie musze jeszcze poprawic dwa inne detale w moim wynalazku. Jesli to poprawie dopier wtedy moze wroce do tego ukladu.

Dzieki , narazie zawieszam poszukiwania.

Zeby jednak zachecic Was i rzucic male swiatlo, do czego to bedzie potrzebne, wyjasnie po krotce.

Z racji malych niedomagan organizmu, i lekiego niedowladu konczyn, zrobilem sobie takie dodatkowe zawieszenie, stabilizujace motocykl podczas postoju i malych predkosci. Cos w rodzaju otwieranego podwozia :)

Wyzwalane jest to za pomoca silownika pneumatycznego, i narazie przycisku ktorym moge samodzielnie tym sterowac.

Sprawdza sie to dosc dobrze, ale mysle nad dorobieniem funkcji automatycznej, w ktorej bede mogl zadac przy jakiej predkosci ma sie to otwierac i zamykac.

Gwarantuje to bezpieczenstwo i niewywrotnosc moto, zarowno podczas wsiadania jak i np manewrowania w garazu. Ale tez co wazne, mozna tego uzywac podczas dojezdzania do skrzyzowan, gdzie nie trzeba sie podpierac nogami. Po dorobieniu funkcji automatu otwierania, mozna powiedziec ze moto bedzie dostosowane do potrzeb osob niepelnosprawnych, nawet z calkowitym niedowladem konczyn.

Ponizej foto jak to mniej wiecej wyglada. Choc foto jeszcze z fazy warsztatowej :)

sspp.jpg

Opublikowano

Bardzo podoba mi się Twoj pomysł, . Super sprawa, genialny pomyślunek.Brawo.

Opublikowano

Wyobraź sobie taką sytuację dojeżdżasz do skrzyżowania i skrecasz np w prawo o kąt 90 stopni z małą prędkością i dużym pochyleniu i nagle stopki się rozkładają bo minęły zadany próg prędkości i gleba gwarantowana. Myślę że tryb reczny jest bezpieczniejszy. Najwyżej zrobić automatyczne składanie stopek po ustaleniu określonej prędkości ewentualnie wbicu wyższego biegu.

Albo założyć czujnik wrzuconego biegu i tak podłączyć stopki tak żeby rozkładały się tylko na pierwszym biegu, zawsze będzie wiadomo wtedy kiedy są rozłożone/złożone plus tryb ręczny do manewrowania na postoju

Opublikowano

Myslalem o tym. Dlatego tak naprawde prog zalaczajacy musi byc ustawiany glownie w zakresie predkosci do 5-10 km/h

Zastanawiam sie tez czy nie zrobic dodatkowego obostrzenia na dzialanie tylko w wypadku 1 i N

To sa poszukiwania konstruktorskie wiec kazda uwaga jest mile widziana. I niestety dopoki tego nie przetestuje na sobie, nie bede wstanie jednoznacznie odpowiedziec na niektore pytania.

Co do gleby podczas skrecania, to nie powinno byc takiego problemu, bo silownik powoduje wprawdzie prostowanie motocykla, ale nie robi tego w sposob "udarowy". Nie wyprostuje moto bardzo dynamicznie. Mimo duzego cisnienia i sporej sily silownika.

Ale fakt nawet takie delikatne prostowanie jak ma miejsce obecnie, moze wytracic z rownowagi.

Generalnie pomysl jest podpatrzony za wielka woda, gdzie jest sporo osob z dysfunkcjami. Jednak tam jest zupelnie inna specyfika. Duze przestrzenie i to jak wyglada u nas ruch miejski w usa wogole nie ma miejsca. Wiec tak naprawde nie mozna bylo tego zrobic w ten sam sposob.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...