garbers1 Opublikowano 21 Października 2013 Opublikowano 21 Października 2013 Witam.Mam problem , jak stawiam burga na centralnych stopkach , to cos mi bardzo stuka jak go podrywam do góry.To mniej więcej pod siedzeniem kierowcy.To jakieś zawieszenie silnika czy coś takiego ?Prosze o jakieś sugestie co do przyczyny.A tak, a propo jak jezdże, to mam wibracje motoru,To może faktycznie jakieś odboje silnika czy coś. prosze o pomoc.
Barteq Opublikowano 21 Października 2013 Opublikowano 21 Października 2013 Jak podczas jazdy są wibracje to jest duża szansa, że masz koła nie wyważone...
garbers1 Opublikowano 21 Października 2013 Autor Opublikowano 21 Października 2013 Nawet na postoju troche trzęsie.A jak jade z górki i ujme gazu to wibracje zanikają ,a jak znow dodaje gazu to powracają.
mkapilkr Opublikowano 21 Października 2013 Opublikowano 21 Października 2013 ujme gazu to wibracje zanikają ,a jak znow dodaje gazu to powracają. A rolki sprawdzałeś ?i cały napęd ?
janr Opublikowano 21 Października 2013 Opublikowano 21 Października 2013 kolega ma racje sprawdz naped
garbers1 Opublikowano 21 Października 2013 Autor Opublikowano 21 Października 2013 Witam. Rolki są okrągłe ,tylko maja lekkie wrzery.
maro99 Opublikowano 21 Października 2013 Opublikowano 21 Października 2013 Witaj Garbers ! Jeśli stuki są wyraźnie podczas stawiania skutera na stopkę centralną, to raczej nie chodzi o napęd. Ja bym szukał przyczyny w mocowaniu zespołu napędowego, wahaczu oraz mocowaniu amortyzatorów. Spróbuj z pomocą drugiej osoby naciskać na tył skutera i słuchać czy i skąd dochodzą te niepokojące stuki. Może też luzy ma sama stopka centralna. Powodzenia w lokalizacji, Maro
T-Rex Opublikowano 21 Października 2013 Opublikowano 21 Października 2013 Zdejmij przekrokj i może uda ci się zlokalizować poduszki na których wisi silnik. Jeśli nie dostaniesz sie to plastiki od podnóżek, a potem zadupnik zdemontuj. Montując te poduszki, wstępnie się je napina. Może ktoś tego nie zrobił albo przyszedł na nie czas. Jak zdemiesz plastik od spodu, to masz wizualny dostęp do amora, tulejek wahacza itp.
garbers1 Opublikowano 22 Października 2013 Autor Opublikowano 22 Października 2013 Witam.Prawdopodobnie rozwiązałem problem, to chyba był amortyzator centralny.Po wyjęciu sprawdziłem go i się okazało że jest suchuteńki więc zamówiłem używke.A to stukanie i wibracje motoru co pisałem wcześniej , to właśnie amorek dawał znac, że jest suchy.Mam nadzieje że po wymianie amorka juz wszystko będzie ok.
Klubowicze MAKI Opublikowano 22 Października 2013 Klubowicze Opublikowano 22 Października 2013 Nawet na postoju troche trzęsie.A jak jade z górki i ujme gazu to wibracje zanikają ,a jak znow dodaje gazu to powracają. No to stuki pod siedzeniem zlokalizowałeś ,ale podejrzewam że wibracje dalej pozostaną i chyba rzeczywiście przyczyny trzeba szukać w zawieszeniu silnika i napędu .
naviliss Opublikowano 22 Października 2013 Opublikowano 22 Października 2013 Sprawdź luzy na tylnym kole u mnie podobnie jest jak mu dodaje gazu to trzęsie,wibruje(choć nie zawsze). Szukając przyczyny sprawdzałem luzy na łożyskowaniu kół z przodu trzeba już było wymienić łożyska to tak zrobiłem potem zauważyłem że jeszcze z tyłu jest luz, prawdopodobnie na łożysku (złapanie za koło i próba zmiany płaszczyzny powoduje stuk) i od tego pewnie są te wibracje. Jeszcze tydzień dociągnę sezon i czeka mnie porządny warsztat tym bardziej ze łożysko z tyłu do tanich nie należy . Bym jeszcze sprawdził kondycje paska bo od tego mogą być wibracje
garbers1 Opublikowano 23 Października 2013 Autor Opublikowano 23 Października 2013 Może ktos wie ,czy wymieniając amorek centralny ,może zostawic stary przwód do regulacji twardości,czy musze kupic komplet i założyć .Bo sie przyglądnołem i stwierdziłem że nie jestem w stanie przepleść przewodu z regulatorem pomiędzy silnikiem itd. A stary jest na miejscu odkręcony od amorka .Tylko wytarczyło by wkręcić stary przewód do nowego amorka i po kłopocie.
garbers1 Opublikowano 31 Października 2013 Autor Opublikowano 31 Października 2013 Problem częściowo rozwiązany.Rolki wymienione , amorek centralny wymieniony,luz zniwelowany na śrubie co trzyma blok silnika do ramy tam gdzie są łożyska igiełkowe , ponieważ miał około 0,5cm luzu na boki .Był niewyczuwalny, dopuki nie odkręciłem amorka. Dalej są wibracje , ale zlokalizowałem ,że to przez pasek,Jak dodaje gazu to strasznie nim wibruje , jak by był za lużny.Mierzyłem szerokość ma 2,3cm.Chyba jest ok.,ale coś go wprowadza w wibracje i to on właśnie robi to drzenie motoru.Nie bedę kupował nowego bo to może być coś ze sprzęgłem lub talerzykami,Może uda mi się gdzieś porzyczyć inny i założyć na próbe.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się