Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Czyżby ZIELONA konkurencja dla T-Maxa? Kawasaki J300!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No właśnie, starszy Xciting miał 500 ale jako że nowy ma 400, cała produkcja poszła innym i chyba Kymco nie wróci do starszego silnika?

Poczekamy, zobaczymy :)

  • Odpowiedzi 112
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Geni

    16

  • dr.big

    12

  • Jerry_R

    10

  • MariuszBurgi

    9

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wśród opinii są i takie, że współpraca z Kymco potrzebna była na etapie sondowania rynku. Pozwoliła bowiem wejść na rynek z nowym produktem, szybko i stosunkowo tanim kosztem. Teraz, kiedy Kawasaki przekonało się, że to może być rentowna działalność, może zdecydować się na większy udział w opracowaniu nowych modeli. Wszak potencjał R&D ma ogromny.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Hmmm... Ciekawe jaki silnik włożą do J500 bo Kymco nie ma w tej chwili w ofercie nic o tej pojemności? Czyżby rozwiert 400? A może inny cylinder? Czy też może własny silnik/innego producenta? Ciekaw jestem tej maszyny.

Byłem dziś w Moto Hangarze i gość powiedział, że wersja 500 będzie oparta na silniku poprzedniego Xcitinga. Dziwne jak dla mnie. A co do J300 to mówił, że jak go testowali po dobrym dotarciu na liczniku można uzyskać 170km/h! Czy to możliwe? Ja na swoim DT300 dochodzę raptem do licznikowych 140. Może właściciel J300 powiedziałby ile w tym prawdy?

Opublikowano

Kawasaki grzebało coś przy mapach zapłonu dla J300, jeśli mnie pamięć nie myli, więc jest to jak najbardziej możliwe. I na tym ich ingerencja w konstrukcję Kymco się nie kończyła ;)

Generalnie nie jest to Kymco z innym logo bo było kilka modyfikacji, i chyba nawet w tym temacie jest ich lista (tylko trochę wcześniej - przepraszam, pisząc te słowa jeszcze nie sprawdzałem).

EDYTKA:

No i znalazłem listę zmian :)

Lista zmian w stosunku do Downtowna 300 jest bardzo długa i obejmuje:

  • zupełnie nowe plastiki, z przekonstruowaną czołową owiewką, lampami oraz zegarami
  • niższa szyba ma nadawać skuterowi bardziej sportowy wygląd
  • przeprogramowane ECU dla lepszej reakcji silnika na dodanie gazu w średnich i niskich obrotach
  • poprawione hamulce, stalowe oploty hamulcowe w obu układach
  • poprawione zawieszenie
  • poprawiony tylni wahacz
  • podnóżki dla pasażera zamiast podłóg
  • zmieniona, wygodniejsza kanapa
  • oraz wiele innych, drobniejszych zmian…

(...)

  • Administrator
Opublikowano

A co do J300 to mówił, że jak go testowali po dobrym dotarciu na liczniku można uzyskać 170km/h! Czy to możliwe?

Na liczniku to możliwe, że będzie i 200 km/h ;)

Opublikowano

Na jednej "próbie" udało mi się wycisnąć na prostej drodze licznikowe 140 km/h, zaś przy lekkim i długim spadku było to licznikowe 150 km/h ... Obie prędkości mocno pochylony, łokcie i tułów schowane za owiewką...

Co zapewne we wskazaniach GPS oscylowałoby w okolicach realnych 130 km/h ...

Opublikowano

tak podejrzewałem, bo te licznikowe 170 w J300 przy licznikowych 140 w DT wydało mi się trochę mało realne, nawet biorąc pod uwagę modyfikacje. Gdyby tak było to J300 byłby godnym rywalem Xcitinga400

Opublikowano

Jerry_R, o 27 styczeń 2014 - 21:31, powiedział:

Lista zmian w stosunku do Downtowna 300 jest bardzo długa i obejmuje:

  • zupełnie nowe plastiki, z przekonstruowaną czołową owiewką, lampami oraz zegarami - zegary te same inny tylko kolor podświetlenia i czcionka - plastiki no fakt zupełnie nowe tj. po prostu inne.
  • niższa szyba ma nadawać skuterowi bardziej sportowy wygląd - i tak pewnie wiele osób założy wyższą turystyczną, albo deflektor
  • przeprogramowane ECU dla lepszej reakcji silnika na dodanie gazu w średnich i niskich obrotach - tutaj tak, jest inna mapa - na tym zmiany w silniku się kończą
  • poprawione hamulce, stalowe oploty hamulcowe w obu układach - downtown od początku również miał stalowy oplot na obu kołach. Z tego co wiem hamulce od klamek po zaciski są dokładnie takie same.
  • poprawione zawieszenie - nie wiem, nie zwracałem uwagi - wyglądają identycznie więc może inny olej po prostutak samo
  • poprawiony tylni wahacz- skąd taka informacja? To jest ten sam wahacz
  • podnóżki dla pasażera zamiast podłóg - moim zdaniem to akurat zmiana na minus?
  • zmieniona, wygodniejsza kanapa - może minimalnie, ale chyba to jednak sugestia,
  • oraz wiele innych, drobniejszych zmian - tak ale nic tak naprawdę istotnego co by sprawiało że trzeba niemałą sumkę dopłącić. Wygląd - kwestia gustu. To tak jakby ktoś wziął całe bebechy od fiata, założył na to body kit Pagani i twierdził zę to Pagani. Powiem więcej, nawet lusterka i tłumik są te same (różnica w znaczku).

Opublikowano

No cóż, dla kogoś siedzącego w temacie nazwa "Kymco" kojarzy się z dobrą relacją jakości do ceny i mimo wszystko - niezawodnością. Wszyscy tutaj - na Burgmanii - wiedzą że silniki do BMW produkuje Kymco, że Kymco bazuje technologicznie na rozwiązaniach Hondy, że Hondzie dostarcza(ło) silniki, że Kawasaki zdało się na doświadczenie Kymco przy wprowadzaniiu do własnej oferty skutera.

Dla ignoranta to chinol i kropka i naprawdę, przestałem już nawet ludziom tłumaczyć co i jak bo to krew w piach. Wiem bo Kymco odradzał mi ojciec a na wszystkie już wspomniane fakty tylko machał ręką kwitując "a tam". I tylko jakoś to Kymco jemu na złość nie chce się psuć.

Wracając do tematu - dla takich właśnie ignorantów jak mój ojciec jest Kawasaki J300 - bo wszyscy wiemy że nic tak nie zmienia taniego, chińskiego złomu w bezawaryjny, japoński sprzęt, jak plakietka ;) Oni zapłacą więcej za używaną plakietkę i jak najbardziej jest to powód do wydania tych paru PLN więcej - przynajmniej nie trzeba będzie tłumaczyć jak chłop krowie na rowie.

  • Klubowicze
Opublikowano

bo wszyscy wiemy że nic tak nie zmienia taniego, chińskiego złomu w bezawaryjny, japoński sprzęt, jak plakietka ;)

To jak efekt PLACEBO ;)

Dajesz gościowi tik taki (KYMCO) w opakowaniu leku (KAWASAKI) i pacjent dobrzeje w oczach (klient jest zadowolony bo ma skuter marki znanej i lubianej) :)

Opublikowano

Gdybym miał kupić sporta albo coś w tym stylu do lansu to bym się zastanawiał nad marką. Prawda jest taka, że jeśli ktoś kupi kawasaki tylko dlatego żeby się z niego nie smiali że jeździ na "chinolu" to itak wielu będzie się z niego śmiało że jeździ na pierdzipędzie a nie na motocyklu (nawet gdyby to był T-max:))

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Bardzo fajny skut... Ja byłem zadowolony :) .

Li4vLi4vLi4vLi4vaW1hZ2VzL3psb3R5QnVyZ21hbmlhL0J1cmdtYW5pYV8yMDE0L1BhcmFkYS9JTUdfNzAxNy5qcGcmdz04MDAmaD02MDAmcT0xMDAmYW9lPTEmZmx0cltdPXdtaXx3YXRlcm1hcmsvdy5wbmd8VFJ8NzU=.jpg

Opublikowano

Zastanawiam się nad nim. Jeździłem we wrześniu i jest trochę bardzie ucywilizowany niz Downtown, którego miałem przez trzy sezony. Zawieszenie też twarde ale nie skacze tak na krótkich nierównościach jak Downtown i to dłubanie w mapach zapłonu też przyniosło efekt w postaci większej elestyczności.

Zastanawiam się bardzo mocno nad nim ale w głowie też siedzi mi Xciting 400, który jest mocniejszy na trasę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...