Skocz do zawartości
Forum Burgmania

BMW C650 GT - wątek główny


Jarek_PL

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, grzybek napisał:

Janusz, przypomnij mi, kto po Tobie wziął BMkĘ?

 

Ja...🙂 wciąż wszystko działa bez zastrzeżeń (wiele nie przejechałem od zakupu niestety, z 1500km może, brak czasu).

Odnośnik do komentarza
W dniu 30.10.2021 o 19:40, grzybek napisał:

Dokładnie Janusz, tak jak piszesz. Wymiana szyny ślizgowej łańcucha napędowego. Ale nie miałem odgłosów stukania - Dyfer, więc coś nas różni w diagnostyce problemu. I pochwalę się ,że dziś nawinąłem ok. 200 km po Borach Tucholskich. Sprzęt bez zarzutu. I pogoda miodzio. Widoki złotej jesieni. Jutro wrzucę parę foci w regionalnym forum. Pozdrawiam Cię Janusz.

możliwe, że mamy trochę inne objawy. Wrzucam filmik jak to wygląda. Słychać przy pierwszym odkręceniu manetki, przy kolejnej chwilę słychać i przestaje potem chwilę przy trzeciej a przy czwartej sprzęt mnie zaskoczył bo zgasł 😕

Filmik

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Ok . udało się . No faktycznie łupie jak młockarnia na wolnych obrotach. Tego nie miałem. Trudno mi Tobie coś podpowiedzieć. Tak jak pisałeś , to po chwilowym rozgrzaniu już znika ten odgłos?

Może coś podpowie Marek Bilety.Napisz do niego

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, grzybek napisał:

Ok . udało się . No faktycznie łupie jak młockarnia na wolnych obrotach. Tego nie miałem. Trudno mi Tobie coś podpowiedzieć. Tak jak pisałeś , to po chwilowym rozgrzaniu już znika ten odgłos?

 

po rozgrzaniu tzn. przejechaniu ok. 0,5-1 km dźwięk znika.

Z praktyki: odpalasz sprzęt i od razu jedziesz, czy czekasz chwilę jak się "rozgrzeje" ?

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Nie czekam, no może tyle co na założenie kasku. Ale pierwsze kilometry na spokojnie ,aż złapie trochę temperatury roboczej. Tak robię z każdym moto- także na 4oo. kółkach

Odnośnik do komentarza

Nietrwały rozrząd to niestety przypadłosć niektórych zwłaszcza nowszych modeli dwukołowców. Stosowane łancuchy są cieńsze a zatem mniej trwałe. Do tego dochodzą problemy z napinaczami. Podobnie jest w samochodach.

Z moich dotychczasowych obserwacji wynika, że w C650 łancuch powinien starczyć na mniej więcej ok 50 tkm. Rozrząd chodzi dosc głosno wiec zadarzały sie przypadki wczesniejszej wymiany np. poniżej 20 tkm zwykle powiązanej z instalacja hydraulicznego popychacza. Zwykle miało to miejsce na gwarancji po zgłoszeniu, że silnik jest głosny. Czesci nie sa specjalnie kosztowne, ale wymiana jest pracochłonna a zatem może być droga. W 2016 zaczęto instalować seryjnie napinacze hydrauliczne. Wczesniej były dwie mechaniczne wersje. Nie jest to jednak rozwiązanie na wiecznosć. Problemy z hydraulicznymi napinaczami rozrzadu zdarzają się w innych motorach z Bawarii. Jezeli przebieg jest bliski lub wyższy niż 40 tkm to warto zobaczyć czy łancuch rorzadu nie jest zuzyty i ewentualnie wymienić wraz z napinaczem. Wszystko wskazuje,ze słabym a przynajmniej nie spełniającym oczekiwań jest lańcuch rozrządu. Być może, że były jakies słabsze partie łancuchów i stad te obserwacje, dlatego pisze aby ocenić łancuch przed wymianą o ile mamy takie możliwosci. BMW instaluje japońskie łancuchy Morse'a uzywane w wielu motocyklach wiec w zasadzie powinny byc trwałe o ile wybrany łancuch jest odpowiednio mocny. 

Mam też prosbę do kolegów. Planuję wymianę wariatora i chcę zamontować rolki pulleya. Szukam potwierdzenia wagi rolek OEM w modelu poliftowym. U mnie sa już zamienniki Malossi 33 gr i stąd nie mam z czym porównać. U Bilety mielismy wszysko OEM i nie bylo najmniejszych problem z pulleyami :).

W grudniu 2016 roku, czyli przy tzw lifcie zmieniono rolki wariatora najprawdopodobniej na cięższe;  z 33 gramów (numer czesci 24 81 8 536 807) na 40 (numer częsci 24 81 8 563 916). Sam wariator też jest nieco inny. Np srednica i długosć tulei centralnej jest zmieniona z 40 x 80.75 mm na 34 x 79.7 mm w nowszym.

Warto zwrócić uwage jesli ktos kupuje czesci używane.

Proszę o potwierdzenie, jezeli ktos miał okazję zważyć nowsze rolki OEM.

Odnośnik do komentarza
W dniu 26.09.2021 o 17:58, DyFeR napisał:

po niecałym roku i przejechaniu ok 2 500 km, stukanie powróciło. Przy zimnym silniku powoli startując strasznie szarpie i słychać stukanie. Po przejechaniu ok 1 km, czyli jak silnik się częściowo rozgrzeje stukanie ustępuje i już tak nie szarpie przy starcie, ale jest jeszcze lekko wyczuwalne.

Moja teoria po przeczytaniu internetów, obejrzeniu youtubów itp to napinacz łańcucha. W moje wersji K18 jest już hydrauliczny. Widziałem  jak "reanimowali" takie napinacze wkładając w imadło, żeby go "rozruszać". Ja nie chcę iść tym torem więc chciałbym wymienić na nowy

Czy ktoś z Was, wymieniał już hydrauliczny? Może podzielić się jakimiś wskazówkami lub ma stronę z instrukcji serwisowej.

Wystarczy kupić części 06 oraz 08?

 

BMW-napinacz.png

Informacja na temat wymiany napreżacza mechanicznego na hydrauliczny jest zawarta w biuletynie informacyjnym (USA) z roku 2016:

Service Information No. SI 11 002 14 (021)R 2nd SUPPLEMENT: Technical Campaign: timing chain tensioner C 600 Sport (K18, 0131/0132), C 650 GT (K19, 0133/0134

Opis sytuacji:

Situation BMW Motorrad has ascertained that the timing-chain tensioners installed in the vehicles affected are not compliant with BMW Motorrad specifications. On account of a manufacturing defect, the timing chain tensioner is subject to wear. This means that gradually, the timing chain is no longer adequately tensioned and as a result it may slip on its sprockets, potentially causing the engine to stall. In June 2016, a hydraulic timing chain tensioner was installed in series production during model update (K18/11, and K19/11). This update is retroactively applicable. To minimize variants during repair and replacement, only the hydraulic timing chain tensioner will be offered for all Maxi-Scooter internal combustion engines. (czyli uznali ze stara wersja nie dziala jak zalożyli i beda instalowac nowe zarównow nowych jak i motocyklach na gwarancji).

Silniki od podanego niżej numeru bedą miały tylko napreżacze hydrauliczne.

Series solution From engine number 70020276, improved timing chain tensioners are installed in the series. Only one date of manufacture is put on the improved timing chain tensioner.

Czesci 

Defect code                  00 00 11 22 00

Renew timing chain tensioner 21 FRU 

part number

11 31 211                 Retrofit hydraulic chain tensioner, 

11 31 8 567 912     1x Hydraulic chain tensioner housing

11 31 7 710 991      1x Hydraulic chain tensioner

11 31 7 729 597     1x Seal

07 11 9 963 252    1x Sealing ring

11 31 8 567 915     1x Supply line

07 12 9 907 485    2x ISA screw, M6x35

11 31 8 567 937     1x Chain guide, top

07 12 9 909 413     2x ISA screw, M6x65

 

Czyli wg rysunku potrzebne bedą : 5, 6, 8 i uszczelki 15. Jednak po rozebraniu ukladu należałoby sprawdzic stan łancucha i szyn, szczególnie 4 i 9. Wskazane jest sprawdzenie drożnosci lini zasilania naprężacza olejem.

Należy jednak najpierw wykluczyć inne potencjalne źródła halasu. Jeże zdecydujemy się dostać do łancucha to ze wzgledu na pracochłonnosć lepiej od razu wymienić wszelkie zużyte podzespoły i zapomnieć o halasie na kolejne 50 lub wiecej tkm.

Odnośnik do komentarza
W dniu 31.10.2021 o 11:48, grzybek napisał:

Paweł, to ile masz nawinięte teraz? Pozdrawiam Cię🙂

Przepraszam Grzybek, że odpowiadam po pół roku, ale skuter był w zimowaniu, odebrałem tydzień temu, aktualny stan licznika to 14111 km... kupię sobie chyba akumulator nowy i zrobię badanie techniczne na dniach.

Odnośnik do komentarza

Kupiłem nowy akumulator i zrobiłem spóźnione badanie techniczne (Pan mnie poinformował, że lepiej trzymać się terminów bo niedługo może być 1500-3000 kary za nieaktualne badanie - przy kontroli zapewne). Wrzucam zdjęcia oryginalnego akumulatora, jego wymiary to mn.więcej 85 szerokość, 145 wysokość, 150 długość - lewy plus rzecz jasna, może się komuś przyda. Zakupiłem EXIDE ETX14-BS - wszystko działa, ale jak mi mówił Yazinz, BMW już tak ma, że musi 2-3 razy zabełtać rozrusznikiem aby odpalić😀

20220616_125632.jpg

20220617_140002.jpg

20220617_140011.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Paweł, za pierwszym razem odpala, ale fakt trzeba czasami trochę dłużej  przytrzymać kick starter. Przy T Maxie był to od razu strzał. 😃

Odnośnik do komentarza

Wiadomo, że odpali za pierwszym razem😉 Nie ważne czy stał pół roku, czy też 1 dzień bez odpalania; czy jest 5 stopni, czy 25 stopni - zawsze jak piszesz, trzeba delikatnie dłużej przytrzymać starter - w mojej poprzedniej hondzie, kawasaki, czy też mazdzie pali od dotknięcia, a takie dłuższe przytrzymanie już by świadczyło że akumulator słabnie; tutaj to normalne.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Tak, tak , Janusz, właśnie tak to opisuję😉Ale aku nie ma żadnego spowolnienia ani innych oznak zużycia.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
3 godziny temu, grzybek napisał:

fakt trzeba czasami trochę dłużej  przytrzymać kick starter.

Chyba kopnąć 😉

 

Odnośnik do komentarza

Co prawda odłączyłem akumulator nie więcej niż 2 razy ale zawsze mechanizm regulacji wysokości szyby działał jak należy. U kolegi, po zimie (bez odłączania akumulatora) trzeba było zrobić adaptację żeby mechanizm znowu działał.

Odnośnik do komentarza
W dniu 26.12.2022 o 18:36, Yazin napisał(a):

Co prawda odłączyłem akumulator nie więcej niż 2 razy ale zawsze mechanizm regulacji wysokości szyby działał jak należy. U kolegi, po zimie (bez odłączania akumulatora) trzeba było zrobić adaptację żeby mechanizm znowu działał.

Dzięki. A jak się robi taką adaptację. 

Odnośnik do komentarza

Mam podobnie, po odłączeniu Aku szyba zjeżdża do połowy przy wyłączeniu stacyjki.
Można podłączyć kompa z narzędziem diagnostycznym.
Każdy dealer to ma, plus pewnie część niezależnych serwisów moto

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, wezyr1973 napisał(a):

A jak się robi taką adaptację. 

Może tak jak w moim aucie-szyba na dół i przytrzymać przycisk kilka sekund, potem szyba do góry i ponownie przytrzymać przycisk.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...