Skocz do zawartości
Forum Burgmania

stopka centralna -burgman 400


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

To mój pierwszy raz na forum Burgmanii.

Mam pytanie: ostatnio jadąc Burgmanem 400 (L0)w złożeniu po małym rondzie z niewielką prędkością zachaczyłem centralną stopką o asfalt w wyniku czego momentalnie położyło mnie i zaliczyłem małego ślizga. Zastanawiam się czy gdyby stopki nie było nic podobnego by mi się nie zdarzyło. W serwisie Suzuki powiedzieli mi że niektórzy zdejmują centralną bo przeszkadza.

Kiedyś wcześniej przytarłem już centralką o asfalt, ale wtedy troszkę za....dalałem i to w dodatku z pasażerem z tyłu- strach pomyśleć jak mogłoby się to wtedy skończyć gdyby mnie położyło.

Proszę o opinie jakie macie zdanie w tej kwesti?

Pozdrawiam.

P.S. Stopkę zdjąłem.

  • Sympatycy
Opublikowano

Wszystko jest możliwe, zapewne nie ważysz 45kilo :clapping:

Na rondzie zaliczyłeś glebę w wyniku małej prędkości, przy większych prędkościach przycieranie centralką nie powoduje tak spektakularnych ewolucji (w większości przypadków)

Inna sprawa że kierownicy ANów 4sta nie narzekali do tej pory na szlifowanie centralką - może "śkośna ludzia" coś znowu ulpeszyli :laughing:

Opublikowano

Też mam an400 L0 i niedawno w wInklu przytarłem centralką. Nic zupełnie się nie stało, gdy usłyszałem rycie o asfalt trochę wyprostowałem skuta i tyle. Centralkę jednak zostawiam bo jest mi potrzebna a pozatym jak widać "ostrzega" kiedy jest moment ostateczny złożenia w zakręcie. Jak nie przytrzesz centralką to za moment przytrzesz osłoną przekladni albo tlumikiem.

  • Sympatycy
Opublikowano

Jadać z plecaczkiem dość często haczę centralka w ostrych zakrętach .Myślę ze to norma.

Opublikowano

Też mam an400 L0 i niedawno w wInklu przytarłem centralką. Nic zupełnie się nie stało, gdy usłyszałem rycie o asfalt trochę wyprostowałem skuta i tyle. Centralkę jednak zostawiam bo jest mi potrzebna a pozatym jak widać "ostrzega" kiedy jest moment ostateczny złożenia w zakręcie. Jak nie przytrzesz centralką to za moment przytrzesz osłoną przekladni albo tlumikiem.

Faktycznie jechałem z bardzo małą prędkością- też sądzę że właśnie dla tego mnie położyło, ale nie miałem szansy na wyprostowanie maszynki do pionu: jak usłyszałem pierwsze szorowanie stopką to momentalnie zachowała się jak hamulec i oś obrotu zarazem. Dodam jeszcze że wcześniej miałem przecinaka więc lubię się przechylić w zakręcie- teraz mam lekkie obawy przed każdym złożeniem.

Też mam an400 L0 i niedawno w wInklu przytarłem centralką. Nic zupełnie się nie stało, gdy usłyszałem rycie o asfalt trochę wyprostowałem skuta i tyle. Centralkę jednak zostawiam bo jest mi potrzebna a pozatym jak widać "ostrzega" kiedy jest moment ostateczny złożenia w zakręcie. Jak nie przytrzesz centralką to za moment przytrzesz osłoną przekladni albo tlumikiem.

Myślę że ostrzega przy dużych prędkościach kiedy siła poruszania się nie daje szans materiałowi i po prostu "zeszlifowuje "metal stopki. Ciężko wyprostować skuter w ciasnym zakręcie przy dużym złożeniu i małej prędkości- każde przyhamowanie przy skręconej kierownicy sprawia że wali się na glebę.

Czy przycisk cytuj na pewno Cię słucha? :)

  • Administrator
Opublikowano

K4 potrafil w ciasnym winklu przycierac plastikiem od dolu :) Im wieksza predkosc tym mniejsze prawdopodobieństwo tego ze sie wywalisz. To tylko t-max czasem powodowal podniesienie adrenaliny jak haczysz centralka i trafiasz w dziure w asfalcie, ale widzialem na wlasne oczy ze i z tego mozna wyjsc bez szwanku :P Prawda Bigu vampire.gifHaczeniem sie nie przejmuj, ANtek wybacza nie takie bledy ;) a w T-maxie pomagal lekki tuning gumek z tego co pamietam zeby centralka dalej sie skladala

  • Sympatycy
Opublikowano

Dobrze pamiętasz .... gumki (zderzaki) trzeba "ślifnąć"

Opublikowano

Kiedyś był obszerny temat poruszany na temat "zamknięcia opony" na winklach i wszyscy byli jednego zdania - jak chcesz sie wykładać ściągnij centralke.

ps.mi niestety nigdy nie udało się w majce zahaczyć centralką-a szkoda bo chciałbym doznać tego uczucia !w00t

Opublikowano

No ja jestem trochę innego zdania, jak chcesz się wykładać kup sobie motocyklm no bo niestety skuter się do tego średnio nadaje :lol:

Opublikowano

Rozumiem że przez termin "wykładać" mam rozumieć: nisko składać się w zakrętach- czy lądować 'wykładać się" na glebie?

Opublikowano

Moje doświadczenie jest następujące, dopóki nawierzchnia jest w miarę gładka, otrzymujemy jedynie feedback w postaci szorowania centralką po asfalcie. Problem zaczyna się w przypadku garbów, kolein, dziur lub innych nierówności. Można wtedy zaczepić centralką albo zostać wyrzuconym z toru jazdy bez miejsca na korektę. Czasami można podnieść przeszkadzającą centralkę (tzn. spiłować np. odbijacze). Jest tak np. w Tmaxie z lat 2001-2007, bo jeśli tego nie zrobimy, to będziemy mieli ją mocno startą, a jazda w pochyle nie będzie należała do przyjemności.

W AN650 centralka pozwoliła na takie użycie opony i ani milimetra więcej.

004.jpg

A tak to wyglądało:

002.jpg

Opublikowano

Rozumiem że przez termin "wykładać" mam rozumieć: nisko składać się w zakrętach- czy lądować 'wykładać się" na glebie?

wykładać=nisko składać się w zakrętach

Opublikowano

A w an400 już przy takim złożeniu pięknie grawerujemy asfalt :Dfoto

Opublikowano
Dodam jeszcze że wcześniej miałem przecinaka więc lubię się przechylić w zakręcie- teraz mam lekkie obawy przed każdym złożeniem.
Trzeba wyczuć moment walenia się. Jadąc po rondzie za przecinakiem, nie mogę się tak położyć jak on. Czuję, że przekroczę granicę i skuter się zwali. Nie ma prędkości na mocne pochylanie się. Przeciwskręt jeszcze nawet nie działa. Chyba jest tu różnica w budowie motorów? Przyspieszyć też nie mogę, bo musiałbym się bardziej położyć, a przeca nie mogę !sciana

Ps. Jak twoja centralka po przewróceniu zadziałała jak oś obrotu, to chyba jechałeś bardzo wolno?

Opublikowano

Zgadza się: jechałem bardzo wolno (rondo w Sokolnikach)

A w an400 już przy takim złożeniu pięknie grawerujemy asfalt :Dfoto

Właśnie dla tego zdjąłem centralkę- podejrzewam że da ona możliwość zejścia parę stopni niżej- w najgorszym razie przytrę dolne plastiki, zahaczenie stopką kosztowało mnie wymianę znacznie większej liczby elementów. Puki co staram się nie wykładać za mocno.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...