betu Opublikowano 5 Listopada 2011 Opublikowano 5 Listopada 2011 Witam. Chcialbym zapytac wszystkich "dosiadajacych" Burgmana,choc i pewnie kierowcy innych modeli maja pewnie swoje doswiadczenia,ktore pomoga mi rozwiazac(odpowiedziec) pare moich problemow (pytan). ZAczne moze od pasazerow. Bylem dzis z "plecaczkiem" na wycieczce.Nasza pierwsza wspolna wycieczka na AN 400. MOja "polowa" narzekala ze podczas szybkiej jazdy,na miejscu pasazera trzeba pozadnie nogi scisnac,jakby jechalo sie na koniu-inaczej podmoch wiatru robi z nimi co chce. Czy tez jest tak u was? CZy "stopki" dla pasazera tez wydaja sie wam za krotkie? Co do kierowcy-u mnie jest duza szybka-taka jak widzialem w K7-choc nie wiem czy to standart,czy krotka jest wlasnie ta normalna-ale,przy duzej szybkosci-120-140kmh-troche rzuca glowa. Czy jestem za wysoki?Jak troche sie zgarbie jest nieco ciszej i lepiej-jak temu zapobiec? Jechalismy w dwojke-wiec pewnie dlatego swiatla swiecily w nocy troche slabo-czy sie myle? Podczas jazdy juz powyzej 100 kmh motocykl dostaje lekkich wibracji,w okolicach tylniego kola-czy to jest oznaka zle wywazonej opony? pewnie mi sie jeszcze cos przypomni-ale bylbym wdziecny za jakies odpowiedzi. Pzdr.
moro Opublikowano 5 Listopada 2011 Opublikowano 5 Listopada 2011 Ja dla żony zrobiłem dodatkowy uchwyt do trzymania się. Taka dodatkowa rączka (oczywiście żeby trzymać się oboma rękami) na wysokości oparcia kierowcy. A dla kierowcy zamontuj deflektor (będzie znacznie ciszej). Dodatkowa rada jeśli zamierzasz jeździć z kobietą to niestety musisz zaiwestować w interkom, bo jak nie będzie mogła gadać w czasie jazdy to przestanie z Tobą jeździć.
michu Opublikowano 5 Listopada 2011 Opublikowano 5 Listopada 2011 Ja też swego czasu jeździłem na k1 jeśli jesteś wysoki to przy większej prędkości może troche głową rzucac (deflektor rozwiązuje problem) Moim zdaniem światła przy burgim są bardzo dobre A co do koła z tyłu , może masz uszkodzona oponę?
all999 Opublikowano 5 Listopada 2011 Opublikowano 5 Listopada 2011 Ja mam standardową krótką szybę i faktycznie przy prędkości powyżej 120 km/h kask zaczyna trochę wibrować, deflektor lub turystyczna szyba załatwiają sprawę. Jeśli chodzi o wibracje w okolicy tylnego koła to u mnie też takie występują w przedziale 80-120 km/h, aczkolwiek nie jestem w stanie stwierdzić miejsca, poza tym przyzwyczaiłem się. Swiatła w moim Burku działają bardzo dobrze, widoczność świetna i nie sądzę żeby jazda z pasażerem miała duże znaczenie w tej kwestii. Ciekaw jestem opinii innych użytkowników na temat tych wibracji, czy to faktycznie może być kwestia koła, czy po prostu ten silnik wpada w wibracje...
Użytkownicy+ Saper Opublikowano 5 Listopada 2011 Użytkownicy+ Opublikowano 5 Listopada 2011 Cześć. Jeżdżę Burgmanem K5, szybę mam standardową, owszem trochę wieje, jednak nie rzuca mi głową, do świateł nie mam zastrzeżeń, świecą bardzo dobrze. Odnośnie plecaczka to syn wyciąga nogi do przodu, i nie narzeka, (Żona powiedziała, że nie wsiądzie i nie wsiada). Natomiast żadne wibracje od kół u mnie nie występują. Spróbuj wyważyć koła (w 4oo miałem podobnie z biciem kierownicą, i po wyważeniu kół problem zniknął), może u Ciebie będzie podobnie.
betu Opublikowano 5 Listopada 2011 Autor Opublikowano 5 Listopada 2011 Ja dla żony zrobiłem dodatkowy uchwyt do trzymania się. Taka dodatkowa rączka (oczywiście żeby trzymać się oboma rękami) na wysokości oparcia kierowcy. A dla kierowcy zamontuj deflektor (będzie znacznie ciszej). Dodatkowa rada jeśli zamierzasz jeździć z kobietą to niestety musisz zaiwestować w interkom, bo jak nie będzie mogła gadać w czasie jazdy to przestanie z Tobą jeździć. Trzymac sie jest gdzie-rece to nie problem.Problemem sa nogi.One sa zsuwane przez podmuch ze stopnia.Moze ktos ma juz jakies gotowe rozwiazanie. Interkom jest juz w planach-ale bardziej do porozumiewania sie niz do jakis wiekszych konwersacji !V . Deflektor-tego musze poszukac.Koledzy podpowiadaja podobnie. A co do kola z tylu-to moze poprzednik mial ostre hamowanie i po prostu lekko ja "skwadracil".
WhitePearl Opublikowano 5 Listopada 2011 Opublikowano 5 Listopada 2011 Właśnie pytałem Żonki- nóg jej nie zwiewa, co do interkomu: czyż nie są piękne chwile gdy nasza "lepsza" połowa nie ma głosu? Przecież jak powiedział Cezary Pazura w filmie "tato" recepta na szczęście w małżeństwie- kobieta niemowa. Co do szyby: ja mam standardową i niezbyt wieje- no czasem, ale jak się leci 130 to musi wiać. Pozdrawiam.
moro Opublikowano 5 Listopada 2011 Opublikowano 5 Listopada 2011 Wbrew pozorom miejsce trzymania się ma znaczenie bo wpływa na pozycje siedzenia i układ nóg. Co do intercomu to zobaczysz jak będziesz miał. 99% kobiet nie gada tylko wtedy kiedy zaśnie . Z szybą turystyczną taką jak ja mam przy 130km/h nie wieje (chyba że wieje z boku).
kleofas Opublikowano 5 Listopada 2011 Opublikowano 5 Listopada 2011 wibracja koła tylniego może być powodowana zużyciem łożyska piasty, z niewiadomej przyczyny, jak dla mnie,piasta oparta jest głównie na jednym łożysku. Łożysko koszt około 50zł, wymiana nie powinna przekroczyć 200zł. uszczelniacz jeżeli nie ciekł, powinien dalej trzymać, ale dla skrupulatności można wymienić
betu Opublikowano 6 Listopada 2011 Autor Opublikowano 6 Listopada 2011 Właśnie pytałem Żonki- nóg jej nie zwiewa, co do interkomu: czyż nie są piękne chwile gdy nasza "lepsza" połowa nie ma głosu? Musze uwazac-czasami "polowka" czyta co napisze Oj tak-cisza jest piekna.Choc moja na szczescie nie duzo po drodze mowi. Z szybą turystyczną taką jak ja mam przy 130km/h nie wieje (chyba że wieje z boku). Wyglada na to ze moja glowa jest "inna". Poczekam do wiosny-chce kupic nowy kask-zreszta dla nas obu.Moze to cos zmieni. wibracja koła tylniego może być powodowana zużyciem łożyska piasty, z niewiadomej przyczyny, jak dla mnie,piasta oparta jest głównie na jednym łożysku. Łożysko koszt około 50zł, wymiana nie powinna przekroczyć 200zł. uszczelniacz jeżeli nie ciekł, powinien dalej trzymać, ale dla skrupulatności można wymienić Tylko ze moj Burgman ma dopiero 11000 km.Chyba za szybko na jakies wymiany?
kleofas Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 na 3 lata życia 11000 km to dość mało? ja po mieście nakręciłem w tym sezonie tylko 5000km orginalne łożysko powinno być dzapońskie toczne ( bez współczynnika rozszerzalności) , ale jak wspomniałem wyżej większość ciężaru pojazdu i pasażerów na nim spoczywa.możesz przeprowadzić prosty test: postaw na centralnej stopce i wtedy poruszać tym kołem na boki, i się okaże - co w trawie piszczy
Bobas Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 Według mnie ( jesli wibracje w Burku nie są normą ) mogą być spowodowane : 1. łożysko tylnej piasty 2. uszkodzona opona 3. niewyważone opony 4. delikatnie skrzywiona tarcza hamulcowa, ale wtedy będziesz to czuł przy hamowaniu Osobiście stawiam na problem z oponą.
Gość Bartheez5 Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 Odnośnie wiatru zza szyby to ktoś na spocie powiedział cyt....,, kupiłem KASK za 2000zł i dalej gwiżdże, no ale jak założyłem deflektor za 100zł zapadła MARTWA CISZA,,.....\
T-Rex Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 U mnie problem drgań też występuje choć nie zawsze. Jest lekki luz na łożysku i stąd na 100% te drgania. Jak spadnie śnieg to łożysko idzie do wymiany. Co do słabych świateł, to problem w burgmanach nie występuje. Może jak jeździsz z plecakiem, to utwardź tylne zawieszenie, bo może zbyt mocno siada tył i świecisz po gwiazdach. Może masz źle ustawione światła?
Lucjan73 Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 Betu wiesz że kupiłeś skuter "po przejściach" Jak widać na zdjęciu które zamieściłeś TU sprzęt nie ma przedniej owiewki. Przypuszczam że handlarz kupił graty na Alledrogo, poskładał to jakoś do kupy i nawet nie zawracał sobie głowy ustawianiem swiateł !yeah No i ten przebieg który widzisz na liczniku to jest raczej "umowny" prawdopodobnie licznik został "przeszczepiony" przy naprawie !bicz Sprawdż wszystko x 2 zanim ruszysz w jakąś trase bo nie wiadomo kto i w jakich warunkach naprawiał sprzęt, tył wygląda na nie naruszony ale kto wie Był juz taki przypadek opisywany na forumOPONA SPADŁA Z KOŁA
przemas Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 @betu, polecam skoncentrować się na modelu, którym jeździsz, czyli K8. Istotne (zwłaszcza w temacie szyby) będą więc dla ciebie opinie użytkowników od K7 w górę. Ja jeżdżę L0 więc może trochę pomogę: - co do wibracji tylnego koła, to ja nie mam żadnych, przy jakiejkolwiek prędkości - ewidentnie coś jest nie tak, - co do owiewki, nie napisałeś ile masz wzrostu (a to jest istotne) ale polecam deflektor by Darojak - koszt nieduży a u mnie wiele poprawiło, ja go nawet odwróciłem (w tym wątku zdjęcia jak to wygląda u mnie i namiary na sprzedającego). Warto dodać że na wibracje kasku duży wpływ ma też sam kask... Jedne modele są bardziej podatne inne mniej.
Klubowicze Domel Opublikowano 7 Listopada 2011 Klubowicze Opublikowano 7 Listopada 2011 Witam, wydaje mi się, że opisane przez Betu spostrzeżenia dotyczące wiatru z za szyby czy tzw. zwiewania nóg są normalnym zjawiskiem podczas przemieszczania sie na 2oo. Jedynie co to powinieneś to skupić się na tych wibracjach tylnego koła jak sugerowali już koledzy. Reszta to kwestia Twojej inwencji i pomysłowości w ulepszaniu swojego !scooter. P.S. Jedynie co mogę podpowiedzieć to gorąco polecam min. takie rozwiązanie: http://www.fotosik.p...a6a67fcbc1.html
betu Opublikowano 7 Listopada 2011 Autor Opublikowano 7 Listopada 2011 Betu wiesz że kupiłeś skuter "po przejściach" Jak widać na zdjęciu które zamieściłeś TU sprzęt nie ma przedniej owiewki. Hejka Lucjan. To zdjecie to nie moj motor-to byl tylko przyklad. @betu, polecam skoncentrować się na modelu, którym jeździsz, czyli K8. Istotne (zwłaszcza w temacie szyby) będą więc dla ciebie opinie użytkowników od K7 w górę. Ja jeżdżę L0 więc może trochę pomogę: - co do wibracji tylnego koła, to ja nie mam żadnych, przy jakiejkolwiek prędkości - ewidentnie coś jest nie tak, - co do owiewki, nie napisałeś ile masz wzrostu (a to jest istotne) ale polecam deflektor by Darojak - koszt nieduży a u mnie wiele poprawiło, ja go nawet odwróciłem (w tym wątku zdjęcia jak to wygląda u mnie i namiary na sprzedającego). Warto dodać że na wibracje kasku duży wpływ ma też sam kask... Jedne modele są bardziej podatne inne mniej. Dodam moze troche danych-mam 185 cm wzrostu.Glowa wystaje mi cala nad owiewke.Do tego moj kask nie jest z gornej polki.Mam zamiar dopiero na wiosne zaszalec i kupic cos porzadniejszego. Mam pytanie-czy ten deflektor to jest jakby wydluzenie owiewki w gore czy tez bardziej w bok?? Witam, wydaje mi się, że opisane przez Betu spostrzeżenia dotyczące wiatru z za szyby czy tzw. zwiewania nóg są normalnym zjawiskiem podczas przemieszczania sie na 2oo. Jedynie co to powinieneś to skupić się na tych wibracjach tylnego koła jak sugerowali już koledzy. Reszta to kwestia Twojej inwencji i pomysłowości w ulepszaniu swojego !scooter. P.S. Jedynie co mogę podpowiedzieć to gorąco polecam min. takie rozwiązanie: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/291030a6a67fcbc1.html A co do wibracji to nie sa one az tak wielkie,choc ja je czuje.Jezeli jade autem czy tez motocyklem jestem uczulony na wszystkie dziwne dzwieki czy tez wibracje-pewnie dlatego to wyczuwam. Do szybkosci 100 kmh wszystko jest OK-dopiero pozniej dostaje lekkie wibracje-ja osobiscie stawialbym na opone-ale..... czy jest jakis plyn w przekladni ktorego moze brakowac??
kordozor Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Chciałem tylko napisać że deflektor to absolutna podstawa.Całkowicie zmienia wrażenia-na pozytywne podczas jazdy.Kilkanaście centymetrow pleksi powoduje ze cisza i spokój nastaje Zdjęcie http://p1.bikepics.com/2011%5C05%5C10%5Cbikepics-2204996-full.jpg Bez deflektora bylo naprawde głośno i niemiło.
betu Opublikowano 7 Listopada 2011 Autor Opublikowano 7 Listopada 2011 Chciałem tylko napisać że deflektor to absolutna podstawa.Całkowicie zmienia wrażenia-na pozytywne podczas jazdy.Kilkanaście centymetrow pleksi powoduje ze cisza i spokój nastaje Zdjęcie http://p1.bikepics.com/2011%5C05%5C10%5Cbikepics-2204996-full.jpg Bez deflektora bylo naprawde głośno i niemiło. Czy jest on na stale mocowany,czy mozna go przestawiac i zmieniac kat?? Pozdrawiam
kordozor Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Ten mój zrobiłem sam i jest jakby przedłuzeniem szyby pod tym samym kątem.Ten deflektor który polecil Ci Przemas powinien być dobry i chyba można w nim ustawic kąt.
betu Opublikowano 7 Listopada 2011 Autor Opublikowano 7 Listopada 2011 Ten mój zrobiłem sam i jest jakby przedłuzeniem szyby pod tym samym kątem.Ten deflektor który polecil Ci Przemas powinien być dobry i chyba można w nim ustawic kąt. Wlasnie dlatego pytam-bo ten ustawiany to fajowa rzecz. Na pewno dookoptuje to burka takie cacko. Tylko co zrobic z tymi nogami pasazera? Spodnie z rzepami po stronie wewnatrznej doczepiane do Burka:-) ?
kordozor Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Betu to moze być problem z ta pasażerka.Moja też narzeka ze wieje jej po nogach(udach).Rozwiazaniem jest poszerzenie przedmiej owiewki,raczej trudne,albo po prostu kup dziewczynie jakies dobre jeansy z ochraniaczami.Tańsza wersja grube rajstopy
Administrator Artix Opublikowano 7 Listopada 2011 Administrator Opublikowano 7 Listopada 2011 Po konsultacji z moim plecaczkiem stwierdzam: - nogi nie rozrzuca na wszystkie strony, nogi sa na miejscu - stopki sa OK, w traperach tez - glowa faktycznie miota powyzej tych predkosci - nie da sie spokojnie czytac papierowych ksiazek - zdecydowanie udaj sie do wulkanizatora celem wywazenia opony - po 1 tys km placaczek zaczyna narzekać na pozycje i wlacza sie tryb "gdzie do cholery jest hotel" po konsultacji z samym soba - swiatla faktycznie swieca nie tam gdzie powinny bo placaczek dociaza ci tyl a ty swiecisz wyzej niz powinienes - im ciezszy kufer tym wieksze wibracje na kierownicy - chcesz zeby nie wialo to zamien na auto lub zwolnij - im bardziej dociążysz przod tym lepiej sie prowadzi.
betu Opublikowano 8 Listopada 2011 Autor Opublikowano 8 Listopada 2011 :-) Odpowiedz zadawalajaca. Mam nadzieje ze moja polowa wytrzyma 500 km.Choc na trasie trzeba wkoncu gdzies dojechac,to wyjazdy nasz beda jak najbardziej urlopowe.Ja mam zamiar zabrac duzo czasu-jezeli bedziemy chcieli stanac i zobaczyc cos ciekawego-tak tez bedzie.Wkoncu to urlop. Faktycznie wieje kobiecie od stop w gore-ale mysle ze opaska na kostke sciagajhaca spodnie cos pomoga.Najlepsza byla by chyba odblaskowa. Co do zamiany na auto-NEVER! Pomimo ze duzo jezdze autem,staram sie do ostatniej chwili odlozyc to na jak najpozniej.Do dzis smigam jeszcze na Vespie do pracy. Podziekowania za wszystkie odpowiedzi i porady. Na pewno z nich skorzystam. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się