Magda B. Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 No ja jutro będę miała okazję przejechać się na nowym xmaxie, będącym własnością Uhmy Bike. Pytanie do testujących - czy będzie może test przyśpieszenia z xmaxem 250? Ciekawa jestem jaka będzie różnica (jeśli wogóle będzie).
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Administrator Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Pytanie do testujących - czy będzie może test przyśpieszenia z xmaxem 250? Bardzo chętnie zrobilibyśmy takie porównanie w teście (sam jestem ciekawy jaka byłaby różnica), ale niestety nie mieliśmy na stanie X-maxa 250. Będzie za to porównanie sprintu z dwoma innymi skuterami... a cały materiał powinien się pojawić na stronie głównej jeszcze dziś wieczorem.
Magda B. Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Hmm, mogłabym użyczyć swoją 250 w razie czego, sama nie mam możliwości zrobienia takiego testu. Mogę tylko napisać o wrażeniu subiektywnym, oczywiście po jeździe testowej 400. Podobno Akrap dodaje możliwości temu skuterowi, według jakiejś włoskiej strony, na której czytałam jeden z testów. Nie wiem jaki wydech będzie w tym skucie z Uhmy. Zobaczymy.
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Administrator Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Nie wiem jaki wydech będzie w tym skucie z Uhmy. Zobaczymy. Akrapović Pisaliśmy o tym kilka postów wyżej.
Magda B. Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Aha, czyli to będzie ten sam egzemplarz. Myślałam, że może jest więcej testówek.
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Administrator Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Jeszcze gorący test nowego X-max'a 400 właśnie pojawił się na głównym oknie burgmania.net
virus Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Szkoda, że nie zrobiliście bezpośredniego porównania z Kymco 400.
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Administrator Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Było to fizycznie (czasowo) niewykonalne... ważne, że udało się zrealizować (blisko siebie) oba testy nowości 2013, które są pierwszymi dostępnymi tego typu materiałami na PL www.
Jerry_R Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 A nie latwiej dodac pozycje pod kazdym testem, jak o spalaniu, tak o przyspieszeniu, np. - 0-60 - 0-100? Mozna jako komentarz, podac wage kierujacego.
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Administrator Opublikowano 4 Sierpnia 2013 A nie latwiej dodac pozycje pod kazdym testem, jak o spalaniu, tak o przyspieszeniu, np. Nie łatwiej dla kogo?
virus Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Było to fizycznie (czasowo) niewykonalne... ważne, że udało się zrealizować (blisko siebie) oba testy nowości 2013, które są pierwszymi dostępnymi tego typu materiałami na PL www. Za to oczywiście należą się ogromne brawa. Zgadzam się z Jerrym, że wygodne (dla użytkowników) było by porównanie osiągów tych skuterów, ale jak widać nie wszystko jest wykonalne.
Geni Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Mariusz, przeczytałem test z zainteresowaniem. Prawdę mówiąc troszkę niepokoi mnie wspomniana przez ciebie niestabilność podłóżna. Może to prozaiczna sprawa, ale czy sprawdzaliście ciśnienie powietrza w kołach? Bo jeśli wszystko było w porządku z ciśnieniem, to trochę lipa, szczególnie że problem niewłaściwego/skuterowego rozłożenia masy powinien się teoretycznie powiększać po zamontowaniu kufra i jego zapakowaniu.
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Administrator Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Może to prozaiczna sprawa, ale czy sprawdzaliście ciśnienie powietrza w kołach? Sprawdziliśmy. Niestety, to nie to. szczególnie że problem niewłaściwego/skuterowego rozłożenia masy powinien się teoretycznie powiększać po zamontowaniu kufra i jego zapakowaniu. Właśnie moja teoria jest taka, że występuje tutaj problem niewłaściwego rozłożenia mas. X-max 250 waży 180 kg a X-max 400 > 211 kg. Odejmując ciężar dodatkowej tarczy, zacisku etc można przyjąć, że ta sama konstrukcja musi przyjąć na tylną oś nacisk większy o jakieś ~25 kg. Sporo. Ciekawostką jest, że pochylenie się do przodu zmniejsza nieprzyjemne zjawisko wężykowania... co by potwierdzało wcześniejszą teorię.
Geni Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 No to panie kolego klops. Szkoda bo widać, że napęd ma potencjał. Choć wpadł mi jeszcze jeden pomysł do łba. Może warto sprawdzić przedni zawias?
Jerry_R Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 A propo porownania przyspieszen, trudno zawsze miec wiele sprzetow pod reka do porownan. Zerknijcie np. na strone: http://www.moto125.cc/ Podaje ona pod testami m.in. takie parametry: - Acceleration 0-50m - Acceleration 0-100m - Acceleration 0-400m - Acceleration 0-1000m - Acceleration 0-100 kmh Wystarczy, ze podalibyscie pod testami ostatni, wartosc przyspieszenia 0-100 wg GPS. Wtedy - przegladajac testy roznych maszyn - mamy odpowiedz na jedno z najczestszych pytan. Oczywiscie, ze jest to opatrzone bledami, rozna pogoda, czasem nawierzchnia, itd. Ale zawsze jakies usrednienie np. 3 prob - zawsze lepsze niz nic. Tak tylko poddaje pod rozwazenie. Przyklady: http://www.moto125.c...ha-x-center-125 http://www.moto125.c...iva-scooters-gt http://www.moto125.c...a-alta-low-cost
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Administrator Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Wystarczy, ze podalibyscie pod testami ostatni, wartosc przyspieszenia 0-100 wg GPS. Podwaliśmy ten parametr w poprzednich latach, ot choćby tutaj> TEST X-MAX 250 czy tutaj> TEST AN 400 K7 ... ale uważam, że video prezentacja porównując różne/ konkurencyjne pojazdy daje lepszy obraz nt. osiągów testowanego skutera. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby podawać nadal suche liczby. W kwestii przyspieszeń... X-max'a 400 skonfrontowaliśmy z Downtown'em 300, który jest uważany za jednego z lepszych sprinterów w swojej klasie. Wykonaliśmy też versus z gaźnikowym, dwucylindrowym T-maxem, który raczej nie należy do słabeuszy. Oczywiście robiąc podobny pomiar od 100 do 150 km/h T-max wygrałby bezdyskusyjnie. Jest to zrozumiałe, bo T-max ma się sprawdzać w trasie a X-Max w mieście. Nie dokonaliśmy niestety prób X-max 400 vs Xciting 400... ale jestem prawie pewien, że ze startu spod świateł nieznacznie lepszy będzie ten drugi.
Jerry_R Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby podawać nadal suche liczby. Dzieki Mariusz, jesli o mnie chodzi - kontynuowalbym to. Bardzo dobrze, ze podajecie info - o jakiej predk. piszecie: zegary vs GPS. Nie dokonaliśmy niestety prób X-max 400 vs Xciting 400... ale jestem prawie pewien, że ze startu spod świateł nieznacznie lepszy będzie ten drugi. To rowniez zapewne wielu sie przyda :-)
Sympatycy smok.wawelski Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Sympatycy Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Jerry: Zawsze podajemy prędkość licznikową. Może się to wydaje banalne, wziąć GPS ale nie mamy tych skuterów na miesiąc i wszystkie testy są robione w dużym pośpiechu. Poza tym montowanie GPSa na skuterze, tak żeby go widziała kamera nie zawsze jest proste - statywy GPS trzeba do czegoś przyczepić. Wszyscy korzystamy z prywatnych urządzeń i nie zawsze udaje się mieć GoPro w mocowaniu do kasku (dzięki Michalu!) a w trzeciej ręce trzymać GPS. Co do samego skutera: w mojej ocenie plusy to: - dobre osiągi - chociaż Xciting prawdopodobnie jest szybszy w sprincie - gigantyczny schowek pod kanapą - bardzo wygodna i ładna kanapa (ciut twarda ale materiał poszycia antypoślizgowy) - super świetne lusterka, chyba jeszcze lepsze niż w Xcitingu - doskonałe światła - świetne wyposażenie kokpitu (termometr...) - bardzo dobre hamulce, chociaż znów Xciting ma trochę lepsze Minusy: - niedotłumione zawieszenie (podobnie jak w Xcitingu) - niestabilność podczas jazdy - naprawdę duża wrażliwość na boczny wiatr - tylko C1 jest bardziej wrażliwa - słabo widoczne tylne kierunkowskazy, szczególnie w dzień - jak dla mnie prędkościomierz nie jest tak czytelny jak w niektórych pojazdach - odrobinkę za mało miejsca na nogi Wybierając pomiędzy Xcitingiem i X-Maxem wybrałbym obecnie Integrę (w cenie 25.000 zł), ale poważnie: poczekałbym na Xcitinga z ABS (i może poprawionym zawieszeniem).
Jerry_R Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Dzieki, nie traktujcie mojego glosu jako krytyke negatywna, lecz bardziej jako propozycje do rozwazenia, oczywiscie w miare mozliwosci.
kmodzele Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 1. "Jedno światło" zamiast dwóch. Niby funkcjonalnie to nie przeszkadza; autor testu nawet chawli pojazd za dobre oświetlenie. Jednak nie wygląda to za dobrze. 2. Brak hamulca ręcznego. Nie pisano o tym w teście, nie ma na zdjeciach, czyli chyba nie ma. 3. W obecnej dobie "400 ledwo szybsza od 300 DT" to trochę za mało. 4. Brak nawet szczątkowych handbarów, znanych z X-Maxa 250 AD do 2010. To tyle okiem malkontenta. Bardzo podoba mi się duża pojemność bagażnika, to że wreszcie X-Max pozwala wyprostować kolana (choć wyżej pisano, że nie za bardzo) i to że nie stracił na poręczności. "Mały" X-Max pozwalał na cuda w korku. A w razie co, można go było ręcznie przestawić! Był na tyle lekki. Bak powiększony (portównując z X-Max 250) do 14 litrów. Chyba da się przejechać 300 km bez tankowania! I wreszcie wyświetlacz pokazujący godzinę, temperaturę i licznik. Niewiele pojazdó ma to wszystko na kokpicie jednocześnie. Fajnie, ze te wartości są wyraźnie oddzielone - inna "czcionka" i położenie. W starym X-Max, zawsze kilak sekund mi zajmowało ustalenie, czy patrzę na godzinę, temperaturę, czy licznik :-D (tak, wiem, nie jestem do końca rozgarnięty) Fajnie że się dziej e w maxiskuterach, że jest z czego wybierać. Szkoda, że wciąż niema skutera idealnego :-D
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Administrator Opublikowano 5 Sierpnia 2013 1. "Jedno światło" zamiast dwóch. Niby funkcjonalnie to nie przeszkadza; autor testu nawet chawli pojazd za dobre oświetlenie. Jednak nie wygląda to za dobrze. Autor chwali, bo światła są faktycznie bardzo dobre... czego np. nie można powiedzieć o Xcitingu 400, w którym światła są słabe a niby świecą się w duecie. 2. Brak hamulca ręcznego. Nie pisano o tym w teście, nie ma na zdjeciach, czyli chyba nie ma. Tu pełna zgoda. Faktycznie X-max 400 nie posiada hamulca pomocniczego a szkoda. Szkoda, że wciąż niema skutera idealnego :-D ... i pewnie nigdy nie będzie. Mimo wszystko uważam, że X-max 400 to ciekawa propozycja i z pewnością warto ją rozważyć szukając uniwersalnego maxi skutera w cenie ~ 20- 25 tpln.
Geni Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Czy to oznacza, że postawiony na pochyłości X-max 400 po prostu samodzielnie opuści miejsce parkowania bez słowa pożegnania?
Sysgone Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 jeśli pochyłość jest na tyle duża, że istnieje obawa, iż jakikolwiek skuter może spaść z centralki/przetoczyć boczną nóżkę, to lepiej postawić go inaczej - ręczny niewiele może tu pomóc ;-)
dr.big Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Tu się nie zgodzę . Ręczny pomaga i to dużo... Tam, gdzie skuter na bocznej sie "ślizga", w zjeżdżającym coraz niżej skuterze wystarczy aktywować "ręczny" i po problemie... PS. Jeździłem przez dłuższy czas na przemian starszym oraz nowszym Tmaxem (bez i z "ręcznym") i muszę przyznać, że jest ODCZUWALNA różnica, a "ręczny" jest po prostu "poręczny" . PS. No ale zawsze na nierówności pod koło możemy podkładać pół cegłówki . Albo wozić ze sobą drewniany klin na sznurku, żeby łatwiej go wyszarpnąć. To też rozwiązanie ...
Sysgone Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Ależ ja nie neguję jego posiadania, wręcz przeciwnie, bardzo chętnie bym chciał z niego korzystać. Odniosłem się jedynie do zapytania Geni'ego o udaniu się X-maksa w siną dal.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się