greegi Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Witam, Jestem ciekawy waszej opinii dotyczącej wymiany paska. Otóż wczoraj stuknęło mi 20 000km i zapaliła się kontrolka V-belt w mojej maszynie. Wiem, że szerokość jest wystarczająca. Przy ostatniej wymianie oleju było 28,4mm czyli ciutkę mniej niż pół. No i pytanie, zmieniać czy poczekać? Co radzicie?
froster Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Ja dziś wymieniałem w mojej włoszce przy 20k km , pasek był delikatnie popękany między zębami ... czas na wymianę to czas na wymianę , lepiej wymienić .
Martin76 Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Lepiej wymienić zakupując oryginalny a nie jakiś chiński zamiennik. Ja zawsze dodatkowo wożę zapasowy pod siedzeniem. Raz mi strzelił w środku nocy i jego posiadanie umożliwiło mi powrót do domu.
Klubowicze Wrzonio Opublikowano 23 Lipca 2013 Klubowicze Opublikowano 23 Lipca 2013 Ważny jest przebieg i szerokość. Przy sprawdzaniu należy przegiąć pasek i zobaczyć czynie ma pęknięć na jego powierzhni, zwłaszcza między zębami. Może udać Ci się przejechać jeszcz kilka kkm lub strzeli w najbardziej nieodpowiednim momencie, dlatego lepiej wymienić.
Sympatycy szorstki Opublikowano 23 Lipca 2013 Sympatycy Opublikowano 23 Lipca 2013 Zerwanie paska w trasie, na dodatek przy np. sporej prędkości nie należy do przyjemności. Dlatego warto go zmieniać zgodnie z zaleceniami producenta. Ostatnio zmieniałem u siebie i mimo, że jego szerokość była o.k., to widoczne już były pęknięcia między zębami. pzdr
GrzechoCnik Opublikowano 23 Lipca 2013 Opublikowano 23 Lipca 2013 Właśnie wymieniłem pasek po 21tkm, bo zajaśniał V-belt. O starciu paska, czyli szerokości świadczą podwyższone obroty nawet o 1tys przy tej samej prędkości co na początku. Mój miał też pęknięcia między zębami, jak się go wygięło w drugą stronę Wymieniłem na oryginał - nie lubię się martwić czy i ile wytrzyma, bo dużo jeżdżę. A wracając do pytania głównego, to jeżeli pęknięcia między zębami występują co kilka zębów i są delikatne (tylko wierchnia warstwa) to możesz jeszcze zaryzykować z 5tys. i znowu sprawdzić.
greegi Opublikowano 23 Lipca 2013 Autor Opublikowano 23 Lipca 2013 GrzechoCnik - ściągałeś pasek aby zbadać czy są pęknięcia, czy wyginałeś go na skucie? U mnie obroty nawet na gram jeszcze nie spadły. Ale przy najbliżesz wymianie oleju dokonam dokładniej inspekcji jak to wyglada obecnie
Geni Opublikowano 24 Lipca 2013 Opublikowano 24 Lipca 2013 Przebieg, szerokość, wiek i stan wizulany (pęknięcia).
didi Opublikowano 25 Lipca 2013 Opublikowano 25 Lipca 2013 ja bym kupił nowy i woził go z sobą a wymienił po sezonie z tym że dla mnie wymiana to nie problem
greegi Opublikowano 25 Lipca 2013 Autor Opublikowano 25 Lipca 2013 Didi - wozisz ze soba blokade wariatora i klucz, czy masz podreczny klucz udarowy?
didi Opublikowano 25 Lipca 2013 Opublikowano 25 Lipca 2013 nie woża ale byłem już w różnych sytuacjach i zawsze znajdziesz w trasie warsztat który pomoże lub za niewielką opłatą pomoże nie mówia o wymianie paska 100 metrów od domu tylko jak by się gdzieś dale jechało oczywiście napiszesz czy znajdzie się warsztat co ma blokadę wariatora jak jest dobry klucz pneumatyczny to da radę ale moja porada nie jest dla Ciebie wiążąca wymień na nowy a stary sprzedaj na allegro sprzedają poniżej minimum to taki co ma MAX szerokości sprzedasz bez problemu tylko po co zakładałeś temat ?
Martin76 Opublikowano 29 Lipca 2013 Opublikowano 29 Lipca 2013 Ja przeżyłem już wiele sytuacji i zawsze wożę ze sobą zapasową linkę gazu i pasek napędu (stary, który pozostał po wymianie na nowy). Do tego w schowku mam zestaw kluczy nasadowych, zestaw kluczy imbusowych, śrubokręty, zapasowe żarówki, bezpieczniki etc. Wiele razy mnie to uratowało. Pasek jak strzeli /a miałem sytuację, że na nowym pasku zrobiłem niecałe 500km, bo chciałem zaoszczędzić i kupiłem chiński zamiennik/ to pozostaje albo pchać albo załatwiać lawetę. Pasek to nie rzecz, co kupi się od ręki w każdym sklepie o każdej porze dnia i nocy. Mam pod siedzeniem, miejsca dużo mi nie zajmuje a wymiana paska to jest góra pół godziny roboty i można jechać dalej. Odradzam też kupowanie chińskich zamienników bo sam się na tym przejechałem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się