Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Kymco XCiting 400 - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

  • Sympatycy
Opublikowano

Moim zdaniem, Xciting 400 w obecnym kształcie nie nadaje się za bardzo na poważnego turystę - szyba, zawieszenie. Jeśli jednak X-max 250 spełnił twoje oczekiwania, to tym bardziej zrobi to Xciting, który jest lepszy (a właściwie będzie) pod (prawie) każdym względem zarówno od X-maxa 250 jak i X-maxa 400. Jedynym minusem Xcitinga jest mniejszy schowek, X-max to ciężarówka. Dlaczego mówię "będzie"? Poczekałbym na nową wersję Xcitinga z ABSem (przy tych hamulcach przyda się) i ze zmienionym zawieszeniem. Szybę można dokupić, zawieszenia - nie. Jeśli Kymco to poprawi, to będzie to jeden z najlepszych skuterów, jaki zrobiono w swojej klasie. Jeśli nie musisz zmieniać skutera w tym sezonie - poczekaj.

PS. Obecnie za 25K (czyli zakładana cena Xcitinga 400 z ABSem) masz Hondę Integrę ABS.

Opublikowano

PS. Obecnie za 25K (czyli zakładana cena Xcitinga 400 z ABSem) masz Hondę Integrę ABS.

smok.wawelski - czytasz w moich myślach ;)

Na dzień dzisiejszy, gdybym podejmował decyzję zmiany skutera, wybrałbym hondę integra, kuszące są dla mnie te kwestie:

- 140 km/h, a obroty silników dochodzą najwyżej do 6000 obr/min

- niskie zużycie paliwa, przeciętnie 3,6 l/100 km

- dwucylindrowiec

- trybach manualny lub automatyczny

- plan obsługi przewiduje przeglądy jedynie co 12 000 km

- aktualnie cena za rocznik 2012 Integra C-ABS DCT

24 900

razem z kufrem centralnym :)

na minus

- pod siedzeniem Integry wygospodarowano miejsce na 15 - litrowy schowek, który pomieści kask typu jet, albo kombinezon przeciwdeszczowy. Będzie trzeba kombinować.

Jedynym minusem Xcitinga jest mniejszy schowek, X-max to ciężarówka.

Czas pokaże.

Pozdrawiam,

Konrad

Opublikowano

A ja dzisiaj stałem się posiadaczem w/w XCitinga. Na razie nie odebrałem jeszcze z salonu - czekam na dokumenty i wyższą szybę.... czyli uczę się cierpliwości.

Jak już zacznę go ujeżdżać, to na pewno podzielę się swoimi uwagami na forum. A na razie.... czekam :)

Opublikowano

Xciting z absem za 25tys??? Wezcie sie zastanowcie;) jak teraz jest za 20 to bedzie max 22. Ale jak bedzie tylko wersja z absem i cena przekroczy 20 to niestety ale wracam na motocykl bo to nie jest interes. Za 22 to bede mial suzuki gsr750 z 2011-12.

Opublikowano

Nie bardzo widzę jak można powiązać cenę skutera z wyborem typu motocykla :)

Albo kupujesz skuter z jego wadami i zaletami, albo wybierasz inny typ motocykla. Cena nie powinna mieć tutaj żadnego znaczenia.

A z Twojej wypowiedzi wywnioskowałem (może błędnie): "- nie stać mnie na ścigacz, kupię skuter, - mam na ścigacz, po co mam jeździć skuterem"

To nie powinno tak działać, możesz porównywać je pod kątem frajdy, spalania, elastyczności, funkcjonalności i pewnie jeszcze wielu innych parametrów, ale raczej nie pod kątem pieniędzy. Bo przecież można równie dobrze kupić skuter za >40k PLN, jak i ścigacz po mniejszych/większych przejściach za 10k

Opublikowano

Nawet nie staram sie robic porownan poprostu u mnie 20tys jest cena progowa. Jezeli ma byc drozej biore motocykl znowu. Kolejnym warunkim jest brak absu;)

Opublikowano

Takie postawienie sprawy od razu wszystko wyjaśnia :)

Ja kupując przyszłe moto również kupię z ABS, bo jazda zimą dała mi się na tyle we znaki, że nie raz tęskniłem za nim.

Opublikowano

Pierwsze 300km przejechane :D Jeździ się świetnie, spalanie ok.4,5l. (cykl mieszany), zawieszenie okrutnie twarde, ale dające pewność w zakrętach - tyłek się przyzwyczai :) Wysoka szyba to był b.dobry pomysł, teraz czekam na stelaż i zakładam kufer. No faaaajnie jest :) nareszcie nie grzebię przy skucie tylko jeżdżę...... a wieczorem komary z zębów czyszczę :) Pozdrawiam - J.

Opublikowano

Obejrzałem, obstukałem. Ogólnie wrażenia pozytywne. Nakedowy pęd powietrza mi akurat nie przeszkadza, bo m.in. po to jeżdżę motocyklami, żeby mi fajnie wiało i żeby mieć wrażenie prędkości bez osiągania drugiej kosmicznej. Światła przednie fajnie widać w lusterkach. Natomiast tylne podczas jazdy za Kymkaczem w pełnym słońcu jest powiedzmy sobie otwarcie średnio widoczne. Ledy w kierunkach no cóż, szału nie ma, ale działają. Wydaje mi się, że mimo mnogości i sporej powierzchni zastosowane ledy nie są tak mocne, jak ledy w niektórych tuningowych kierunkowskazach do motocykli, ale może to tylko moje wrażenia. Schowek pod siedzeniem spory. Natomiast kanapa przy podnoszeniu się stuka w lewe lusterko (przy skręconej w lewo kierownicy). Zaciski hamulcowe wyglądają, jak kopia zacisków Tokico, jeżeli tak jest, to właściwie plus. O zawiasach się nie wypowiem, są już opinie i pewnie pojawi się sporo podobnych. Silniczek pracuje ładnie i cichutko. Przyśpieszenie jest pewnie relatywnie niezłe. Pucha wydechu paskudna, jak kupa. Możliwe, że X-max 400 ma jeszcze brzydszą, ale to stalowe pudło z pierdylionem hekratów plastiku naokoło u mnie wylądowałoby w porzeczkach. Generalnie naprawdę fajny pojazd użytkowy.

Opublikowano

Na liczniku jest już >500km. Zawieszenie mam ustawione od początku na "2" i po przeczytaniu opinii o DT 300 to nie będę zmieniał. Zużycie paliwa nieznacznie spadło do 4,3l. Hamulce ułożyły się ładnie i są naprawdę skuteczne - drażni mnie jedynie "klik" który słyszę przy ściskaniu przedniej klamki, ale przyzwyczaję się. Trakcja i przyspieszenie bez zarzutu.

Po jeździe tłumik dosyć głośno stygnie - słychać trzaski przez kilka pierwszych minut. Poza tym nadal wieczorami muszę komary z zębów czyścić.... :)

Jadąc wieczorem mam wrażenie, że światła mijania mogłyby troszkę wyżej świecić.... żeby czuć się bezpiecznie i widzieć odpowiednio długi odcinek drogi to muszę jednak zwolnić - włączenie drogowych usuwa tę niedogodność, jednak rzadko można to w mieście stosować. Będzie to tematem do poruszenia na przeglądzie po 1 tys.km.

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Może ma żarówkę 35W, jak w AC125.

Opublikowano

Ma 55W. Sprawdzę jeszcze ustawienie w ASO, być może trzeba będzie trochę podnieść do góry.

No a jeśli okaże się, że jest ustawione prawidłowo to trudno.... znaczy się "ten typ tak ma"... :msn-cry:

Opublikowano

Po 600km. Spalanie trochę wzrosło (4,8 1.), ale to raczej z powodu bardziej agresywnej jazdy. Akcesoryjna szyba (Biondi) to był strzał w dziesiątkę - praktycznie można jadąc palić papierosa :clapping: Dokupiłem jeszcze pajączka i jak założę kufer to będzie prawie ciężarówka :). Banan nie schodzi mi z twarzy :mad2:

Opublikowano

To zapodaj pozniej zdjecia z szyba i kufrem :-)

Opublikowano

Przyłączam się do prośby Jerrego... Wrzuć perę fotek

Opublikowano

Zrobię i wrzucę :P Tylko ciągle jeszcze czekam na stelaż - jest zamówiony i cały czas "w drodze". Postaram się w ten weekend coś pstryknąć, nawet bez kufra jest tego wart :no:

Edit: Widzę, że jestem jedynym zadeklarowanym na forum posiadaczem Xcitinga 400i , może inni właściciele zechcą się ujawnić to wymienimy opinie i doświadczenia? Śmiało proszę :)Przecież sprzedano już trochę tych skuterów w kraju :)

Opublikowano

A obadales juz jakie masz spalanie po trasie. Interesuje mnie spalanie przy predkosciach 100-120. Normalna traska z wyprzedzaniem bez zamulania;)

  • Administrator
Opublikowano

Przecież sprzedano już trochę tych skuterów w kraju :confused:

Dokładnie poszło do klientów 14 sztuk :)

Zostały jeszcze 2 sztuki u dealerów.

Opublikowano

Planuję wybrać się w nieodległą trasę (ok.150-200 km w jedną stronę), ale dopiero po przeglądzie po tysiącu km, wymianie olejów, itp. Póki co, to na razie kręcę się tylko po 3mieście, zdarzają się odcinki kilkunastokilometrowej jazdy 100 i więcej km/h (obwodnica 3miasta), ale to za mało żeby oszacować nawet w przybliżeniu zużycie paliwa. Na razie liczę w ten sposób, że tankuję na full, przejeżdżam równo 200km i dolewam znowu na full - stąd się wzięły moje poprzednie szacunki. Spodziewam się zużycia nieco większego niż w jeździe testowej - wysoka szyba nie jest komfortem za friko :) .

Zdjęć niestety nie udało mi się dzisiaj zrobić :( , ale w ciągu tygodnia postaram się wywiązać z obietnicy i zamieszczę.

A pozostałych 13 posiadaczy Xcitinga 400i gorąco zapraszam do ujawnienia się i wymiany spostrzeżeń :)

Opublikowano

Witam, obiecane zdjęcia :fireman2: Fotograf, jak widać, ze mnie raczej kiepski, sceneria też mało ciekawa, ale tutaj liczy się najbardziej "główny bohater":ccee055f0340226amed.jpg d457869b5c9bee9bmed.jpg 5afab3bf6d2ed79cmed.jpg 5b13072bd0d68b72med.jpg 1355d2ebdbe8ea7cmed.jpgEdit: Coś nie tak mi wyszło z układem posta.... ale nauczę się jeszcze :)

Opublikowano

@cheng13

Czy jesteś w stanie obserwować drogę ponad krawędzią górną szyby?

Jak wysoki jesteś?

Opublikowano

Cześć, mam 181cm. Normalnie jadąc patrzę przez końcówkę szyby - siedzę wtedy rozparty jak na kanapie i nogi mam wygodnie wyciągnięte. Gdy zmieniam pozycję na krzesełkową to mogę bez zbytniego wyciągania szyi patrzeć ponad szybą. Jechałem już też w deszczu - szyba chroni porządnie i nie leje mi deszczem w oczy, nawet nie zasuwałem przyłbicy. Nie mam też wrażenia, że przy większych prędkościach "chce urwać łeb", jest spokojnie i nic nie wieje, po plecach też nie.

Opublikowano

A przy dwóch paczkach? ;) Ok na poważnie - czy ta większa szyba nie powoduje większej wrażliwości na boczny wiatr? U mnie w Hondzie były dwa problemy z dużą szybą: krawędź dokładnie na wys. oczu, ale to dlatego, że jestem niższy oraz zwiększona wrażliwość na boczny wiatr i turbulencje powstające za ciężarówkami. Dlatego w Valcu i Ducu nie planuję założenia żadnych dużych szyb.

Opublikowano

No trochę "łopoce" przy bocznym wietrze, ale to jest do przyjęcia. Może później (jesienią) zmienię na jakiś czas szybę na oryginalną, żeby mieć jakieś porównanie. Na razie jest ok, zresztą..... jeżdżę głównie po 3mieście, więc dużych wiatrów ani szybko jeżdżących ciężarówek raczej nie mam w zasięgu jazdy :clapping: Bardziej muszę na nawierzchnię zwracać uwagę, bo to zawieszenie jest jednak spartańskie i na dziurawej jezdni naprawdę trzeba uważać i mocno się trzymać.

  • Administrator
Opublikowano

Bardziej muszę na nawierzchnię zwracać uwagę, bo to zawieszenie jest jednak spartańskie i na dziurawej jezdni naprawdę trzeba uważać i mocno się trzymać.

Niestety, to jest największa wada XC 400. Na szczęście zalet jest zdecydowana przewaga :clapping:

Ciekawie wygląda z tą szybą ale faktycznie, mam wrażenie że jest ciut za wysoka. Optymalnie powinna być pod "linią wzroku"... tak żeby nie stwarzała dyskomfortu obserwacji drogi w czasie jazdy w deszczu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...