przemas Opublikowano 4 Lutego 2014 Opublikowano 4 Lutego 2014 Pojawiła się na stronie polskiego importera więc warto wspomnieć o tej nowości. Co do specyfikacji technicznej to szukać trzeba na innych stronach (na polskiej stronie Hondy mamy specyfikację od 125-ki...). Poza powiększoną mocą i momentem (w 150 odpowiednio: 13.6 KM i 14 Nm), warto wspomnieć o zwiększonej do 8 litrów pojemności zbiornika paliwa (teraz zasięg deklarowany przez Hondę to 350 km!). Przeprojektowane siedzenie daje też nadzieję na większą ilość miejsca na nogi kierującego. Ale najciekawsza informacja z polskiej strony Hondy jest taka, że PCX150 będzie kosztował dokładnie tyle samo co PCX125...
lm261 Opublikowano 4 Lutego 2014 Opublikowano 4 Lutego 2014 Wreszcie skuter który ma całkowite oświetlenie LED
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 1 Października 2014 Administrator Opublikowano 1 Października 2014 Testerzy byli gotowi, sprzęt wstępnie uzgodniony do przekazania na nasze potrzeby ale ... niestety, ktoś przed nami wykonał >popis na szosie< i PCX Ad 2014 zakończył swój żywot. Mówiąc inaczej- testu nie będzie Jak będzie czas to może w przyszłym sezonie.
Jerry_R Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 Od 2016 roku -- nowe jak zakladam - jednoslady o poj. pow. 125cm3 - musza byc sprzedawana z ABS wg przepisow unijnych. Ciekawe czy modele sprzedawane latem lub jesienia 2015 - beda juz go mialy...
Akar_Zaephyr Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 Nie do końca rozumiem politykę Hondy jeśli chodzi o pojemności. Jest PCX125 dla ludzi bez "A", jestem zaś pewien że jeśli ktoś już ma prawo jazdy to te dodatkowe 25cm3 nie robi żadnej różnicy. Jedynie wielkość baku w teorii powinna zwiększyć zasięg tej maszynki ale w 2,25L/100 km nie wierzę. Później jest "Forza prawie 300", która jest tak słaba że nawet z kierownikiem solo nie zadowala osiągami, a i spalaniem - które miało ponoć być mocną stroną tego modelu - też nie grzeszy. Cenowo zbliża się do konkurencyjnych 400-ek więc poza bezawaryjnością Hondy ciężko znaleźć argument by ją kupić. A chciałoby się jakąś 400kę która w moim odczuciu jest idealnym kompromisem między gabarytami jeszcze dającymi radę w mieście, a mocą która bez większych zadyszek pozwoli zabrać dwie osoby na wycieczkę za miasto i dalej. Potem długo nic i Integra 750 która nie wydaje się być złą maszyną, ale jak dla mnie na miasto to już za dużo. To bardziej tourer na wycieczki niż miejski myśliwiec, poprawcie mnie jeśli się mylę. Reasumując i wracając do tematu: do kogo adresowany jest PCX150 i czy jest jakikolwiek powód by rozważać kupno 150-ki zamiast 125-ki zakładając posiadanie kat. "A"? EDIT: poprawa błędów.
Geni Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 Adresowany jest do ludzi, którzy np. chcą wjechać w słonecznej Italii na drogi szybkiego ruchu, gdzie bez 150ccm pojemności nie masz wjazdu.
marek_m Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 Nie do końca rozumiem politykę Hondy jeśli chodzi o pojemności... Honda sprzedała w ubiegłym roku blisko 17 milionów jednośladów. Polski rynek jest dla niej z pewnością ważny, ale nie aż tak ważny jak sądzisz.
Jerry_R Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 Dokladnie. Ja osobiscie wyobrazam sobie zakup 150 na miasto i na obwodnice. 125 to zbyt malo. Roznica jest odczuwalna na szybszych trasach. PS: 125 nie spali mniej, bo bedzie bardziej "palowana".
Bad Method Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 Dokladnie. Ja osobiscie wyobrazam sobie zakup 150 na miasto i na obwodnice. Powtarzające się w necie opinie o niepewnym prowadzeniu PCX 125 powyżej 90kmh nie nastroiłby mnie pozytywnie do kupna mocniejszej 150 na obwodnice...
Lucjan73 Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 Nie do końca rozumiem politykę Hondy jeśli chodzi o pojemności. Jest PCX125 dla ludzi bez "A", jestem zaś pewien że jeśli ktoś już ma prawo jazdy to te dodatkowe 25cm3 nie robi żadnej różnicy. Jedynie wielkość baku w teorii powinna zwiększyć zasięg tej maszynki ale w 2,25L/100 km nie wierzę. Później jest "Forza prawie 300", która jest tak słaba że nawet z kierownikiem solo nie zadowala osiągami, a i spalaniem - które miało ponoć być mocną stroną tego modelu - też nie grzeszy. Cenowo zbliża się do konkurencyjnych 400-ek więc poza bezawaryjnością Hondy ciężko znaleźć argument by ją kupić. A chciałoby się jakąś 400kę która w moim odczuciu jest idealnym kompromisem między gabarytami jeszcze dającymi radę w mieście, a mocą która bez większych zadyszek pozwoli zabrać dwie osoby na wycieczkę za miasto i dalej. Potem długo nic i Integra 750 która nie wydaje się być złą maszyną, ale jak dla mnie na miasto to już za dużo. To bardziej tourer na wycieczki niż miejski myśliwiec, poprawcie mnie jeśli się mylę. Reasumując i wracając do tematu: do kogo adresowany jest PCX150 i czy jest jakikolwiek powód by rozważać kupno 150-ki zamiast 125-ki zakładając posiadanie kat. "A"? EDIT: poprawa błędów. Kolego Honda to największy producent motocykli na świecie. Dla Hondy rynek Polski to jakiś promil sprzedaży i mało ich obchodzi zmiana naszych przepisów. Pokuszę się również o tezę że Europa nie jest w tej chwili najważniejszym rynkiem zbytu dla motocykli, rynek się kurczy. Wszyscy producenci patrzą na Azję i rynki tzw. wschodzące, tam można realizować sprzedaż. A u nas czy sprzedadzą 15 czy 30 szt. skuterów to dla takiego globalnego gracza przysłowiowy "pikuś".
Akar_Zaephyr Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 marek_m, Lucjan73 - oczywiście że nie, polski rynek jest mały, to zrozumiałe Bardziej chodziło mi o różnice w pojemnościach w szerszym ujęciu - tam gdzie konkurencja ma 400-ki, Honda nie ma zupełnie nic w ofercie i to mnie trochę dziwi. Forza nie nadaje się na łuższe wycieczki bo jest słaba i jazda we dwoje będzie dla niej wysiłkiem, Integra to od razu 750, nic pomiędzy. Dość spora dziura w ofercie... Nie czepiajcie się tak tego prawa jazdy "A" bo nie ono tu jest najważniejsze, a raczej to że jeśli ktoś je ma, to różnica 25cm3 przełoży się na praktycznie nieodczuwalną różnicę osiągów. To miałem na myśli, peace Jerry_R - Geni już mi to ładnie wyjaśnił, chodzi o rynek włoski, dziękuję Co do osiągów zaś - nie sądzę że te dodatkowe 25cm generuje taką różnicę że tam gdzie PCX125 już wyciskał siódme poty, tam 150 będzie jechała z zapasem mocy na wyprzedzanie. Takie rzeczy to raczej przy 250-kach
Jerry_R Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 nie sądzę że te dodatkowe 25cm generuje taką różnicę że tam gdzie PCX125 już wyciskał siódme poty, tam 150 będzie jechała z zapasem mocy na wyprzedzanie Nie mam porownania PCX, ale jezdzilem Xenterem 125 i 150. Roznica jest duza, wyraznie odczuwalna. Do tego stopnia - ze w przypadku malej maszyny - jazda 125 nie sprawia mi fun'u, a jazda 150 juz tak. Na 125 odkrecasz manetke i czekasz. 150 startuje duzo szybciej. Przyspieszenie do 60-70 kmh - podobne (tyle, ze na 150 mniej odkrecasz manetke nie zylujesz silnika). Przyspieszenie 70-100 - wyraznie lepiej na 150. 125 muli, rozpedza sie juz wyraznie wolniej. Jazda z predk. 100 kmh - 125 zylujesz, 150 jedziesz dluzej nie na maksymalnych osiagach, co poprawia zywotnosc. PS: a propo rzucania pow. predk. 90 kmh - skutery o poj. 150 cm3 - nie sluza do dlugiej jazdy w trasie, ale do przemieszczenia sie z jednej czesci miasta w druga na obwodnicy. I nawet jak dmucha - da rade, przynajmniej Xenterem 150, na ktorym odczuwam wiatr duzo bardziej, niz na Integrze jadac 140 kmh. PPS: nie wiem, moze to kwestia 16" kol i zawieszenia motocyklowego w Xenterze, byc moze na PCX rzeczywiscie jedzie sie wyraznie slabiej.
Akar_Zaephyr Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 Jerry, ok, rozumiem, biorę twoje doświadczenie za lepszą monetę niż moje teorie W takim wypadku 150ka mogłaby się okazać całkiem fajna na miasto... Hmmm...
kitenation Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 Kurcze a to ciekawe w sumie. Bo tu 150 ma niecałe 14 KM a są 125 które mają 15 KM, wiec powinny być chyba osiągi w takim przypadku podobne (moment obrotowy z tych 25cc wydaje się być pomijalny - czy może właśnie nie)? Co do oferty Hondy to fakt, przy np. Yamasze czy Kymco jest ubogi. nie zmienia to faktu, że na dzień dzisiejszy moim następnym skuterem będzie włąśnie integra (chociaż mam nadzieję, że do tego czasu: zwiększy się trochę przekrok, łańcuch zostanie zastąpiony pasem zębatym ) Piotrek
Bad Method Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 PPS: nie wiem, moze to kwestia 16" kol i zawieszenia motocyklowego w Xenterze, byc moze na PCX rzeczywiscie jedzie sie wyraznie slabiej. Tu bym właśnie szukał problemu, bo np SH, niezależnie czy jedziesz 60, czy 100kmh, prowadzi się tak samo stabilnie. Myślę, że to właśnie dzięki 16 calowym kołom. PCX w moim przypadku odpadł właśnie po lekturze opinii dotyczących prowadzenia... ale czego oczekiwać przy tak filigranowych oponach i zawieszeniu w połączeniu z tak długim, pełnym nadwoziem jakie ma PCX...
Jerry_R Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 Ano. Jeszcze a propo mocy w KM: Forza 125 - 14.2 (2105) PCX 125- 11.5 PCX 150 - 13.4 SH125 - 11.6 SH 150 - 14.4 Xenter 125 - 12.3 Xenter 150 - 15.5
Geni Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 3 koniki różnicy na pewno da się już odczuć w tak lekkich pojazdach.
dudekmotorek Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 Ja zabawę ze skuterami dopiero zacząłem, na co dzień jeżdżę 125 cygnusem do pracy i krótkie wyprawy. Myślałem o 150ccm jest lepsze na miasto i odrobine szybsze na nowa 125ccm szkoda mi troche pieniedzy na 150 juz nie. Jeśli miałbym kupić coś większego gabarytowo to 125ccm nie brałbym wcale pod uwage. Posiadam pełne prawo jazdy jeździłem juz różnymi okazami od 50ccm dwusuwów do 750 4t.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się