Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Rekomendowane odpowiedzi

  • Klubowicze
Opublikowano

jakoś tak wyszło że ostatnio pooglądałem sobie programy typu stop drogówka czy uwaga pirat.

Trafiłem na ciekawe przypadki np.

- rutynowa kontrola motocykla - sprawdzono dokumenty, sprawdzono emitowany hałas i cóż nie można było się doczepić to... a jednak że opona z tyłu nie nadaje się do eksploatacji ponieważ ślad kontrolny zrównał się na środku opony z bieżnikiem.(nie wytłumaczono jaki jest dozwolony bieżnik wyrażony w mm)

Finał - zabrany dowód i motocyklista zostawiony na pastwę losu z zakazem kontynuowania jazdy!

- w kolejnym odcinku - wypadek! osobówka potrąca przechodnia w niedozwolonym miejscu, okazuje się że kierowca auta trafiony 1,3 promila i głuchoniemy.

Poszkodowany przechodzień zniszczył auto - zderzak, szyba zbita,fragmenty plastików na jezdni. Przechodzień zabrany do szpitala.

i tu zaczynają się szopki! Pani policjant przeprowadza jazdę próbną samochodu (jedzie 30 m po czym gwałtownie hamuje) i stwierdza że auto rodzina może odebrać i nadaje się do dalszej jazdy!!

Zajebiście konsekwentne przepisy w obydwóch przypadkach!

  • Klubowicze
Opublikowano

Nie tam była R6 i miał 96 decybeli ale ten sam debi mierzył co w tym filmie.

Opublikowano

A i dobrze, ma być 96 to niech będzie 96. Jak odpuszczą, to chłopcy sobie pomontują oryginalne tłumiki takie, że na Wilanowie będzie słychać spot staromiejski.

Opublikowano

A i dobrze, ma być 96 to niech będzie 96. Jak odpuszczą, to chłopcy sobie pomontują oryginalne tłumiki takie, że na Wilanowie będzie słychać spot staromiejski.

W moim byłym motocyklu (SV 650) też był przelotowy tłumik. Co prawda nie mierzyłem ile miał decybeli wydech, ale po tym jak kończyłem pracę o 23:00 i po odpaleniu motocykla pod nią zaczynały się zaświecać światła w oknach w hotelu w którym prcuję mniemam, że trochę było ich. !TAZ . Z tego powodu postanowiłem między innymi zamienić moto na skuter i nie żałuję. Też wydziałem ten odcinek z oponami i muszę przyznać, że niekiedy panowie policjanci zachowują się niezbyt przyjaźnie w stosunku do motocyklistów. Może tam powodem takiej reakcji była kamera?

Z drugiej strony pamiętam akcje na hotelowym parkingu, kiedy na wskutek stłuczki auto jednego z gości straciło kosz kierunkowskazu (poszkodowany). U sprawcy była tylko mała ryska na zderzaku. Poszkodowany wezwał policję, a ta zabrała mu dowód rejestracyjny na dzień dobry!

  • Sympatycy
Opublikowano

Ja z kolei widząc te "pomiary" zastanawiam się w jaki sposób jest kompensowany hałas tła. Przecież te pomiary dokonywane są w środowisku ruchliwej drogi o hałasie tła przynajmniej 60dB a hałas wydechu motocyklowego na ów hałas tła się nakłada. Podczas pomiaru na stacji diagnostycznej jest wydzielone specjalne miejsce na zewnątrz budynku gdzie dokonuje się takich pomiarów i wydaje mi się, że w niektórych - mniej spektakularnych przypadkach wynik pomiaru na stacji może być pozytywny i nie mam tu na myśli typowej Polaków rozmowy diagnosta --> kierowca (Mareczek spokój!! ;) )

Jeżeli jest tu jakiś akustyk i chce mnie wyprowadzić z błędu - proszę bardzo :)

Opublikowano

Trochę OT, ale właśnie dzisiaj odbieram z POLO dB- eatera do przelotowego wydechu. A Tmax z oryginalnym wydechem ma wpisane w papierach 86 dB na postoju...

I mam nadzieję, że policja nie będzie mnie ganiała :) ... Chociaż sąsiada mam pt. "STASI nadal czuwa" ;) .

  • Administrator
Opublikowano

To wyprowadz sie z Prenzlau whist

A tak na powaznie jak jest kamera to musza byc bardziej swieci od papieza bo jeszcze przelozony zareaguje ze nie dopelnij obowiazkow w pracy i bedzie :)

Policja wykonuje to do czego jest powolana, a bardzo glosne wydechy no coz moga lekko wkurzac. Kolo mnie byla zamknieta fajna dluga prosta 2 km przez cale lato, odbywaly sie tam nie tylko nielegalne wyscigi motocykli ale i aut, kiedy normalnie mam na tarasie w nocy okolo 25 dB to w tym czasie (mieszkam ponad km od tej drogi) mialem 60 dB to ile bym mial bedac obok ? a w nocy sie ladnie niesie. O ile w dzien w ruchu ulicznym glosny wydech mi osobiscie nie przeszkadza to w nocy wypadalo by miec troche szacunku dla innych co chcieli by sobie pospac. Co do glebokosci bieznika nie bede sie wypowiadl bo akurat mi nie wypada o tym pisac :lol: choc nie wiem nawet co to jest bieznik a slad kontrolny hmm ;)

Tak czy siak przepisy sa dla naszego bezpieczenstwa bo na lysej oponie w deszczu nieciekawie sie jezdzi. Co do peknietego klosza to tez mieli racje, bo takie sa przepisy, ma byc caly i tyle. W skarbowym nikt nie dyskutuje ze podatek powinien byc na poziomie 7 % i taki moge zaplacic.

Prawa mediow zeby zrobic show, prawo policji zeby egzekwować przepisy. To tylko praca taka sama jak kazda.

Opublikowano

Polaków rozmowy diagnosta --> kierowca (Mareczek spokój!! :)

08.gifKontrola stanu technicznego układu wydechowego i poziomu hałasu zewnętrznego podczas postoju pojazdu ;)

Opublikowano

Zgadzam się z przedmówcą w całej rozciągłości. Jest norma - ma być zachowana. Można co najwyżej dyskutować, czy "poprzeczka" ustawiona jest na odpowiedniej wysokości. Chodzi w gruncie rzeczy o to żeby nie zatruwać życia innym, a hałas niewątpliwie należy do czołówki bodźców męczących.

Jedyne co mnie zastanawia, to dlaczego (jeśli są normy głośności i jak widać na załączonym obrazku mogą być kontrolowane i egzekwowane) egzystuje znak zakazu B-4 "Zakaz wjazdu motocykli". Moja wątpliwość wynika wprost z regulacji zawartej w "Załączniku nr 1 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach". A brzmi ona następująco:

Znak B-4 „zakaz wjazdu motocykli” stosuje się w zasadzie na drogach (ulicach), na których trzeba ograniczyć hałas wytwarzany zwykle przez motocykle, co może być uciążliwe dla osób przebywających w pobliżu drogi, np. w szpitalach, w budynkach przy wąskich ulicach, zwłaszcza staromiejskich, w zwartej zabudowie, w parkach itp.

Stąd wnioskuję, że motocykle to najbardziej hałaśliwe pojazdy dopuszczone do ruchu (pomijam pojazdy celowo lub w wyniku uszkodzenia emitujące hałas ponadnormatywny).

A tu ZONK! Motocykl jest jednym z cichszych pojazdów dopuszczonych do ruchu! Dowód, proszę bardzo:

"Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia" określa poziom hałasu zewnętrznego na następujących poziomach:

Motocykl z silnikiem o poj. skokowej poniżej 125 ccm - 94 dB

Motocykl z silnikiem o poj. skokowej powyżej 125 ccm - 96 dB

Samochód osobowy z silnikiem o zapłonie iskrowym - 93 dB

Samochód osobowy z silnikiem o zapłonie samoczynnym - 96 dB

Pojazd samochodowy o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 t. z silnikiem o zapłonie iskrowym (z wyjątkiem sam. osobowego) - 93 dB

Pojazd samochodowy o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 t. z silnikiem o zapłonie samoczynnym (z wyjątkiem sam. osobowego) - 102 dB

Inny pojazd samochodowy z silnikiem o zapłonie iskrowym - 98 dB

Inny pojazd samochodowy z silnikiem o zapłonie samoczynnym - 108 dB

(na zielono pojazdy cichsze, na czerwono głośniejsze)

Zatem osobówka z "dieselkiem" = motocykl, a tylko motocyklom ogranicza się wjazd aby ograniczyć hałas. I dlatego nie możemy jeździć np. ul. Świętojańską w Gdyni... A osobówki, dostawczaki (przecież nie wszystkie to "Zaopatrzenie") i inne pojazdy poruszają się bez przeszkód...

Ciekawa niekonsekwencja...

Opublikowano

No ok, ale mnie jeszcze jedna rzecz zastanawia. Np. ja mam u siebie na tabliczce znamionowej 92db przy 3 725 obr/min. A policja karze odkręcić i puścić. No to u mnie przy odpuszczaniu będzie więcej niż przy równej pracy na danych obrotach... A teraz drugi motyw z Intruderem akurat. On miał na tabliczce 94db przy 2 tys. z czymś obr min, a obrotomierza brak ;) Co w tym momencie ?

Opublikowano

Trzeba jeszcze poszukać jak ustawodawca definiuje warunki badania. Policjant mówi "proszę 4.000". A czemu nie 5.000 albo nie 3.000? Albo jak piszesz "odkręcić i puścić", a nie "trzymać". Może to jest gdzieś określone. No to szukamy. Mareczek, do roboty, a nie tu duże oczy robisz na postoju ;).

________________________

Edit: Szukał, szukał i wyszukał: NADUŚ

Nie wiem tylko co to jest to 3/4nN... :)

Szukam dalej

Opublikowano

Nie wiem tylko co to jest to 3/4nN... :(

Z tego co wiem to 3/4 wartości obrotowej czyli jak masz na zegarze 8tyś obr./min. to sprawdza się przy 6tyś. (9str. instrukcji AS-200)

Wiem też, że by pomiar był prawidłowy sonometr winien być skalibrowany przed i po pomiarze, przynajmniej ten, co mam w domu whist Wszak to delikatny sprzęt i membranka w mikrofonie może kalibracje stracić.

==edit==

Jednak sprzęt mają porządny Sonopan AS-200. Ma w sobie kalibrator :)

Tak czy siak, wystarczy uzasadnione przypuszczenie, czyli nie ma znaczenia, czy mierzy z tej czy tamtej strony, cm w tą, czy cm w tamtą. Od tego jest stacja diagnostyczna.

Opublikowano

Z tego co wiem to 3/4 wartości obrotowej czyli jak masz na zegarze 8tyś obr./min. to sprawdza się przy 6tyś.

(...)

I wszystko jasne! Dzięki za ciekawy temat i za współpracę w wyjaśnieniu wątpliwości. Trochę się nam rozjaśniło i jeśli trzeba będzie dać się skontrolować, to znamy już normy i zasady. thumbup1.gif

Opublikowano

No to w tym momencie ja mam niesprawny motocykl? Bo homologacja wg tego co jest na tabliczce była dana na 92db przy 3 725 obr/min. Tak został dopuszczony do ruchu i tak jest (oryginalny wydech). A te obroty to nawet nie połowa moich maksymalnych obrotów (8,5 tys. obr/min). No i teraz zonk, bo jak na moje ucho przy 6 tys. obr/min to ona jest na pewno trochę głośniejsza niż przy tych z tabliczki... Czyli homologacja swoje a polskie przepisy swoje? Chyba, że szukam dziury w całym whist

Opublikowano

Pewnie masz racje , ale z tymi kontrolami to jest tak, że zależą one od widzimisie kontrolujących policjantów. Bo na przykład, maja dziś taki dzień i się więcej czepiają. Nawet jak wydech jest fabryczny to i tak Pan Policjant mówi o roczniku i o tym, że pewnie już zużyty. Jak z wszystkim, w naszym kraju. Myślę, że nawet gdybym miał przy sobie wydruk przepisu, świadectwa i inne duperele to i tak zawsze się można do wydechu przyczepić. Choć, akurat w przypadku Atlantica to nie bardzo. Faktem jest też to, ze wielu przegina z gangiem !w00t a cierpią inni.

Opublikowano

A ile wg. kontrolującego mam odkręcić manetkę u siebie gdy nie mam obrotomierza?

Opublikowano
A ile wg. kontrolującego mam odkręcić manetkę u siebie gdy nie mam obrotomierza?

LWfilip

Nawet się nie przyznawaj, że nie masz pojęcia, kiedy silnik twojego pojazdu osiąga 6000 obr/min. Jak nie masz obrotomierza, to powinieneś na ucho wiedzieć, inaczej... mandacik.

Opublikowano

Ja byłem jakiś czas temu złapany przez policję, która jadąc za mną jakiś czas, nagle włączyła koguciki i kazała zjechać na bok. Byłem pewien, że chodzi o dźwięk jaki generuje mój tłumik bo prędkość utrzymywalem przepisową. Jak się potem okazało, wręcz po ich spotkaniu poczułem się dowartościowany, że należę to tych, którzy jeżdżą jednośladem i posiadają prawo jazdy kategorie "A" bo tylko to chcieli sprawdzić.

Co do hałasu to przyznam się, że nie należę do tych co straszą po nocach bo w nocy nie jeżdżę a jak już zdarza mi się wracać późno to staram się jak najciszej. Montując teraz moto-koc założyłem też db-killer na tlumik, bo jak się ma sportowy tlumik do sań św Mikołaja z narzuconym kocem ? Po jednym dniu przebijania się przez korki z cichym jak pralka silent confort tlumikiem od razu wyjąłem db-killer. Jest ogromna różnica w zauważaniu nas, szczególnie jak już wcześnie robi się ciemno. Jak nas nie widzą to może chociaż nas słyszą. Pomimo tego, że na początku miałem mieszane uczucia co do nowego tlumika to teraz dostrzegam jego zalety i trudno mi się jeździ na "cicho".

Opublikowano

Kamikaze masz absolutną rację. W mieście hałas to podstawa bezpieczeństwa a poza miastem to odblaski (i hałas też). Szukam czegoś do GP głośnego i czytałem, że Arrow ma dedykowany ale spotkałem Kawasaki Z 1000 z Arrowem i kierownik Dziewczyna ;) mówi, że ma zdjęte DB killery ale jakoś tak cicho. Miałem Leo Vince w poprzednim skucie i jazda w mieście to był komfort z naciskiem na bezpieczeństwo.

Opublikowano

A ile wg. kontrolującego mam odkręcić manetkę u siebie gdy nie mam obrotomierza?

Akurat sonometr AS 200 posiada stosowną sondę na wyposażeniu i odczyt obrotów jest wyświetlany na ekranie urządzenia.

Opublikowano

W mieście hałas to podstawa bezpieczeństwa a poza miastem to odblaski (i hałas też).

Generalnie zgadzam się, ale zamiast tłumika wolałem zainstalować brzęczyk włączany razem z kierunkowskazem - oczywiście wyłączalny przyciskiem, jeśli nie chcę wieczorem pod blokiem robić wsi. A niestety db-killera nie założę w pół sekundy w trakcie jazdy ;)

Opublikowano

No niestety, o sterowanych w trakcie jazdy z okolic kierownicy układach wydechowych samochodowych, już słyszałem, w moto jeszcze nie ... ;) .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...