Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Kymco XCiting 400 - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Masz rację Mariuszu. Jak dotąd to dwa razy zdarzyło mi się jechać w deszczu i za każdym razem prostowałem się do pozycji "krzesełkowej", żeby patrzeć ponad szybą. Na szybie krople deszczu pozostawały, a z przyłbicy kasku ładnie spływały na boki. Generalnie jednak, tak "na co dzień" to chyba więcej jest korzyści z tej wysokiej szyby niż wad :clapping:

Opublikowano

No tak, ten Givi Airflow jest super..... tylko że ja już kupiłem tą, którą mam i przyjdzie mi z nią jeździć jakiś czas, może na drugi sezon się skuszę?

Opublikowano

Nawinąłem 850km, spalanie z 200km wyszło 4,7 l, czyli odrobinę mniej niż poprzednio. No to teraz muszę "dojechać" do przeglądu.... a już niewiele mi pozostało :msn-wink:

Opublikowano

Dzisiaj zrobiłem traskę 200km, czyli jutro na przegląd po tysiącu km :notworthy: Jazda płynna, 90-120 km/h wyszło spalanie 4,1l. Wysoka szyba jest jednak fajna; obawiałem się że będzie żaglem a tu miła niespodzianka - wcale nie. Momentami nawet słusznie wiało i wcale mi wiatr kiery z rąk nie wyrywał.... a może już przywykłem :) Jedynie dziurawy asfalt dawał się we znaki. Szczególnie przednie koło, trzeba uważać w zakrętach z dziurawą nawierzchnią bo może to się nieciekawie skończyć - kierownica wyrywa się z rąk sama. Do twardości tyłu siedzenie już się chyba przyzwyczaiło.... Co dziwne przednie lagi pracują w całym swoim zakresie, to widać po śladach, więc nie ma co kombinować z ilością oleju. Czyli po prostu charakterystyka tych teleskopów jest typowo traktorowa :tongue_ss: Przyspieszenia i sama trakcja po dobrej drodze jest bez zarzutu, w zakrętach można się składać jak motocyklem :tongue_ss:

No to czekam teraz do jutra na przegląd.

Opublikowano

No to juz wiem wszystko;) czyli bedzie kolejny kymcacz ale to juz na wiosne ten sezon se odpuszcze juz;)

Opublikowano

Przegląd zaliczony, wszystko w porządku, oleje i filtr wymienione. Do tego założony stelaż (dedykowany do XC400i), płyta Kappa Monokey KM5 i kufer K48N. Fajnie się to wszystko skomponowało - sam stelaż jest zupełnie inny niż np. w DT lub XC500. Jest węższy i podpórki są zgrabniejsze, poza tym nie ma potrzeby demontowania siodła przy montażu. Znajdę trochę czasu to pstryknę i wrzucę fotki.

Zapomniałem jedynie zapytać o światła... no cóż, sam pokombinuję w wolnej chwili i sprawdzę w ASO na przyrządzie.

Generalnie jest ok, a do następnego przeglądu niecałe 4tys. km......

Opublikowano

Witaj Cheng13.

Szukam skutera do dojazdów do pracy (5 km poza miastem), czsami do miasta (Bydgoszcz) i wycieczek właściwie po całej Polsce - ale wspólnie z żoną. Skuter musi być koniecznie nowy, na strych pojazdach zawsze totalnie wtapiam! Od dwóch sezonów jeżdżę Kymco People 250 z 2002 roku. Skuterek jest fajny (po zainstalowaniu szyby Biondi i bardzo drogiej naprawie silnika, wymianie opon, klocków, tarcz hamulcowych...) do jazdy maksymalnie do 50 km od domu. Oczywiście najlepiej drogami gdzie jest pobocze i nie ma tirów. Razem z żoną ważymy ok. 180 kg więc niecałe 19 KM skutera szału nie robi.

Gdyby nie cena, to pewnie kupiłbym Hondę SW600 lub Burgmana 650. Czytając jednak Twoje posty poważnie zainteresowałem się Kymco Xciting 400i. Zakładając, że producent poprawi trochę zawieszenie, może to być coś dla nas. Czy masz już jakieś doświadczenia w jeździe z pasażerem?

Pozdrawiam.

Opublikowano

Cześć :)

Na razie jeżdżę solo, ale może po niedzieli uda mi się żonę namówić na jakiś mały wypad :) Teraz będzie jej wygodniej, bo ma oparcie (kufer). Kymkacz ma 36KM, więc nie powinno być problemu przy jeździe z plecaczkiem, a przy większym obciążeniu to i twarde zawieszenie "zmięknie". I to mi wygląda na dobrą opcję, napiszę jak sprawdzę :)

Opublikowano

Dziękuję. Miłej przejażdżki. Pozdrawiam.

Opublikowano

No jazda z plecaczkiem to rewelka :wink32: Chyba właśnie dla dwóch osób skonstruowali to zawieszenie. Przy dociążonym tyle skuter klei się do drogi, nie szarpie kierownicą na dziurach, lepiej składa się w winklach. Przy rozpędzaniu nie muli, a droga hamowania taka jak była. Dużo wygodniej mi się jechało niż solo (a to było raptem tylko kilkanaście km w mieście), czyli.... zachęca do spróbowania trochę dalszych dystansów we dwoje. Nie wiem tylko, czy w tym sezonie jeszcze mi się to uda.... pewnie dopiero na wiosnę. Dzisiaj jechałem bez kufra. Gdybym założył to pasażerka miałaby pewne i w miarę wygodne oparcie, a ja pewność że jej nie zgubię przy przyspieszaniu :) Wniosek nasunął mi się jeden: to nie sztywność samego zawieszenia ale geometria pojazdu jest odpowiedzialna za prawidłową trakcję i dobre dociążenie tyłu, wystarczyło przesunąć środek ciężkości bardziej do rufy i już jest inaczej :) Zapomniałem tylko przed jazdą lekko skorygować ustawienie luster.... trzeba było zatrzymać i ustawić je lekko wyżej (wtedy właśnie pomyślałem o tej zmianie geometrii). Czyli jazda "duo" jest ok i bardziej komfortowa dla tyłka niż solo :)

Opublikowano

Dobre wieści z tym dociążeniem skutera.

Teraz warto się jedynie zastanowić czy skorzystać z promocyjnych sprzedaży w salonach Kymco jeszcze w tym roku, czy może poczekać do wiosny 2014. Pozdrawiam.

  • Administrator
Opublikowano

Wszystko wskazuje na to, że w przyszłym roku Kymco (ogólnie) będzie ciut droższe.

Z drugiej strony Xciting 400 na sezon 2014 dostanie ABS.

Opublikowano

Z tego co mówił dealer w Gdyni, to gdzieś na południu Polski pozostał jeszcze jeden egzemplarz XC400i (czarny). Można spróbować ponegocjować cenę, w końcu sezon się praktycznie kończy... a to jest poważny argument ;)

Opublikowano

Wg wcześniejszych informacji Mariusza było w Pl 16 Kymkaczy, a ja wiem, że xmaxów 400 było 20. No, nie popisali się przedstawiciele obu marek w Polsce, zapotrzebowanie chyba było znacznie większe. Nie wiadomo też, czy xmax 400 nie będzie ciut droższy.

Opublikowano

Szczerze napiszę, że ja też ostrzyłem zęby na X-maxa 400. Zanim się na 100% zdecydowałem i zrobiłem miejsce w garażu, to okazało się że X-maxów już nie ma :msn-wink: A uparłem się koniecznie na nowy skuter, żadnych używek (miałem nauczkę już). I w ten sposób na placu boju pozostał Kymkacz. Początkowo skłaniałem się ku DT300, ale w końcu wybrałem XC400i. Najpoważniejszym argumentem przy moim wyborze było miejsce na nogi - w XC400 są płozy, na których swobodnie opieram stopy. W salonie obok siebie stały: DT300, KXCT300 i XC400, więc swobodnie mogłem się przymierzyć do każdego z nich. Dodam jeszcze, że serwis Kymco jest w Gdyni, niedaleko ode mnie, natomiast Yamaha dopiero w Gdańsku. Kolejnym argumentem przemawiającym "za" Kymco była jego cena i pozytywne oceny na forum.... i jak do tej pory, to się nie zawiodłem i nie żałuję wcale, że X-maxy się "skończyły" zanim się zdecydowałem :frusty:

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Dla zainteresowanych, z informacji od importera:

"Skutery będą dostępne w drugiej połowie marca. Cena tego modelu z ABS to 21900 zł brutto."

Opublikowano

W moim jest miejsce na ABS, wystarczy dokupić i założyć.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Hej, doszły mnie słuchy że coraz więcej XC400 jest wśród forumowiczów :) Odezwijcie się może w tym wątku, będzie nam łatwiej się kontaktować, wymieniać doświadczenia i pomagać. W grupie raźniej :)

Pozdrawiam

J.

Opublikowano

Szyba Kappa do tego modelu jest dostepna w sklepie importera (Motor-Land) za 499 Pln.

Ja czekam jeszcze na model z ABS (teraz podobno początek kwietnia ), ale powoli tracę cierpliwość....

Opublikowano

Też przymierzałem się do wersji z ABS ale w końcu kupiłem Integrę czego absolutnie nie żałuję :)

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Przegoniłem Xcitinga 7-ką z Gdańska do Wwy i z powrotem . Wrażenia ? Rewelacja! Winkle brane 140-150 km/h stabilnie i przewidywalnie . Silnika nie słychać. Wyprzedzenie TIR-a to ok 6 sekund . Korki? Hehe...były i to dość spore, zwłaszcza na wylocie z Warszawy ale kosztowały mnie może kilka minut . Wystarczyło co kilka sekund wcisnąć passing i robił się tunel. Trochę plecy bolały ale da sie przejechać 250 km bez przerwy... Werdykt- skut na trasie równie dobry jak w mieście .Spalanie od 4 do 4, 7 litra. To ostatnie jak cisnąlem 160 km/h po dwupasmowej . Nie cisnąc na maxa cięźko przekroczyć 4,5 litra.

Opublikowano

W sierpniowym "Motocyklu" jest test Xcitinga 400 i Xmaxa 400, podają tam że spalanie w teście dochodziło do 7.6 dla Xcitinga - co mnie strasznie zdziwiło. Czy tak wysokie spalanie miał ktoś z formum?

  • Sympatycy
Opublikowano

Trudno w to uwierzyć, w testach Xciting 400 palił ok. 5L, a nikt specjalnie benzyny nie oszczędzał. X-MAX też raczej tyle palić nie mógł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...