gim-kg Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Na początku chciałbym się przywitać. Jestem nowym użytkownikiem waszego forum. Mieszkam w Kolobrzegu (50 tys. mieszkańców przejazd z jednego krańca miasta do drugiego to około 6 km) Do tej pory używałem Hondy Bali 50 ccm. Doskonale się to sprawowało w czasie jazdy w korkach w sezonie letnim po mieście, jednak wyjazd czymś takim poza miasto równy był porażającemu odgłosowi zarzynanego silnika. Poza tym (mam 188cm wzrostu) wyglądam na tym komicznie. Żeby wygodnie jechać siedzę na miejscu pasażera . W rodzinie powstał pomysł zakupu drugiego auta, ale po dyskusjach stwierdziliśmy ze będzie to maxi skuter. Zostały wykonane przygotowania w postaci zdobycia „licencji” kierowcy motocykla. Sam prawko na samochód mam od 1995 roku. Tyle o sobie. Szukam teraz skutera żeby zakupic w okolicach kwietnia. Tylko mam pewne dylematy. Ma być to skuter używany powyżej 2005 roku do 15000 zł. Z przebiegiem poniżej 20 tys. km. Pierwszym i wciąż kontynuowanym marzeniem jest AN650 EX. Lubię gadżety, których tam nie brakuje, poza tym skrzynia biegów jakoś mnie bardziej przekonuje niż napęd paskowy. Miałem podobnie działająca skrzynie (przynajmniej tak mi się wydaje z opisu) w samochodzie i byłem z tego mega zadowolony. Poza tym dwa cylindry i chyba mniejsza „pogarda” ze strony kolegów motocyklistów, którzy jak tylko mogą wybijają mi maxi skuter z głowy. Z drugiej strony spalanie na poziomie 6 L trochę mnie przeraza. Nie to ze jest nie do zaakceptowania, ale wybór skutera był podyktowany również elementami ekonomicznymi. Wiec może jednak AN400? Tak jak wspominałem skuter będzie głownie użytkowany w mieście i okolicach w około 70%. Pozostałe 30% to wyjazdy poza miasto Koszalin (40 km), Szczecin (140 km) i Trójmiasto (230 km) . Zatem co radzicie? Decyzje oczywiście podejmę sam ale każda rada jest ważna. Jeżeli nie Burgman to co? Za Brugmanem przemawia wygląd i pojemny schowek pod kanapa. Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego skutera? Czy można liczyć na wasza pomoc przy sprawdzeniu takiego skutera przed zakupem. Znalazłem srebrnego AN650 Ex w Wałczu w firmie DWA (http://dwa.otomoto.pl/) ktoś coś wie na jego temat?
kmodzele Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Witam. Wydaje mi się, że znalezienie Burgmana 650 EX z przebiegiem do 20.000 km i cenie do 15.000 PLN będzie niemożłiwe. Nowsze egzemplarze będą droższe, zaś starsze (tańsze) nie będa miały tak niskiego przebiegu. Ale kto wie. Koszty paliwa okazują się nie być dominującymi w praktyce. O ile nie jeździsz baardzo dużo. Przeglądy, olej, ubezpieczenia, ciuchy, naprawy. Koszt paliwa nieco "utonie" w tych przed chwilą wymienionych. Choć to też "stereotyp", ale warty przemyślenia. Sądzę, że Burgman 650 i ekonomia nie idą w parze. Pomyślałbym raczej o mniejszej pojemności (250-300-400) i o niesuzuki (suzuki = droższe części). Z "pogardą" "prawdziwych motocyklistów" musisz się oswoić. Choćbyś nie wiem, jaki skuter sobie kupił, zawsze dla nich będziesz jechał na kiblu. Ale za każdym razem, gdy będą patrzeć jak mieścisz dwa kaski lub inne manele pod kanapą, będą przełykać ślinkę z zazdrością. Wierz mi - po trzech latach przestaniesz o tym mysleć :-)
Klubowicze SlawoyAMD Opublikowano 24 Stycznia 2012 Klubowicze Opublikowano 24 Stycznia 2012 Kupienie dobrej używki, jest sporym wyczynem... Choć za 15K złotych znajdziesz na pewno coś ciekawego. Swojego czasu Burgi sprzedawał swoją Hondę SilverWing "śliwkę" (chyba chciał 13500) i tu trafiłbyś kawałek dobrej maszyny z pewnego źródła... Ja osobiście z doświadczenia ze swoją "używką", dysponując taką kwotą jak Ty, kupiłbym nowe Kymco Downtown 300i. To doskonałe połączenie zwinnego, szybkiego (30KM - ładnie się zbiera), skutera do miasta i na trasę z przyzwoitym spalaniem (4l). A że prestiż nie ten... Ja osobiście mam to w nosie, grunt by maszyna chodziła, nie psuła się i jej eksploatacja nie doprowadzała do zawału portwela. Marka i znaczek to sprawa drugorzędna. Jak to mówią, stare to tylko wino i skrzypce. To się jakieś łożysko odezwie, to przeciwtalerz już do wymiany będzie zaraz, rolki „dizlują”, a to spinek brakuje, a to ktoś uchwyty połamał... No ale jak to mówi minister zdrowia, wybór należy do Ciebie...
Marci M Opublikowano 24 Stycznia 2012 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Jeśli interesuje cię ekonomia to niestety pojemnośc nie moze być wieksza jak 400 a jeśli na to nie patrzysz za bardzo to ja polecam T-maxa spalanie przy normalnej jeżdzie ok 5l ja kupiłem 3 lata temu używkę (9 letnią)w sezonie robię około 5000 km moze nie za wiele ale nigdy mnie nie zawiódł osiągi nawet więcej niż zadowalajace silnik i napęd praktycznie bezobsługowe pozycja za kierownicą dla mnie rewelacyjna. Za tą kase napewno byś znalazł sprzęta z abs-em. Jeśli chodzi o moto to t- max praktycznie wszystkie 500 zostawia w tyle. Koszty serwisowania nie są duże u mnie przez trzy sezony to tylko paliwo i olej. Na sezon 2012 postanowiłem go postawić na większy przęgląd (reg. zaworów, kontrola wario, napędu, wymiana olejów silnik, przekładnia + wszystkie mozliwe filtry a ma ich 4 szt. sprawdzenie zacisków + nowe klocki, wymiana płynu hamulcowego, wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach itp. jeśli interesuja cię oriętacyjne koszty mogę podac. Jak trafisz dobry sprzęt to będziesz mega zadowolony.
dr.big Opublikowano 24 Stycznia 2012 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Ze swojej strony, dodam tylko, moim zdaniem, nie kupuj skutera jednocylindrowego . Jeśli "odwidzi" Ci się AN650, pomyśl nad bardziej oszczędną Hondą SilverWing 400 lub nowszą SW-T400. Zawsze to dwa cylindry, a różnica pomiędzy pracą jedno- a dwugarkowego silnika jest kolosalna. Sam przez to przechodziłem w moto i skuterach i na dzień dzisiejszy nie kupiłbym skuta jednogarkowego. No way. PS. Najlepiej gdybyś miał możliwość przejechania się nawet kilku metrów dla porównania. Jeśli chodzi o AN650, to w momencie kiedy trafisz na "zjechany" egzemplarz, naprawa okaże się dość kosztowna. Sterowanie skrzynią czy przeniesienie napędu lubią się posypać i co najśmieszniejsze, nie jest to jakoś logicznie powiązane z przebiegiem. Czasami przy 20 tkm skrzynia wymaga naprawy, a czasami śmiga nawet 100 tkm... Chociaż znam przypadki, gdzie AN650 zdecydowanie przekroczyły markę 100 tkm jadąc tylko na zwykłych serwisach, bez napraw.
Lucjan73 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Witam, potwierdzam co napisał Bigu. Zapytaj Ojca Dyrektora czy jego ogłoszenie jest aktualne. Kupisz sprzęt z pewnegp źródła !OK może nie ma tyle gadżetów co w Burgmanie ale za to praktycznie jest bezawaryjny (polecam poczytać dział techniczny). A jeżeli chcesz koniecznie Króla to w Gdańsku jest jeden gościu co ma hurtowo do sprzedania dwie sztuki jego ogłoszenie jest na forum. Jestem przekonany że kupując od Mareczka będziesz Pan zadowolony... A i jeszcze jedna sprawa przy twoim wzroście proponuje dobrą przymiarke tak abyś nie miał kłopotów z kolanami przy kierownicy. Pisał o tym Bobas, musiał przerabiać lekko kanape w B 650 bo przy skręcaniu haczył kolanami, z SW chyba było podobnie. 1
Bobas Opublikowano 24 Stycznia 2012 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Ze skuterami to jest chyba tak, że sam musisz podjąć decyzję o zakupie. Każdy ma przecież inne podejście do wyglądu, pracy silnika itp. Ja muszę wrócić do 1 gara, bo nie mieszczę się na 2-garowcach, a przeróbek, o których wspomniał Lucjan73 mam już powyżej uszu. Nie przeciągając : jeśli masz budżet, o którym wspomniałeś, zmieścisz się na nią z kolanami, chcesz mieć wygodny, prestiżowy, ekonomiczny i bezusterkowy sprzęt to bez namysłu wskakuj na Hondę Silver Wing 400. Nie kieruj się w zakupie bajerami, bo czym ich więcej tym gorzej. Wielu z nich tak naprawdę nie będziesz zbyt często używał. Życzę powodzenia w zakupie i nie przejmuj się kolegami motocyklistami. Zmienią zdanie o Twoim skuterze po waszym pierwszym wspólnym wypadzie !YES !scooter
gim-kg Opublikowano 24 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2012 Dziękuję za szybką odpowiedź. Co prawda do kwietnia zostało trochę czasu (obecnie jestem "delikatnie"mówiąc uziemiony w chinach) więc mam jeszcze czas do zastanowienia się. Może pojawi się coś fajnego w trakcie. Co do pojemności to tak jak pisałem myślałem o 400 ale boję się że będzie to za mało. Nie chcę rozwijać jakiś kosmicznych prędkości myślę tak do 130 km/h będzie ok, ale też żeby to nie była prędkość maksymalna. Poprostu silnik ma spokojnie chodzić a nie wydawać ostatnie soki. Tak jak piszecie najlepiej było by się przejechać i zobaczyć jak wogóle wygląda pozycja na poszczególnych modelach. Acha zapomniałem dodać że zależało by mi na oparciu pasażera. Często wożę moją 8 letnią córkę. Obecnie opiera się o kufer ale jakoś mi się nie podoba skuter z kufrem. Odnośnie Burgmana wspomnianego na początku podaję link z ogłoszeniem, może ktoś zna ten skuter: http://otomoto.pl/suzuki-burgman-650-zarejestrowany-M2837658.html
Bobas Opublikowano 24 Stycznia 2012 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Mojego Burgmana z przerobionym dla dryblasów siedzeniem sprzedałem niedawno właśnie do Kołobrzegu. Jak zobaczysz granatowego Burka z kremową skórzaną kanapą to pozdrów go ode mnie i przymierz się do niego.
gim-kg Opublikowano 24 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2012 Może masz namiary na kupującego? Bo nie wiem czy tu zagląda. A co ty myślisz o tym Burgmanie z Wałcza?
Bobas Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 https://picasaweb.google.com/Bobas1972/Burgman65002?authkey=Gv1sRgCMSFprj26MqkRw To jest mój Burgman. Ten z Wałcza na zdjęciach wygląda bdb, ale trzeba go zobaczyć i posłuchać na żywo. Jak znajdę umowę to prześlę adres nowego właściciela.
Bob Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Tego z Walcz ogladalem kiedys wizualnie w komisie bardzo zadbany i jak sie nie myle to spotkalismy sie kiedys na jakims zlocie silnik ladnie pracowal.Warto podjechac ale najlepiej niech umowa z wlascicielem !scooter
Klubowicze pazdzioch Opublikowano 25 Stycznia 2012 Klubowicze Opublikowano 25 Stycznia 2012 Ten z Wałcza fajnie wygląda na zdjęciach tylko te 15tkm w 7 lat trochę podejżane
Dzięgiel Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Nie wydaje mi się.15 000 to nawet za dużo jak na ten rocznik.
kmodzele Opublikowano 26 Stycznia 2012 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Nie wydaje mi się.15 000 to nawet za dużo jak na ten rocznik. ??? Myślisz o cenie, czy o przebiegu? Jeśli chodzi o przebieg, to ja robię minimum 12.000 km rocznie tylko po mieście - nie latam w trasy. Jakbym mial taką dużą maszynę, to bym latał i byłoby ze 20.000 km :-) MOIM zdaniem, przebieg jest podejrzanie niski.
Bob Opublikowano 26 Stycznia 2012 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Najprosciej podjechac zweryfikowac wpis serwisowany w ASO .a co do ceny to jak na przebieg i wyglad jest atrakcyjna Moim zdaniem
Lucjan73 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Ten z Wałcza fajnie wygląda na zdjęciach tylko te 15tkm w 7 lat trochę podejżane ??? Myślisz o cenie, czy o przebiegu? Jeśli chodzi o przebieg, to ja robię minimum 12.000 km rocznie tylko po mieście - nie latam w trasy. Jakbym mial taką dużą maszynę, to bym latał i byłoby ze 20.000 km :-) MOIM zdaniem, przebieg jest podejrzanie niski. Panowie ja mam SW ponad trzy lata i przebieg ok. 6 tyś. tak więc nie ma co gdybać o przebiegu, trzeba pojechać i "pomacać" a i jeszcze jedno Bigu sprzedaje czteroletniego Morphus`a z przebiegiem 4900 km prosze mi tylko nie pisać że mamy kręcone liczniki bo ktoś w tym samym czasie przejechał 25 tyś. na swoim sprzęcie
dr.big Opublikowano 26 Stycznia 2012 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Czekaj, czekaj ... oraz ostatnio kupiłem w PL 2,5 letniego Tmaxa z przebiegiem ok. 5 tkm . Poza tym, widywałem już w D nie raz 10- letnie skutery dwucylindrowe z udokumentowanym przebiegiem ok. 5- 8 tkm, tak więc sądzę, że wszystko jest możliwe . Tylko, że te "małoprzebiegowe" mają swoją cenę i nikt ich nie wiezie do PL. Widywałem też takie ze 120 tkm, a tych, dziwnym trafem, w PL brak ... Tzn. chyba brak bez skręconego licznika . PS. Sam mam też Tmaxa '02 z przelotem ok. 67 tkm. Wychodzi zaledwie ok. 7 tysi na rok. I co? I nic ! Mimo to, nawet taki przebieg nie trafi do PL, bo na miejscu w D jest więcej warty. Takie to mamy "zawirowane" czasy .
Bob Opublikowano 26 Stycznia 2012 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Masz tylko 130km i bedzie wszystko jasne !OK !NOT
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 26 Stycznia 2012 Administrator Opublikowano 26 Stycznia 2012 Ważny jest przebieg oraz oczywiście jego potwierdzenie/ autentyczność... ale jest jeszcze coś. Widziałem nie raz skutery 10 letnie, z przebiegiem cirka 70- 80 tkm i te co miały tylko 10 tkm... jednak te pierwsze były w duuużo lepszym stanie wizualnym (pomijam tu kwestie techniczną) niż te roczne/ 2 letnie z, mogłoby się wydawać, przebiegiem symbolicznym. Warto zatem zwracać uwagę podczas zakupu używki na to z jaką kulturą pojazd był użytkowany.
rudy_56 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Znam maszynę osobiście odkąd wyjechała z Salonu - warta zainteresowania zdecydowanie.
KOT66 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Opublikowano 26 Stycznia 2012 witam:) to moze malaguti spidermax gt 500 lub nowsze rs 500:) przy twoim wzroscie bedzie w sam raz:) w cenie sie zmiescisz i w spalaniu ok.4l:) jak kazdy chwali swoje tak i ja chwale:) a do mnie masz blisko:) zapraszam na wizje lokalna:)a i moge cos o tym skucie podpowiedziec,poczytaj tez w necie ciekawie pisza o nim:) http://www.autoscout24.de/Moto/ListGN.aspx?atype=B&mmvmk0=50069&mmvmd0=61709&mmvco=1&make=50069&model=61709&pricefrom=500&cy=D&ustate=N%2CU popatrz tu:) pozdrawiam:) jak co pisz i pytaj:)
gim-kg Opublikowano 5 Lutego 2012 Autor Opublikowano 5 Lutego 2012 Dzięki, jeżeli się zdecyduję albo będę miał jeszcze dylematy to dam znać i cię odwiedzę Znam maszynę osobiście odkąd wyjechała z Salonu - warta zainteresowania zdecydowanie. możesz coś więcej powiedzieć na jego temat, może masz namiary na właściciela, dlaczego sprzedaje itp. Może być na PW Odświeżę temat, skuter sprzedany, niestety nie ja jestem jego właścicielem, ale podobno jest w burgmanii. Kto pierwszy ten lepszy Zatem poszukiwania nadal trwają, narazie internetowo
tomekmajesty Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 Ten Burgman z Wałcza mnie też interesował, ale opinie techniczne, także z tego forum mnie zniechęciły:( Bo jak mówią mechanicy, zależy od stylu jazdy kierownika, jak sportowo bawił się biegami to może być kiepsko No i biorąc pod uwagę moje potrzeby Miasto, traski do 100 km, lansik No i estymę marki, kupiłem Vespę GTS300super Miałem obawy, ze mam 182 cm i 100 kg masy, że będę wyglądał i czuł się jak na osiołku... ale o dziwo po przymierzaniu się dość długim stwierdziłem ze zdumieniem że czuję się swobodnej niż na majesty400 czy silverze:) bierze się to chyba stąd że pozycja jest bardziej prosta i nie ma tunelu miedzy jajami:) A gdy przejechalem się tym sprzętem wprost oniemialem jak przyspiesza do 80 km/godz, czyli do prędkości miedzyskrzyzowaniowej:) No i ta linia... Pali mojemu koledze po mieście taki sprzęt 3 literki, zasuwa jak szalony, fakt w dalekie trasy się nie nadaje, chociaż w Belgii na autostradzie widziałem gościa z plecaczkiem i bagazami jak 120 ciągnął środkowym pasem:) Poza tym osobiście lubię kupować legendę
gim-kg Opublikowano 10 Lutego 2012 Autor Opublikowano 10 Lutego 2012 Tak jak piałem wcześniej, Burgman sprzedany. Może to i dobrze. Za waszą zachętą wybór padł na Hondę SW. Podobno mniej awaryjna. Ponieważ wersja 400 i 600 nie różnic się z zewnątrz która waszym zdaniem jest bardziej warta uwagi? Jakie spalanie ma 400 a jakie 600? Z tego co udało mi się zauważyć w 600 może być ABS. Oczywiście ideałem była by SW-T400 ale to raczej nie wypali z moim budżetem. Jest parę modeli (chyba 3) w moto-szklarni w Markach ale z pierwszych opisów widać że nie warte uwagi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się