Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Co sprawdzić...


eMKa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów!

Mam pro?bę o pomoc we wła?ciwym okre?leniu stanu skutera, który zamierzam kupić. Na co trzeba zwrócić uwagę? Jaka powinna być grubo?ć tarcz, czy można sprawdzić stan paska, akumulatora, jak bardzo zużyte s? opony (głęboko?ć bieżnika), wycieki, przepalenia... W temacie skuterów jestem zielony (narazie !OKK), więc każda rada się przyda. Dzisiaj mnie, a jutro komu? innemu. Je?li pomożecie stworzyć takie kompendium w jednym miejscu - wdzieczne będ? przyszłe pokolenia skuterzystów !tut.

Info szczegółowa: przymierzam sie do YP 250 rocznik 2004.

Odnośnik do komentarza

temat rzeka - generalnie patrzec musisz na wszysko - jest to w miare ?wiezy sprzecik, takze wszystko co sprawia ze skuter nie wygl?da jak nowy jest podejrzane ...

spasowanie plastikow, braki ?rubek, wyszczerbione elementy ...

tarcze hamulcowe powinny byc w miare płaskie - jak wprzejedziesz po nich palcem powinienes wyczuc delikatne (baaaaaaaaardzo) wyżlobienia ...

skuter powinien odpalic od dotyku, rozpedzac sie równomiernie i osi?gn?c te 120 km/h bez wiekszych problemow ..

opony wydaje mi sie ze powinny byc oryginalne jeszcze - chociaz to zalezy od rzeczywistego przebiegu...

sprawdz w jakich kolorach oryginalnie wychodziła YP'ka, czy siedzenie i manetki s? mocno wytarte (przy małym przebiegu, może to oznaczać że rzeczywisty przebieg jest o wiele większy) ...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Dzięki za zainteresowanie.

Mam kilka fotek, ale pokazuj?cych "kuku", które zrobił kto? wspomnianej YPce.

Pokażę je żeby?cie fachowym okiem ocenili na ile mog? być skutkiem poważnego zdarzenia (kolzji), a na ile mogę wierzyć go?ciowi, który twierdzi, że szkody powstały w czasie podróży z Italii. Specjalnie pojechałem zobaczyć skuter rozebrany (wymiana błotnika i "twarzy", sprawdzenie stanu technicznego, którego dokonuje go?ć w każdym sprowadzonym motocyklu/skuterze) i przed "dopicowaniem" (czytaj: ukryciem wad), na co facet zgodził się bez problemu.

Oto foto: YPka

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Rysy wskazuja na upadek, ale nie szlif. Co prawda dziwne ze powstaly az tak duze ale jednak kierunek rys wskazuje ze nie szlifowal bokiem. Choc wyglada jak by ciagnal go ktos po asfalcie. Nie wiem co trzeba zrobic zeby takie rysy powstaly w czasie transportu. Do wloskich skuterow i ich faktycznego przebiegu zawsze jestem mocno sceptyczny. Poprostu ciezko mi uwiezyc w przebieg mniejszy niz 15tys rocznie jesli chodzi o Italie.

Odnośnik do komentarza

Witam,

Moim zdaniem ?lady tarcia na lakierowanych elemenatch na pewno pochodz? od asfaltu, i ciężko co? takiego zrobić w transporcie. |lady na czarnych elementach mogły powstać w transporcie. Ale co się stało z całym przodem?? Spadła z lawety?? !w00t

My?lę że po prostu skuter został sprowadzony już w takim stanie, tzn. po crashu. Jeżeli na własne oczy widziałe? przód bez plastików, i wszystko jest proste i nie nosi ?ladów uszkodzeń to można się jeszcze zastanawiać. Elementy zawieszenia i wydech wygl?daj? w miarę ?wieżo... . Chociaż ja również uczulałbym na pojazdy ze słonecznej Italii.

Odnośnik do komentarza
Gość michu124

Witam!!

czy ktos mógłby mi udzielic porady?? mam do kupienia okazyjnie motor już w sumie klasyk mz potocznie zwan? jaskółk? za tak zwan? symboliczn? złotówke!! jeje stan jest wart też około złotówki !w00t ale to inna bajka< jaskółeczka posiada nawet dokument zwany dowowdem rejstracyjnym ale ze stempelkiem wyrejstrowano!! czy jakos tak!! czy jest możliwos tego wrejstrowania?? wszystkie odpowedzi mile widziane

Odnośnik do komentarza
Gość michu124

Zawsze możesz uzupełnić kolekcję Muzeum Motoryzacji w Otębusach jakbyco.. :)

kolego ja mieszkam w Otrębusach i nawet swego czasu jeżdziłem ich tamtejszymi szrotami jako kierowca!! niech Bóg broni zeby tam zasilic ich czymkolwiek!! ci ludzie sa bez serca dla tych samochodów z zewn?trz piękne klasyki a silnik to tylko ?linka plastelinka. pytałem sie ich w tym muzeum ale on twierdza ze sie nie da B)

Odnośnik do komentarza

Michu...

Co? jakby nie na temat... :D

Dzięki za podpowiedzi, porady i ekspertyzy. Czekam na YPkę z usuniętymi mankamentami, które widać na fotach. Pochwalę się jak tylko wpadnie w moje ręce :D

Odnośnik do komentarza

Od?wieżam temat, bo mam pytanie (tradycyjnie). <_<

Czy w nowych skuterach mogły być montowane fabrycznie opony o rok starsze? Przykładowo: skuter z roku 2003, a opony 2002.

Odnośnik do komentarza

Mog?, bo skuter może być wyprodukowany jak opony w 2002 a do sprzedaży trafia jako rocznik 2003 i nie jest to żaden przekręt tylko taka taktyka pod koniec roku.

Odnośnik do komentarza

Zawsze my?lałem, że je?li skuter wyprodukowany jest przykładowo w 2003 to opony również.

Przechodz?c do konkretów: Czy Majesty (model po zmianach) mógł być faktycznie wyprodukowany w 1999 roku, bo obecnie posiada opony z tego roku? Czy raczej fabryczne opony były wymienione na używane? Czy da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie? <_<

Odnośnik do komentarza

Jednoznacznie? Raczej nie, wydaje mi sie, ze jest to bardzo mozliwe, np. skuter z 2000 roku a opony z konca 1999. Zawsze mozesz dokladniej sprawdzic i jesli roznica wynosi kilka miesiecy to wszystko jest ok. Gorzej jesli skut jest z np. 2003 a opony z 2000 <_< .

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...