Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Suzuki Burgman 650 czy 400 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

uważasz Marcin że BMW C650GT pali więcej niż Burgman?

  • Odpowiedzi 120
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • smarek123

    13

  • MariuszBurgi

    10

  • Lucjan73

    9

  • spike

    9

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
  W dniu 11.02.2013 o 19:05, helmutek76 napisał(a):

W tym miejscu mialbym jednak mial bym pytanie czy waszym zdaniem w miescie lepiej sie sprawuje nowe bmw 600 czy jednak burek (bmw wydaje sie miec wieksza dynamike i sprawial wrazenie latwiejszego w prowadzeniu)

NA wycieczki bardziej funkcjonalny jednak chyba bedzie burek, ze wzgledu na ekonomie i ladownosc ...

Skoro i tak wątek zrobił się wielowątkowy to Ci odpowiem:

Moim zadniem w skuterach o pojemności 600+ wszytstko zależy wyłącznie od indywidualnych upodobań kierownika. Ja na przykład nigdy nie kupiłem B650, ponieważ nigdy mi się nie podobał. Jednak muszę szczerze powiedzieć, że chociaż deska rodzielcza dużego Burgmana wywołuje u mnie skojarzenia z Fiatem Temprą z początku jego produkcji, to lepiej mi się siedzi na Burku niż na C 600 Sport. Jednak jeździ mi się lepiej na C 600.

Inaczej sprawa wygląda z C 650 GT - tu mi się siedzi i jeździ najwygodniej :helpsmilie:

A żeby nie było zupełnie OT; czy naprawdę różnica w wadze, prowadzeniu i spalaniu pomiędzy B400 i B650 jest tak duża? mi osobiście nie wydaje się ale ja się nie znam, nie mam większego doświadczenia z Burgmanami...

Opublikowano

Różnica w wadze: 267kg vs. 222kg czyli 45kg (IMHO sporo).

Różnica w prowadzeniu uwidacznia się przy prędkościach małych i dużych (przy manewrowaniu + dla 400, na trasie + dla 650) - ale jak pisałem przy manewrowaniu dużo zależy od postury kierownika. Co z tego, że ktoś złoży lusterka jeśli zaliczy "burtę" - przestrzeń na międzypasie to nie jest idealnie prosta alejka.

Różnica w spalaniu - tu biorąc pod uwagę średnią np. z motostat to będzie ok. 2l/100km (IMHO sporo bo przy zamianie 400 na 650 oznacza wzrost spalania o 50%).

Opublikowano

Myślę że do jazdy po mieście wystarczy 34 kucyki chyba że Chcesz rozwijać do 140 miedzy światłami to polecam 650 a na ten kawałek ekspresówki taż chyba powinien wystarczyć

Opublikowano

pewnie, wystarczy nawet 22 kuce z 250cm3, ale pytanie było co lepsze ;-)

Opublikowano

Miałem wcześniej gsr600 jeżdziłem 2 sezony ale doszedłem do wniosku że potrzebuję coś bardziej wygodnego i pojemnego.Wybór padł oczywiście dzięki BURGMANNI na BURGMANA 650 I dochodzę do wniosku że był to wybór na 5 . Tak jak się jeżdzi nim na prostej czy na zakrętach i do tego ta skrzynia do wyboru tryby pracy wi doczność w lusterkach pozycja za kierownicą i wiele innych czyni go moim zdaniem nie zaprzeczalnym KRÓLEM SKUTERÓW .......

Opublikowano

Az mi sie banan na ustach pojawil jak przeczytalem o Twoich odczuciach co do jazdy na AN 650. Grasz w skuterowej 1 lidze. Powodzenia!!!

Opublikowano

Bobas: Taaa.... banan na ustach... A zapytałeś ile innych skuterów w życiu widział?

wize60: Tak, oczywiście masz rację. Skrzynia jest niezaprzeczalnie unikalna.

Opublikowano

Oj tam. Przecież ocena jest obniżona, choć Królowi to nie przystoi. Ciekawe, dlaczego nie „6”. Pewnie, żeby mu woda sodowa do garów nie uderzyła.

Opublikowano

jakby nie bylo 650 jest to klasa i mozna sie poczuc bezpiecznie i pewnie. zatem 650......

Opublikowano

Serio? I naprawdę wierzysz w to co napisałeś?

Klasy nie odmówię ale bezpiecznie i pewnie w porównaniu do czego? Rowera? Hulajnogi?

Drażni mnie takie powtarzanie frazesów i powielanie MITÓW.

Zobacz sobie porównanie mniejszej empetrójki do mniejszego burgmana: http://www.motocykl-online.pl/testy/Piaggio_MP3_kontra_Suzuki_Burgman_400

Większe będą miały podobnie z wadamimi i zaletami. Fizyki nie pokonasz. Możemy się umówić na jazdę po koleinach, torach, przejazdach w poprzek i na ukos czy hamowaniu na mokrych pasach dla pieszych. Jak poczujesz się pewniej niż ja to stawiam skrzynkę browca. Podłużne koleiny to ja zauważam jak stanę przed światłami i jedną nogę mam wyżej a drugą niżej na asfalcie (wtedy myślę: o... wjechałem na koleinę... dobrze, że mam 3 koła bo na 2 to już dawno bym leżał). Wtedy można się poczuć bezpiecznie i pewnie. Zatem NIE 650.....

Opublikowano

I tak w kółko i w kółko. A wodzirej, patrząc na stopkę, to jest w zasadzie teraz bardzo bezpieczny.

  • Klubowicze
Opublikowano

Przepraszam kolego TOMKU,czy ty aby nie masz jakiegoś problemu z jazdą na 2oo?Kilka sprzętów zjeżdziłem,i jak do tej pory bezwzględnie najlepiej prowadzi sie właśnie 650-tka.MP3-ki nie można porównać do żadnego jednośladu,bo nie jest to jednoślad.A osobiście znam jednego Kierownika co się na mp3-ce wyłożył.Pozdrawiam i proponuję zamknąć ten temat,bo wybiegamy troszkę za daleko,a nasz przyjaciel zdaje sie już kupił to co uważał.

Opublikowano
  W dniu 28.02.2013 o 19:24, Flyman napisał(a):

I tak w kółko i w kółko. A wodzirej, patrząc na stopkę, to jest w zasadzie teraz bardzo bezpieczny.

  W dniu 28.02.2013 o 19:33, krzytro napisał(a):

Przepraszam kolego TOMKU,czy ty aby nie masz jakiegoś problemu z jazdą na 2oo?Kilka sprzętów zjeżdziłem,i jak do tej pory bezwzględnie najlepiej prowadzi sie właśnie 650-tka.MP3-ki nie można porównać do żadnego jednośladu,bo nie jest to jednoślad.A osobiście znam jednego Kierownika co się na mp3-ce wyłożył.Pozdrawiam i proponuję zamknąć ten temat,bo wybiegamy troszkę za daleko,a nasz przyjaciel zdaje sie już kupił to co uważał.

:nono:

Opublikowano

Tak, mam problem z jazdą czymkolwiek, co nie daje mi przyzwoitej strefy zgniotu. I nigdy tego nie ukrywalem.

MP3-ka też nie jest bezpieczna i nie czuję się w niej tak bezpiecznie jak w samochodzie. Nawet w pełnym ubiorze, w kamizelce z poduszką i na 3 kołach (może nie 1-ślad ale wciąż skuter). Z drugiej strony cenię sobie czas dojazdu i traktuję skuter jako narzędzie, które mi ten czas znacząco skraca. Brak blachy dookoła rekompensuje oczami (dookoła).

Sens tego tematu był wątpliwy już od pierwszej strony, a temat wciąż rosnie. I niech rośnie. Ile osób tyle opinii. A jak się dzielimy opiniami to się czegoś możemy dowiedzieć. I o to chyba chodzi?

PS.: A wracając do tematu: nikt się nie zająknął nawet, i nie zastanowił (a przynajmniej nie wypowiedział) nad charakterem warunków które czekają na smarka. Długa prosta od strony Wyszkowa gdzie 4oo lubią przycisnąć a potem przejazd przez Marki (nie wiem jak tam jest ciasno). Z doświadczenia: jest kolosalna różnica na różnych wylotówkach W-wy. Na Puławskiej międzypas dla motocyklistów pozwala czasem na jazdę koło siebie, motocykli w sezonie kupa (raz na jednych światłach 9 naliczyłem) i kierowcy przyzwyczajeni do jednośladów przeciskających się do przodu. Spoko można jeździć dużym Burgmanem. Na Al. Krakowskiej jest tak wąsko, że czasem nie da się wjechać między 2 samochody, a motocyklistów pojawia się jeden w tygodniu (no może trochę przesadzam, ale to naprawdę rzadki widok). Tutaj (moim zdaniem) duży Burgman nie ma sensu. Wszystko jest względne i zależy. Nie tylko od kierownika (jego klasy i postury) ale też rodzaju ruchu i szerokości drogi. To tak smarkowi pod rozwagę (żeby się tak nie cieszył bo może jednak dla niego 650-ka jest lepszym wyborem).

Opublikowano

Kurka wodna, ale Wam się nudzi że jeszcze tylu ciągnie ten temat :nono: Nie zaglądałem tu jakiś czas, wchodzę... Oooo, jest temat który mnie rozweseli po ciężkim dniu :) Zapytam się po ile Wy macie lat??? Proszę, nie obniżajcie poziomu tego forum. A jeśli coś napiszecie idiotycznego pod wpływem chwilowego przebłysku geniuszu, zawsze można potem użyć opcji "edytuj"...

Parafrazując jednego z użytkowników Spidermaxa, mógłbym napisać że najlepszy jest Satelis 500.

PS1. Flyman, naładowałem aku do pełna i sprzęt pali od pierwszego aż miło posłuchać.

PS2. Nie zamykajcie tego tematu bo mi poprawia humor wieczorami :)

Opublikowano

Jedno proste pytanie.

I tylko jedna prawidłowa odpowiedź

Zawsze, niepodważalnie, w każdych warunkach i dla każdego, dwa a nie jeden cylinder czyli:

650 a nie 400 0dance4.gif

Opublikowano

Oj dajcie już spokój z tymi dwoma cylindrami. Wiadomo, że dłuższa żywotność i większa kultura pracy, ale przecież jest też dużo dobrych pojazdów na bazie jednego cylindra. To już w ogóle mamy nie kupować jednocylindrówek ? Nie przesadzajmy, aż tak :nono:

Idąc tym tokiem myślenia, równie dobrze można powiedzieć, że zawsze i dla każdego bezstopniowa CVT, a nie SCVT, którą to tak ludzie krytykują za awaryjność.

Opublikowano
  W dniu 28.02.2013 o 20:19, Jarek_PL napisał(a):

Jedno proste pytanie.

I tylko jedna prawidłowa odpowiedź

Zawsze, niepodważalnie, w każdych warunkach i dla każdego, dwa a nie jeden cylinder czyli:

...

Jarku drogi, z całym szacunkiem, ale dawno nie słyszałem podobnej bzdury.

Idź do swego dilera BMW i zapytaj dlaczego cały czas sprzedają taki motocykl jak G650GS? Przecież silnik jednocylindrowy pojemności 650cc jest zje...y i nie ma prawa jeździć...

Przejdź się też na tor krosowy i zapytaj dlaczego wszyscy tam mają jednocylindrowe silniki? Czemu chłopaki nie powkładają sobie rzędowych dwójek? Czemu np. KTM jeszcze na to nie wpadł...?

Opublikowano

Kupiłem w zeszłym roku An 400 z 2009 roku. Idealny do miasta. Często też jeżdziłem trochę dalej w trase. Zarówno z plecaczkiem i z kufrem jak i bez. Nie odniosłem wrażenia, że brakuje mi mocy. Byłem bardzo zadowolony podczas jazdy po mieście jak i w trasie. W tym sezonie zapowiada mi się kilka kursów do Luksemburga do klienta. Jako, że Burgman jest na firmę i zamierzam nim podróżować to zacząłem się zastanawiać czy AN400 da radę na zdecydowanie dłuższą podróż. Gdyby nie to to napewno nie chodziłaby mi myśl po głowie o zmianie na coś mocniejszego.

Opublikowano

OT: I tak w kółko i w kółko :confused:. Przepraszam, za moją małą prowokację, ale patrząc na odzew to aż serce rośnie od widoku jak się forum budzi na wiosnę i dyskusja wre w najlepsze. :fish:.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...