Sent Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 "]http://www.motogen.pl/Nowy-X-Max-400-od-Yamahy,17613.html?fb_action_ids=510025182368364&fb_action_types=og.likes&fb_source=timeline_og&action_object_map={%22510025182368364%22%3A326899807413348}&action_type_map={%22510025182368364%22%3A%22og.likes%22}&action_ref_map=[] Ciekawa propozycja od Yamahy, taki swego rodzaju konkurent dla Downtowna Mi się bardzo podoba...
Nano Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Bardziej dla XCitinga 400 niż Downtowna - z nim rywalizuje raczej obecna już na rynku dwieściepięćdziesiątka... Jeśli cena tej Yamahy nie będzie z kosmosu, to Kymco sprzeda nieco mniej skuterów niż zamierzało. Bo jednak X-Max to jest klasa...
Magda B. Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Super. Tylko, żeby nie wypalili z ceną kosmiczną.
dr.big Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 We Włoszech na pewno będzie ciekawą alternatywą dla podobnych modeli... A skoro Włosi lubią tak mocno Tmaxa, to na pewno X-Max 400 też trafi w ich gusta...
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Administrator Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Cena to cena... mnie powala wielkość wydechu O ile w YP 400 proporcje są ok o tyle w X-maxie z tym samym motorem tłumik wygląda... dziwnie? Z pewnością wypierd będzie mieć bombowy
Sent Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Wg Yamahy moc 31,5 KM i V-max 150 km/h... To mój były K2 miał tyle... No chyba, że tutaj to wszystko poszło w przyspieszenie...
Magda B. Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Faktycznie.. Nie dość, że tłumik wielki, to jeszcze wystaje mocno do tyłu, a tylne kółko jest mniejsze niż w moim.
przemas Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Słyszałem plotki (z EU), że w ofercie Yamahy ma zastąpić Majesty 400... bo ta się bardzo marnie sprzedaje (w porównaniu do X-max'a)...
RONIN Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 ja tam bym wolał, żeby zrobili majesty na kołach z T-maxa i z jego silnikiem, yamaszce brak dużego turystycznego konkurenta dla b650 i swt-600, a ten pomysł to zapełnianie luki której nie ma, nie oszukujmy się to będzie taki słabszy T-max, ale dużo tańszy nie będzie.
dr.big Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Tam gdzie skutery sprzedaje się w tysiącach sztuk, mało kto używa skutera do "turystyki" i dlatego większym priorytetem jest produkcja skutera np. do przebijania się przez miasto lub dojazdów do pracy... I takie "pomysły" są wdrażane do produkcji . Zaden producent nie robi skutera pod jakieś 1- 2 tysiące użytkowników na świecie używających skutera jako turystyka. I żaden z nich nie czyta Burgmanii ... PS. Mi Tmax bardzo pasuje, zarówno w mieście, poza nim jak i na trasie, trochę mało KM, ale idzie się do tego przyzwyczaić. Jest to skuter, którym można "podróżować" solo. 2 osoby to już nie ta ergonomia, a o zdolnościach pomieszczenia bagażu nawet nie wspomnę, bo są mikre... Pod kanapę ledwo jeden kask się mieści . No i pod obciążeniem dwuosobowym plus bagaż robi się naprawdę wolny...
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Administrator Opublikowano 17 Kwietnia 2013 a ten pomysł to zapełnianie luki której nie ma, nie oszukujmy się to będzie taki słabszy T-max, ale dużo tańszy nie będzie. Mówiąc delikatnie moim skromnym zdaniem> bzdura! SH 300, DT 300, X-Max 250... to są skutery miejskie które aktualnie sprzedają się we Włoszech rewelacyjnie... no może pomijając kwestie delikatnej zapaści w Italii nazwijmy sprzedaż bardzo dobrą. Kymco wprowadza nowe modele (K-XCT 300) mając w ofercie jeszcze People 300 GT. Honda wprowadziła NSS 300 Forza za bardzo rozsądne $ a Yamaha mając niewykorzystany motor z YP 400 (to, co pisał wcześniej Przemas o ostatnio słabej sprzedaży YP400 to prawda) robi bardzo dobry ruch marketingowy. To jest właśnie zapełnienie luki bo klasa 400 ccm w klasie CITY dziś praktycznie nie istnieje. Kiedyś dawno temu był Benelli Velvet 400 z napędem Morini, średni skuter z mocnym wypierdem... ale dawno już o nim zapomniano. Teraz Yamaha chcę zaistnieć w klasie której w zasadzie nie ma... jeszcze niech tylko zmienią ten wydech i będzie malina . Cena? Nie wierzę, że będzie wysoka... nie przy aktualnej konkurencji. Cena X-max 400 vs T-max 530? Obstawiam, że ten pierwszy będzie o połowę tańszy od 530. I żaden z nich nie czyta Burgmanii ... Tu bym polemizował...
przemas Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Na francuskich stronach przebąkują coś o cenie 5999 Euro... Jeśli relacja cen 250 do 400 będzie u nas taka jak we Francji to możemy się spodziewać ceny na poziomie 23.500,- PLN... Wydech... cóż, jest dość... "wyjątkowy" , proporcje poprawi na pewno dołożenie centralnego kufra: A jeśli i to "za mało" to w ofercie akcesoriów czeka już Akrap : Zdjęcia w wysokiej rozdzielczości tu: http://www2.yamaha-m...dStudio-001.jpg http://www2.yamaha-m...lStudio-003.jpg i wiele innych: http://www2.yamaha-m...php?article3840
Geni Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Niestety wielka pucha wydechu wynika z wymagań Związku Socjalistycznych Republik Europejskich. Maszna ma chodzić cichuteńko, żeby nie przerywać złotych snów Euro-p-Osłów. Przyszli właściciele będą zmuszeni do niebawem nielegalnej modyfikacji wydechu i do przejścia do skuterowego podziemia . Fajna maszyna się szykuje.
przemas Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 O mamy już oficjalną cenę na stronie Yamahy Polska: 23.900,- PLN (bez ABS) Niewiele się pomyliłem. Gieni, towarzysze marketingowcy z Yamahy na szczęście pamiętają o towarzyszach sekretarzach z Brukseli : Slip-on Muffler Titanium X-MAX 400 - Not EC homologated and intended for closed circuit use only! However, when fitted with the optional catalytic converter the X-MAX slip-on muffer is street legal across the whole of Europe
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Administrator Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Wersja z Akro + extrasy wygląda na prawdę smakowicie O mamy już oficjalną cenę na stronie Yamahy Polska: 23.900,- PLN (bez ABS) Niewiele się pomyliłem. Ja z tym porównaniem ceny vs T-max 530 też...
przemas Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Jeszcze parę ciekawostek technicznych: - Moc silnika 400 zmniejszona do 31,5 KM (pewnie w celu poprawy spalania) Ciekawsze różnice w stosunku do X-max'a 250: - skok tylnego zawieszenia: o 15 mm większy, - rozstaw osi: o 20 mm większy, - tylna felga zmniejszona o cal ale szersza opona (150/70R13) - średnica całego koła zmniejszyła się więc o 12 mm..., - pojemność zbiornika paliwa większa o 2,2 litra (14 litrów). - masa: większa o 31 kg (211 kg) Aha, jeszcze minimalny prześwit: zmniejszył się o prawie 3cm! - tylko 105 mm, trochę słabo...
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Administrator Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Aha, jeszcze minimalny prześwit: zmniejszył się o prawie 3cm! - tylko 105 mm, trochę słabo... To jeden z kryteriów obniżania zużycia paliwa Ciekawe jakim sposobem wykonano "kastrację" i czy będzie można odzyskać "pełne płuca" W tej budzie 34 KM i 37 niutków to byłby szał porównywalny z klasą 500- 600 ccm Dołączając Akro+ Pulleye lub vario Mallosi i latamy
przemas Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 (...) W tej budzie 34 KM i 37 niutków to byłby szał porównywalny z klasą 500- 600 ccm (...) Przy 211 kg masy własnej? Nie no raczej szału nie będzie... Jeśli komuś uda się zabieg odblokowania do 34 KM i 37 Nm to może być ciut lepiej niż w AN400 (222 kg)...
GrzechoCnik Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Tiaaa, zmienili plastiki i uformowali bryłę na porywczą. Ale nie oszukujmy się YP400 demonem startu spod świateł nie jest i nie będzie też ten Xmax. Mi on jakoś nie pasi.
Geni Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Być może w porównaniu do YP400 zmienią coś w przeniesieniu napędu? Są do tego techniczne narzędzia - masy rolek, przełożenie przekładni głownej itp.
przemas Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Tyle, że nic za darmo - jeśli nie powalczyli o masę, to wszystkie zabiegi na rzecz poprawy dynamiki o jakich piszesz (rolki, przełożenie przekładni) zwiększają tylko zużycie paliwa... a przecież zmniejszyli już moc aby je obniżyć... i kółko się zamyka.
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Administrator Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Przy 211 kg masy własnej? Nie no raczej szału nie będzie... Fakt, skupiłem się na samych wymiarach "Problemem" tego napędu jest niestety słaby start. Pamiętam jak kiedyś robiliśmy pomiary i 250 tka miała lepszy sprint do 80 km/h niż YP 400.
Geni Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Fakt 211 kilo to niezły klocek, jak na tę moc, moment i straty w napędzie. O ile dobrze pamiętam to NTV-ka 650 ważyła 210 kilo, przy 61 koniach (pierwsza wersja) i większej przecież ilości niutków, że tak powiem - tyłka nie urywało.
przemas Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Jedyny potencjalny pozytyw z większej masy to większy komfort na trasie, teoretycznie - ale nie przy sztywnych nastawach zawieszenia znanych z X-max'a (a przy 105 mm prześwitu zawieszenie 400 też musi być sztywne)! Wynika z tego, że ani szybko ani komfortowo. No i jakoś tak jeszcze nikt nie jeździł a już przestało być różowo...
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Administrator Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Poczekajmy na dokładne testy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się