Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Burgman 650 ZL3 wrażenia, opinie po pierwszych km .....


Rekomendowane odpowiedzi

  • Klubowicze
Opublikowano

Lucjan,ja swoim Burgmanem robię bez problemu 250 km po mieście,a nie jeżdzę powoli.wracając z Bieszczad z bocznymi kuframi i plecaczkiem przejechałem bez stresu 290 km.Wracając z Wrzoniem z chorwacji przejechałem 320 km i jeszcze jechał :)

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • MariuszBurgi

    21

  • Miro71

    18

  • Lucjan73

    11

  • przemas

    5

Top użytkownicy w tym temacie

  • Administrator
Opublikowano

Mariusz jak jedziesz w towarzystwie podobnych sprzętów czytaj maxiskuterów to też nie ma problemu ale jak wyruszasz na wyprawę z motocyklami to nasze jedno tankowanie wypada dwa razy częściej.

To jak wyruszysz na wyprawę z puszkami to nasze jedno wypadać będzie 4 X częściej :)

Lucek, szukasz problemów tam gdzie ich nie ma :)

Opublikowano

Odejmij trochę bo jest z czego.Jak jeżdziliśmy to max 270 było i tankowanie.320km na zbiorniku w trasie to nawet okufrowanym Banditem na "oparach" już jechałem a oszczędne to było.

Opublikowano

Krzysztof ja wiem jak to wygląda w naszych sprzętach tylko dziwię się że modyfikują skuter, pomniejszają jego bagażnik a w sprawie zbiornika nic nie zyskujemy. Masz racje że na trasie ze stałą prędkością spalisz mniej ale motocykl podobnie. Wszystko fajnie jak sobie pomykasz bez presji czasu ale jak masz dojechać do celu i zaczyna Cię gonić czas bo np. prom odpływa robi się nerwowo.

  • Klubowicze
Opublikowano

Odejmij trochę bo jest z czego.Jak jeżdziliśmy to max 270 było i tankowanie.320km na zbiorniku w trasie to nawet okufrowanym Banditem na "oparach" już jechałem a oszczędne to było.

Mam na to świadków

  • Administrator
Opublikowano

Sugeruję porzucić OT i wrócić do dyskusji o nowym AN 650 L3.

  • Klubowicze
Opublikowano

Faktycznie tak było, tylko ma lekko zmodyfikowany zbiornik, a właściwie jego odpowietrzanie. :smile::wink32:

Opublikowano

Faktycznie tak było, tylko ma lekko zmodyfikowany zbiornik, a właściwie jego odpowietrzanie. :wink32::)

Czyli patent Mirka. :smile: A to robi róznice.

Opublikowano

Sugeruję porzucić OT i wrócić do dyskusji o nowym AN 650 L3.

No to może dwa słowa ode mnie. O zaletach napiszą właściciele, więc ja - pozbawiony poprawności politycznej, którą muszą wykazywać się testerzy ;) ani nie obciążony zakupem nowego modelu :( wspomnę o zauważonych minusach:

Na temat wyglądu nie wypowiadam się zbyt długo. To kwestia gustu.

Dla mnie wzorem "dizajnu" w kategorii skuterów turystycznych jest na dzień dzisiejszy BMW 650 GT.

Z drugiej strony muszę przyznać, że nawet poprzedni model Burgmana 650 bardziej mi się podobał. Jedyny element w nowym modelu, który mi przypadł do gustu to klasyczne, analogowe zegary. I na tym zakończę kwestię wyglądu.

Albo nie: dodam jeszcze (całkowicie subiektywnie), że o ile poprzedni model B650 był dla mnie synonimem wielkości, solidności i synonimem maxi w ogóle, to nowy model wydał mi się.... po prostu nijaki. Mógłby być nowym modelem np. Skody, gdyby ta zaczęła produkować skutery. Zapewne to kwestia opatrzenia, jak pisano wcześniej, ale na kolana mnie nie rzucił a nawet pierwszego wrażenia w postaci "WOW" nie było. Szczerze mówiąc, w ogóle nie było pierwszego wrażenia w odczuciu pozytywnym. A na to liczyłem w przypadku następcy wzorca maxi przez blisko dekadę.

Poza tym bardzo zdziwiła mnie "wygoda" tego skutera. Proszę właścicieli nowego modelu o wybaczenie cudzysłowia, już wyjaśniam:

O zmniejszeniu bagażnika była już mowa, jednak bardziej negatywnie odczułem co innego.

Jestem dosć wysoki i duże znaczenie ma dla mnie ilość miejsca na nogi. Poprzedni model Burgmana 650 jest bardzo wygodny nawet dla mnie. BMW 650 GT dysponuje jeszcze większą ilością miejsca na nogi. Tymczasem nowy model Burgmana ma tego miejsca znacząco mniej niż model poprzedni. Sprowadza się to do tego, że - jak już wspomniałem - osoba powyżej 190 cm lub mniejsza ale z długimi nogami lub po prostu trochę tęższa może zająć na nim pozycję wyłącznie krzesełkową. Dodatkowym minusem jest fakt, że "deskę rozdzielczą" cofnięto w stronę kierowcy co powoduje, że nawet podczas jazdy w pozycji krzesełkowej moje kolana co chwilę miały styczność z plastikiem kokpitu. Jakaś porażka jak na największego "turystyka" Suzuki...

I rzecz ostatnia: nie spotkałem się ze skuterem, którego licznik tak przekłamywałby prędkość. Podczas porównania elastyczności (Burgman 650 vs BMW 650 GT) mieliśmy maksymalnie przyśpieszyć od prędkości 80 do 140 km/h. Kiedy Mariusz na GT przy 80 km/h dał umówiony znak do przyśpieszania Burgman 650 wskazywał... 90 km/h.

W porównaniu do BMW GT znalazłem jedną zaletę, jeżeli jest to dla kogoś zaletą. Silnik w B650 jest rzeczywiście cichszy niż w 650 GT.

Podsumowując:

Suzuki zrobiło lift, który okazał się (dla mnie) dałnsajzingiem w pełnym tego słowa znaczeniu. Skuter optycznie zmalał, ma mniejszy bagażnik, mniej miejsca na nogi i w ogóle jest "mniej".

Jeżeli takie było założenie Suzuki to OK. Tylko dlaczego ten skuter nie nazywa się Burgman 400 ?!?

PS

Poza powyższymi uwagami skuter jest bardzo fajny :)

Opublikowano

@Marcino1 - nie przesadzaj z tym dałnsajzingiem. Znacząco, bo o ponad 15% podniesiono cenę "zliftowanego" modelu, to powinno zrekompensować wszelkie plusy ujemne (opisane przez Ciebie) nowej wersji ;)

SUZUKI - nie idź tą drogą!!! :(

Opublikowano

I dowalono masy. Za to płacimy.

Opublikowano

Swoją drogą jak na forum Burgmanii to nowy Burgman wywołał zadziwiająco mało dyskusji.

Nawet post o Piaggio MP3 ma większą poczytność...

  • Sympatycy
Opublikowano

Może "umarł Król"

Za to dużo się pisało o T-maxie 530 "niech żyje Król" :)

Opublikowano

Może "umarł Król"

Za to dużo się pisało o T-maxie 530 "niech żyje Król" ;)

Oj tam oj tam poczekamy zobaczymy co ze stajni małych ludzików jeszcze wypłynie na szerokie wody .

Wydaje mi się czy nie że to Patryk zauważył poprawiony temat kontroli oleju ..

P.S.

Pamiętam jak Robson dostał szału jak zobaczył nowego Króla w salonie w Toruniu ale nie był on niestety do jazd testowych , telefon prawie się zagotował :fireman2: .

Swoją drogą wygląda bardzo ciekawie , niech te nowe sztuki nakręcą więcej km a wtedy zobaczymy co to za cacko . Oby nie takie jak Jarek nabył , słynna marka BMW :fireman2: .

Jak by na to nie patrzeć z chęcią bym parę km zrobił tym sprzętem :clapping: .

Opublikowano

Oby nie takie jak Jarek nabył , słynna marka BMW :clapping: .

Oj tam Upiorku Oj tam

Opublikowano

Witam

A tu test na scigacz.pl

http://www.scigacz.p...ezes,21672.html

i pyt czy to prawda że ma fatalne zawieszenie jeśli chodzi o dziury i torowiska?

Czy L2 też miał tę dolegliwość ?

Jak z tym jest w BMW C650 ?

Pozdrawiam

sawek

Opublikowano

@sawek2000

po przejechaniu 1900 km w zadnym stopniu nie moge potwierdzic informacji o fatalnym zawieszeniu ... co prawda po dziurach staram sie nie jezdzic ;-) ale torowiska (niestety) mialem juz nie raz na drodze.

Jak juz pisalem wczesniej, jedno co zauwazylem to to, ze nowa Suzi nie znosi hamowania w zakrecie robi sie poprostu niestabilna jednak to tylko kwestia przyzwyczajenia sie do innej jazdy w zakretach.

"Swoją drogą jak na forum Burgmanii to nowy Burgman wywołał zadziwiająco mało dyskusji".,

moze trzeba troche poczekac, az bedzie wiecej nabywcow nowego Modellu.....

  • Administrator
Opublikowano

Chciałbym jeszcze dodać że zamocowanie kontrolera od podgrzewanych manetek wygląda bardziej na jakiś "garażowy" montaż niż fabryczny.

jumultithumb_joomla-ua.org.jpg

Nie chciałem być odebrany za wyjątkowego malkontenta :( i nie wspominałem o tym w teście ale ów kontroler miał jeszcze jeden "smaczek". W testówce zwróciłem uwagę na przewód zasilający kontroler sterujący grzaniem manetek, który był w połowie owinięty taśmą izolacyjną :) . Wyglądało to tak jakby ktoś ten przewód "sztukował" i zabrakło izolacji. Teraz przypomniałem to sobie oglądając zdjęcia ze scigacz.pl.

lewa_manetka.jpg

Swoją drogą jak na forum Burgmanii to nowy Burgman wywołał zadziwiająco mało dyskusji.

Daj się ludziom "przegryźć" z nowym modelem :cool2:

Poza tym gwarantuję, że dyskusje o L3 zwiększą się za rok, dwa... kiedy zacznie do PL napływać świeży import "perełek" z IT, FR czy US. :msn-wink:

Opublikowano

Mariusz ja to bym chciał zobaczyć gdzieś we Wrocławiu nówkę w salonie, pomacać, odbyć jazdę próbną a tu na razie nic nie słychać. Trudno dyskutować jak mamy do dyspozycji suche dane i test.

  • Klubowicze
Opublikowano

W Bielsku stoi w salonie ale jazd nie ma :)

Opublikowano

...

Jak juz pisalem wczesniej, jedno co zauwazylem to to, ze nowa Suzi nie znosi hamowania w zakrecie robi sie poprostu niestabilna jednak to tylko kwestia przyzwyczajenia sie do innej jazdy w zakretach.

...

Chcesz powiedzieć, że nowy AN650 inaczej prowadzi się w zakręcie (albo inaczej reaguje na hamowanie w łuku) od starego modelu...??? :)

Zazwyczaj podczas hamowania w łuku najbardziej dokuczliwy jest moment prostujący, który jest tym bardziej odczuwalny im szersze są opony.

Względem starego modelu rozmiar opon się nie zmienił... A może jest to efektem zastosowania innego bieżnika (innego modelu opon)?

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Za wymiane oleju, regulacje swiateł, mycie i jazdę próbną prawie 300EUR ??? tanio nie jest:/

Ja po 1000. km za przegląd zapłaciłem 570 PLN

Opublikowano

Chcesz powiedzieć, że nowy AN650 inaczej prowadzi się w zakręcie (albo inaczej reaguje na hamowanie w łuku) od starego modelu...??? :ninja:

Zazwyczaj podczas hamowania w łuku najbardziej dokuczliwy jest moment prostujący, który jest tym bardziej odczuwalny im szersze są opony.

Względem starego modelu rozmiar opon się nie zmienił... A może jest to efektem zastosowania innego bieżnika (innego modelu opon)?

A czy ktoś wie jaki model opon montowane jest do L3?

  • Administrator
Opublikowano

A czy ktoś wie jaki model opon montowane jest do L3?

Bez zmian...

Li4vLi4vLi4vLi4vaW1hZ2VzL3pkamVjaWFfZG9fYXJ0eWt1bG93L0J1cmdtYW42NTBfTDMvZGV0YWxlL1AxMDIwOTg3LkpQRyZ3PTgwMCZoPTYwMCZxPTEwMCZhb2U9MSZmbHRyW109d21pfHdhdGVybWFyay93LnBuZ3xUUnw3NQ==.jpg

Opublikowano

Nie chciałem być odebrany za wyjątkowego malkontenta :msn-wink: i nie wspominałem o tym w teście ale ów kontroler miał jeszcze jeden "smaczek". W testówce zwróciłem uwagę na przewód zasilający kontroler sterujący grzaniem manetek, który był w połowie owinięty taśmą izolacyjną :rolleyes1: . Wyglądało to tak jakby ktoś ten przewód "sztukował" i zabrakło izolacji. Teraz przypomniałem to sobie oglądając zdjęcia ze scigacz.pl.

lewa_manetka.jpg

Daj się ludziom "przegryźć" z nowym modelem :cool2:

Poza tym gwarantuję, że dyskusje o L3 zwiększą się za rok, dwa... kiedy zacznie do PL napływać świeży import "perełek" z IT, FR czy US. :msn-wink:

To jest akcesoryjny kontroler Hondy stosowany w wielu modelach. Mam go w SH300i. Mnie to nie razi, ale w skuterze za "petydrylion" złotych można by było pomyśleć o czymś bardziej zintegrowanym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...