Magda B. Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 Tak, jak już będę go miała, to w innym dziale go zaprezentuję. Dzięki i pozdrawiam.
fragles Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 Czy ujeżdżający ten skuter mogliby napisać (jak już to sprawdzą), jak wygląda kwestia myszkowania (wspomnianego w teście) przy V>100-120?
Magda B. Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 Jak dla mnie nie ma myszkowania. Na swoim nie jeżdżę 100 -120 jeszcze, bo go docieram. Na testówce myszkowania nie czułam, była to kwestia niedopompowanych kół, co w tym wątku można przeczytać. Skuter mam od tygodnia, jak dla mnie rewelacja.
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 25 Września 2013 Administrator Opublikowano 25 Września 2013 W testówce było niewłaściwe ciśnienie w kołach. Po ustawieniu na właściwe odbyłem kolejną jazdę i myszkowanie wyraźnie ustąpiło... oczywiście nie można oczekiwać, że X-max 400 będzie jechał tak stabilnie jak np. przysadzisty AN 650. Pozostał jednak jeszcze jeden problem- wrażliwość na boczny wiatr. Poza tym skuter jest bardzo przyjazny użytkownikowi.
fragles Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 Dzięki za odpowiedzi. Coś czuję, że przyszły sezon będzie sezonem zmian. Ale to się jeszcze okaże :-)
Magda B. Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 I tu po tygodniu mogę potwierdzić wrażliwość na boczny wiatr. W momencie testowania w sierpniu miałam piękną pogodę, teraz każdy widzi jakie są wiatry. Przy mocnym wietrze, takim jaki był np. w ten poniedziałek skuter prowadzi się mniej stabilnie, dla mnie nie ma problemu z utrzymaniem go, to nie jest jakaś tragedia, ale niewielkie zmiany są odczuwalne. Oczywiście jest o wiele mniej podatny na wiatr niż 250-tka, która była lżejsza. Zależy kto z czego się przesiada, przy przesiadce z CBF 600 może to byc odczuwalne.
marek_m Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 @Magda, napisz dwa słowa jak z miejscem na nogi w porównaniu z T-Max'em oraz czy jest duża różnica w pracy obu silników (jeden vs dwa cylindry). Nie chodzi mi o przyspieszenia czy prędkości maksymalne, ale o subiektywne odczucia kierowcy w zakresie prędkości 0 - 100 km/h oraz o kulturę pracy.
fragles Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 Bocznego wiatru doświadczyłem kiedyś na Mazurach, na DLu... Musiałem jechać w pochyleniu, bo mnie wywalało na lewy pas... Więc wiem, czym to pachnie ;-)
Magda B. Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 Miejsca na nogi jest mniej niż w Tmaxie i nie można za bardzo wyprostować nóg, jest na to zrobione miejsce, ale jak położysz tam nogi, to masz zgięte kolana. Kultura pracy w silnikach skuterów Yamahy jest zawsze wysoka, ja mam wydech Akrapa, więc silnik pracuje trochę głośniej, wg mnie bardzo dobrze. Ale różnica między tym, a dwucylindrowym jest. Tmax w ogóle nie wibruje, tutaj mam lekkie wibracje na kierownicy przy ruszaniu, ale nie wiem, czy to nie kwestia wydechu. Nie jeździłam z akcesoryjnym wydechem, testówka też miała Akrapa. Ostatnio siadł na tym skucie człowiek o wzroście 194 cm i niestety... wyglądał jak na nocniku. Ja mam 174 cm i pasuje mi wszystko jak ulał, także wysokość kierownicy.
marek_m Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 Dziękuję. Wyciągnięcie nóg, niestety kosztuje.
Sympatycy smok.wawelski Opublikowano 25 Września 2013 Sympatycy Opublikowano 25 Września 2013 Więcej miejsca na nogi jest w Xcitingu 400, jak dla mnie wciąż za mało. Chcesz mieć dużo miejsca: BMW GT, T-MAX, Burgman 650 (ostatnio nieco mniej). Magda: napisz więcej - bardzo jestem ciekaw, jak się jeździ na co dzień. Czy masz podobne odczucia jak my na testach, może zauważyłaś coś, czego nie udało nam się wychwycić? Co Ci się podoba, a co nie?
Magda B. Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 Napiszę, jak przejadę nim pierwsze 500 km i przestanę jeździć 60 km/h. Przy docieraniu nie można jeździć długotrwale powyżej 4000 obrotów, a to na tym skuterze jest 60. Na samym początku użytkowania mam takie same zdanie jak po teście, reszta wyjdzie w praniu i na pewno będę to opisywać.
greegi Opublikowano 26 Września 2013 Opublikowano 26 Września 2013 Jeszcze mała ciekawostka. Testy porównawcze Yamaha X-Max 400, Piaggio X10 350 i Kymco Xciting 400i przeprowadzone przez portal BikesDoctor.com wykazały, że X-Max 400 ma lepsze przyspieszenie od Xcitinga 400i Yamaha X - Max 400 2013: Przyspieszenie od 0 do 100 m (średnia z 3 prób: 6'62) Promień skrętu: 3,48 m Konsumpcja: 4,98 l/100 km Waga wszystkie płyny: 213 kg Prędkość maksymalna realna: 151 kmh, 162 km/h w/g licznika ... Hmmm, ciekawe jak to przyspieszenie było mierzone i w jakich warunkach. Patrząc po parametrach silnika (moc) i po wyglądzie - to jest dokładnie to samo co w YP400. Jak więc jest możliwe, że Xmax przyspiesza w 6,6s a YP w 10s? Może dlatego, że te 10 s w YP to jest realne przyspieszenie. Bo według katalogu ma 7,5 s Chyba że wariator i rolki tyle zmieniają...
Sympatycy smok.wawelski Opublikowano 26 Września 2013 Sympatycy Opublikowano 26 Września 2013 Przyspieszenie od 0 do 100 mETRÓW to co innego niż od 0 do 100 km/NA GODZINĘ.
greegi Opublikowano 27 Września 2013 Opublikowano 27 Września 2013 Przyspieszenie od 0 do 100 mETRÓW to co innego niż od 0 do 100 km/NA GODZINĘ. Ślepak ze mnie. Faktycznie są metry. Ale zwalam to na karb późnej pory i lekkiego przemęczenia
Gość Opublikowano 27 Września 2013 Opublikowano 27 Września 2013 Nie wiem, czy aktualne, ale może kogoś zainteresuje. http://uhmabike.otomoto.pl/yamaha-x-max-xmax400-salon-okazja-M3814539.html
Magda B. Opublikowano 27 Września 2013 Opublikowano 27 Września 2013 To testówka z Uhmy, która występuje również w teście Burgmanii. Ogłoszenie na pewno aktualne.
fragles Opublikowano 29 Września 2013 Opublikowano 29 Września 2013 Kurcze... zobaczyłem ją pierwszy raz na żywca wczoraj w Yamasze na Modlińskiej. Co prawda czarną, ale i tak jest świetna. Wygląda jak milion dolarów. Tłumik jest zarąbisty :-) Żona się przymierzyła. Werdykt - z tyłu wygodnie. "I nasze dwa kaski wejdą". "O, zarąbiste te schowki pod kierą". "Fajny ten tłumik, a nie taki wypierdek jak w innych sku". ;-)
Magda B. Opublikowano 30 Września 2013 Opublikowano 30 Września 2013 Wczoraj jeździłam trochę z synkiem (lat 7). Zeznaje, że z tyłu siedzi się bardzo wygodnie. Potrzebuję do niego oparcia pasażera, czekam, aż Givi wypuści swoje, bo oryginalne Yamahy kosztuje ok. 700 Pln
radi Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Czołem !!! Dzięki takim informacjom , ja też zdecydowałem się po jeżdzie próbnej na zakup . Zamówienie złożone w Uhma bike . Po jeżdzie na mojej 250 r 2010 różnica jest ogromna i w prowadzeniu i w komforcie . Jak wsiadasz na X-MAXA 400 czuć od razu różnice mimo że x-max 250 jakim jeździłem był idealny to ten brak słów . Kanapa idealnie wyprofilowana , idealnie zrobiona . Myślałem , że przesiąde się na Kymco 400 , ale jak ktoś jeżdził wcześniej Yamahą to wybór jest prosty . Jakość widać i czuć . Decyzja była szybka . Swój skuter sprzedawałem dwa dni , to pokazuje że później się mniej się traci na wartości . Pozdrawiam radi
Magda B. Opublikowano 21 Października 2013 Opublikowano 21 Października 2013 Witam wszystkich. Ponieważ jeżdżę juz miesiąc moim nowym nabytkiem, podzielę się z Wami swoimi spostrzeżaniami co do użytkowania tej maszyny. Jestem bardzo zadowolona z tego, że zdecydowałam się na ten skuter, trafił on zdecydowanie w moje oczekiwania. 1. Zalety: - doskonały, żwawy silnik, skuter przyśpiesza równiutko, nie ma żadnych dziur, bardzo szybka reakcja na manetkę gazu - skuter prowadzi się świetnie, w zakrętach idzie jak po sznurku, nie ma żadnego wężykowania, również na mokrej nawierzchni zachowuje się stabilnie - Bardzo dobre, choć twarde zawieszenie (przekonałam się do jego twardości, po jeździe testowej miałam mieszane odczucia, teraz wiem, że to mocno wpływa na sposób prowadzenia się skuta) - świetne zegary, bardzo czytelne -znakomite światła, w tym też światła długie, jazda nocą stała się przyjemna -ogromny schowek, naprawdę można zmieścić tam sporo, dodatkowo u mnie kanapa odskakuje, więc jest super - tłumik Akrapovic, u mnie z db killerem, brzmi rewelacyjnie -duża waga skutera nieodczuwala w jeździe i w przestawianiu sprzętu w garażu, czy na parkingu - dla mnie nie ma problemu - bardzo wygodna i dobrze wyprofilowana kanapa 2. Wady - beznadziejna szyba seryjna - w ogóle nie chroni od wiatru, powoduje zawirowania powietrza, przy chłodnej już pogodzie wprost nie do wytrzymania. Jeszcze dodałabym do wad jak na razie brak alternatywy - wysoka szyba yamahy jest za duża i brzydka, givi i inne firmy jeszcze nic nie mają. Przy seryjnej szybie mokną zegary, co jest nieprzyjemne przy jeździe w deszczu. -dość kiepska ochrona od wiatru, nie jest to tragedia, ale w mojej starej 250 było lepiej. Tu wieje po kolanach i łydkach, w 250 wiało tylko po łydkach -dla osób wysokich (myślę, że tak powyżej 180 cm i długonogich) jest za mało miejsca na nogi, sprzęt przetestowany przez mojego męża (184 cm), narzekał na brak miejsca na nogi i zsuwał się z kanapy -przycieranie centralką w ostrych łukach, ja przytarłam w lewych, przy małej prędkości Dodatkowo kilka uwag eksploatacyjnych. Biały lakier matowy okazał się dosyć odporny na zabrudzenia i łatwy do umycia, natomiast ciężko doczyścić czarne elementy plastikowe, plastik też jest matowy, łatwo się brudzi i cięzko zmyć np ślady po zabrudzeniach po jeździe w deszczu. Niezamykany schowek po prawej stronie przecieka - więc nie radzę chować tam np telefonu komórkowego. Skuter jest bardzo dobrze widoczny - już odczuwam różnicę w zachowaniu się puszkarzy, poprzedni miałam czarny i cichutki, ten biały i nieco głośniejszy (Akrapovic). Ciekawostka z docierania - na początku tłumik Akrapa śmierdzi tak, że w garażu może włączyć się system ppoż. U mnie był smród, który przeszedł aż na parter i do windy, kobiety zatykały nosy, było naprawdę nieźle. Teraz już się wyśmierdział, całe szczęście... To tyle na razie, reszta wyjdzie podczas dalszej jazdy. Pozdrawiam.
chawison Opublikowano 29 Października 2013 Opublikowano 29 Października 2013 Witam Ponieważ jestem nowym forumowiczem najpierw sie przedstawię. Adam - doświadczenie motocyklowe kilkuletnie z różnymi motocyklami. Od 14 lat bez własnego jednośladu. Od jakiegoś czasu skłaniam się do zakupu skutera. Jazda ok. 30 km dziennie w mieście plus krótkie przeloty za miasto do 20-30 km. Interesuje mnie maszyna nowa lub prawie nowa. Mój wybór padł na x-maxa 400 - marka,wykonanie,wielkość,osiągi. I tu konkretne pytanie. Czy mając 189 cm wzrostu skuter zapewni mi ergonimiczna pozycje podczas jazdy?? Przymiarke do x-max 250 zrobiłem tylko na sucho,wydaje sie ok poza niska szyba... Niestety nie mam możliwości przetestować ani 250 ani 400. Nie chce tez do miasta kupować dużego turystycznego skutera. Wybór ma być pragmatyczny. Dzięki za pomoc i sugestie.
Magda B. Opublikowano 29 Października 2013 Opublikowano 29 Października 2013 Witaj. Wydaje mi się, że możesz mieć za mało miejsca. Też ważne, czy jesteś długonogi. Do jakiego xmaxa 250 robiłeś przymiarkę? czy to był rocznik do 2010, czy powyżej? Pytam, bo ja miałam rocznik 2008, w którym było więcej miejsca na nogi niż w nowym - roczniku od 2010. Tutaj jest ciut więcej miejsca niż w tym nowym 250. Radziłabym się przymierzyć choć na sucho, a to ciężko, bo te skutery są na zamówienie od wiosny i mogą być szybko wyprzedane. Jeśli jakimś trafem znalazłbyś się w Warszawie, to w Uhmie Bike stoi jeszcze na razie jeden egzemplarz. W kwestii szyby pojawiła się propozycja Givi, myślę, że jest ok., nie znam jeszcze ceny, ale jej wygląd sugeruje, że będzie skuteczna. Ta seryjna jest nie dość, że niska, to jeszcze wąska, powietrze wpada bokiem, przez co nic nie daje deflektor. W ten weekend testowałam wszystkie wysokości deflektorów, nawet 17 cm nie daje wiele, bo bokiem i tak leci powietrze. Kolega Radi jeździł wcześniej na nowszym xmaxie 250, pewnie będzie mógł porównać ilość miejsca.
chawison Opublikowano 29 Października 2013 Opublikowano 29 Października 2013 Witaj. Wydaje mi się, że możesz mieć za mało miejsca. Też ważne, czy jesteś długonogi. Do jakiego xmaxa 250 robiłeś przymiarkę? czy to był rocznik do 2010, czy powyżej? Witaj Magda Robiłem przymiarke do nowego w salonie x-maxa 250 a nogi długie mam zakładam ze x-max 400 miejsca ma tyle samo... Pytanie czy w tej klasie "mocnych średnich skuterów" znajde sensowną alternatywę ... Porównanie mam tylko do kymco k-xct 300 i tam było zdecydowanie za ciasno, do tego zsuwalem sie z kanapy... Do Warszawy niestety za daleko... Szyba super...
Magda B. Opublikowano 29 Października 2013 Opublikowano 29 Października 2013 Miejsca jest na pewno więcej niż w nowym xmaxie 250. Natomiast pisałam, że mój mąż zsuwał się z kanapy i nie siedział zbyt komfortowo, ale on jeździ na wielkiej Yamaha Tenere i to kwestia może przyzwyczajenia do znacznie większego pojazdu. Tutaj bezpośrednim konkurentem jest Kymco xciting 400 i może wypowiedzą się nasi testerzy jakie są różnice w ilości miejsca na tych skuterach. Ja szybę na pewno wymienię na tą Givi, bo mnie doprowadza do szału ta seryjna. A w Kymco szyby nie ma prawie w ogóle, więc też jest zaraz do wymiany pewnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się