Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio moja dorastająca córka odkryła na alledrogo coś takiego:

http://allegro.pl/nx...3808480482.html

Ponieważ jej marzeniem jest zostać projektantką wnętrz to kombinuje jak za darmo sprawdzić różne koncepcje.

W skrócie mówiąc zasugerowała mi ozdobienie wnętrza auta lub skuta takimi neonami (ktoś musi wyłożyć kasę - stąd te działania).

Pytanie moje jest takie (oczywiście musiałem się zgodzić na zakup), czy taki neonik 3mm zasilany 100V 600Hz (prądu nie znam) jest bezpiecznym rozwiązaniem, czy na wyjściu zasosować jakiś bezpiecznik odcinający zasilanie w przypadku hmmmm... zdarzeń losowych. W tych systemach zasilania jestem zielony.

Opublikowano

Z tego co się orientuje i czytałem to elektroluminescencja ma znikomy pobór prądu (mniej niż diody Led, więc nie należy zbytnio się obawiać o układ elektryczny maxi bo nawet zbytnio go nie obciąży w porównaniu do mocnych diód LED np. opisane w tym Temacie. Dla bezpieczeństwa można zastosować bezpiecznik bo przecież wszędzie może być zwarcie :) . Fajny pomysł z tymi neonkami też pomyśle o domontowaniu do mojego burka. Tym bardziej ze nie ma problemu ze zmianą napięcia bo nawet 2x baterią 1,5V zasilisz tą listwe :)

Opublikowano

W kwestii bezpieczeństwa nie chodziło mi o instalację skuta, tylko o to czy pozrywane przy np. szlifie neonki nie porażą mnie znacząco prądem. Po świętach będę miał kilka metrów tych neonków więc zapodam nocne fotki.

Opublikowano

Bezpieczne napięcie dla człowieka to 24V. Nie wiadomo jaki prąd generuje przetwornica, bo może być tak, że nawet nie poczujesz tych 100V. Jeśli jednak potrafi wygenerować większy prąd, a Ty upadniesz w kałużę, to może być różnie.

Ale jest jedno ale. Pierwszy patrol drogówki, zabierze Ci dowód, jak to zobaczą. Takie oświetlenie nie ma atestu i nie jest dopuszczone do ruchu.