marek_m Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Od kwietnia jeżdżę Hondą SW-T400 i jestem bardzo zadowolony, ale dotyczy to w zasadzie wyłącznie dojazdów do pracy. Dla przyjemności zawsze miałem motocykle - obecnie KTM'a 990 Adv. oraz Yamahę XT600E. Problem mój polega na tym, że ze względów zdrowotnych będę się musiał prawdopodobnie pożegnać z motocyklami. Tak klasyczny przypadek "nie chcem ale muszem". Wobec powyższego, rozważam sprzedaż wszystkiego co mam i zakup jednego skutera, który pozwoli mi na odrobinę "motocyklowej" zabawy. Rozważam 3 modele: BMW C 600 Sport, Yamaha T-Max 530 oraz Honda Integra 700. Plusy Integry to przede wszystkim niska cena (oczywiście mowa o promocyjnej), duże koła, ekonomiczny silnik, dwu-sprzęgłowa przekładnia, łatwość serwisowania u zaprzyjaźnionego dealera Hondy. Minusy Integry to brak schowka, łańcuch i okropny wygląd. O C600 i T-Maxie wiem dużo mniej, ale ich największa (wspólna) wada to cena. Chętnie wysłucham opinii i sugestii koleżanek i kolegów.
Lucjan73 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Moja rada to jazda próbna każdym z tych modeli. Pewnie u Ciebie na Pomorzu będzie z tym kłopot ale jak masz wydać sporo kasy to nie ma co tylko trzeba udać się do stolicy. Oczywiście wcześniej poumawiać się na jazdy testowe. Wiem że to trochę fatygi i kosztów ale w końcu mówimy o zakupie pojazdu za około 30 - 40 tyś. A co do Hondy to mi osobiście wygląd też się nie podoba z tym że jak na niej jedziesz to raczej tego nie widać . A co do braku schowka - kufer centralny jest (był ?) dodawany gratis. Za Hondą przemawia zdecydowanie cena. Może warto jeszcze poczekać na wyprzedaże zimowe, choć raczej dotyczy to BMW bo Yamaha chyba nie ma co wyprzedawać. Byłem w BMW i oni są naprawdę "elastyczni" i mogą zaskoczyć klienta ciekawą ofertą, warto podjechać i osobiście porozmawiać poza opustem cenowym proponują ciekawe finansowanie.
dr.big Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 W Twojej sytuacji: bierz to, co Ci się najbardziej spodoba i podpasuje Tobie po jeździe próbnej, dzielenie włosa na czworo i kierowanie się w wyborze mniejszym o 0,3 litra zużyciem to bezsens. Widzę, że pozostały na polu boju: BMW C600Sport i Tmax530... Jeździłem jednym i drugim i wiem co bym przy wyborze ZDECYDOWANIE kupił . Phi, właściwoe to nawet nie byłoby wybierania. Po jeździe próbnej jest wszystko jasne .
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Administrator Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Chętnie wysłucham opinii i sugestii koleżanek i kolegów. marek_m, bez obrazy ale takich tematów jest multum na forum. W każdym będzie wielu doradców, w każdym często są skrajne porady, często porady dotyczą jeszcze innych modeli (o które w ogóle nie pytałeś)... a najczęściej szukający pomocy i tak wybiera coś czego nawet nie brał pod uwagę... bo akurat to się napatoczyło Poza tym każdy ma inne preferencje. Rozumiem, że testy T-maxa i Integry widziałeś na stronie głównej? Opisy C600 Sporta masz na forum, opisywał go @ndrzej. Cena Integry jest aktualnie bardzo atrakcyjna ale nie byłbym pewien czy aktualnie jest jeszcze dostępna w tej cenie. W zasadzie co byś nie wybrał będziesz zadowolony... jednak T-max w moim odczuciu oferuje więcej niż Integra. Z drugiej strony cena Integry powala na łopatki konkurencję.
RONIN Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Obejrzyj też Aprilie SRV 850 i Gilere GP 800, mają schowek porównywalny z T-maxemale moc zbliżoną bardziej do motocykli.
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Administrator Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Rozważam 3 modele: BMW C 600 Sport, Yamaha T-Max 530 oraz Honda Integra 700. często porady dotyczą jeszcze innych modeli (o które w ogóle nie pytałeś)... Obejrzyj też Aprilie SRV 850 i Gilere GP 800 A nie mówiłem?
marek_m Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2013 marek_m, bez obrazy ale takich tematów jest multum na forum... Idąc tym torem, można by już zamknąć forum, wszak wszystko zostało już wielokrotnie opisane, a każde pytanie zadane. Rozumiem, że testy T-maxa i Integry widziałeś na stronie głównej?... Testów w necie nie brakuje, ale tu nie o testy chodzi. Interesują mnie opinie ludzi, którzy podejmowali podobną decyzję. Tzn. trafili na maxi skutery, nie z 50cc, ale z motocykli, nie tyle z wyboru, co z musu / rozsądku (zdrowie). A wracając do tematu. Integry pierwotnie nie brałem pod uwagę z uwagi na jej wady, ale obniżenie ceny o 9.300 PLN.... Aprilie SRV 850 i Gilere GP 800 sprawdzę, ale szczerze mówiąc nie wiem czy na Wybrzeżu jest serwis tych motocykli.
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Administrator Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Idąc tym torem, można by już zamknąć forum, wszak wszystko zostało już wielokrotnie opisane, a każde pytanie zadane. Absolutnie nie wszystko... jednak modele o które pytasz zostały już dość dokładnie opisane. Interesują mnie opinie ludzi, którzy podejmowali podobną decyzję. Tzn. trafili na maxi skutery, nie z 50cc, ale z motocykli, nie tyle z wyboru, co z musu / rozsądku (zdrowie). Czekamy na wpisy
pawelneos Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 T-max-a możesz pzetestować zapisując się na jazde próbną w salonie YAMAHA na ul Grunwaldzkiej na przeciwko salonu RENAULT DACIA jak się wyjeżdza z Wrzeszcza. Swobodnie będziesz go móg przetestować dostając go na całą godzine jazdy z resztą skuterów jakie masz w planie to nie wiem. Ale jak ja bym miał wybierać i bym był na Twoim miejscu na 100% brał bym T-MAX
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Klubowicze Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Od kwietnia jeżdżę Hondą SW-T400 i jestem bardzo zadowolony, ale dotyczy to w zasadzie wyłącznie dojazdów do pracy. Rozważam 3 modele: BMW C 600 Sport, Yamaha T-Max 530 oraz Honda Integra 700. Jeżeli szukasz komfortu większego niż SW-T400 (bo SW-T600 to to samo tylko mocniejsza) to jednak może zamiast BMW C600Sport rozważysz BMW C650GT .To moim zdaniem bardziej komfortowy model. A przynajmniej kanapa w modelu GT zdecydowanie bardziej mnie przekonuje. Od razu powiem żadnym nie jechałem ale przymierzałem się do obu i wygodniej mi było na GT. Jesteś motocyklistą "słusznych " rozmiarów więc sprawdź czy wąskie, twarde sportowe kanapy z małym podparciem lędźwiowym będą dla ciebie wygodne.
marek_m Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Absolutnie nie wszystko... jednak modele o które pytasz zostały już dość dokładnie opisane... Tak, tak, w testach na pierwszej stronie.... Jeżeli szukasz komfortu większego niż SW-T400 (bo SW-T600 to to samo tylko mocniejsza) to jednak może zamiast BMW C600Sport rozważysz BMW C650GT... Nie chodzi mi o wygodę większą niż SW-T400. Chodzi mi o skuter, który pozwoliłby mi na sprzedanie motocykli. Jeżeli miałbym zostać z SW-T400, to przynajmniej jeden motocykl musi zostać w garażu.
Lucjan73 Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Jeżeli miałbym zostać z SW-T400, to przynajmniej jeden motocykl musi zostać w garażu. Przepraszam,wybacz moją śmiałość ale mógłbyś wyjaśnić dlaczego ? I w takim razie do czego potrzebny jest Ci nowy skuter ?
marek_m Opublikowano 1 Września 2013 Autor Opublikowano 1 Września 2013 Przepraszam,wybacz moją śmiałość ale mógłbyś wyjaśnić dlaczego ? I w takim razie do czego potrzebny jest Ci nowy skuter ? Z grubsza wyjaśniłem to tutaj
Lucjan73 Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 No właśnie nic nie rozumiem Jakich cech motocyklowych oczekujesz od skutera ? Z tego co piszesz to preferujesz enduro lub bardziej turystyczne enduro a skuterów o takich cechach to chyba jeszcze nie ma na rynku.
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 1 Września 2013 Klubowicze Opublikowano 1 Września 2013 Z grubsza wyjaśniłem to tutaj Marek sory ale ja też nie zrozumiałem. Wiem już że ma być inny niż SW-T ale inny to znaczy jaki. Podałeś dwa modele sportowe T-max i C600Sport . Ja zaproponowałem C 650GT bo właściwości jezdne ma takie same ale jest moim zdaniem wygodniejszy. Do lasu skuterem nie pojedziesz (nie licząc krótkich dojazdówek po szutrze)a na wypady zlotowo-wakacyjne C650 Gt nadaje się lepiej. Skoro z powodów zdrowotnych przesiadasz się na skuta to myślałem że to lepsze rozwiązanie . Ale napisałeś ze o komfort nie chodzi. Więc o co ?
Gość Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Myślę, że może chodzi o ochronę przed wiatrem. Na marginesie: Nie ma Maxi dla miłośnika motocykli. Trzeba wpierw stać się miłośnikiem Maxi, by sobie coś wybrać.
Administrator xmarcinx Opublikowano 1 Września 2013 Administrator Opublikowano 1 Września 2013 Ja wiem jaki skuter powinieneś kupić, ale nie powiem.
marek_m Opublikowano 1 Września 2013 Autor Opublikowano 1 Września 2013 Na marginesie: Nie ma Maxi dla miłośnika motocykli. Trzeba wpierw stać się miłośnikiem Maxi, by sobie coś wybrać. Obawiam się, że masz rację. Wracając do tego "o co mi chodzi", spróbuję jeszcze raz: chodzi mi o skuter, przy którym rozstanie z motocyklami będzie możliwie najmniej bolesne.
Lucjan73 Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 No tak ale jak byś się przesiadał ze ścigacza to doradziłbym Ci GP 800 - ale z enduro trudna rada. Uściślij jeszcze czy oczekujesz w skuterze podobnych do motocyklowych osiągów (przyspieszenia, v max) czy może komfortu, podobnej pozycji za kierownicą czy może jeszcze czegos innego ?
dr.big Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Ja wiem jaki skuter powinieneś kupić, ale nie powiem. Romet 767 :D ?
RONIN Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Najbardziej zbliżona do moto będzie Honda Integra: łańcuch, duże koła, wygląd ;-).
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 1 Września 2013 Administrator Opublikowano 1 Września 2013 Tak, tak, w testach na pierwszej stronie.... Nie, nie, chodziło mi akurat o "magazynek" wiedzy jaki znajduje się na forum. Wracając do tego "o co mi chodzi", spróbuję jeszcze raz: chodzi mi o skuter, przy którym rozstanie z motocyklami będzie możliwie najmniej bolesne. Uściślijmy... skuter to też 'motocykl' a Ty cały czas nie podajesz o jaki typ motocykla chodzi... bo przecież nie oczekujesz chyba, że jakikolwiek skuter da namiastkę jazdy enduro? Jeśli ktoś przesiada się z motocykla turystycznego typu, np. Deauville na duży maxi typu AN 650 to odnajdzie się na nim bez problemu... ale jeśli oczekujemy od maxi skutera właściwości moto enduro czy sporta to trochę Zjeździłem chyba wszystkie typy jednośladów (dobrze jest spróbować wszystkiego co ma 2 koła), od enduro 125 2T po HD 1500. Po drodze było kilka sportów... i finalnie wylądowałem na maxi skuterze. Był to jednak mój świadomy wybór... ale jakbym miał się przesiadać na maxi "za karę" to wolałbym jeździć... rowerem. Tak więc, podobnie jak koledzy nie łapię o co kaman. To tak trochę jakbyś zadał pytanie: Z pewnych przyczyn muszę się rozstać z moją blondynką. Którą wybrać na następną kobietę tak żebym najmniej tęsknił za blondyną... szatynkę czy rudą? Ja wiem jaki skuter powinieneś kupić, ale nie powiem. Marcin, myślimy chyba o tym samym... Yamaha BW'S?
marek_m Opublikowano 1 Września 2013 Autor Opublikowano 1 Września 2013 ... nie łapię o co kaman... Specjalnie mnie to nie dziwi. Najbardziej zbliżona do moto będzie Honda Integra: łańcuch, duże koła, wygląd ;-). Łańcuch średnio mnie pociąga, ale duże koła, silnik i przekładnia automatyczna, owszem. Muszę poszukać egzemplarza w 3Mieście. Bez testów trudno się zdecydować.
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 1 Września 2013 Klubowicze Opublikowano 1 Września 2013 Nadal piszesz enigmatycznie. Chociaż uchyliłeś już rąbka tajemnicy. Duże koła to TYLKO Integra no ale ona ma łańcuch ,automat no to właśnie po to są skutery i one mają go wszystkie. Reasumując :albo duże koła i łańcuch ( Integra )albo mniejsze i napęd nie wymagający obsługi ( T-max ,BMW w obu modelach ) Wszystkie trzy swoimi właściwościami trakcyjnymi są najbardziej zbliżone do klasycznych MOTOCYKLI (zawieszenie ,moc ,trzymanie się drogi i inne) Żaden enduro nie będzie ale i tak nieźle dają sobie radę na szutrze (ja swoją SW-T jeździłem po górach Sowich oraz przez Bory Tucholskie razem z Varaderkami a ostatnio Transfogaraską i Transalpinę zrobiłem ) Tak więc sprecyzuj dokładniej jakie ma spełnić oczekiwania przyszły skuter to na pewno łatwiej będzie wybrać faworyta
orzo Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 jeśli chodzi o właściwości trakcyjne, duże koła i automat to jest jeszcze DN-01. wg mnie świetny wygląd, a po dołożeniu wysokiej szyby- ochrona przed wszystkim miałem okazję się przejechać kilkadziesiąt km i aż się zsiadać nie chciało. za kwotę ~25k można spokojnie dostać egzemplarz z przebiegiem 6-8kkm.
Rekomendowane odpowiedzi