kfcent Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 A jak ma się sprawa doświetlania drugiego reflektora - nie kumam ideologii designerów świateł to skut. Przecież dwa palące się światła o wiele ładniej się prezentują...jakaś symetria. W forzie mam teraz odpalone obydwa oczka (nie xenon) i uważam że nie oślepiam bardziej pojazdów z naprzeciwka. Przynajmniej nikt mi sie nie skarżył, a snop światła jest nadal skumulowany w tym samym obrębie.
Barteq Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 @kfcent Widzisz, zależy to od konkretnego skutera. Z tego co wiem to np. Citycom 300, Spidermax i inne mają symetrycznie przystosowane światła do świecenia obydwoma. Natomiast Piaggio X9 czy Honda SW ma tylko 1 światło mijania świecące, drugie odpowiada za światło długie więc jest niesymetrycznie...
Gość Bartheez5 Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 W dniu 15.03.2014 o 16:12, ciesu napisał(a): Z tego co wiem, to niektórzy producenci aut, którzy w danym modelu wkładali zarówno ksenony, jak i zwykłe żarówki, w zależności od wersji wyposażenia auta, swoje lampy soczewkowe skonstruowali w ten sposób, że są one uniwersalne dla obu źródeł światła... Oczywiście w opcji ksenon, gdy auto wyjeżdża z fabryki, dokładane jest samopoziomowanie i spryskiwacze. Podobno cały gips polega właśnie na tym, że lampa musi mieć soczewkę, bo w zwykłym reflektorze nie da się tego zrobić i wrzucenie żarnika ksenonowego będzie właśnie oślepiać innych użytkowników drogi, nie będzie granicy światła i cienia, itp. Właśnie w takim przypadku o którym wspomniałeś producenci reflektorów oznaczają je symbolem DHCR , aby dać użytkownikowi danego modelu możliwość zdecydowana czy chce jeździć z żarówką H7 umieszczoną w soczewce, czy żarnikiem ksenonowym oczywiście montując dodatkowo spryskiwacz reflektora.
zygmek68 Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 Palnik o standardowej mocy 35 W emituje światło o natężeniu ok. 3200 lumenów, podczas gdy standardowa, halogenowa żarówka H7 oferuje zaledwie 1500 lm. Lampy(xenon) nowego typu wykorzystują palniki o mocy 20 W, które emitują światło o wartości 2000 lm, co jest wartością niewiele lepszą od osiągów żarówek H7.Zgodnie z przepisami lampy samochodowe, które emitują światło o wartości większej niż 2000 lm, muszą być wyposażone w system automatycznego samopoziomowania i spryskiwaczy, których zadaniem jest czyszczenie kloszy lamp. Wszystko po to, by bardzo jasne światło nie raziło kierowców jadących z naprzeciwka. Układy te są drogie, a w przypadku ksenonów o niższej mocy po prostu się ich nie montuje.Czyli mozna miec xenon bez ukladu samopoziomujacego i oczyszczania,tylko po co skoro swieci niewiele lepiej od H7.A tak z mojego doswiadczenia uklad oczyszczania sluzy do usuniecia ew. sniegu podczas jazdy,poniewaz reflektor xenonowy nie wydziela ciepla i podczas jazdy przy padajacym sniegu zostaje nim zasypany.
stefanekmac Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 W tym sęk że stosowanie prawa u nas kuleje....Na każdym polu.A światła to zależą od wielu rzeczy..Mam podwójne reflektory,Niby fajnie, ale są małe odbłyśniki i efekt słaby.Zobaczcie jak słabe światła są w tych malutkich chińczykach.A tam też 12 volt.Następna sprawa w autach.Konstruktorzy wcześniej nie brali pod uwagę że non stop będą włączone mijania.To sreberko w środku lamp się starzeje szybko, zbytnio nagrzewa a nawet odwarstwia.Trochę to trwa ale to fakt.Wystarczy taka akcja-światła, a wiemy że u nas kochają akcje i mnóstwo ludzi dotknie taka czy inna kara.Kolegów zdecydowanych na xenony proszę o takie ustawienie żeby innych nie oslepiać.Nie dokuczajmy innym to inni nie dokuczą nam.
Klubowicze Piootr Opublikowano 15 Marca 2014 Klubowicze Opublikowano 15 Marca 2014 W dniu 15.03.2014 o 14:54, kmodzele napisał(a): Podsumowując:- albo masz lepszą widoczność + jesteś lepiej widoczny/a ale łamiesz prawo = ryzykujesz kłopoty z mandatem na przeglądzie + oślepiasz (denerwujesz innych uczestników ruchu) - albo masz słabszą (normalną) widoczność + jesteś normalnie widoczny ale jesteś w porządku z przepisami = żadnych kłopotów z mandatem i na przeglądzie i nikogo nie oślepiasz wybór należ do Ciebie :-) Analogiczne: - albo napadasz i okradasz staruszki = masz łatwy zarobek, ale łamiesz przepisy i ryzykujesz odsiadkę + krzywdzisz ludzi - albo zarabiasz uczciwe = nie masz kłopotów z prawem, nie robisz nikomu krzywdy, ale masz mniej pieniędzy na lans i musisz się więcej narobić Krzysztof i to podsumowanie :"I Like !"
Norbert Opublikowano 16 Marca 2014 Opublikowano 16 Marca 2014 nie stawiał bym jednak na równi używania żarówek z okradaniem staruszek. Litości!
Bulba Opublikowano 16 Marca 2014 Opublikowano 16 Marca 2014 Zaraz rozmowa zejdzie na podatki a jeszcze kilka postow dalej na Smolensk. Nie rozwalajcie watku w ktorym pytanie jest jasno sprecyzowane.
koksukowal7 Opublikowano 16 Marca 2014 Autor Opublikowano 16 Marca 2014 A próbował ktoś założyć soczewkę do x9. Jeśli tak to z czego i o jakiej średnicy. Soczewka zabiera światło?
didi Opublikowano 16 Marca 2014 Opublikowano 16 Marca 2014 nie wyobrażam tego sobie wsadzisz jakąś soczewkę do wnętrza reflektora a jak to chcesz po tym regulować ? są firmy co przerabiają reflektory i dają na to gwarancję wtedy masz zrobioną regulację na zewnątrz zresztą Twój zapał pewnie minie przy próbie rozebrania reflektora na części w większości są one sklejone i próby rozklejenia w piekarniku czy opalarką kończą się zdeformowaniem plastików co oznacza że soczewka zabiera światło ? jeśli chodzi o świecenie to niczego nie zabiera a tylko precyzyjnie kieruje snop światła
ciesu Opublikowano 16 Marca 2014 Opublikowano 16 Marca 2014 Soczewkę na pewno można wrzucić do B650 - efekt rewelacyjny !! A lampę należy pewnie wstępnie wyregulować przed jej złożeniem... Zresztą powinna ona mieć też możliwość regulacji odbłyśnika bez jej rozbierania - w Burku 400 są od tego odpowiednie śruby.
Bulba Opublikowano 16 Marca 2014 Opublikowano 16 Marca 2014 W dniu 16.03.2014 o 11:36, didi napisał(a): w większości są one sklejone i próby rozklejenia w piekarniku czy opalarką kończą się zdeformowaniem plastików Fałsz. 5 minut w temp. 150*C i wszystko pieknie odchodzi. Po zrobieniu "swojego" ponownie na 5 minut do piekarnika i czczelnie sklejone.
didi Opublikowano 16 Marca 2014 Opublikowano 16 Marca 2014 W dniu 16.03.2014 o 11:37, ciesu napisał(a): Zresztą powinna ona mieć też możliwość regulacji odbłyśnika bez jej rozbierania - w Burku 400 są od tego odpowiednie śruby. Paweł w burku oryginalnie są ale kolega stronę wcześniej zapytał o wsadzenie jakichkolwiek soczewek czyli powiedzmy z demontażu z reflektora samochodowego wtedy nie ma szans na podłączenie regulacji soczewki z regulacją jaka pozostanie w reflektorze oczywiście możemy pogdybać że da się regulatory przedłużyć od soczewki poza obudowę i dorobić jakieś uszczelnienia ja pewnie bym to jakoś opanował Ty też a i Bulba to zrobi jestem tego pewien na 200% ale z profilu pytającego kolegi wynika że ma 14 lat ...
koksukowal7 Opublikowano 16 Marca 2014 Autor Opublikowano 16 Marca 2014 Co stego że mam 14 lat. Mam dużo zapału. A jeśli chodzi o lampe x9 to można ją rozebrać z zamkniętymi oczami bo jest skręcana na śrubki. Problem z soczewkę w x9 jest taki że praktycznie w lampie nie ma miejsca. Jaką średnice mają najmniejsze soczewki?
Gość woytekpo Opublikowano 16 Marca 2014 Opublikowano 16 Marca 2014 U mnie tak wygląda zamontowana soczewka. Robiła to firma która się tym zajmuje. Regulacja odbywa się poprzez oryginalne śruby regulacyjne . Oczywiście mam wstawiony xenon ale ustawiony niżej by nie oślepiać innych.
Gość Bartheez5 Opublikowano 16 Marca 2014 Opublikowano 16 Marca 2014 W dniu 16.03.2014 o 14:13, koksukowal7 napisał(a): Co stego że mam 14 lat. Mam dużo zapału. A jeśli chodzi o lampe x9 to można ją rozebrać z zamkniętymi oczami bo jest skręcana na śrubki. Młody człowieku zapał to nie wszystko, myślę, że oprócz tego przydało by ci się jeszcze prawo jazdy kat.A1skoro jeździsz x9 Bo z tego co pamiętam na takie uprawnienia musisz poczekać do 16 roku życia. .... chyba ,że skuter w twoim profilu to na dzień dzisiejszy obiekt twoich westchnień??? sorki za OT
Maly Książe Opublikowano 16 Marca 2014 Opublikowano 16 Marca 2014 Panowie dajcie spokój z kombinacjami. Zainwestujcie lepiej w dobre żarówki (o dozwolonej mocy) , prawidłowo ustawione światła i czyste klosze. Jeśli klosz ma wypalony odbłyśnik to nadaje się do regeneracji lub wymiany. Ze swojej strony polecam żarówki tungsram megalight +90 % (są też 120% ale ja ich nie stosowałem), więc się nie wypowiem. Mówię to na przykładzie samochodu w którym światła też miałem słabe, a sporo poprawiły się po zmianie żarówek. Dobre żarówki wcale nie muszą być bardzo drogie;)
Bulba Opublikowano 16 Marca 2014 Opublikowano 16 Marca 2014 "+90 % są też 120%" Hahahaaaa...... Jak pojawia sie +200% to koniecznie musisz je przetestowac. Ze tez jeszcze ludzie daja sie nabierac na te bajki.
Maly Książe Opublikowano 17 Marca 2014 Opublikowano 17 Marca 2014 To nie bajki, snop światła jest wyraźnie większy niż zwykłych normalnych żarówek, poczytaj, w sieci jest masę zdjęć przed i po;) Ja akurat używam (w samochodzie +90%) i naprawdę widzę różnicę, przecież gdybym nie widział to bym nie kupił już 3 kompletu. Mi te żarówki starczają tak mniej więcej na rok -dwa koszt to 40-50zł h4 oczywiście nie ma cudów, że przy długich światłach "pali się trawa na poboczu" ale u mnie się sprawdzają dobrze. mam zamiar jeszcze je zakupić do skutera może nawet wezmę te 120% chyba że pojawi się coś mocniejszego;)
koksukowal7 Opublikowano 17 Marca 2014 Autor Opublikowano 17 Marca 2014 woytekpo ile by kosztowała taka usuga?
Gość woytekpo Opublikowano 17 Marca 2014 Opublikowano 17 Marca 2014 W dniu 17.03.2014 o 13:53, koksukowal7 napisał(a): woytekpo ile by kosztowała taka usuga? Z tego co pamiętam to kosztowało mnie to mniej niz 300pln z przesyłkami w obie strony . U mnie w skucie miałem zamontowaną lampę z anglika. Koszt lampy europejskiej to 600-800pln więc zdecydowałem sie na wysłanie swojej do firmy zajmującej sie takimi przeróbkami i wyszło więcej niz o połowe taniej od kupna drugiej lampy.
Sympatycy irasko Opublikowano 17 Marca 2014 Sympatycy Opublikowano 17 Marca 2014 Oto link do jednej z takich firm profesjonalnie przerabiających reflektory. http://www.xenonowe.pl/uslugi może faktycznie warto zrobić to tak jak woytekpo
DarekW-wa735 Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 Witam.Chodzi mi po głowie załozenie xenonów.I teraz o co kaman.Czy zainstalować przekaźnik ,bo mam obawy ,ze podczas odpalania może coś się stać z prądnicą.Moze opinia fachowca w czymś mi pomoże.Z góry dzięki.PZDR. Łączę podobne tematy. Radzę przed założeniem kolejnego wątku użyć wyszukiwarki !. Administracja
Gość Robert JAPAN Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 Lepiej będzie jak Ci ODEJDZIE pomysł montażu jakiegoś extra oświetlenia nie dostosowanego do danego pojazdu. Ale rób jak chcesz po Warszawie nie jeżdżę to mnie nie oślepisz
toMMasz Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 W dniu 14.10.2015 o 08:42, DarekW-wa735 napisał(a): Witam.Chodzi mi po głowie załozenie xenonów.I teraz o co kaman.Czy zainstalować przekaźnik ,bo mam obawy ,ze podczas odpalania może coś się stać z prądnicą.Moze opinia fachowca w czymś mi pomoże.Z góry dzięki.PZDR. Najpierw radzę poczytać u wuja Googla o konstrukcji reflektora do xenonów, wymaganiach technicznych, a na końcu (a może na początku?) Kodeks Drogowy...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się