Bulba Opublikowano 14 Marca 2014 Opublikowano 14 Marca 2014 Cale szczescie ze każdy moze decydowac za siebie.
Jerry_R Opublikowano 14 Marca 2014 Opublikowano 14 Marca 2014 Czarek obnizyl swoje i przyjechal dzis na RWBN. Bylo duzo lepiej, widzialem w lusterku cos po bokach, jego swiatla nadal baaardzo widoczne. Ale jak pisze Piotr, troche jednak nadal oslepiaja. Mysle, ze moze niektorym kierowcom 4oo, starszym, o slabszym wzroku - to jednak przeszkadzac... Nie wszyscy maja zdolnosc szybkiego dostosowania sie oka do naglych mocnych zmian jasnosci.
Barteq Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 Ok, to co zrobić żeby na maxi: 1) być bardziej widocznym dla 4oo? 2) lepiej widzieć trasę z miejsca kierowcy? 3) być w zgodzie z prawem?
Gość Bartheez5 Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 Tak jak mareczek napisał wcześniej temat rzeka jak zrobić w trąbę diagnostę i wmówić gliniarzowi , że jest ślepy. Jedno ciągnie konsekwencje za drugim.Z racji wykonywania swojej pracy sam osobiście zatrzymuję DR dla kierownikow 2oo w komplecie z mandatem do 300 pln. I tlumaczenia typu ja taki kupiłem iinne historie uwierzci- nie przechodza . Zdarzaja się ,,fachowcy,, co maja w zapasie komplet żarówek i ( z prędkością światła wymieniają te żarniki). A jesli ktoś po tyg. od kontroli jedzie uśmiechnięty dalej z zamontowanym ksenonem ponawiamy rekontrolę i tak do skutku. Bo jak dotrzeć do wnętrza tego co ma pod kaskiem tylko przez $$...............
Julo Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 Chyba, ze kierownikiem jest kolega z firmy, wtedy konczy sie na uscisku dloni. hehe, 300zl. od motocyklisty dla motocyklisty, poprostu nie moge uwierzyc.
Klubowicze DaniL Opublikowano 15 Marca 2014 Klubowicze Opublikowano 15 Marca 2014 300zl. od motocyklisty dla motocyklisty, poprostu nie moge uwierzyc. A ja nie widzę w tym nic nienormalnego. Jak motocyklista spowoduje wypadek, w którym ucierpi np. bliska Ci osoba (odpukać) to też powiesz, że nic się nie stało i żeby go nie karać, bo to przecież motocyklista jak Ty??? Edit: A'propos tematu, co na to policja? to już było powiedziane, natomiast ja jako użytkiwnik drogi jestem całkowicie przeciwny takim eksperymentom. Nie chcialbym aby mnie ktos zwłaszcza w nocy, w trasie oslepiał, niezależnie czy z 2oo czy 4oo i czy ja jadę na 2oo czy 4oo.
Lucjan73 Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 Ja uważam że każdy jest dorosły i świadomie dokonuje wyboru - montujesz take cudo bez pozwolenia = bierzesz na klate wszelkie konsekwencje. I nie ma co kombinować/kręcić wsadziłeś rękę do ogniska to nie dziw się że się poparzyłeś. Nie rozumiem też takiego podejścia do sprawy - ważne że ja mam dobre światło/widoczność a inni na drodze mnie nie interesują- zawsze może to zadziałać w dwie strony.
Burgerman Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 Podczas przeglądu w mojej GP 800 diagnosta grzecznie kazał mi zdemontować ksenony i zamontować żarówki, co uczyniłem. Od tego momentu mam święty spokój i nie biję się z myślami czy legalnie czy nie, jak złapią czy zapłacę czy się uda. Jak ktoś bardzo mocno chce mieć ksenony, musi zbierać na BMW 1300 GT, 1200 RT, 1600 GT,GTL wtedy bezpiecznie i legalnie.
Sympatycy irasko Opublikowano 15 Marca 2014 Sympatycy Opublikowano 15 Marca 2014 Ja po tylu zdaniach od Was długo będą się zastanawiał czy montować czy nie. A kuszą bo dostałem zestaw bi-xenonów ze skuterem.
adam_us Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 Nie wszystkie ksenony są niebieskie, niektóre mają barwę zbliżoną do żarówek. Jak bym się zmusił to właśnie na takie. Może na próbę wstawię do jednego drogowego zostawiając jednoczesnie w drugim żarówkę. Ksenon wszak dłużej się "rozpala".
Sysgone Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 Warto poczytać: http://www.magazynauto.pl/porady/eksploatacja/nadwozie-2865/news-swiatlo-na-cztery-sposoby,nId,1098473
koksukowal7 Opublikowano 15 Marca 2014 Autor Opublikowano 15 Marca 2014 Tak jak mareczek napisał wcześniej temat rzeka jak zrobić w trąbę diagnostę i wmówić gliniarzowi , że jest ślepy. Jedno ciągnie konsekwencje za drugim.Z racji wykonywania swojej pracy sam osobiście zatrzymuję DR dla kierownikow 2oo w komplecie z mandatem do 300 pln. I tlumaczenia typu ja taki kupiłem iinne historie uwierzci- nie przechodza . Zdarzaja się ,,fachowcy,, co maja w zapasie komplet żarówek i ( z prędkością światła wymieniają te żarniki). A jesli ktoś po tyg. od kontroli jedzie uśmiechnięty dalej z zamontowanym ksenonem ponawiamy rekontrolę i tak do skutku. Bo jak dotrzeć do wnętrza tego co ma pod kaskiem tylko przez $$............... Jeśli kablujesz i kucisz się z motocyklistami to się nie nazywakj motocyklistą.
Bulba Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 Ale Bartheez5 nie nazwal się motocyklista
Norbert Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 Używam w 4oo i 2oo Night-breaker'ów Osramu (konkurencja ma podobne) http://www.osram.com...ition/index.jsp W swoim aucie nam H1 w drogowych i efekt jest bardzo dobry. To samo jest u kobiety z H4. Światło o odcieniu ksenonów. Polecam, jest jasno i legalnie. Żywotność krótsza od zwykłych halogenów, ale dramatu nie ma. Ceny w necie są przystępne. PS z Osramem nie mam nic wspólnego Potwierdzam. Wpierw zachwycony efektem u Cormorana wrzuciłem i ja Nightbreakery do Burka, a potem wylądowały tez u mnie w 4oo. Niestety w samochodzie wytrzymały 1,5 miesiąca i sie przepaliły. W przypadku standardowych żarówek nie ma tego efektu. Efekt znakomity, żywotnośc do dupy
didi Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 Zdarzaja się ,,fachowcy,, co maja w zapasie komplet żarówek i ( z prędkością światła wymieniają te żarniki) ale jak oświetlenie przy Tobie doprowadzi do stanu właściwego to chyba nie dostaje mandatu ??? czy może coś w tej sprawie się zmieniło bo zawsze tak było ? ja osobiście jestem przeciwnikiem xenonów dokładanych do byle jakiego reflektora w burgmanie by mocniej świecić wystarczy wymienić żarówki z HS1 na H4 wtedy też jest nielegalnie ale wątpia by spotkało się tak mądrego policjanta który pokapował by się co jest grane w moich burkach mam HS1 bo ładnie świecą a nie zaryzykowałbym H4 bo mocniej świecą ale i mocniej się grzeją więc szkoda reflektorów
kmodzele Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 Podsumowując: - albo masz lepszą widoczność + jesteś lepiej widoczny/a ale łamiesz prawo = ryzykujesz kłopoty z mandatem na przeglądzie + oślepiasz (denerwujesz innych uczestników ruchu) - albo masz słabszą (normalną) widoczność + jesteś normalnie widoczny ale jesteś w porządku z przepisami = żadnych kłopotów z mandatem i na przeglądzie i nikogo nie oślepiasz wybór należ do Ciebie :-) Analogiczne: - albo napadasz i okradasz staruszki = masz łatwy zarobek, ale łamiesz przepisy i ryzykujesz odsiadkę + krzywdzisz ludzi - albo zarabiasz uczciwe = nie masz kłopotów z prawem, nie robisz nikomu krzywdy, ale masz mniej pieniędzy na lans i musisz się więcej narobić
Barteq Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 @ Norbert Co do żarówek Nightbreaker to ja również montowałem w samochodzie (Skoda Octavia I). Niestety, nie czułem się z tym bardziej komfortowo, nie widziałem "więcej", jedyne co było na plus to barwa światła... Po ok. roku spaliła się jedna żarówka, miesiąc później druga (fakt robię małe przebiegi więc obie wytrzymały ok. 5-6tyś km). Założyłem zwykłe żarówki H4 i moim zdaniem teraz widzę "więcej" więc czuję się bezpieczniej. Z (bi)xenonami nigdy nie miałem do czynienia poza kolegą Czarkiem na RWBN'ie
RONIN Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 A ja przetestowałem w Skarabeuszu Philipsy +100% i różnica była znikoma, z pewnością nie warta różnicy w cenie dlatego zdecydowałem się na założenie zenona do soczewki w Gilerze. Soczewka ustawiona jest dość nisko, żeby nie oślepiała innych, a różnica w oświetleniu jest kolosalna. Wybrałem barwę 4300K podobno najbardziej zbliżona do białego.
koksukowal7 Opublikowano 15 Marca 2014 Autor Opublikowano 15 Marca 2014 Kolega mówił mi że 5000K jest lepsze pod względem zaśięgu od 6000K i wskalach są biełe a 4300 zalatuje pod żułć. A soczewka zabiera światło?
Gość Bartheez5 Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 w burgmanie by mocniej świecić wystarczy wymienić żarówki z HS1 na H4 wtedy też jest nielegalnie ale wątpia by spotkało się tak mądrego policjanta który pokapował by się co jest grane I tu nie do końca się zgodzę z tobą panie kolego , bo jeśli lampa przednia w przedmiotowym AN 650 ma oznaczenie HR/HCR to czy wsadzisz Hs1 cz H4 reflektor jest do tego przystosowany. Natomiast jak pakuje się żarnik do klosza o w/w symbolu , a nie daj boże jeszcze jest szkło ryflowane na którym jest granica światła i cienia wówczas MASAKRA i nikt mi nie powie że po oczach taki zestaw nie świeci .... A co do kompetencji kolegów nie wypowiadam się ........... P.s. Jeśli na drodze usunie usterkę oczywiście DR zostaje u kierownika ( gdyż ustaje przyczyna zatrzymania)
Klubowicze MAKI Opublikowano 15 Marca 2014 Klubowicze Opublikowano 15 Marca 2014 Jeśli kablujesz i kucisz się z motocyklistami to się nie nazywakj motocyklistą. Po pierwsze kolego to pisz zrozumiale , a po drugie to czytaj temat od początku a nie po łepkach i wtedy będziesz wiedział jaką myśl chciał przekazać Bartheez kolegom .
RONIN Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 Kolega mówił mi że 5000K jest lepsze pod względem zaśięgu od 6000K i wskalach są biełe a 4300 zalatuje pod żułć. A soczewka zabiera światło? Moje z pewnością pod żółć nie zalatuje, 100% zimnej bieli. Oczywiście wożę ze sobą oryginalną żarówkę, choć zmiana u mnie to pół godziny wytężonej pracy.
didi Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 szybka i konkretna odpowiedź faktycznie nie sprawdzałem czy jest wyszczególniony dokładny typ żarówki co do samego montażu ksenonów czy mocniejszych żarówek (nie +30% a na przykład 100W) jestem zdania że niema większego samolubstwa niż ta praktyka to samo tyczy się tych co jadą w słoneczny dzień autem z włączonymi światłami przeciwmgielnymi z przodu a ci ostatni się wycwanili i przerabiają instalację tak by te przeciwmgielne same świeciły bez postojówek że niby to dzienne ... albo jazda w nocy lub deszczu na samych dziennych ...
ciesu Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 Z tego co wiem, to niektórzy producenci aut, którzy w danym modelu wkładali zarówno ksenony, jak i zwykłe żarówki, w zależności od wersji wyposażenia auta, swoje lampy soczewkowe skonstruowali w ten sposób, że są one uniwersalne dla obu źródeł światła... Oczywiście w opcji ksenon, gdy auto wyjeżdża z fabryki, dokładane jest samopoziomowanie i spryskiwacze. Podobno cały gips polega właśnie na tym, że lampa musi mieć soczewkę, bo w zwykłym reflektorze nie da się tego zrobić i wrzucenie żarnika ksenonowego będzie właśnie oślepiać innych użytkowników drogi, nie będzie granicy światła i cienia, itp.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się