Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Nowy model Piaggio


  

148 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dodam do dyskusji co nieco. Wczoraj zajechalem do zaprzyjaźnionego warsztatu motocyklowego po 5l baniaczek płynu do mycia moto. Był tam klient z X10 350. Od słowa do słowa zaczęliśmy rozmawiać na temat X10.

Napalony na ten skuter, oddał w rozliczeniu swój poprzedni i odebrał nówkę z salonu w czerwcu.

Do tej pory wymienił (w ramach gwarancji):

- przyciski otwierania siedziska i wlewu paliwa

- układ wydechowy

- światło przednie

Poza tym, gostek mówił że instrukcja obsługi jest wydrukowana z błędami (przynajmniej w j. ang.), np odnośnie typu żarówek, czy obsługi komp. pokładowego. Od razu warto zaopatrzyć się osobno w pełną instrukcję dla warsztatów. Olej do silnika jest niepopularnego gatunku 15w50 i musi zamawiać online, bo lokalne sklepy nie trzymają zapasów. Tryb ECO nic nie daje. Gostek stwierdził że docierał skuter na ECO, potem wyłączył i spalanie zmalało. Teraz jak przełącza to nie widzi różnicy.

To wszystko co zapamiętałem z rozmowy. Mówił że generalnie skuter jest bardzo wygodny i zwinny jak na swoje rozmiary i dzięki olejowym sprzęgle silnik oddaje obroty gładko jak aksamit (tylko 350, 500 ma suche sprzęgło i już nią trzęsie na starcie). Drobne usterki zaczynają go drażnić. Zobaczy co się będzie działo teraz, po wymianach wadliwych elementów.

Od siebie dodam, że zastanawiałem się nad X10 bo, podobnie jak większości tu komentujących, bardzo podoba mi się stylistyka tego skutera. Odstraszały mnie:

- potencjalne problemy z elektryką/elektroniką (jak to u Włochów), a X10 jest nią naładowany po zęby

- wysoka utrata wartości

- egzotyka modelu (bardzo mało się X10 tu sprzedaje, dilerzy już obniżyli ceny, raptem w rok po premierze), i związane z tym potencjalne problemy z serwisowaniem/naprawami skutera w przyszłości (znajomość tematu u mechaników, dostępność części zamiennych itp)

  • 2 lata później...
  • Odpowiedzi 112
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Majeczka

    14

  • dr.big

    4

  • stapoz

    3

  • ettore

    3

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Chciałbym odświeżyć temat. Czy ktoś z forumowiczów mógłby podzieliś się uwagami po jakimś czasie użytkowania X10.

  • Sympatycy
Opublikowano

Wizualnie bardzo ładny skuter...szkoda, że chyba nie występuje w wersji dwucylindrowej.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ja mam tylko jedną uwagę do X10. Kto wpadł na pomysł żeby przycisk do świateł awaryjnych umieścić pod kierownicą wśród innych przycisków, gdzie ciężko go bez oderwania wzroku znaleźć. A dodatkowo nie jest podświetlony :kwasny:

No i to spalania na komputerze pokładowym w km/l, a nie l/100km.

Opublikowano

Światła awaryjne używa się w przypadku awarii wobec tego ich włącznik może być umiejscowiony nawet pod kanapą tym bardziej że konstruktorzy założyli pewnie ze X10 nie będzie się psuł ;)

Opublikowano

Cały cywilizowany świat używa ich głównie do ostrzegania innych np. w momencie początku korka na autostradzie, lub w momencie gwałtownego i mocnego hamowania ciągu pojazdów na autostradzie, gdzie większość porusza się z dużymi prędkościami lub w momentcie innego niebezpieczeństwa na zwykłej drodze... Taki przycisk musi być intuicyjny i znajdować się "pod ręką"!

A w razie awarii samochodu w bagażniku jest jedynie zwykły trójkąt ostrzegawczy. Przycisk świateł awaryjnych pod kanapą? Hmmm :helpsmilie: ...

Dzisiaj nawet pierwsze jednoślady BMW wyposażane są fabrycznie w automatyczny system włączania się awaryjnych przy hamowaniu awaryjnym.

Opublikowano

Moze w samochodzie mi podczas awaryjnego hamowania moto nawet nie przyszło by do głowy by szukać włącznika awaryjnych nawet gdyby był na wierzchu. Większym problemem X10 jest jeden cylinder chyba

Opublikowano

Oczywiście, że dwa cylindry są przyjemniejsze od jednostki jednocylindrowej. Nie rozumiem tylko dlaczego się tak "demonizuje" ten jeden cylinder.

Od dwóch cylindrów wolę podwójne światło mijania, duży bagażnik i asr :fireman2:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

witam, mam pytanie do użytkowników X10 czy ktoś jeździ ze wzrostem 188 cm, co z nogami czy wygodny, jaką najdłuższą trasę pokonaliście bez odpoczynku

Opublikowano

Moim zdaniem skuter jest przepiękny. Szkoda jednak że Piaggio postawiło na design i nawet gdybym mógł go kupić to prawdopodobnie bym go nie kupił z jednej prostej przyczyny. Serwisowanie to musi być koszmar. Wystarczy obejrzeć ten film:

 

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Bez przesady. Jak się chce to można to zrobić bez demontażu filtra.

Opublikowano

O to to. Nie napotkałem żadnych trudności.

Opublikowano

W zeszłym roku byłem na przymiarce tego skutera i rzeczywiście wygląda on pięknie, niewiele można mu zarzucić w tym względzie, bo obłe linie, fala, etc. jednak jak to czasem bywa forma na plus, a funkcjonalność na minus. Przekrok i podkanapnik mało funkcjonalny, bo tylko jeden kask pełny da się tam schować, a na zdjęciach wygląda, że dwa. kierownica nieco za nisko jak dla mnie, co powodowało nienaturalną pozycję za kierownicą i na dłuższym dystansie mój kręgosłup by tego nie zniósł. Na plus duże koła, bajery elektroniczne i dla tych co chcą kupić używkę, plusem będzie też spory spadek wartości. A teraz wiemy też coś więcej o jego serwisowaniu. Pytanie o dostępność części do niego i ich cen...

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...