Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Wybór lepszej maszyny na trasy


  

27 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

XC400 będzie w PL najwcześniej w sierpniu, a najprawdopodobniej w marcu 2013 - rozmawiałem z nimi. Więc czekanie na to nie ma sensu.

Rzeczywiscie nie wykluczam kupna małego turystyka, czy to Deuville, czy Versysa, choć zawsze używane, w przeciwieństwie do maxi.

Ale to jest forum o maxi więc nie chciałem otwierać dyskusji aż tak szeroko i dlatego brak w sondzie opcji "biegowiec".

Dzięki za Wasze opinie.

A

Opublikowano

Piszesz, że cały tydzień miasto, a weekend trasa. Tego miasta w prawdzie niewiele, ale DT300 bedzie dużo lepszy w mieście od X500, a X500 na trasie nie ma dużej przewagi nad DT300. Sprawdz jak kształtują się ceny częsci: pasek, klocki itd. Tu DT300 też pewnie będzie lepszy.

Opublikowano

Moim zdaniem najpier sie przejedz jednym i drugim i potem jesli jeszcze beda watpliwosci to pytaj

Ja np nie znosze pozycj krzeselkowej,co z tego ze parametry skutera pasuja jak nie wygodnie

Opublikowano

ja właśnie zakupiłem XC 500i !OKK

zaliczyłem przed chwilką pierwszą krótką trase

nie jezdziłem 300 ale 500 polecam...jedynie to spalanie troszkę wieksze...

pozdrawiam

  • Administrator
Opublikowano

Wybralbym Xcitinga owszem spalanie wieksze mniejszy zasieg ale wieksza radocha z jazdy. Co do tego czy skutery sa do turystyki lepsze czy gorsze od biegowcow hmm mi sie Silverem jezdzi rewelacyjnie na wyprawy na pewno lepiej niz biegowcem bo mam wieksza pakownosc i wieksza wygode, a predkosci przelotowe sa takie same. No chyba ze mowimy o Goldasie czy LT choc tam tez pozycja krzeselkowa ale o nich sie nie wypowiadam bo nei jezdzlem w dlugie trasy tymi motocyklami. Natomiast GoldWing ma spalanie mniejsze niz Silver o jakies 2-3 litry na 100 km zorro.gif

  • Administrator
Opublikowano

Natomiast GoldWing ma spalanie mniejsze niz Silver o jakies 2-3 litry na 100 km zorro.gif

Art... doprecyzuj proszę, bo wynika z tego co piszesz, że GW 1500/1800 spala w trasie 3 litry na setkę :)

  • Administrator
Opublikowano

Jadac sobie rowno z sympatycznym Litwinem na Goldasie tak sobie pokonalismy Holandie, Belgie, predkosc ta sama, ja zapakowany oczywiscie do granic mozliwosci 2 osoby on 2 osoby i nic nie wystaje jak u mnie typu karimata na kufrze czy sakwy :) , v-max = 140 km/h i tankowanie. Silver = 7,5 litra, Goldas = 4,7 litra Ja silnik 600 ccm on silnik 1800 ccm w00t.gif

6 litrow SW pali jak jade w trasie sam bez bagazu, natomiast mialem juz spalanie 8,1 litra - no coz nawet SW musi miec jakies wady. W porowaniu do AN650 rowniez sprawdzone, ta sama trasa, ta sama predkosc to samo obciazenie (mniej wiecej) i 1 litr roznicy na 100 km oczywiscie mniej palil AN650 crybaby.gif

  • Klubowicze
Opublikowano

6 litrow SW pali jak jade w trasie sam bez bagazu, natomiast mialem juz spalanie 8,1 litra - no coz nawet SW musi miec jakies wady.

Qrde, nie wiedziałem, że aż tyle :) Właśnie powoli "przemyśliwałem" wymianę Excytacji na Zacną, ale przy dzisiejszych cenach benzyny chyba muszę to jeszcze przemyśleć. Te 6 litrów, to przy jakiej prędkości? Ile spala Zacna na trasie przy średnim obciążeniu i prędkości do 120 km/h???

  • Klubowicze
Opublikowano

Nowa SW-T600 4-4,5l/100km a jak delikatnie przyspieszasz i prędkość ok.90-100 to można zobaczyć spalanie na poziomie 3,8l !OKK .Max jakie osiągnąłem to 5,5 na autostradzie do Wrocławia przy prędkości 150-170 więc nie ma tak źle !V

  • Administrator
Opublikowano

Właśnie powoli "przemyśliwałem" wymianę Excytacji na Zacną, ale przy dzisiejszych cenach benzyny chyba muszę to jeszcze przemyśleć. Te 6 litrów, to przy jakiej prędkości? Ile spala Zacna na trasie przy średnim obciążeniu i prędkości do 120 km/h???

Zależy o którym roczniku myślisz i zależy jaki styl jazdy/turystyki preferujesz. Po 2005 roku zmieniono mapy zapłonu i spalanie Silver Winga (w stosunku do modeli z lat 2001-2004) wyraźnie spadło... szczególnie jego górna granica uzyskiwana np. podczas szybkiej jazdy autostradowej.

Polecam ten wątek oraz np. ten test.

  • Klubowicze
Opublikowano

Dzięki, Mariusz. Test SW-T600 oczywiście czytałem, jak tylko opublikowałeś. Artix, nie strasz !vampire

Chyba nie będzie wielki OT, jeśli pogadamy o innych skuterach godnych polecenia na trasy, niż tylko XC i DT. A może był już odpowiedni wątek...??

"Przemyśliwałem" FJS600/SW-T600 rocznik 2009-2010. Tylko te małe kółka... 14/13 cali. Cal mniejsze niż w Xcitingu. Może lepszy będzie Burek 650...?

  • Administrator
Opublikowano

"Przemyśliwałem" FJS600/SW-T600 rocznik 2009-2010. Tylko te małe kółka... 14/13 cali. Cal mniejsze niż w Xcitingu.

Pierwsze co mi przychodzi do głowy: Kółka może i mniejsze o cal ale komfort jazdy wyższy o "5 cali" :)

Opublikowano

Śledzę ten wątek od początku i przyszedł czas, żeby się wypowiedzieć. Starsi użytkownicy tego forum pomiętaja jak jeździłem AN650 przez trzy sezony,a od trzech podróżuje GL 1800. Prawda jest taka, że Burek spalał przeciętnie 6,5l/100km, a Goldas 7,2l/100km,przy jeździe 100-140km/h z przyczepą 7,5l/100kn, ale komfort jazdy jest nieporywnywalny szczególnie w trasie, gdy na zlot trzeba przejechać niejednokrotnie ponad 1000km zejść postawić namiot i jeszcze sie zabawić. Dodatkowym plusem Golasa to duża przeszczeń bagażowa, której nie ma, żaden z dotychczas produkowanych jednośladów. Minusem Goldasa są koszty utrzymania, ale coś za coś.

Pozdrawiam Swider

  • Administrator
Opublikowano

Goldas 7,2l/100km,przy jeździe 100-140km/h

Tutaj się zgadzam w pełni. GW faktycznie tyle pali w trasie... podobnie spalał mi HD Electra :)

  • Klubowicze
Opublikowano

"Przemyśliwałem" FJS600/SW-T600 rocznik 2009-2010. Tylko te małe kółka... 14/13 cali. Cal mniejsze niż w Xcitingu. Może lepszy będzie Burek 650...?

Podobny proces przechodziłem zanim nabyłem SW-T. Pewnie nic nowego nie powiem, ale cale to nie wszystko - rozmiar opon dopełnia całość obrazu. A więc felga + profil opony = wielkość kółka.

Chciałem porównać "duże" kółka mojej poprzedniej Aprilki (15") do "małych" SW-T i co mi wyszło?

ac5b9268a9c9eaf6.jpg

Nie pamiętam jakie opony są w Kymcach, ale do obliczeń warto zastosować następujące informacje:

Przykład: 120/80-14

R14 - Średnica felgi

120 - Szerokość opony w mm

80 - Wysokość profilu w procentach (stosunek wysokości boku do jej szerokości)

1 cal 25,4mm

Czyli średnica będzie wynosić: 14x25,4 + 2x120x0,8 = 547,6mm

Oznaczenia z: Oponeo

  • Administrator
Opublikowano

Nowa SW-T600 4-4,5l/100km a jak delikatnie przyspieszasz i prędkość ok.90-100 to można zobaczyć spalanie na poziomie 3,8l thumbup.gif .Max jakie osiągnąłem to 5,5 na autostradzie do Wrocławia przy prędkości 150-170 więc nie ma tak źle punk.gif

Nie uprawiam eco drivingu i nie wiem co to delikatne przyspieszanie, albo jade albo nie, albo sie rozpedzam albo odpycham noga. Jesli mam odbierac sobie radoche z jazdy kosztem 6 czy 12 zl na 100 km to wole nie jezdzic. Wiec nie wiem ile pali moj SW przy takich predkosciach, bo tak naprawde chyba 1 raz w zyciu tyle jechalem, jadac razem ze Spinka i wiem jaki bol wnetrznosci powodowala ta jazda ale czego sie nie robi dla przyjaciol :) 5,5 litra to spalanie nie osiagalne w moim SW na autostradzie, ale dla 1,5 litra mniej nie mam zamiaru zmieniac SW na nowsze SW a ze czasem musze pchac karuzele bo skonczylo sie paliwo, no coz, jest ryzyko jest zabawa :) W zyciu nie przejmowalem sie spalaniem bo kazdy sprzet pali tyle ile musi a wielkosc spalania jest wprost proporcjonalna do radochy z jazdy i nie powinno to byc kryterium wyboru pojazdu.

  • Klubowicze
Opublikowano

....Czyli średnica będzie wynosić: 14x25,4 + 2x120x0,8 = 547,6mm

Bezduszna matematyka... ujawnia prawdę! !w00t Jasne, że wyższy profil opony rekompensuje mniejszą średnicę felgi. I to może być klucz do komfortu. Matematyka sprawiła, że jedyna wada SW, o której myślałem, chyba jednak nie istnieje :)

Aha... jest jeszcze jedna wada. Cena.

Trzeba będzie trochę pooszczędzać...

Artix, no właśnie... Na mieście, owszem, zawsze lubię wyrwać spod świateł i zostawić puszki w tyle. Ale w trasie, na zwykłej drodze, jaką najczęściej jeżdżę (nie na autostradzie), rozwijanie prędkości 140 na godzinę, to samobójstwo. Zwykle jeżdżę max 110-120. Radocha z jazdy, to fajna sprawa, ale rozsądek - jeszcze ważniejsza! A koszty paliwa, przynajmniej dla niektórych z nas, też są istotne. Oprócz frajdy z jazdy, którą daje nam skuter, jest to jednak w istocie i przede wszystkim urządzenie do przemieszczania się. Moja zwykła cołykendowa trasa jeszcze niedawno kosztowała mnie ok. 45 zł. Teraz kosztuje prawie 80 zł. Nawet samochodem zacząłem jeździć bardziej "eco" niż kiedyś.

W każdym razie wydaje się, że wszystkie nasze "turystyki" palą podobnie. Większe różnice wynikają raczej ze stylu jazdy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...