Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Skuter na ropę. Prototyp z Indii


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Maxiskuter pełną gębą ;) (150ccm), jednak w krajach Unii na 100% nie będzie oferowany... Normy spalin nie pozostawiają złudzeń ;) ...

Opublikowano

Robert może zastosują PDF ? Z drugiej strony najtańsze auto na świecie Tata Nano po wszelkich opłatach wychodzi u nas po ok. 50 tyś. to i skuter z tamtych stron kosztowałby pewnie kosmiczne pieniądze. Przykład LML-a i jego kariera chyba nie zachęca potencjalnych importerów.

Opublikowano

Normy spalin nie pozostawiają złudzeń ;) ...

Aj tam -> dorobi się jakiś dopalacz , domontuje pedał hamulca i będzie można zarejestrować jako samochód i prawko z kategorią B wystarczy.

Opublikowano

A ja autora pytań do testów 2013 na kat. "A" posądzałem o.......

s5hd.jpg

Teraz przepraszam.

Jasnowidz jaki, cy co?

Opublikowano

Nie jasnowidz tylko znawca historii motoryzacji :smoke: . Pomysł na motocykl wyposażony w silnik zasilany ON powstał już w latach 50 - tych XX wieku : http://www.scigacz.p...biez,13385.html

W tej chwili można kupić takie cudo http://motormania.co...la-w-produkcji/ po co ?

Altius-Scimitar.jpg

Nie wiem ale skoro jest popyt pojawia się i podaż - takie prawo rynku. Kiedyś czytałem o firmie która specjalizowała się w montowaniu silników diesla do motocykli z koszem (wszelkiej maści, nawet produkcji Radzieckiej/Rosyjskiej) oraz Royal Enfield.

  • Sympatycy
Opublikowano

A mnie tam tylko interesuje poziom wibracji.

Bo mam obawe,ze plomby moga wypadac !zeby

Opublikowano

U nas to może jest ciekawostka ale w krajach rozwijających się to może być rozwiązanie wielu problemów. W jakieś głuszy rolnik sam wyprodukuje sobie paliwo z roślin i będzie mógł poruszać się tanim środkiem lokomocji.

  • Klubowicze
Opublikowano

Czytam i nie wierzę który z Was kupiłby to cudo.Mareczek łatwiej będzie dorobić papiery i użytkować jako 50ccm.

Opublikowano

Biorąc pod uwagę pojemność i niewielką moc tego skutera to i prędkość nie będzie duża. Royal Enfield diesel miał w zależności od wersji i pojemności od 10 do 14 KM i V max ok 80 km/h. Nie wspomnę tu o przyśpieszeniach, które mogą być równie mizerne. Jeśli Hero będzie chciało zachować niską cenę to nie pokusi się o zastosowanie super wtrysku i turbiny. Tak więc jako typowy wół roboczy na rodzimym rynku ma szansę na sukces, zaś w krajach europejskich może być jedynie uznany za techniczną ciekawostkę, o ile wcześniej spełni normę spalin. Maro

Opublikowano

Jakoś nie wyobrażam sobie Burgmana i innych maxi na ropę hehe

Opublikowano

Burgman i inne maxi nie stoją na tym samym parkingu, co Abramsy i Hummery.

Opublikowano

Zeby drgania były dobrze odizolowane od ramy to czemu nie?... Taki turbo dieselek mógłby być ciekawy... Ze 3 litry zużycia, moment obrotowy zabijający wszystkie inne "popierdułki" motocyklowe, nawet te o pojemności 2 litrów ;) ...

Tu moto z silnikiem smarta CDI, 800ccm, oczywiście jest i będzie produktem niszowym i dla zapaleńców, cena coś koło 18 tysi euro, nie można tu mówić o jakiejkolwiek oszczędności, ale np. taki Jay Leno pewnie ma go w swoim zbiorze ;) :

eva-track-t-800cdi-p-2w.jpg

Opublikowano

90 kilometrów z litra... to robi wrażenie. Masz bak 12 litrów i zasięg 1080 km. Są plusy?

Opublikowano

Plusy są, ale ważne, żeby te plusy nie przesłoniły nam minusów ;). Swoją drogą fajnie byłoby mieć sprzęt opalany kerozyną - takiego Y2K. Może troszkę mniej ekonomiczny, ale bardziej "lotniczy" :).

Opublikowano

Czy to ma sens. Współczesny diesel komplikacija konstrukcji. Czy nie lepiej prosty gaznik, zwykłe 8v i prosta instalacja gazowa. W mumi europejskiej to nie do pomyslenia:'(

Opublikowano

Chyba ze dwa lata wstecz był na Allegro wystawiony jakiś maxi teraz juz nie pamiętam marki ale w opisie miał zasilanie LPG

  • Klubowicze
Opublikowano

Tutaj jak z linku powyżej chodzi Royal Enfield 500 Diesel '67

I coś na bazie MOTO GUZZI

  • 2 lata później...
  • Administrator
Opublikowano
Dnia 4.02.2014 o 08:54, dr.big napisał:

.Tu moto z silnikiem smarta CDI, 800ccm,

Wbrew pozorom coś tam sprzedali Holendrzy tych Track T-800 CDI. Ciekawych rozmiarów jest CVT i V-belt w tym moto.

Tu filmik z wyprawy do Argentyny na T-800 z zarejestrowaną wymianą owego paska.

Przy okazji kilka danych o tym 2oo:

- Produkcja NL
- Przekładnia to bezstopniowe CVT z V-belt
- Przeniesienie napędu na koło wałem
- Hamulce od Brembo
- Moc 48 KM / 2750 obr
- Moment obr. 120 Nm
- Spalanie 2.5 l./100 km
- Zasięg na zbiorniku 901 km
- Masa własna na sucho 226 kg
- Wysokość siedziska 880 mm
- Cena 17.5 tyś.EUR.

Tu jeszcze film z jazd testowych

 

Opublikowano

Diesel w motocyklu może rzeczywiście mieć zastosowanie w turystykach, ze względu na małe zużycie paliwa a tym samym bardzo duży zasięg. No i w dużym motocyklu masa silnika nie musi być jakąś drastyczną przeszkodą. Taki mały turbodizelek z commonrailem ... :)

Opublikowano

A ja mam nadzieję, że śmierdziele/krematoria opalane odrzutami z produkcji benzyn będą kompletnie zakazane. Bo co innego palić olejami w energetycznych instalacjach o wysokiej sprawności z pracującymi układami oczyszczania spalin, a co innego w silnikach spalinowych. Dodajmy do tego "Januszy" motoryzacji wycinających katalizatory i modyfikujących oprogramowanie sterujące w celu wytwarzania chmur rakotwórczego syfu. Dla mnie drobne oszczędności na paliwie i dorabianie koncernów paliwowych nie są warte zdrowia naszego i naszych dzieci.

  • Użytkownicy+
Opublikowano

Ta, a pewnie w benzyniakach to tylko czysty tlen z wydechu :D  ja osobiście nie mam nic przeciw dieslą, no może cena :(  Samochody mam tylko na ropę - w innym kierunku nawet nie patrzę.         A co do zanieczyszczeń.

Przecież producenci się starają jak mogą. Taki np VW - dostał ostatnio nawet Nobla za "Rozwiązanie problemu z zanieczyszczeniem środowiska w silnikach diesla."   ;) 

  • Administrator
Opublikowano
Dnia 10.10.2016 o 11:31, Geni napisał:

A ja mam nadzieję, że śmierdziele/krematoria opalane odrzutami z produkcji benzyn będą kompletnie zakazane.

A olej napędowy nie jest produktem podestylacyjnym z ropy naftowej? whist

Jeśli już mamy masowo zacząć pozbywać się pojazdów z zapłonem samoczynnym, które tak zatruwają atmosferę to zacząłbym od... ciągników siodłowych, pojazdów komunikacji miejskiej a wszystkie statki pływające po oceanach przerobił na zapłon iskrowy z podtlenkiem LPG !w00t... natomiast motocykle typu E.V.A Track T-800 zachowajmy w naszych pamięciach jako niecodzienne ciekawostki motoryzacyjne i cieszmy się, że w ogóle powstały... bo za "parę lat" wszystkie pojazdy nienapędzane energią elektryczną (ewentualnie wodorową) będą postrzegane za najgorsze zło !placz1

Opublikowano

Fakt jest taki, że nawet najnowszy diesel ma bardziej niebezpieczne dla zdrowia spaliny od dwudziestoletniego samochodu benzynowego bez katalizatora o tej samej pojemności.

"Chmurka" np. ruszającej spod świateł ciężarówki albo autobusu z przystanku? Dziesiątki tysięcy (jeśli nie setki) samochodów na drogach z niesprawnym układem wtrysku gnojówki czy wyciętym katalizatorem  czy DPFem powodującym przy każdym naciśnięciu gazu chmurę czarnych spalin? Kto tego nie zna. Smrodu w mieście(zwłaszcza upalnym latem) i smrodu zimą wśród pieców opalanych PETami. Cieszy, że świadomość społeczeństwa rośnie, a na razie wypada tylko zmieniać co 3 miesiące aktywny filtr przeciwpyłkowy :) .

PS. Kilka tysięcy małolitrażowych (nawet litrowych) motocykli czy skuterów na ON (w dobrym stanie technicznym) niczego nie pogorszą :) , bo jeden autobus "pierdnie" z rury i pół ulicy jest "zaczadzone". Jednak ogólnie trend idzie w innym kierunku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...