zygmek68 Opublikowano 31 Marca 2014 Opublikowano 31 Marca 2014 Interesuje mnie jaka jest żywotność paska napędowego,i jak to wygląda w stosunku do zaleceń producenta.A dokładnie czy pasek który zgodnie z zaleceniem należy wymienić nosi już znaczne ślady zużycia.Czytajc wiele postów w dziale technicznym nie znalazłem odpowiedzi,dlaczego np.Suzuki zaleca wymiane po 24.000km a Sym po 15.000.Przecież te paski różnią sie tylko wymiarem bo producent może być ten sam.
Klubowicze SlawoyAMD Opublikowano 31 Marca 2014 Klubowicze Opublikowano 31 Marca 2014 Inne siły działające na materiał? Inne wartości prędkości obrotów przeniesienia napędu na koło (szybsze obroty)?? Tego może być naprawdę sporo... Osobiście staram się trzymać zaleceń producenta, a nawet wymieniać środki eksploatacyjne przed zalecanym czasem...
Mikołaj Opublikowano 31 Marca 2014 Opublikowano 31 Marca 2014 Cudów nie ma, najlepiej zmieniać tak jak zaleca producent, a poprzedni ewentualnie zachować jako zapasowy jeżeli jest nadal w dobrym stanie. Spotkałem się z potwierdzoną empirycznie opinią że droższe i przynajmniej teoretycznie lepsze paski Malossi lubią sobie pęknąć w mocniejszych silnikach i wytrzymują o wiele krócej niż fabryczne. I bądź tu mądry
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 31 Marca 2014 Klubowicze Opublikowano 31 Marca 2014 Dużo zależy też od stylu jazdy oraz tego czy na trasie czy po mieście. Największe siły przenoszone są na starcie i tak w mieście na każde 100 km to może być i 200 - 300 startów a na trasie tylko 1! Dodatkowo łagodne starty wydłużają życie paska a styl 0-1 jest zabójczy . Poza tym po mimo tego że "na oko" paski są takie same ( nawet od tego samego producenta ) to jednak różnią się konstrukcją. I to jest podstawowy powód że przebiegi są inne. Np w Silver Wingu pasek przewidziano do wymiany co 24 tyś ale jeśli ktoś jeździ na trasach to spokojnie może robić to po 30 tyś.( informacje z Włoskiego forum SWCI a oni mają na licznikach i po 200tyś przebiegu )
Klubowicze pazdzioch Opublikowano 31 Marca 2014 Klubowicze Opublikowano 31 Marca 2014 Swego czasu w Sidermaxie wymieniłem po 28000 a zalecają po 12000 jako że pasek wyglądał jeszcze nieźle następny właściciel wziął go ze sobą do Montenegro w ubiegłym roku i całe szczęście bo ten który wymieniłem oryginał Piaggio wytrzymał coś koło 8000 czyli nie ma reguły na żywotność paska napędowego.
dr.big Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Każda konstrukcja inaczej obchodzi się z paskiem. Tak jak niektóre silniki o podobnej pojemności i mocy zużywaja mniej, a inne więcej paliwa... dodatkowo np. jeden kierowca "kończy" klocki hamulcowe w 10 tys. km. , a inny w 30 tys. km w tym samym modelu... Jeśli masz pasek oryginał (a nie jakiś szajs ) , to go przy interwałach obejrzeć, zmierzyć jego szerokość... Oczywiście, że najlepiej wymienić za wskazówkami producenta, jednak np. na forach Tmaxa mało kto tak robi... Ludzie kontrolują stan, mierzą dopuszczalne zużycie szerokości i ... jeżdżą dalej... Jednak pasek Tmaxa przenosi chyba inne siły, nie jest końcowym przeniesieniem napędu, ma inne przełożenia... PS. Nie chcę wyróżniać tu jednej firmy, ale z oryginalnym paskiem z ASO (Mitsuboshi) mogę sobie takie postępowanie wyobrazić, bo sam (co prawda jedynie po 12 tkm, bo jednak już 5 rok idzie), ale tak właśnie w Tmaxie robiłem...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się