marekcymbuch Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 Dawno temu miałem CZ 350, którym zrobiłem blisko 50kkm. Fajna maszyna z demoludów, super się jeździło, na prostych można było puścić kierownice i szła stabilnie. Po zakupie sporego kuferka (mieściły się 2 kaski) bardzo się wszystko zmieniło.' CZ-ka miała standardową, demoludową osłonę z szybą i po założeniu kuferka nagle przestała chcieć jechać prosto, zawirowania powodowały konieczność stałego kontrolowania toru jazdy co na trasach 300km było męczące. Do Piaggio X8 za 600zł mogę kupić kuferek Givi z oryginalnym mocowaniem, ale boję się powtórki z przeszłości. Jest może ktoś na forum, kto może się obiektywnie wypowiedzieć na temat relacji Piaggio X8 z takim kuferkiem? Mam 180cm i 100kg.
Gość Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 Kufer zawsze zaburzy strugi powietrza. Ale nie słyszałem, by w skutach problem był aż tak silny. Kupuj i się nie przejmuj.
przemas Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 Tu nie chodzi o aerodynamikę lecz o przesunięcie środka ciężkości (który w skuterach z klasycznym napędęm i tak jest mocno z tyłu) i tym samym odciążenie przedniego koła. W starym AN400 to dość powszechnie znany problem z uwagi na bardzo mocne wysunięcie kufra do tyłu. X8 jest u nas mało popularny więc ciężko będzie znaleźć opinie. GIVI sugeruje, że można do niego założyć nawet V46... i raczej większego bym nie ryzykował...
jaras661 Opublikowano 26 Września 2013 Opublikowano 26 Września 2013 Witam ! Fakt - z za dużym kufrem wygląda się jak "dostawca pizzy" /cytat mojej żony/. Jednak myślę, że zarówno Piaggio jak i Givi Twoją alternatywę przemyślały i osobiście bym się długo nie zastanawiał, tylko montował kuferek do skuta, pozdr.
Sympatycy Urbi Opublikowano 26 Września 2013 Sympatycy Opublikowano 26 Września 2013 Jeżdżę z fabrycznym kufrem Piaggio i nie ma żadnego problemu ze statecznością i właściwościami jezdnymi skutera. Mam 172cm wzrostu i 82kg wagi. Piaggio X8 400ie jest jednak trochę większy od młodszych braci z silnikami 125, 200 i 250, ale myślę, że firma Piaggio ten temat już dawno przemyślała i nie kufer tylny nie stanowi dla tych skuterów problemu, oczywiście jeśli będziemy pamiętali o maksymalnych obciążeniach posiadanego kufra.
Sympatycy szorstki Opublikowano 26 Września 2013 Sympatycy Opublikowano 26 Września 2013 Co prawda X9 500 z fabrycznym balonem z tyłu, ale nawet przy v-max nie czuję problemów z powodu kufra. Co innego w przypadku plecaczka, powyżej 120, jeśli siedzi opierając się o oparcie kufra działa jak żagiel i jedzie się masakrycznie. Kupuj i montuj, będzie Pan zadowolony... pzdr
marekcymbuch Opublikowano 27 Września 2013 Autor Opublikowano 27 Września 2013 OK, dzięki za info, po następnej wypłacie powinien się pojawić
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się