Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Lifting AN650? Już jest... Burgman 650 L3


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@maciekrom,

Jeśli stara wersja kosztuje 40tyś to z czego mieliby go okroić, aby kosztował 34tyś?

@dr.big,

Zapomniałeś o chyba najbardziej przełomowej konstrukcji (DCT) wśród tegorocznych nowości - Honda Integra.

Opublikowano

A zgadza się :inlove: , i chociażby po moim wpisie widać, jak bardzo kontrowersyjna jest Integra (niby skuter, a jednak :helpsmilie: ...). Pomimo, że jechała w grupie Zywiec- Berlin i oglądałem (oraz dosiadałem) jej w tym czasie, jakoś zapomniałem o niej w mojej wyliczance :Jumpy: . Dzięki za przypomnienie :photo: .

  • Klubowicze
Opublikowano

Nie widzę gdzie zrobili schowek na butelkę z olejem? :laughing:

Twój Bugman bierze olej?

Opublikowano

@maciekrom,

Jeśli stara wersja kosztuje 40tyś to z czego mieliby go okroić, aby kosztował 34tyś?

Przez 10 lat produkcji koszty opracowania modelu zwróciły się kilkukrotnie. Nie wierzę, że cala reszta kosztów dalej zmusza do ustalenia ceny na poziomie 40k PLN.

Opublikowano

Swoją drogą, to cały czas zachodzę w głowę jak to możliwe, że Honda jest w stanie zaoferować Integrę, z bardziej zaawansowaną technicznie skrzynią DCT, taniej niż Suzuki swojego AN650, gdzie zasadniczo (oczywiście mocno upraszczam) do standardowego CVT dołożono silnik elektryczny do sterowania przełożeniem (zamiast rolek)???

A może to jest kwestia unifikacji (rodzina NC700)? Może, gdyby AN650 dzielił swoją koncepcję napędu z innymi modelami Suzuki to byłby tańszy...?

A może sekret ceny Integry to sam silnik (a raczej jego baza)? Może Suzuki też powinno pomyśleć mad "przecięciem" swojej rzędowej czwórki np. 1,6 na pół...? Co byście powiedzieli na AN800 za 36 tysi ...? :laughing:

Opublikowano

B650 ma wysoką cenę bo ma ugruntowaną pozycję na rynku (jak ktoś mówi o dużym skuterze to pierwsza myśl Burgman 650) - podobnie jak Apple, którego sprzęt jest niewspółmiernie droższy od konkurencji. A jak wiemy cena produktu jest taka ile są w stanie zapłacić klienci...

Opublikowano

cena Hondy to właśnie wynik unifikacji, z jednej podstawy zbudowano 3 motocykle, zgaduję, że rodzina NC700 ma sprzedaż 5-10 krotnie większą niż B650 i pewnie przy takiej skali jest bardziej atrakcyjna cena.

Opublikowano

Jako były kierownik AN650 ostrzyłem sobie zęby na nowy model przeczekując czas na biegowcu. To co jednak pokazało Suzuki zmusza mnie na przesiadkę na BMW, które jest o wiele ciekawsze i mocniejsze. Cała nadzieja w konkurencji, która może zmusić Suzuki to jakichś innowacji.

  • Sympatycy
Opublikowano

Na pierwszy rzut oka nie mozna sie pomylic - jest to B650 po malym liftingu. Wg mnie najlepiej wyszly im zegary :laughing:. Wielka szkoda ze nie powiekszyli pojemnosci.

Opublikowano

@ maciekrom,

Sugerujesz, że Suzuki ma min. 5-cio krotnie wyższą marżę na AN650 niż Honda na modelach z rodziny NC???

Może i masz rację.

We Włoszech sprzedaż samej tylko Integry w pierwszym półroczu 2012 była 6-cio krotnie wyższa niż AN650... :laughing: :

http://www.cyberscoo...x/mercato12.htm

Oooo, w Italii będzie ciekawsza gama kolorów AN650:

http://www.cyberscoo...gman650my13.jpg

  • Klubowicze
Opublikowano

Masz na myśli ten błękit Azzurri w odcieniu majtkowo - piżamowym ? Dla mnie brrr... ale to oczywiście rzecz gustu. O kolorach sie nie dyskutuje bo jak kiedyś powiedział mi nobliwy klient " Panie kolorem się nie jeździ".

Opublikowano

do Przemas: nie mówię, że Suzuki ma 5-cio krotnie większą marże, tylko, że Honda przy większej skali ma niższe koszty produkcji jednostkowej, więc może sprzedawać taniej, bo taniej produkuje.

Opublikowano

Przyznam, że mnie nie przekonałeś...

Bo które koszty można obniżyć przy większej skali. Koszt projektu i wykonania form odlewniczych - te koszty amortyzują sie stosunkowo szybko przy "nakładach" w jakich produkowane są jednoślady. Zauważ, że w przypadku AN650, po 10 latach produkcji zamortyzowały się już kilkukrotnie...

Natomiast koszt jednostkowy prefabrykatów, energii i pracy ludzkiej - te zasadniczo nie zależą od ilości produkowanych egzemplarzy, no chyba że wrócimy do tematu marży (na prefabrykaty) bo technologie produkcji (automatyzacja) Suzuki i Hondy są na tym samym poziomie.

  • Administrator
Opublikowano

Bardzo dobrze, że pojawił się mocny lift. Był już potrzebny na duś...

Nie ma też co rozkładać na czynniki pierwsze kosztów produkcji, amortyzacji i porównań z np. Intergrą, która została opracowana w czasach kryzysu. Honda bardzo mądrze podeszła do projektu wdrożenia 1 in 3 i już widać efekty w rankingach sprzedaży (Włochy)

.

Burgman 650 MY 2013 w moim odczuciu przeszedł lifting budżetowy... mniej więcej taki sam jak Honda wprowadziła w Silver Wingu. SW-T ma mniej więcej taki sam poziom zmian optycznych natomiast sama konstrukcja, napęd jest bliźniaczy z Silverem.

Z drugiej strony nie ma się też co dziwić ostrożnych posunięć ze strony Suzuki... to nie te czasy aby inwestować i wprowadzać zupełnie odjechane konstrukcje. Spójrzmy na dane sprzedaży w całej EU nowych skuterów...

Nt nowego Burgmana 650 na razie się nie wypowiadam... dopóki nie zobaczę go live :rolleyes1:

Opublikowano

Mariusz, dobrze prawisz. Wszyscy Ci co narzekają, że to tylko lifting powinni zrozumieć czym w obecnych czasach kierują się producenci. W samochodach mamy wspólne silniki, płyty podłogowe oraz inne podzespoły a w moto robią gruntowny lifting. I nie ma się co droczyć, model odświeżony i tyle. Najczęściej "kupują oczy", a Honda z SW-T zrobiła to samo 3 lata temu.

Opublikowano

A według mnie zmiana jest spora jeśli nie powiedzieć OGROMNA !!! . Osobiście AN nigdy mi się nie podobał . Przaśna stylistyka , z wyglądu monstrum . A zmiany na lepsze to: przód po mimo braku zmiany koncepcji świateł stał się bardziej agresywny (szkoda ,że niewykorzystali techniki LED ) , błotnik wreszcze nie wygląda jak wyjęty z klasycznego choppera , boczna linia z mniejszą liczbą lakierowanych elementów nadaje lekkości , brak ciągłości elementu pod nogi kierownika i plecaczka spowodował że skuter jest bardziej zwarty . Największą zmianą jest tył który przestał wyglądać jak z Microcara . Z daleka wyglądał jakby ciągnął przyczepkę . Teraz jest zadziorny , smukły , świeży . Z innych zmian na lepsze to tłumik - inny kąt w stosunku do drogi i wygląd prawie jak tuningowy , zestaw wskażników nie wygląda jak wyciągnięty z fiata tempry , lusterka bardziej przypominają motocyklowe niż samochodowe . Patrząc na to , że to tylko lifting uważam, że udał się wyśmienicie . Myślałem , że nigdy tego nie powiem ale witamy prawdziwego KRÓLA!!!

Ps. Mam nadzieje , że nie obraziłem posiadaczy AN poprzedniej generacji . O gustach się nie dyskutuje a jeśli stary ma same zalety to po zmianach stylistycznych tylko zyskał . Teraz mogę z czystym sumieniem napisać : Chcę GO . Oczywiście w białym kolorze .

Opublikowano

Mnie Burgman 650 nigdy się nie podobał. Wyglądał jakby miał 100kg nadwagi ale po tym lifcie wg mnie wygląda zdecydowanie lepiej. :mad2:

Opublikowano

WOW jaka zmiana, całkiem nie źle wygląda, tyłeczek (światła) praktycznie takie same jak u Kymco Downtown tylko dwie osobne lampy. Ogólnie podoba się :clapping:

Opublikowano

Sądzę, że zmiany są kosmetyczne.

Kształt ten sam.

Jak dla mnie powinien być bardziej agresywny zbliźony do Burgmana 400.

Jest oczywiście ładny, ale po tak długim czasie klepania tego modelu Suzuki powinno zaskoczyć zupełnie nowym modelem, a nie nowym tłumikiem, licznikiem itp.....

Pewnie wprowadzenie totalnie nowego modelu łączy się z ogromnym nakładem finansowym.

Opublikowano

Jaki by nie był -> nowy czy retuszowany :) , ładny czy brzydki, faktem jest, że w tym roku (i okolicach) zaprezentowano nam ze skuterów dwucylindrowych -> 2 BMW (C600 Sport i C650GT), Kymco MyRoada 700 (w końcu :) ), Yamahę Tmax 530 no i na koniec Burgmana 650...

Wszystkie z nich to nowinki i powinniśmy się cieszyć, że tyle nowości pojawiło się na rynku maksiskuterów w tak krótkim okresie czasu :clapping: ...

Cieszyć, a nie narzekać oglądając zdjęcia :blush: ...

No i jeszcze Hondę Integrę - chociaż jej "skuterowość" jest wątpliwa oraz bajeranckie Piaggio X10 500, chociaż to jednocylindrowiec... ;)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Znana jest już cena na Niemcy:

- AN650 10.190 euro

- AN650 model Z 10.490 euro

Opublikowano

Renomowana firma może sobie pozwolić na ustawienie cen na takim pułapie, lecz czy znajdzie się odpowiednia ilość klientów aby produkcja się opłacała - czy będzie tak - ile dealerów taka produkcja (BMW).....poczekamy zobaczymy

  • Administrator
Opublikowano

Znana jest już cena na Niemcy:

- AN650 10.190 euro

- AN650 model Z 10.490 euro

Właśnie o takich cenach słyszałem nieoficjalnie. Uważam, że jest zachowany rozsądek i jeśli ktoś będzie dumał nad wyborem AN 650 MY 2013 vs BMW C650GT to zważywszy na różnicę w cenie, to ma spory orzech do zgryzienia :)

Na PL cały czas widnieje cena 39900 za model schodzący ze sceny. Sądzę, że Suzuki PL także zachowa rozsądek i zaoferuje taką samą cenę za nowy model.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...