leo011 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Witam wszystkich klubowiczów! Stoję przed poważnym heh dylematem który skuter byłby wygodniejszy dla dużego faceta - 185 cm. Do niedawna byłem posiadaczem Piaggio x9 z silnikiem hondy z 2000 r. Piaggio evo ponoć ma zmienione siedzisko - czy już się z niego nie spada? Proszę o informacje ogólne na temat usterkowości tych skuterów, na co trzeba zwracać uwagę? Pozdrawiam
RONIN Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Jeżeli chodzi o usterki to są podobne w obu skuterach, to samo serce i napęd, usiądź na obu, przejedź się oceń stan i wtedy podejmuj decyzję.
Crimson Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Mam Atlantica z 2002 i myślę o deflektorze poważnie (przy wzroście 186 wieje mi prosto w kask). Na jesieni miałem poważną usterkę pompy oleju (oryg. części i wymiana kosztowała mnie ok. 1500zł) Zwrócić uwagę czy pasek był wymieniany (nowy 260-450zł - ja musiałem kupić droższy, bo miał inny rozmiar niż późniejsze)
Bobas Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Ja mam 192 cm wzrostu. Kiedys miałem Piaggio X9 500 ccm. Na dłuższej trasie rzeczywiście spadałem z siedzenia ku przodowi. Podobno wersja Evo ma usuniętą tę niedogodność. Miejsca na kolana jest zdecydowanie więcej na Aprilii. Jak chcesz podróżować zupełnie komfortowo to rozważ też zakup Malaguti Spidermax GT 500. W nim miejsca jest pod dostatkiem nawet dla dryblasów. Silnik jest ten sam co w Piaggio i Aprilii. Każdy skuter ma jakieś wady i trzeba zwracać na nie szczególną uwagę podczas przeglądów. Powodzenia w zakupie.
KOT66 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 :)tak jak pisze bobas malaguti spidermax gt 500...zakonczylem 3-ci sezon bez zadnej usterki miejsca i komfortu jazdy az nadto udziele wszelkich info na temat tego niedocenianego skuta ...pozdro...
Maly Książe Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 bierz AA bo ma większe koła i jest lepiej wykonana o ile nie stała na słońcu przez 10 lat, a na pasek nie patrz bo nikt przed sprzedażą tego nie zmienia. ori pasek to 300 zł. Do tego szyba akcesoryjna givi z deflektorem i powinno być ok Usterkowość obu maszyn pewnie jest na tym samym poziomie i zależy od tego jaki egzemplarz kupisz i jak będziesz go eksploatował i serwisował. Ja moim przejechałem 15 tys na razie i nic się nie dzieje, a powiem, że jeżdżę dynamicznie- zwłaszcza przy ruszaniu staram się wykorzystywać moc silnika;) Do spidermaxa jest trochę mniej czesci no i dziewczynom się mniej podoba;P
Julo Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Wsiadaj na AA, też latałem x9 250 i przesiadłem się na AA 500. Różnica kolosalna jeśli chodzi o dynamikę i komfort podróżowania. W evo siedzenie jest wyprofilowane ku górze , tak, że już się nie leci do przodu. Jeśli chodzi o usterki to w obu maszynach nic nigdy mi się nie psuło, wiec tu nie podpowiem za dużo.
leo011 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2013 Dziękuję za rady, problemem jest też to że ciężko wybrać coś nie zajechanego w Pl. Oglądałem już kilka burków i wszystkie zakatowane...ale oczywiście właściciele lub udający ich byli pewni że ich sprzęt ma 22 tyś km i mucha nie siada.. Proszę dajcie jakieś wskazówki odnośnie AA 500 na co zwrócić szczególną uwagę.Mam takiego na oku we wrocku -cy40 tyś km to dużo na taki sprzet? http://tablica.pl/oferta/aprilia-atlantic-500-z-dobrych-rak-CID5-ID3K5rj.html#df5d5cda67
drmex Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Kupując AA500 zwróć uwagę na olej, jego zapach i stan (sprawdza się na wkręconym bagneciku) - jeżeli olej intensywnie czuć paliwem, ale przede wszystkim jeżeli jego stan jest przekroczony, a po przejechaniu około 5 km nie załapałeś temperatury - do wymiany termostat. Usterka termostatu powoduje rorzedzanie oleju paliwem. Poza tym sprawdź działanie elektryki. Więcej słabych miejsc na swoim przykładzie nie mogę podać
RONIN Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Leo011 to skuter forumowicza Macieklew, z tego co wiem już wyjechał z Polski, ale więcej dowiesz się w regionalnych grupy dolnośląskiej.
Gość Opublikowano 27 Grudnia 2013 Opublikowano 27 Grudnia 2013 Jeździłem X9 evo, jeździłem AA, ale Sprintem, na klasyku tylko drobne przejażdżki. Do miasta zdecydowanie AA Sprint, piękny, zwinny, dobrze wyważony skuter. Bez bajerów, bezusterkowy. Co do AA klasyka i X9 to trudny wybór, bo to w sumie dwie różne maszyny. Każda ma jakąś przewagę nad drugą i słabsze strony. Najfajniej by było, gdybyś dosiadł samodzielnie, jednego i drugiego. Oba są fajnymi maszynkami i przy odrobinie szczęścia przy zakupie, będą śmigać pożerając mniej kasy niż japońce czy koreańce.
FANDORIN Opublikowano 28 Grudnia 2013 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Ciężko powiedzieć. co wybrać X9 jeżdżę już 2 rok i nie narzekam ,ale Atlantic o wiele bardziej mnie się podoba. Przede wszystkim tył Atlantika jest urokliwy. Jedyne co mi nie pasuje we Włoskich 500 to zawieszenie – ale to już z pewnością obciążenie z motocykli. Skuter ma na zakrętach zupełnie inna trakcję niż motor. Jak się ma 180 cm i troszkę masy to zamontowanie dorabianej wysokiej szyby było niezbędne.
leo011 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2013 Witam! Dziękuję za pomoc, jak do tej pory oglądałem 2 sztuki x9 500 z Dolnego Śląska i zastanawiam się co jest grane z tym silnikiem.. W dwóch egzemplarzach było (chyba) paliwo w oleju oraz stan powyżej maxa. Poza tym mocno pływały przody przy prędkości ok. 50 km/h. Posiadałem 250 i czegoś takiego nie było. Kurka, co z tym silnikiem, proszę o podpowiedź. Rozmawiałem z właścicielem Burgmana z 2002 ma przelatane 42tyś. Czy to dużo na ten silnik, ile można przejechać na normalnie użytkowanym silniku? Czy to prawda że po 40 tyś. pada napęd licznika? Pozdrawiam
Leo60 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Witam Miałem taki przypadek w Malaguti Sprinder MAX 500 jest ten sam silnik. Przyczyna jest tylko jedna jak włącza się kluczykiem zasilanie komputera i nie uruchamia silnika ,powinien zapłon być wyłączony ( czerwony przełącznik włącza zapłon i pompę paliwa nie starter ) . Przy bawieniu się komputerem włączenie i wyłączenie kluczyka załączoną pompą i nie szczelny wtrysk dawkuje paliwo na cylinder itd. Jak myślisz o AA 500 ma kolega , co mogę powiedzieć autentyczny przebieg reszta jest do dogadania się z nim.http://tablica.pl/oferta/aprilia-atlantica-500-sprint-CID5-ID3C4dz.html
adam_us Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 AA500 Classic (nie wiem jak Sprint) chyba jako jedyny skuter posiada amortyzator skrętu. Warto go sprawdzić, w moim przypadku przy zakupie słychać było tykanie połączenia amortyzatora z widelcem. Po wyjęciu okazało się ze sam amortyzator jest sprawny i wyrobiło się połączenie. Wymieniłem na nowy wszystko jest OK.
macieklew Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Witaj Kolego, skoro zostałem w pewien sposób wywołany do tablicy to wrzucę też 3 grosze...niestety sam musisz wybrać co dla ciebie jest lepsze. Ja mam 182 cm wzrostu i wybrałem Apkę, ponieważ siedziałem i na X9 i na AA przed zakupem. Nie będę wywodził się na temat X9, ale co do Apki to napiszę tak: za kwotę którą miałem do dyspozycji uważałem że AA jest dobrym wyborem. Skuter jest wygodny i prawdę powiedziawszy nigdy nie czulem sie specjalnie na nim zmęczony podróżą. Przelatałem nim ponad 9000 km w sezonie w tym długie wyprawy na Burgmanię i w Bieszczady. W Bieszczadach miałem problem z ładowaniem akumulatora, na szczęście zabrałem pod kanapę regulator napięcia zapasowy i udało się wrócić do Wrocławia bez problemów. Myślę, że oba sprzęty są na równym poziomie technicznym i pozostałą tylko walory artystyczne. Powodzenia przy wyborze, mój skuter pomimo tegoże wyjechałem z kraju jest we Wrocławiu u mechanika, więc można go sobie obejrzeć. Gdyby nie wyjazd-nie sprzdedawałbym. No i na koniec ciekawostka- na nim własnie wygrałem zawody na Burgmanii w jeżdzie-kto wolniej dojedzie do mety bijąc większe, droższe i młodsze sprzęty więc nie ma co narzekać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się