Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Pomoc w wyborze odpowiedniego MAXI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie, w najblizszym czasie przymiezam sie do zakupu jakiegos maxi (obecnie jezdze chinolem 150ccm) i zwracam sie do was z prosba o pomoc w wyborze czegos optymalnego... skuter ma mi sluzyc glownie dla przyjemnosci a przy okazji dojazd do pracy w okresie wiosna - jesien. Jestem sredniego wzrostu tj 193cm :wink32: wiec troche miejsca musi byc.

kase jaką chce przeznaczyc to ok 10 tys zł, pojemnosc to minimum 300ccm

bardzo spodobały mi sie 2 modele, tj burgman k7 oraz downtown 300i ale z tym ostatnim przeraza mnie ilosc miejsca na nogi (choc w tym moim obecnym jakos nie zwracam na to uwagi a na pewno ma mniej miejsca)

Skuter będzie wykorzystywany również na wspolne wypady z moja kobitką (rekreacyjne) i zalezało by mi na dobrym zawieszeniu (przyzwyczajony do pneumatyki w aucie lubie jak amory dobrze wybieraja nierownosci)

Zapomniałem dopisać ze powinno dawać rade w niewielkim warszawskim ruchu miejskim :)

Przy okazji zapytam - czy da sie jakos poprawic dynamike w burgmanie? czytajac o tym sprzegle slizgajacym sie to sprint od zera moze mnie troche dołowac - wiadomo ze skutery nigdy nie beda scigaczami ale ...

Bede wdzieczny za pomoc :)

Opublikowano

Wysoki jesteś?

Opublikowano

Przy Twoim wzroscie tylko salon i wybor metoda eliminacji po kryterium ilosci miejsca na nogi. Po prostu jestes za wysoki na wiekszosc skuterow. Z 300-tek Kymco bym rozwazyl K-XCT 300i http://kymco.pl/index.php/maxiskutery/k-xct-300-detail jest przesliczny, ale nieco mniejszy od Downtowna, wiec musialbys na nim usiasc.

Opublikowano

obecnie mam skuterek o takich wymiarach - 1970/697/1153 i nie ukrywam ze daje rade co do ilosci miejsca (nie jestem wymagajacy) wiec kazdy wiekszy bedzie zdecydowanie lepszy

:)

K-XCT 300i niestety poza moimi mozliwosciami finansowymi - jest zbyt świeży i nie ma uzywek, kumpel ma swinga 150 i wielkosciowo w zupelnosci mi wystarcza (spac na skuterze nie mam zamiaru :wink32: )

  • Administrator
Opublikowano

kase jaką chce przeznaczyc to ok 10 tys zł,

Z 300-tek Kymco bym rozwazyl K-XCT 300i

Czytajmy ze zrozumieniem :wink32:

Z zapasem finansowym możesz spróbować przysiąść się na Yamaha Versity 300 (bliźniak MBK Kilibre). Może niezbyt urodziwy skuter ale z dobrym/ sprawdzonym napędem. Pozycja krzesełkowa i z tego co kojarzę miejsca jest na nim sporo.

No i model dla mega dryblasów (dużo miejsca na nogi), Yamaha T-max 500. Do 10 tpln kupisz model pierwszej generacji.

Opublikowano

Do 10k rozważyłbym także Kymco Xciting 500 , 2007-2008 rok można kupić w okolicy 7-8,5 tyś.

Opublikowano

Yamaha T-max 500 wyglada fajnie i nie jest zbyt ciezka (nie chciałbym aby przekraczało 200kg) ale z wyczytanych testow dosyc sporo pali (chciałbym sie zmiescic w cyklu mieszanym 4.5)

Kymco Xciting 500 - podobno dużo wolniejszy od downtowna?! wyglad jak najbardziej na plus :wink32:

Vercity odpada - w ogole mi sie nie podoba

a co sadzicie o Burgmanie? ogolnie mi bardzo pasuje pomijajac te felerne sprzęgło oraz pojedyncze swiatlo mijania

  • Administrator
Opublikowano

a co sadzicie o Burgmanie?

O Burgmanie to masz tyle postów archiwalnych, że można encyklopedię napisać.

Uruchom wyszukiwarkę i będziesz wszystko wiedział.

Ps. Tmax 500 waży wyraźnie ponad 200 kg i zdecydowanie nie należy do skuterów lekkich.

Opublikowano

O Burgmanie to masz tyle postów archiwalnych, że można encyklopedię napisać.

Uruchom wyszukiwarkę i będziesz wszystko wiedział.

Ps. Tmax 500 waży wyraźnie ponad 200 kg i zdecydowanie nie należy do skuterów lekkich.

Zgadza sie, przeczytałem wiele opinii ale niestety im ich wiecej tym trudniej sie zdecydować - dlatego zarejestrowałem 2 najczęstsze wady ktore sie pojawiały... to wlasnie sprzegło ktore zamula oraz światła (stad tez pomysł o downtownie ktory jest ponoć swietnym sprinterem)

O Burgmanie to masz tyle postów archiwalnych, że można encyklopedię napisać.

Uruchom wyszukiwarkę i będziesz wszystko wiedział.

Ps. Tmax 500 waży wyraźnie ponad 200 kg i zdecydowanie nie należy do skuterów lekkich.

wiki podaje 202kg czyli podobnie jak burgman...

Opublikowano

T-max waży od 217 kg. z ABSem chyba 222. Jeżeli chodzi o spalanie to najlepszy będzie silnik Piaggio 500 i duży wybór z nim skuterów Aprilia Atlantic Scarabeo, Piaggio Beverly Gilera Nexus

Opublikowano

T-max waży od 217 kg. z ABSem chyba 222. Jeżeli chodzi o spalanie to najlepszy będzie silnik Piaggio 500 i duży wybór z nim skuterów Aprilia Atlantic Scarabeo, Piaggio Beverly Gilera Nexus

To zdecydowanie odpada... a w takim razie ile wazy burgman?

T-max waży od 217 kg. z ABSem chyba 222. Jeżeli chodzi o spalanie to najlepszy będzie silnik Piaggio 500 i duży wybór z nim skuterów Aprilia Atlantic Scarabeo, Piaggio Beverly Gilera Nexus

Heh, ale cena czesci zamiennych przeraza - kolega sie kiedys napalił na jakiegos starego piaggio i teraz płacze jak musi cos w niej wymieniac

Opublikowano

Mam 194 cm wzrostu i miejsca na nogi w Downtownie jest aż nadto. Za to w nowym Xcitingu 400 zaczepiam o kierownicę.

Byłem dzisiaj w Motorlandzie i rozmawiałem z mechanikiem, który sprzedaje tego Downtowna: http://otomoto.pl/kymco-downtown-300i-abs-M3720400.html. Gdybym nie miał dogadanej innej sztuki, to bym się nim zainteresował.

Opublikowano

Piaggio 500 mam i faktycznie ma nienajgorszego kopa , i spalanie średnie notuje ostatnio 4,2 L/100 , ale raczej chyba jednak dla wysokiej osoby bym go nie polecał . Jednak ten sam silnik jest jeszcze w w/w Aprilli Atlantic ( 1 jest nawet w dziale sprzedam ) ...

  • Administrator
Opublikowano

wiki podaje 202kg czyli podobnie jak burgman...

Masa na sucho.

T-max z płynami gotowy do jazdy waży ~224 kg. Sprawdzone.

Opublikowano

Masa na sucho.

T-max z płynami gotowy do jazdy waży ~224 kg. Sprawdzone.

Widze że to samo sie tyczy burgmana...

mam porównanie z hondą swing 125 ktora wazy ok 170kg i to w moim odczuciu jest w pełni akceptowalne (ma sie wrazenie ze jest lzejszy) patrzac na wage downtowna jest podobnie. Niestety nie miałem okazji pojeździc takim klockiem jak t-max wiec ciezko mi sie wypowiedziec bo byc moze tez było by to dla mnie do zaakceptowania

Czy ktoś z posiadaczy downtowna lub burgmana z Warszawy byłby chętny zademonstrować i pokazać swoje cudo? :wink32:

Opublikowano

Kolego, miałem podobne dylematy:) /wzrost i prawdopodbnie waga;) zbliżna/. Sugeruje udać się do komisu gdzie mają duży wybór i "przysiąść się". W moim przypadku Kymco Xciting 500 odpadł w przedbiegach... nogi miałem pod brodą.

Opublikowano

Może ma jakieś stare nietypowe Piaggio bo do 500-tki części są tanie i chyba raczej tańsze niż do suzuki hondy czy Yamahy, poza tym większość jest dostępna w używkach.

Opublikowano

Przy takim wzroście szukałbym króla(Burgman 650)

trochę więcej pali ale wygoda niesamowita

ja ma 183 ale szczupły jestem i następny zakup to

to będzie Burgman 650

Opublikowano

burgman 650 to juz jest kolos i raczej nie nadaje sie do miejskich "przechadzek"

przy okazji jeszcze zapytam... czy jest jakis magiczny zestaw "naprawczy" do burgmanów 400? mam na myśli to sprzegło ślizgające sie i wolny start

Opublikowano

Co Ty z tym sprzęgłem, większość egzemplarzy w K7 została wymieniona gwarancyjnie na poprawione. Od K8 seryjnie było już dobre. Jeżeli nawet w K7 ktoś nie załapał się na wymianę gwarancyjną to do tej pory i tak najprawdopodobniej zostało ono wymienione na akcesoryjne lub tuningowe. Oryginalne montowane seryjnie w K7 przy dynamiczniejszej jeździe uślizgiwało się powodując jego przypalenie i smrodek. Edit: Burgman 650 wydaje się duży i ciężki ale po bliższym poznaniu można wyczyniać na nim naprawdę cuda, nawet w gęstym ruchu miejskim. Na twoim miejscu przy Twoim wzroście nie skreślałbym go ze swojej listy. Co do spalania to spali więcej od 400 setki ale przy wykorzystywaniu jego możliwości, przy równoległej jeździe z takim samym stylu np. w trasie jeden za drugim różnica w spalaniu będzie znikoma, przerabiałem to wielokrotnie jeżdżąc z kolegami w trasy.

Opublikowano

Heh, ale cena czesci zamiennych przeraza - kolega sie kiedys napalił na jakiegos starego piaggio i teraz płacze jak musi cos w niej wymieniac

Nie wiem co Twój kolega kupował ale ceny części eksploatacyjnych są na takim samym poziomie jak w innych skuterach, poz tym wszystko co ze stajni Piaggio jest szeroko dostępne zarówno w oryginałach jaki i w zamiennikach i tuningu, nie ma chyba bardziej popularnych skuterów na świecie jak te wyrobu grupy Piaggio - w końcu to w Italii narodził się ten gatunek. W Polsce niestety ludzie chcą kupić sprzęty tanie a później płacz bo trzeba inwestować w naprawy. Zapewniam Cię że jeżeli coś zepsuje Ci się w Suzuki, Hondzie, Kymco itp. to koszty naprawy w porównaniu z kosztami Piaggio nie będą zbyt rozbieżne. Oczywiście nie mówimy o kosztach CVT w B 650. Jest jeszcze jedna ważna przewaga "włoszczyzny" nad konkurencją - podaż wszelkiej maści używanych części, zarówno plastików, silnikowych itp. wszystko to wynika z ogromnej ilości tych sprzętów na rynku.

Opublikowano

Nie wiem co Twój kolega kupował

Piaggio hexagon czy jakoś tak to sie nazywało...

Co Ty z tym sprzęgłem, większość egzemplarzy w K7 została wymieniona gwarancyjnie na poprawione. Od K8 seryjnie było już dobre. Jeżeli nawet w K7 ktoś nie załapał się na wymianę gwarancyjną to do tej pory i tak najprawdopodobniej zostało ono wymienione na akcesoryjne lub tuningowe. .

bardzo mnie to cieszy w takim razie :) \

: Burgman 650 wydaje się duży i ciężki ale po bliższym poznaniu można wyczyniać na nim naprawdę cuda, nawet w gęstym ruchu miejskim. Na twoim miejscu przy Twoim wzroście nie skreślałbym go ze swojej listy. Co do spalania to spali więcej od 400 setki ale przy wykorzystywaniu jego możliwości, przy równoległej jeździe z takim samym stylu np. w trasie jeden za drugim różnica w spalaniu będzie znikoma, przerabiałem to wielokrotnie jeżdżąc z kolegami w trasy.

Domyslam sie ze spali wiecej - a konkretnie mógłbys podać jakies wartości uśredniając?

Opublikowano

W kwestii formalnej.

Bzdurą jest że części do hexagona są droższe niż przeciętne graty innych marek.

Dostępność na rynku jest bardzo duża .

A jak ktoś kupuje trupa a potem żałuje na części to ma zabawę w warsztat a nie przyjemność z jazdy.

Piaggio jako firma ma taką ilość maszyn na rynku że części się powtarzają w podobnych pojemnosciach i są dostępne

Pozdrawiam

Opublikowano

Domyslam sie ze spali wiecej - a konkretnie mógłbys podać jakies wartości uśredniając?

w trasie ok. 4,5-5 (manetka do końca- tu słyszałem o wielkościach rzędu 7- 7,5), po mieście ok. 5-6.

Opublikowano

Miałem Burgmana 650 dwa i pół sezonu był to rocznik 2009, jeździłem nim od przebiegu 3400 km do 20 000 km, średnio z tankowania palił mi około 4,6 l/100 km. Moje przeloty to 70% trasa a 30% miasto. Jazda różna ale przeważnie spokojna. Najwięcej spalił mi coś około 5,6 l/100 km przy jeździe autostradowej 130 -140 z bardzo silnym wiatrem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...