Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Silver Wing - różnice pomiędzy egzemplarzami, modyfikacje.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Planuję zakupić Silver Wing'a 400/600

Dręczy mnie jednak kilka pytań z tym związanych. Jakie różnice były w rocznikach SW600 (interesują mnie skutery z okolic 2005-2008 roku).

Na allegro jest pełno ofert. Zaciekawił mnie jeden element - mianowicie plastik w przedniej owiewce, w którym są dwa schowki - po obu stronach kierownicy.

W jednych egzemplarzach jest lakierowany, w innych czarny - jak powinno być? Od czego to zależy? Kolejna sprawa to pytanie - czy SW był w jakiś znaczący sposób modyfikowany przez producenta w tych rocznikach? Czego można się spodziewać czego unikać, na co zwrócić uwagę?

Pozdrawiam wszystkich i z góry dzięki za konstruktywną odpowiedź.

Opublikowano

Od 2005 roku wszystkie SW 600 powinny mieć czarne klapki od schowków. W przeciwnym razie albo cos było kombinowane albo sprzedający nie podaje roku produkcji tylko rok pierwszej rejestracji. SW nie miało żadnych istotnych modyfikacji. W nowszych modelach pojawił się jako opcja ABS oraz zmodyfikowano mapy zapłonu. Dzięki temu Hondzia miała mniej palić, ale jak jedziemy w trasie różnymi rocznikami to nie widać chyba jakiś istotnych róznic. Ogólnie ten model skutera jest niezniszczalny i cieszy się BDB opinią. Model 400 jest słabszy o 10 koników i pali ok. 1 litra/ 100 km mniej. W stosunku do modelu 600 ma inne zestawienie kolorystyczne ( czarne felgi, ciemnoszare wykończenia teleskopów i innych elementów wykonanych z odlewów ). W ogłoszeniach masz dokładne zdjęcia modelu 400.

Opublikowano

Bobas twierdzisz, że osoby które mówiły, że ta różnica jest znaczna kłamały? Na ubiegłorocznym wyjeździe do jury krak-częstochwskiej były starsze swt600 i kierowcy opowiadali o przepale rzędu 5,5-6,5 l, a Artur z BB mówił, że przyspokojnej jeździe nowa swt-600 zchodził do 3,7 l. Więc kto mówi prawdę? Czy aż takie róznice wynikają tylko ze stylu jazdy i egzemplarza?

Opublikowano

Ktore roczniki sa juz po zmianie map zaplonu?

Opublikowano

Od 2005 z tego co pamiętam

  • Klubowicze
Opublikowano

Mogą wystąpić różnice o których pisał Bobas, moja Zacna nigdy nie przekroczyła 6l/100km, średnie spalanie w okolicach 4,7 w trasie , natomiast w cyklu mieszanym miasto ( światła/korki/częste hamowanie/start na maksa) mieści się zawsze w 5,5l/100km.

Sw-T mają spalanie jeszcze mniejsze. Mam rocznik 2007.

Opublikowano

Bobas twierdzisz, że osoby które mówiły, że ta różnica jest znaczna kłamały? Na ubiegłorocznym wyjeździe do jury krak-częstochwskiej były starsze swt600 i kierowcy opowiadali o przepale rzędu 5,5-6,5 l, a Artur z BB mówił, że przyspokojnej jeździe nowa swt-600 zchodził do 3,7 l. Więc kto mówi prawdę? Czy aż takie róznice wynikają tylko ze stylu jazdy i egzemplarza?

Nie twierdziłem ani przez moment, że ktokolwiek kłamie.

Skąd Twoje przypuszczenia ???

Mówimy o SW , bo SW-t to następny model.

Niech wypowiedzą się osoby, które dokładnie śledzą swoje spalanie.

Ja leję i czerpię jazdę jak największymi łyżkami :) .

Styl jazdy oraz stopień obciążenia jest jednak najważniejszy. Jak miałem Varadero 1000 jadąc z Kujawiakami zszedłem do 5l/ 100 km ( spokojna jazda ).* Najlepszy * wynik o jakim słyszałem to Varadero z plecakiem, 3 kufry, autostrada, kolega nie schodził poniżej 200 km/h. Spalanie 17 l/ 100 km !!!!!!! ( model z gaźnikiem ).

SW ze starymi mapami potrafi spalić nawet 8 l/ 100 km.

Mówimy oczywiście o pełnym załadunku i dużych prędkościach.

Nie popadajmy jednak w panikę , bo piszę tu o przypadku ekstremalnym.

Opublikowano

hmm... w takim razie rozumiem, że w 2011r. w swt coś jednak zmienili, a posiadacze twierdzą, że to ten sam silnik.

  • Sympatycy
Opublikowano

Panowie dyskusje o spalaniu są naprawdę trudne ,wszystko zależne od stylu jazdy.Najmniejsze spalanie miałem w alpach przy równej jezdzie (2 osoby i bagaż na tydzień) 4,7l/100km.Największe to 9 i ciut na odcinku z Gliwic do Berlina .Prowadziła Joasia na burku .Non stop licznikowe 180km/h (do odciecia).

Generalnie przyjmijmy 6l/na 100km .

Opublikowano

Mogą wystąpić różnice o których pisał Bobas, moja Zacna nigdy nie przekroczyła 6l/100km, średnie spalanie w okolicach 4,7 w trasie , natomiast w cyklu mieszanym miasto ( światła/korki/częste hamowanie/start na maksa) mieści się zawsze w 5,5l/100km.

Sw-T mają spalanie jeszcze mniejsze. Mam rocznik 2007.

Zgadza się to co pisze Robson jest prawdą .

Nie jeden wyjazd razem zrobiliśmy i spalanie zawsze było inne .

Nowsze modele ZACNEJ palą nie co miej .

Między moją ZACNĄ z 2001 a Robsona z 2007 było można zaobserwować większy apetyt na paliwo .

Przedział był od 0,2 nawet do 0,5 litra na całkowitym tankowaniu .

Czyli nowsze modele z sondą spalin i prawidłowo ustawiony zapłon to mam wpływ na zużycie paliwa .

Jazda technika jazdy prędkość zapakowane do granic , to też ważny argument .

Dokładnie to co napisał Paweł 883 przyjmijmy 6l / na 100 km .

Tak co by wszystkim pasowało . :fireman2::clapping:

  • 3 lata później...
Opublikowano

Cześć!

Widzę, że kilka osób jeździ SW-T. Myślę nad zakupem czegoś takiego. Jakie macie wrażenia? Jakie są plusy i minusy? Cenowo widzę 400 sporo lepiej stoją (~8k),

600 cm3 to już kwoty rzędu 12-16k. Macie porównanie? Tzn jeździł ktoś zarówno 400 jak i 600 tego modelu? Z góry dziękuję za wszelkie info.

Pozdrawiam.

Proszę używać wyszukiwarki, temat omawiany wielokrotnie. Połączyłem z pierwszym z brzegu. Administracja

Opublikowano

Kolega Artcho zamieszczał kompleksowe porównanie SW-T 400 i SW-T 600.

Opublikowano

Co do porównania to jedno masz tutaj

http://www.forum.burgmania.net/topic/13424-porownanie-silver-wing-600-i-silver-wing-400/

tutaj kolejne

http://www.forum.burgmania.net/topic/5460-czym-sie-rozni-honda-sw600-od-sw400/

Faktycznie najlepszy było porównanie to ArtCho tylko nie mogę go znaleźć.

Co do spalania to:

Słyszałem że te przed zmianą map potrafiły palić 1-2l/100km więcej, ale to tylko słyszałem.

Moja zacna SW-T 600 pali:

Na mieście 5-6l/100km (w zimie potrafiło podejść do 6,5l/10km)

Na autostradzie (jazda 120-140km/h) 4,5-5l/100km

Poza terenem zabudowanym tj. spokojna jazda 70-80km/h schodzi poniżej 4l/100km - mój rekord to było 3,6l/100km :D

Ale ogólnie nie oszukuj się. Jest to 600 i do tego 2cylindry, więc przyjmij - jak koledzy radzą - 6l/100km. Nie będziesz miał później niespodzianki że pali więcej niż się spodziewałeś :). Choć na podstawie własnego doświadczenia powiem że się przyzwyczaisz :).

Poza tym...skuterem się jeździ - szczególnie takim, który daje frajdę - a nie patrzy ile wypija :).

Jak martwisz się o spalanie to zostań przy tym co masz albo spraw sobie PCX125 i będzie 2,5l/100km po mieście :P

Opublikowano

Widać pamiętałeś że trzeba szukać pod hasłem SW-T400 vs. SW-T600, a nie porównanie :P

Opublikowano

dzięki :notworthy: biorę się za czytanie :detective:

Opublikowano

kolego Kuba_Wiosna czytaj czytaj.

Przed zakupem pamiętaj jednak że ceny które podałeś są w większości "statystyczne", a do statystyki wchodzi wiele szrotu.

Krótko mówiąc może się okazać że do SW-T400 w cenie około 8k będzie trzeba dołożyć i to niemało (kasiory i nerwów). Analogicznie SW-T600 dobre egzemplarze będą raczej bliżej granicy 16k.

Tak więc, prócz poczytania dobrze się zastanów jaki budżet chcesz przeznaczyć na sqter.

Prędzej czy później dotrzesz do tematu odnośnie zakupów :).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...