Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Yamaha X-Max 400


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak z ochroną przed wiatrem?

P.S. Fajny żółty kask :clapping:

  • Odpowiedzi 197
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Magda B.

    40

  • MariuszBurgi

    29

  • przemas

    19

  • Geni

    11

Top użytkownicy w tym temacie

  • Sympatycy
Opublikowano

Ochrona przed wiatrem jest dobra, bez porównania lepsza niż w Xcitingu. Szkoda tylko, że nie ma już tych handbarów ze starej wersji X-Maxa.

Opublikowano

Jestem świeżo po przetestowaniu nowego xmaxa. Jeździłam nim 2 godziny po mieście i trochę trasy. Bardzo mi się podoba i biorę poważnie pod uwagę przy wyborze następcy mojej 250. Co do uwag zawartych w teście Mariusza zgadzam się ze wszystkim oprócz wspomnianego wężykowania. Maksymalna prędkość, którą dzisiaj rozwinęłam to było 150 (szybciej się bałam) i nie zauważyłam żadnych złych ruchów. Skuter zdecydowanie wygrywa porównanie z xmaxem 250. Jest o wiele szybszy, test przyśpieszania zbędny, to czuć od razu. CO do wężykowania, chłopaki z Uhmy twierdzili, że podczas testu Mariusza było niedopompowane koło z przodu. Nie wiem, czy prawda u mnie nie było tego. Plusy i minusy wg mnie:

Plusy:

1. Bardzo żwawy silnik i dobre osiągi

2. stabilność podczas jazdy, dobre wchodzenie w zakręty

3. Bardzo dobre wykonanie i jakość plastików

4. Ogromny schowek (większy niż w 250)

Minusy:

1. Idiotyczny wydech seryjny (widziałam dziś na żywo w innym egzemplarzu)

2. Dość twarde zawieszenie

3. Nienajlepsza szyba - wiatr hula jak chce

Teraz pytanie do testujących, czy problem wrażliwości na podmuchy wiatru to nie przypadkiem wina tej szyby i przewiewania kierownika z różnych stron?

  • Sympatycy
Opublikowano

Przejechałem się X-Maxem po Moście Północnym - (ze względu na ekrany są tam dziwne zawirowania powietrza) i bardzo było czuć, że skuterem dość mocno rzuca skuter ściąga z obranego kierunku jazdy, jakby ktoś trzymał za kierownicę (to chyba lepsze określenie).

Co do powietrza w przednim kole: nie było dramatu (około 1.6atm) ale zgadza się, było za mało. Natomiast było dość dużo z tyłu (ok. 2.5atm). Pewnie trzeba by było się przejechać po dopompowaniu przedniego koła, żeby zweryfikować problem myszkowania.

  • Administrator
Opublikowano

Pod koniec testu w serwisie robiliśmy korektę ciśnienia ale nie stwierdzono aż tak dużych odchyłek które mogłyby mieć wpływ na wspomniane wcześniej wyraźne wężykowanie.

No cóż, nie pozostaje nic innego jak zrobić krótką jazdę po ustawieniu książkowego ciśnienia w kołach, którą nie omieszkam odbyć przy najbliższej okazji.

  W dniu 5.08.2013 o 16:12, Magda B. napisał(a):

Jeździłam nim 2 godziny po mieście i trochę trasy. Bardzo mi się podoba i biorę poważnie pod uwagę przy wyborze następcy mojej 250.

I to jest najważniejsze ;)

Tak jak pisałem wcześniej, skuter jest z pewnością bardzo ciekawą propozycją na rynku i może się podobać :clapping:

Opublikowano

A ja bym tu upatrywał jednak problemu w wadze kierownika - idę o duży zakład, że waga chłopaków, a szczególnie Mariusza ;-) jest zdecydowanie wyższa od Magdy, więc może to miało wpływ na wężykowanie - pochylenie do przodu, czyli odciążenie tyłu niwelowało to zachowanie, więc może ...?

  • Administrator
Opublikowano
  W dniu 5.08.2013 o 17:58, Sysgone napisał(a):

idę o duży zakład, że waga chłopaków

Fakt, razem ważymy sporo :)

  W dniu 5.08.2013 o 17:58, Sysgone napisał(a):

jest zdecydowanie wyższa od Magdy,

Ej, trochę ogłady! Kobiet o wagę się nie pyta :)

;)

Ps. A może jednak poda :clapping:

Opublikowano

Ja też się przejechałam po moście północnym i wydawało mi się, że głowa mi odpadnie, tak wirowało powietrze pomiędzy szybą a moim kaskiem. Nie wiem nawet, czy to był wiatr boczny. Natomiast skuter był stabilny, o wiele bardziej niż moja 250, którą tam rzuca niemożliwie. Zapomniałam powiedzieć, że dostałam db killera do wydechu, bo bym nie wytrzymała bez. I podobała mi sie praca silnika z tym wydechem. Z mojego punktu widzenia, czyli jazdy prawie wyłącznie po mieście, często też na zakupy, to jest bardzo dobra propozycja. Na pewno lepsza niż Tmax 2008 z przebiegiem 11000, którego mialam okazję kupić miesiąc temu za 24 tys i się nie zdecydowałam. Tu mam nówkę za tą kasę, tylko ten wydech... Może dodadzą w końcu Akrapa gratis, na to liczę.

No co, Mariusz, kolega napisał, że jest niższa moja waga, więc się nie obrażam.

  • Administrator
Opublikowano

Jako, że lubię jasne sytuacje odbyłem dziś kolejną jazdę X-maxem 400 w którym ciśnienie w kołach było tym razem książkowe.

Więc tak: zwiększyła się twardość przedniego zawieszenia (0.5 atm a różnica wyczuwalna) i skuter faktycznie zaczął się lepiej prowadzić. Zjawisko wężykowania jest teraz prawie, że nie wyczuwalne... "prawie" ponieważ niestety pozostała znaczna wrażliwość na boczny wiatr (tutaj ciśnienie w kołach nic nie zmieni) , co w efekcie powoduje niezbyt przyjemne zjawisko braku stabilności i trudności z utrzymaniem kierunku jazdy.

Opublikowano
  W dniu 5.08.2013 o 16:12, Magda B. napisał(a):

3. Nienajlepsza szyba - wiatr hula jak chce

Czy szyba seryjna X-max 400 pod względem wymiarów jest identyczna do seryjnej w X-Max 250? - pytam, ponieważ jak kupowałem 250 w 2011 od razu zmieniłem na Medium Screen X-MAX Dimensions: 490 x 380 mm

Teraz jak jadę w trasie 140-150km/h jest super!

Natomiast plecaczek na wiatr narzeka :)

Zaraz ktoś napisze, że do X-Max 400 też jest, ale jaki żagiel! :)

Jak wygląda sprawa z prześwitem 105mm, czy demontaż stopki centralnej rozwiązałby problem? - lubię jeździć po krętych drogach i X-Max 250 mnie tu miło zaskakuje:)

Pozdrawiam,

Konrad

Jeszcze mała ciekawostka.

Testy porównawcze Yamaha X-Max 400, Piaggio X10 350 i Kymco Xciting 400i przeprowadzone przez portal BikesDoctor.com wykazały, że X-Max 400 ma lepsze przyspieszenie od Xcitinga 400i ;)

Yamaha X - Max 400 2013:

  • Przyspieszenie od 0 do 100 m (średnia z 3 prób: 6'62)
  • Promień skrętu: 3,48 m
  • Konsumpcja: 4,98 l/100 km
  • Waga wszystkie płyny: 213 kg
  • Prędkość maksymalna realna: 151 kmh, 162 km/h w/g licznika

Piaggio X10 350 2013:

  • Przyspieszenie od 0 do 100 m (średnia z 3 prób: 7 '11)
  • Promień skrętu: 3,57 m
  • Konsumpcja: 4,9 l/100 km
  • Waga wszystkie płyny: 214,6 kg
  • Prędkość maksymalna realna: 141 kmh/h, 155 km/h w/g licznika

Kymco Xciting 400i 2013:

  • Przyspieszenie od 0 do 100 m (średnia z 3 prób: 7 '06)
  • Promień skrętu: 3,84 m
  • Konsumpcja: 4,9 l/100 km
  • Waga wszystkie płyny: 209,6 kg
  • Prędkość maksymalna reala: 155 kmh, 165 km/h w/g licznika

http://www.bikesdoct...o-xciting-400i/

Pozdrawiam,

Konrad

Opublikowano

Fajnie Mariusz, cóż chyba wiatr na Północnym podczas mojej jazdy nie był jednak boczny, wydaje się, że były tylko zawirowania spowodowane ekranami, stąd wrażenie "spadającej głowy". Ale możliwe, że podatność na wiatr boczny ten skuter ma. Nic to jednak w porównaniu z moją leciutką 250, którą nieźle miota np. po wyprzedzeniu tira na obwodnicy Jabłonnej, którą często jeżdżę.

Co do szyby, mówili mi, że jest podobna do xmaxa 250 w nowej budzie. Ta dłuższa jest fatalna, wygląda okropnie. Tutaj niestety jest spory minus w porównaniu ze starszą 250. Po dodaniu deflektora 12 cm na swoją seryjną szybę jeżdżę bardzo komfortowo.

Jeszcze link do włoskiego testu, w zakładce fotogallery są całkiem fajne zdjęcia, test robi filigranowa kobitka....

http://www.moto.it/prove/yamaha-x-max-400.html

Opublikowano

TEST EXCLUSIF | YAMAHA XMAX 400

MOTOR LIVE MOTOR LIVE

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Słuchajcie, ponieważ mój skuter sprzedał się bardzo szybko, podjęłam decyzję o zakupie xmaxa 400 i .... obudziłam się z ręką w nocniku. Skuter jest już niedostępny na zamówienie, w salonach w całej Polsce się sprzedał, w Uhmie koło mnie mają jeszcze 1 sztukę w kolorze czarnym, która mnie nie interesuje. Chciałam zamówić sobie biały - jak kupuję nowy, mam prawo wybrac kolor. Podobno Yamaha nie przewiduje sprowadzenia większej ilości tego skutera w tym roku, trzeba czekać na nowy sezon. Cała ta sytuacja wydaje mi się dziwna, ponoć do Polski trafiło bardzo mało egzemplarzy. Ale jeśli ktoś miał wątpliwości, czy się będzie sprzedawał, to chyba juz nie ma. Mi pozostanie jazda na rowerze.

Opublikowano

Niestety ale to norma. Cud, ze w ogole Yamaha cos zamowila.

Honda np. w ogole nie zamawiala Forzy 300, dopiero z rokiem prod. 2014.

Tylko dlatego, ze bali sie, ze nie sprzedadza zamowionych sztuk i beda musieli obnizac ceny po zimie.

A w EU zachodniej, poludniowej - Forza wlasnie trafia do salonow.

Opublikowano

I bardzo dobrze. Bo kupisz BIAŁĄ i z ABSem.

Albo ... zdążysz zmienić zdanie i kupisz coś innego :-)

Ja siedziałem tylko na tym sprzęcie w salonie. Miałem wrażenie, że usiadłem na ceglanym murku. Taki twardziel! Pewnie to tylko pierwsze wrazenie :-) No i ten tłumik - gigantyczny! Nie dość, że sterczy do tyłu, to jeszcze w bok. Nie zdziwie się, jak w korku co jakiś czas będzie miał spotkania III stopnia z 4oo, a w czasie cofania - robił za tylny zderzak :-D

Opublikowano

kmodzele dobry tekst z tym zderzakiem.. No nie, u mnie będzie Akrap, oryginalny wydech jest nie do zaakceptowania. Raczej zostanę przy tym wyborze, jestem przywiązana do marki Yamaha, a za tą kasę mam nowy skuter, a nie przechodzonego tmaxa. Twardy może jest, ale w jeździe nie jest twardszy niż 250, a szybszy znacznie... No i ten schowek.

Opublikowano

Jak nie chcesz zaczekac na ABS - kup po prostu za granica.

Ja juz tak sprowadzilem jedna maszyne, z Czech, nie czekajac na Honde Polska...

Opublikowano

O tak, w Polsce działa sporo "brokerów", którzy sprowadzają pojazdy z zagranicy i sprzedają taniej niż w salonach. Problemem jest to, że ich gwarancji nie chcą respektować ASO i trzeba napraw w ramach gwarancji domagać się u sprzedawcy. Choć gdyby się uprzeć i zaprząc prawnika, to chyba ASO musiałoby ustąpić. Sprzęt nie jest przecież kradziony, a kupiony legalnie w UE!

Biorąc pod uwagę ryzyko, że coś przez 2 lata w Yamaszce padnie (czyli niskie) - propozycja jest dobra. Tak kupiłem X-Maxa i praktycznie nic się w nim nie popsuło (z 1 wyjątkiem, ale nie rzutuje), co by wymagało naprawy gwarancyjnej. A przeglądy okresowe robiłem po kolei w różnych ASO Yamahy w Warszawie - dla testu :-) Zaoszczędziłem wtedy 2.000 PLN (15.500 PLN w Union Moto w Raszynie vs 17.500 PLN w salonie).

PS będę za miesiąc w Niemczech, mogę Ci kupić i przyjechać pod dom. :-) Tylko mnie uprzedź, to wezmę ze sobą kask i ciuchy.

Opublikowano

Dzięki, w moim xmaxie też nic się nie psuło, w tym roku wymieniłam tylko łożyska główki ramy. Nie będę Cię fatygować, nie śpieszy mi się aż tak bardzo. Zobaczymy, może zmienią w przyszłym roku ten wydech????

Opublikowano

Raczej będziesz skazana na zakup tłumika akcesoryjnego. Nie na darmo firma dba o obniżenie kosztów produckji i korzysta z gotowych wzorników, więc podwyższanie kosztów produkcji poprzez zmianę tłumika wydaje się mało prawdopodobne.

Opublikowano

Śpieszę donieść, co dzieje się z tym modelem w dniu dzisiejszym. Otóż na Polskę było zamówionych 20 sztuk, które rozeszły się jak świeże bułeczki. Dzwoniłam po różnych salonach w Polsce, wszędzie sprzęt sprzedawał się prosto z palety. W tej chwili są przyjmowane zamówienia na przyszły rok. Wg dilera z Poznania liczba zamówień z całej Polski na przyszły rok to już 20 sztuk. Nie wiem, czy to prawda, wiem, ze zbierają zamówienia, zapisałam się i ja w Uhmie. Zobaczymy, będę informować, może ktoś też jest zainteresowany. Cała ta sytuacja powoduje, że dilerzy boją się o sprzedaż modelu xmax 250, który jest tylko nieznacznie tańszy. Natomiast sprzedaż tmaxa idzie rzeczywiście własnym torem, co potwierdza tylko zdanie Biga, że sprzęt świetny, to i cena do zaakceptowania dla chcących nim jeździć. Nie wiem ile tmaxów sprzedało się w Polsce, diler z Poznania chwalił się, ze sprzedał sam 12 sztuk.

Opublikowano

Magdo, sprzęt świetny- to się zgadza :) . Chociaż mnie osobiście dziwi właśnie ruch Yamahy o którym tu napisałaś... Już Majesty YP250 była droga... właściwie to wszystkie skutery Yamahy są drogie, a tu taka oferta na Xmaxa400... Nie wiem, kto skalkulował cenę 4 setki, ale nie do końca wierzę, że było to rozsądne posunięcie jeśli chodzi o sprzedaż innych skutów z palety Yamahy...

Bo dla odbiorcy było ono na pewno właściwe :).

Opublikowano

Według mnie Yamaha X-max 400 to bardzo fajny skuter, który najprawdopodobniej powtórzy sukces x-max 250, coś mi się wydaję, iż właśnie na ten model za jakiś czas się przesiądę z mojej 250, cena nowej 400 super w porównaniu do nie wiele tańsze Yamahy X-max 250, skoro 400 ma jeszcze większy schowek od 250 to naprawdę musi być pakowny, według testów wynika, że również posiada dużo lepsze osiągi co podwójnie cieszy, a ponadto dla mnie sam wygląd poza tłumikiem to mistrzostwo.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

No i udało się. W przyszłym tygodniu odbieram skuter. Klient się wycofał i mi dostał się białas. Poproszę admina o dodanie tego modelu do listy skuterów. Chyba będę pierwsza na forum z xmaxem 400. ;)

Opublikowano

Możesz już z listy wybrać X-Maxa 400.

PS. A gratki to w innym dziale ;) .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...