roomcajz Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Witam, Nosze się z zamiarem zmiany auta. Potrzebuję auta rodzinnego. Zależy mi szczególnie na bezawaryjnosci i taniej eksploatacji. Wstepny wybór padł na Octavie 2 z silnikiem 1.6 benzyna lub 1.9 tdi 105 koni... Czy ktoś z was ma takie auto i może podzielic się doswiadczeniem? Może ktoś akurat sprzedaje lub może kogoś polecić. Pomozcie, doradzcie Wiem, że burgmaniacy to porzadna i godna zaufania firma stąd moje pytanie właśnie tu. Jak mówi stare rumuńskie przysłowie 'lepiej z burgmaniakiem kupować auto niż u szewca buty' czy jakoś tak...
Sympatycy Worlan Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Sympatycy Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Ja znam takiego gościa. Ostanio nawet pisał jakim to jest miłośnikiem Skody. Jako, że jeżdżę tylko Skodami (samochodami też), to taką wciągnę jak nic, będzie dobrze pasowała do mojej Skody enduro . A i tak jestem w Skodach bezgranicznie zakochany . Ze skodowym pozdrowieniem, bigu .
tmielcarz Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 1.6 - Silnik prosty, więc praktycznie bezawaryjny. Osiągów brak, spalanie wyższe niż TDI, a jeżeli chce się jako tako dynamicznie jechać to duużo wyższe niż TDI 1.9 TDI - Silnik w sumie niezawodny, ale sporo komponentów, które po pewnym czasie trzeba naprawiać (turbo, wtryski, koło dwumasowe). Seryjne osiągi przeciętne, ale możne zapodać chiptuning i będzie jeździł trochę lepiej. Od 10 lat jeżdżę różnymi Skodami z różnymi silnikami (od wolnossącej benzyny, przez TDI, do turbo benzyny) oraz od prawie 10 lat jestem członkiem forum Octavia Club Polska ( zapraszam na octaviaclub.pl), więc pewne opinie sobie wyrobiłem: - jeżeli robisz dużo kilometrów i koszt eksploatacji się liczy to bierz TDI - jeżeli robisz mało kilometrów i koszt eksploatacji się liczy to bierz benzynę wolnossącą (za paliwo zapłacisz więcej niż w TDI, ale mało kilometrów powoduje, że to nie będzie duża kasa, a zaoszczędzisz na kosztownych naprawach TDI) - jeżeli liczy się dla Ciebie przyjemność z jazdy, a koszt eksploatacji ma drugorzędne znaczenie to bierz turbo benzynę (stare 1.8T lub nowe 1.8TSI / 2.0TSI) No i polecam DSG. Jak ktoś pojeździ automatem to już potem nie chce wracać do manualnej skrzyni biegów.
felia Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Najpierw napisz o jakiej Octavii mówisz - jeżeli I to poza wielkim bagażnikiem, nie ma nic wspólnego z autem rodzinnym - z tyłu jest DRAMATYCZNIE ciasno (ta sama płyta co Golf IV, A3, Leon - krótki rozstaw osi)!
kmodzele Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Sądzę, że roomcajz pisząc "auto rodzinne" miał na myśli "4-o drzwiowe". W mojej Octavii I z 2004 z tyłu są mocowania ISOFIX, jeżdżą tam dwa maluchy w fotelikach ISOFIX i im miejsca wystarczy Moja Żona i starsza Córka też nie narzekały (a mają 180-185 cm). Fakt - ja tam dużego komfortu z tyłu nie znalazłem (190 cm, 100 kg). Gdy wybierałem auto 8,5 roku temu, drogą eliminacji wybrałem właścnie Skodę z dizlem. Nigdy mi się Skody nie podobały i do dizli też czułem wstręt. A jednak ten zestaw wydał mi się najrozsądniejszy. I teraz - po 8,5 latach, złego słowa nie mogę powiedzieć. Jak się o pojazd dba - to jeździ. Fakt, że turbinę wymieniałem już 2 razy. Ale poza tym, wszystko bez zastrzeżeń. Gdyby kogoś interesowała moja Skodziana I z 2004 TDI 130 KM, 6 biegów, tempomat , 4 poduchy, klima, el lusterka itp ficzery, to rozważę propozycję :-D
tomekmajesty Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 miałem takie służbowe auto... oj z radością zdawałem po 80 tys km i kilku usterkach, w tym rozsypanym zawieszeniu i układzie kierowniczym, teraz mam 5 z kolei passata, cóż, też się psuły jak ryba na słońcu, obecny na szczęście benzyna, więc na razie spokój, tylko w zawieszeniu coś przy 40 tys się rozsypało jednak korea i japonia królują
tmielcarz Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Najpierw napisz o jakiej Octavii mówisz - jeżeli I to poza wielkim bagażnikiem, nie ma nic wspólnego z autem rodzinnym - z tyłu jest DRAMATYCZNIE ciasno (ta sama płyta co Golf IV, A3, Leon - krótki rozstaw osi)! Autor wspomniał o silniku 1.9TDI 105KM, a taki nie występował w pierwszej Octavii. Tam silniki 1.9TDI miały moce: 90, 101, 110 i 130.
Julo Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Ja śmigam octavią już 3-ci rok, i następny wózek to też będzie oktawka.
power_777 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Najpierw napisz o jakiej Octavii mówisz Przecież kolega napisał: Wstepny wybór padł na Octavie 2...
RONIN Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Też mam skodę tylko fabię kombi z małym TDI i śmiało mogę polecić, ze skodą główny problem polega na tym, że ciężko znaleźć ładny nie styrany egzemplarz, jak ktoś już ma skodę to się jej nie pozbywa dopóki jej nie zarżnie bo po co? W przypadku octavii II rozważyłbym benzynę 1.6 z gazem, nie ma w swojej klasie konkurencji jeśli chodzi o koszty eksploatacji.
roomcajz Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Tak, tak, chodzi o octavię 2, kombi. czyli zdaje się od 2004 roku. Octavia 1 jest wg mnie za ciasna z tyłu, ostatnio nie mogłem fotelika z dzieciakiem przypiąć pasami - nie było izofiksa i nie będę go kupować. Co do diesel'a to chodzi o silnik 1,9 tdi 105 koni, wolałbym stary klekot 1,9 90 koni... bez dwumasy i filtra cząsetek stałych ale w Octavii 2 już takich nie dają. Jeszcze mam pytanie, czy gdybym kogoś z Was poprosił o pomoc i pojechanie na oględziny w danej okolicy, czy ktoś byłby dostępny. Oczywiście "browar" stawiam Edit: co do gazu to mam mieszane uczucia, teraz jeżdżę moim sztruclem z gazem i w kółko jakieś regulacje są potrzebne Edit2: @tmielcarz, dobre zestawienie, biore pod uwagę pierwsze 2 opcje, skłaniam się ku 1,6 benzyna ale taką trudno dostać. 90% rynku wtórnego to tdi i benzyna + lpg; Co do przyjemności z jazdy- tą czerpię ze skutera, auto wolę by było wozidłem, wołem pociągowym,
felia Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Przecież kolega napisał: Masz rację, przepraszam Jeżeli to 2, to jaka najbardziej polecam. Mam w firmie Passata B4 z silnikiem 1.9 TDI, 90 km, 700 000 km przebiegu - nie do zajechania.
OsIoLeK Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Jest Octavia czarna do wziecia dizelek dziewiedziesiecio konny z 2004 roku pazdziernik,salon Polska. Praktycznie mozna powiedziec,ze pierwszy wlasciciel gdyz jezdzil nia w pracy i potem ja odkupil. Przebieg auta 214 tys oryginalny,klima,el szyby przod,hak,dwa komplety kol. Jesli jestes zainteresowany to podaje numer do siebie 603-443-326. Auto do ogladniecia w Warszawie i jest to auto mojego bylego sasiada.
tmielcarz Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Jest Octavia czarna do wziecia dizelek dziewiedziesiecio konny z 2004 roku pazdziernik,salon Polska Jak 90 konny to Octavia I, a autor chce Octavię II.
Klubowicze Ewik Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Klubowicze Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Od 2005 do 2012 roku czyli prawie przez siedem lat jeździłam Skodą Octavią II - 1,9 TDI o mocy silnika 130 KM, Rzeczywiście po 100 000 km trzeba było wymienić turbinę i to była jedyna awaria. Zastrzeżenia - częsta wymiana żarówek ( zawsze padały jakoś parami ) i przy szybkościach powyżej 100 km/h dość głośno w środku. Ponadto nie miałam innych obiekcji. Samochód palił mi około 6 - 7 l/100 km, na jednym baku przy rozsądnej szybkości można było przejechać ponad 900 km. Mimo, że nie combi to i tak bardzo pojemny bagażnik, czasem przewoziłam 4 osoby dorosłe nie najmniejsze i nie narzekały na brak miejsca z tyłu. Skrzynia biegów bardzo elastyczna i przy tej mocy silnika dość dobre przyspieszenie. Raz też zerwała mi się osłona silnika, ale to trudno zaliczyć do awarii. Na auto rodzinne mogę polecić.
Bobas Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Kup auto wyposażone w silnik benzynowy. Na rynku wtórnym możesz w tej wersji silnikowej dostać bardzo ładny i zadbany egzemplarz. Pali trochę więcej niż TDI, ale odpada problem wymiany podzespołów, o których koledzy pisali powyżej. Ich wymiana jest bardzo kosztowna. Przebieg w wersji benzynowej może być nieporównywalnie mniejszy jak w dieslu.Ten model Skody polecam max. dla 4 osób. Większa ilość pasażerów będzie miała ciasno. Bagażnik we wszystkich wersjach jest bardzo pojemny. Polecam ten model samochodu. To doskonały wybór. Piszę jako kierowca, który miał 36 aut i przejechał ok. 2 miliony kilometrów za ich kierownicą .
CZARO Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 z tym paleniem większej ilości paliwa w benzyniakach bym tak nie był pewny co do ilości wydanych złotówek na 100km jeśli weżmiemy pod uwagę gaz lpg.do czego silnik 1,6 idealnie się nadaje i montują go na prośbę w salonach nie tracąc gwarancji... tak więc bardzo optymistycznie w dizlu 4,5l/100km za 5,65 =25,425zł. a lpg 8l/100km za 2,55 = 20,4 zł. co daje oszczędność 5 zł. na kazde 100km. do tego dodać na oko licząc 50zł. na miesiąc na benzynę i o 60 zł. droższe badania na rok i odpadają awarie wtrysków ,turbiny, pompy wysokiego ciśnienia, i droższe świece żarowe. to tak w największym skrócie ......i jak kolega pisał wyżej benzyna będzie miała 2-3 razy mniejszy przebieg
maro99 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Moja siostra obecnie jeździ Skodą Octavią II Tour z silnikiem beznynowym 1,6 + fabryczna instalacja LPG. Nie jest co prawda mistrz przyśpieszeń i demon prędkości, ale do zwykłego poruszania się w zupełności wystarcza. Przy okazji niewiele spala i to taniego LPG - średnio około 8 ltr. Nie ma przy tym żadnych problemów technicznych z gazem, jak co niektórzy piszą. Aktualny przebieg około 50kkm przez 2 lata, poza tym mnóstwo tanich części i tani serwis po skończeniu gwarancji. Sam jeźdzę Megane II 1,5 DCI 105 KM i nie narzekam na swoje auto, ale Skodę, o ile trafi się zadbany egzemplarz uważam za auto godne polecenia. Biorąc pod uwagę minimalizację kosztów eksploatacji optowałbym za wersją benzynową z silnikiem 1,6 z fabrycznym LPG. W przypadku diesla mamy do wyboru wiele opcji i niezwykle oszczędne i dynamiczne jednostki, które jednak jak każdy współczesny diesel wymagają większej uwagi serwisowej, co niestety kosztuje. O przyjemności z jazdy w przypadku doładowanych silników benzynowych nie wspominam, bo w zapytaniu była taniość eksploatacji, a przy tych jednostkach jej nie doświadczysz.
roomcajz Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Już nieco mi rozjasniliscie pogląd na sprawę.czekam na dobry egzemplarz
Lucjan73 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Ja mam Skode z silnikiem TDI 105 KM bez PDF i dwumasy ale model Roomster. Generalnie silnik naprawdę daje rade a mam porównanie bo służbowo jeżdżę też Skodą tylko 1,4 TDI. Domowym autem jeździ głównie małżonka - spalanie w/g komputera 5,6 l a ja w 1,4 TDI osiągałem 5,8 l - minimalnie. Silnik generalnie bardzo udany ale trzeba uważać na jakość paliwa - miałem mały problem z przepustnicą zaworu EGR - winne było paliwo złej jakości. Polecam Ci zainteresowanie się właśnie modelem Roomster, genialne auto rodzinne, wiem że może wygląd jest trochę dziwny - mnie to nie przeszkadza - miałem kiedyś Multiple !OKK za to w środku masz miejsca naprawdę sporo a na tylnej kanapie to już pełen luksus. Tylna kanapa to trzy a w zasadzie 2,5 niezależnych foteli (przesuwanych, rozkładanych i wyjmowanych). Bagażnik spory a wyjmując fotele (2 min. roboty) przewiozłem plazme 50 cali. Roomster ma tą przewagę nad Oktawią że jest mniej popularny i łatwiej kupić coś sensownego. Podaje link do ogłoszenia z forum skody http://forum.skodaclub.pl/sprzedam-kupie-auto/skoda-octavia-ii-fl-2-0-tdi-2008-kombi-t12514.html
Marcino1 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Moja Żona i starsza Córka też nie narzekały (a mają 180-185 cm). Kmodzele, Twoja córka ma 185 cm??? A żeby nie było OT. Ok. 10 lat temu miałem Octavię z silnikiem 1.9 TDI/110 km. W dwa lata przjechałm nią ponad 100.000 km. Samochód był bezawaryjny, silnik całkim żwawy i ekonomiczny. Polecam.
lanciomaniak Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 a ja w 1,4 TDI osiągałem 5,8 l - minimalnie. ...to chyba coś ta skoda ma nie halo z silnikiem...mamy taką Fabię kombi z tym motorem w firmie...jak zdarzy mi się czasem nią pojechać to tyle to wychodzi jak ją na banie dusze do odcięcia... Mam też Roomstera i faktycznie w 6 się mieści...mam też Octavię z silnikiem 1.6 105 TDI i spalanie podobne... Rommster fajny ale tak do 130...później już się nim jedzie mało przyjemnie...Octavia fajna, ale ma bardzo wąskie fotele - podobnie jak pasek... Czy chciałbym to użytkować na codzien??? Chyba tylko z rozsądku, bo na każdym skrzyżowaniu pełno tego...
Geni Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Roomster nie jest demonem prędkości, ale doskonale sprawdza się, jako praktyczny, pojemny w środku samochodzik. Ot taki skuter na 4oo.
roomcajz Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2013 roomster nie bardzo mi się podoba... bagażnik wcale nie jest duży, no chyba że się wyjmie siedzenia, ale ja raczej chcę wozić dzieci+ bagaż a nie albo albo tak btw to trudno znaleźć coś sensownego, większość aut jest po firmach, z kratką teraz patrzę też na FOCUSY KOMBI, może powinienem zmienić temat wątku albo założe drugi, to będzie widać z daleka, a tak użytkownicy fordów widząc że to o skodzie nie wchodzą
Geni Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Bagażnik Romana, to 480l. Oczywiście Octavia ma troszkę większy, ale mi do garażu nie włazi .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się