Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Yamaha X-Max na gaz ziemny (CNG)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po przejechaniu ilu kilometrów zwrócą się dodatkowe koszty systemu zasilania i jego zamontowania :D ?

Fajnie się to czyta... jednak np. "zbiorniki kompozytowe" nie kojarzą mi się z "ograniczonymi kosztami" :) ...

Szkoda, że nie ma podanej ceny zestawu...

Opublikowano

Trudno mi powiedzieć jaka jest pojemność tego zbiornika w litrach, ale minimalna ilość lpg jaką wolno tankować to 5L. Czyli taki klient nie byłby mile widziany.

Opublikowano

Ciekawy jestem ile miałby kosztować przegląd takiego skutera. Przęgląd samochodu jest o ponad 60% droższy, a w motocyklu? Co prawda dotyczy to instalacji LPG, nie wiem jak przy instlacji na ziemny.

Opublikowano

Mi się wydaje, że X-Max 125 pali mniej niż 3l/100 km (moja 250-tka pali 3,7), więc na 12,5 litrowym baku przejeżdża się raczej koło 400 km, a nie 300. To po pierwsze.

Po drugie boleję nad tym, że pojazdy na gaz są tylko "przeróbkami" benzynowych. Powinno się tworzyć pojazdy z gruntu gazowe - tzn nie instalować w nich baku na paliwo, ale w to miejsce zaprojektować i instalować pojemnik na gaz. Wtedy byśmy nie tracili na użytkowej stronie pojazdu (pozostaje pełny bagażnik), mieli mniejszą masę i duużo większy przebieg na jednym tankowaniu. Takie "przeróbki" benzyna -> "benzyna + gaz" zawsze są upośledzone jeśli chodzi o eksploatację na gazie. Ale jakoś producenci nie mogą się przełamać. :-(

Po trzecie przebieg 50 km na tankowaniu ta jakiś żart. Nawet, jeśli stacje tankowania CNG byłyby powszechne. A zdaje mi się, że w takim Paryżu - nie są.

Po czwarte, skoro już produkują specjalny zbiornk na gaz i pakują go do bagażnika, czemu u licha musi mieć kształt walca i beznadziejnie zajmować bagażnik a dodatkowo mieć małą pojemność?! Czyż nie dałoby się go zrobić jednak w kształcie bardziej dopasowanym do bagażnika => miałby więszą pojemność + zostawiałby więcej miejsca w bagażniku. WIem, ze walec prościej zrobić i ma porównywalnie więszą wytrzymałosć. Ale mamy już XXI wiek i technologia poszła do przodu. Taka partyzantka jak w artykule - zniechęca.

Po piąte - w Polsce mamy dramatycznie mało stacji na CNG. Co dziesiątkuje, a nawet dziesiątkotysiącuje potencjalnych kupców. Gdyby chociaż był to pojazd na LPG...

Koncepcja świetna. Realizacja - pozostawia dużo do życzenia. Trzeba by chyba producenta pojazdu namówić do współpracy.

Opublikowano
  W dniu 21.10.2011 o 15:23, Rzelu napisał(a):

Trudno mi powiedzieć jaka jest pojemność tego zbiornika w litrach, ale minimalna ilość lpg jaką wolno tankować to 5L. Czyli taki klient nie byłby mile widziany.

Jak to 5L? Mi się czasami zdarza zatankować za 10zł (jak nie na "swojej" stacji LPG lać muszę)... Nigdy problemów nie miałem.

  W dniu 21.10.2011 o 17:06, tomjag napisał(a):

Ciekawy jestem ile miałby kosztować przegląd takiego skutera. Przęgląd samochodu jest o ponad 60% droższy, a w motocyklu? Co prawda dotyczy to instalacji LPG, nie wiem jak przy instlacji na ziemny.

Tylko jak często taki przegląd się wykonuje? Co miesiąc? :D Zresztą każdy mądry wie, że jak zakładać LPG czy CNG to tylko do pojazdu, którym się jeździ. I to jak najwięcej, a nie od święta do święta i tylko latem :)

Opublikowano

To przyjrzyj się napisowi na dystrybutorze.

A że się mało kto do tego stosuje, taki kraj.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...