Logi Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 Tak więc od jakieś czasu pomykam Piaggio X9 200ccm evo. W trakcie tej eksploatacji czyli 2 tys km zrodziło się pytanie " co jest grane?" - Na początku spalanie wynosiło 3,5- 4 l/100km prędkości ok.100km/h głównie szosa, Teraz wynosi 5-6 l/100km. Czy to spalanie jest w normie? Może to już zużycie silnika? X9 ma już nakręcone 45 tys km. - Winikiem czego jest spadek prędkości maksymalnej? Czy mogą to być zużyte rolki? - Sprzęt ma dość nietypowy silnik (200ccm). Czy ktoś z Was ma serisówkę do tej pojemności? Chodzi mi o ciężary standardowych rolek, pasek napędowy. - Czy macie jakiś polecany/ dedykowany sklep internetowy i nie tylko, który sprzedaje części także nietypowe do Piaggio X9? Ja znam www.easyparts.nl i www.oemmotorparts.com. Ostatnio ćwiczyłem larssona, ale tam oferta dla X9 jest znikoma.
Gość Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 A w gaźniku, czy na wtrysku masz ten nietypowy 200cc? A tak generalnie, to tylko w serwisie dadzą Ci konkretną odpowiedź. Możliwości jest cała masa. Możesz sobie powoli wszystko sprawdzać po kolei. Serwisówki poszukaj Tu
Logi Opublikowano 5 Października 2011 Autor Opublikowano 5 Października 2011 Jest gaźnik. Może jest zabrudzony?
Gość Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 Gaźnik może być zabrudzony. Gaźnik ma duży wpływ na spalanie i osiągi maszyny.
Klubowicze SlawoyAMD Opublikowano 5 Października 2011 Klubowicze Opublikowano 5 Października 2011 W modelu X8 też był ten "rozwiercony" silnik 200ccm (to chyba nawet wersja przerobiona z Hexagona 180ccm)... Rozbierz wariator tak na początek, bo może być, jak u mnie, że rolki były już zmasakrowane i jedna nawet stanęła w poprzek. Zbyt wysokie obroty, lub zbyt "mulasty" tryb ruszania skutera, mogą mieć wpływ na spore różnice w zużyciu paliwa. Moja 125-ka idzie licznikowe 115 km, więc coś tu u ciebie nie tak faktycznie. Niestety ten silnik, podobnie jak 400-ka jest mało popularny u nas (i chyba nawet w ogólnoświatowej sprzedaży), bo za niewiele większe pieniądze można było nabyć model z silnikiem Hondy 250ccm...
Sympatycy szorstki Opublikowano 7 Października 2011 Sympatycy Opublikowano 7 Października 2011 - Czy macie jakiś polecany/ dedykowany sklep internetowy i nie tylko, który sprzedaje części także nietypowe do Piaggio X9? Zamawiałem u nich części, są w stanie sprowadzić wszystko, w cenach konkurencyjnych do Piaggio Polska: MEHAR A tu Piaggio Polska Z tym, że najwięcej części "od ręki" znajdziesz tu: alledrogo pzdr
Klubowicze SlawoyAMD Opublikowano 7 Października 2011 Klubowicze Opublikowano 7 Października 2011 Zadzwoń pod numer 505997734... To gość, który prowadzi sklep z częściami do Piaggio LINK. Brałem u niego plastiki i parę drobiazgów do swojego skuta. Niektóre części sprowadza z Włoch i trzeba czekać dwa tygodnie, ale wszystko jest w stanie sprowadzić. Ceny dość przystępne, bo za nowe, oryginalne podłogi zapłaciłem po 51 PLN od strony...
Ziom Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 Ja również zamawiam części u RoboGo, ostatnio zamawiałem zaślepkę do schowka przy kierownicy co prawda szło prawie miesiąc ale dobry kontakt jest z gościem i faktycznie u niego można wszystko zamówić
Kilerfosa Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 Ostatnio miałem okazje zakupów części do mojego Piaggio X9. Dzwoniąc do firm Robogo oraz MEHAR Kraków z zapytaniem o ceny oraz dostępność potrzebnych mi części wybrałem firmę z małopolski.Cały zestaw warty ponad 500zł był w Krakowie tańszy o prawie 70zł ... Do tego miła obsługa Polecam !
tomjag Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 Również kontaktowałem się z Mehar-em i troszeczkę przeraziłem się, bo w oryginale pasek i rolki to koszt 390 PLN, po wcześniejszym podaniu numeru VIN. Zastanawiam się, czy jest jakiś tańszy zamiennik, ale z drugiej strony przeszukując internet, to najprawdopodobniej będzie trzeba zakupić, to co oferuje mi Mehar. Na chwile obecną skuter jeździ normalnie tylko, jak ruszam pod górę czuć lekkie "skakanie " paska. Tak po za tym również przyznać muszę, że w Meharze pracują mili i cierpliwi ludzie, wiem bo kupowałem tam silet-block.
Logi Opublikowano 14 Października 2011 Autor Opublikowano 14 Października 2011 Ok, wracając do mojego pierwszego posta. Postanowiłem zmienić pasek napędowy. Stary był już lekko spękany, a jego boki były lśniąco wypolerowane. Przy okazji zmieniłem rolki na nowe wg numeru VIN. Po zmontowaniu test prędkości. Skuter szedł tylko 90km/h (z wiatrem). Co ciekawe stare rolki mają identyczny ciężar jak nowe, są idealnie gładkie i okrągłe. Powróciłem do starych rolek (być może poprzedni właściciel kombinował ze sprężynkami w sprzęgle), dodatkowo natłuściłem wałek wariatora smarem molibdenowym (wg serwisówki). Po tych czynnościach skuter idzie 95-98km/h. Nadal grubo poniżej Pytanie czy macie jeszcze jakieś sugestie, jak osiągnąć większą katalogową prędkość (120km/h?)? p.s. Silnik ma zajeżdżone 45 tyś km. nie kopci na biało, niebiesko itp. Gąbka filtra umyta i nasączona, nowy filtr oleju i olej.
Sympatycy szorstki Opublikowano 14 Października 2011 Sympatycy Opublikowano 14 Października 2011 A jak wygladaja powierzchnie talerzy wariatora ? Sa zupelnie gladkie, bez zadnych rowkow ? pzdr
Logi Opublikowano 15 Października 2011 Autor Opublikowano 15 Października 2011 A jak wygladaja powierzchnie talerzy wariatora ? Sa zupelnie gladkie, bez zadnych rowkow ? pzdr Powierzchnie są gładkie. Jest wyraźny uskok przy samym dole (ok.1cm przy wałku). Ale wydaje mi się że ten uskok powstał od normalnej pracy silnika na wolnych obrotach. Powyżej powierzchnia jest gładka. Talerze przy sprzęgle też są gładkie. Czy może być tak, że talerze są po prostu powycierane?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się