Skocz do zawartości
Forum Burgmania

B650, turystyczny komfortowy kanapowiec...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od kilku miesięcy z mniejszym lub większym natężeniem walczę ze zbyt - wg mnie - twardym przodem mojego B650.

Ostatnio były wymienione łożyska (w Jaskłowskim), serwis znalazł jeszcze możliwą inną przyczynę - oraz dokręcenie łożyska główki ramy.

Obie czynności rzeczywiście poprawiły komfort jazdy, ale nie do końca.

Pojawiły się sugestie by w amorkach zastosować rzadszy olej, ale nie wiem, czy to nie ryzykowne.

Innych pomysłów nie mam - mogę jeszcze na flaku jeździć :(:) :)

Ciśnienie powietrza w oponie - w normie.

A odczucie jest takie, jak by coś stukało - najgorsze są takie nieduże różnice wysokości, np uszkodzona lub wylana nierówno łata na asfalcie, czy 'wybrzuszenia' powstałe na łączeniach w czasie dużych mrozów. Wszelkie szykany, "leżący policjanci" itp nie wpływają negatywnie na komfort jazdy (być może dlatego również, że przed nimi zwalniam, a przed łatą - nie).

Czy komuś przychodzi do głowy, co można tu jeszcze zrobić? Względnie może jakiś godny polecenia w takim zakresie warsztat / fachowiec?

Opublikowano

Skoro wymieniłeś łożyska i nie ma luzów w łożysku główki ramy, to pozostaje tylko wymiana opon na bardziej miękkie. Niestety nie wiem jakie to mogą być opony.

Moim zdaniem Burgman bardziej komfortowy niż jest, nie będzie.

No może sprężyny progresywne (czy jak tam się nazywają) ale one raczej utwardzają przód.

Opublikowano

Problem dobrze znany w AN650 :) . Jeśli dobrze zrozumiałem, przednie zawieszenie klekocze przy niedużych, "uskokowych" nierównościach, najczęściej na odbiciu?

Oryginalne sprężyny są już lekko za krótkie. Zmień na progresywne Wirtha lub Wilbersa, znacząco poprawi się komfort i klekotanie zniknie :) .

Cena tego komfortu to ok. 80 euro...

PS. Co prawda kombinowano z krążkami twardego plastiku aby zniwelować luzy panujące w ladze, ale ja takiego rozwiazania nie polecam...

Lata temu już chyba pisaliśmy coś tu na ten temat :( ...

Opublikowano

Stuka też na nierównościach komputer pod/za licznikiem. Z tego co rozmawiałem kiedyś na ten temat to sporo ludzi właśnie kombinuje z łożyskami główki ramy, że to one. Okazuje się że trzeba dobrze obsadzić komputer.

Co do twardości to ja uważam, że jest nawet za miękki przód, ale może na USA takie szły jak wszystko u nich.. !YES

Opublikowano

Problem dobrze znany w AN650 :( . Jeśli dobrze zrozumiałem, przednie zawieszenie klekocze przy niedużych, "uskokowych" nierównościach, najczęściej na odbiciu?

Dokładnie tak bym to opisał - krótkie twarde uskoki, ale już na "szykanach", czy innych, nawet głębokich dołach, ale w miarę "płynnych", uskok jest ładny, prawidłowy.

No to chyba pozostaje poszukać tego Wirtha gdzieś na rynku, bo z tego, co zrozumiałem, to Suzuki tego nie dealuje swoimi kanałami?

Opublikowano

Chyba nie, Wirth i Wilbers są jednak dość rozpowszechnione, może ktoś z forum kupował już tego typu sprężyny i da znać?

  • Klubowicze
Opublikowano

Dzięki za porady i namiar. Telefonu nikt nie odbiera, ale wysłałem właśnie maila z zapytaniem.

Jak dostaniesz odpowiedz to daj mi znać

Opublikowano

Takie mikro stukanie szczególnie przy pokonywaniu niewielkich nierówności (na odbiciu) mam i ja w AN650. Teoria o za krótkich sprężynach jest mitem. Burgmana mam od przebiegu 3500km, w tej chwili jest już 9000km. To stukanie było od samego początku, kiedy ja mam Burgmana a nawet od pierwszych jego kilometrów po wypakowaniu go z pudła w salonie, te informacje przekazał mi pierwszy właściciel sprzętu. Czyli w Burgmanie 650 od nowości zakładano wypracowane sprężyny, chyba nie. Moim zdaniem stukanie pochodzi niewątpliwie od przednich lag. Jego przyczyną jest najprawdopodobniej bezwładna kilkunasto milimetrowa praca plastikowych podkładek tłumiących przepływ oleju, wprasowanych fabrycznie w lgi (nie wymiennych). Podkładki te, niektóre firmy produkujące lagi motocyklowe wyposażają w niewielkie sprężynki dociskające, inne zostawiają je w zupełnej bezwładności. Taki sam efekt pracy zawieszenia (delikatne stuknięcia przy odbiciu) miałem w Tmaxie 500 z roku 2001. Tam myśląc, że z zawieszeniem jest coś nie tak rozebrałem lagi, wymieniłem wszystko co się dało, tuleje ślizgowe, uszczelniacze, olej. Wszystkie te rzeczy nie zmieniły nic w pracy przedniego zawieszenia. Dodatkowo wymontowane części wizualnie i po dokonaniu szczegółowych pomiarów nie odbiegały w żaden sposób od części nowych (oryginał Yamaha). Niewielkie stukanie przedniego zawieszenia AN650 i niektórych innych skuterów, słyszalne w zasadzie tylko podczas wolnej jazdy w kasku typu Jet, jest rzeczą jakby naturalną w tym modelu. W niektórych egzemplarzach może być to słyszalne bardziej lub mniej. Na ten fakt wpływ może mieć nawet bardziej lub mniej wypracowany olej w lagach, zmieniający swoje właściwości lepkościowe z upływem czasu i tym samym tłumiącym bardziej lub mniej stuknięcia podkładek.

Opublikowano

Takie mikro stukanie szczególnie przy pokonywaniu niewielkich nierówności (na odbiciu) mam i ja w AN650. Teoria o za krótkich sprężynach jest mitem.

Niewielkie stukanie przedniego zawieszenia AN650 i niektórych innych skuterów, słyszalne w zasadzie tylko podczas wolnej jazdy w kasku typu Jet, jest rzeczą jakby naturalną w tym modelu. W niektórych egzemplarzach może być to słyszalne bardziej lub mniej. Na ten fakt wpływ może mieć nawet bardziej lub mniej wypracowany olej w lagach, zmieniający swoje właściwości lepkościowe z upływem czasu i tym samym tłumiącym bardziej lub mniej stuknięcia podkładek.

Zadam konkretne pytanie: czy u Ciebie tak puka i Ci to nie przeszkadza po prostu, czy też wymiana oleju w lagach w Twoim przypadku wystarczyła?

Pytam, ponieważ u mnie ten stuk w pierwszych chwilach po odkupieniu nie występował. Również w poprzednim B400 nie miałem takiego problemu - oczywiście bywało różnie, ale jednak nie było takich irytujących odbić.

Opublikowano

Innych pomysłów nie mam - mogę jeszcze na flaku jeździć :P;):)

Ciśnienie powietrza w oponie - w normie.

na flaku nie ale z mojego doświadczenia z AN400 powiem że 1,8 jest za duże i wystarcze zejść na 1,5

Opublikowano

Zadam konkretne pytanie: czy u Ciebie tak puka i Ci to nie przeszkadza po prostu, czy też wymiana oleju w lagach w Twoim przypadku wystarczyła?

Pytam, ponieważ u mnie ten stuk w pierwszych chwilach po odkupieniu nie występował. Również w poprzednim B400 nie miałem takiego problemu - oczywiście bywało różnie, ale jednak nie było takich irytujących odbić.

U mnie to pukanie jest bardzo mało słyszalne tylko przy bardzo wolnej jeździe (20-30 km/h) w kasku integralnym lub szczękowym z zamkniętą przyłbicą nic nie słychać. Nic z tym nie robiłem tym bardziej, że sprzęt ma dopiero 9000km przebiegu. U Ciebie może być zupełnie co innego. Bez obsłuchania nie da się wydać 100% diagnozy.

Ps. lagi w AN400 mają trochę inną budowę są dużo krótsze.

Opublikowano

Jestem prawie pewien, że te stuki to luźny komputer CVT.

Zamocowałem go u siebie i stukania zero.

Opublikowano

Klaud odkrec 8 srubek, sciagnij plastik, wsadz lape pod licznik i sprawdz

czy mozesz poruszyc komputerem.

Jezeli choc na milimetr dasz rade, to znalazles stuki :P

Opublikowano

U mnie to pukanie jest bardzo mało słyszalne tylko przy bardzo wolnej jeździe (20-30 km/h) w kasku integralnym lub szczękowym z zamkniętą przyłbicą nic nie słychać.

Ale mi stuki w sensie dźwięku nie przeszkadzają (nie słyszę ich, kask mam szczękowy, nie wiem, czy one w ogóle są, jako dźwięk :P). Przeszkadza mi ten stuk w sensie odczucia - układ kostny to przenosi. Dodatkowo martwię się, czy przez takie 'twarde zawieszenie' i codzienne dziesiątki uderzeń po prostu nie uszkodzę czegoś więcej, mocowania całości - słowem: nie czuję się bezpiecznie, a dodatkowo mam odczucie "chińszczyzny", bo od sprzętu, który (salonowo) kosztuje 10TEur można oczekiwać nieco więcej, prawda?

Sprawdzę jeszcze te mocowania komputera.

Opublikowano

Jak napisał już Klaud, to nie jest sam dzwięk, tylko czuje się luzy zawieszenia i lekkie stuki na niewielkich nierównościach lub np. przy zakończeniu hamowania kiedy zawieszenie się "rozciąga"...

Miałem to w dwóch AN650 z przebiegiem powyżej 10 tkm, w jednym z przebiegiem 1,4 tkm nie zaobserwowałem tego zjawiska.

Nie jestem mechanikiem i mogę bazować na danych innych użytkowników, którzy pisali, iż po wymianie sprężyn na progresywne poprawił się komfort i klekotanie ustało.

Dziwne, że do tej pory nie znalazł się nikt, kto wypróbował takie rozwiązanie we własnym Burgmanie. Jak ktoś spróbuje tego rozwiązania, niech opisze to w tym temacie, zostanie ślad dla potomnych ;) . Wszystkie inne "gdybania" nie odpowiadają na zasadnicze pytanie: Czy progresywne sprężyny i olej do nich przeznaczony coś pomogą?

Opublikowano

Jak dostaniesz odpowiedz to daj mi znać

Numer cały czas poza siecią, ich strona www - wisi info, że "Konto hostingowe zostało zawieszone", na maila pomimo ponagleń - nie odpisują.

Wysłałem jeszcze na 'sklep@technika-motocyklowa.pl', ale również bez odpowiedzi.

Ciekawostka, że zaczął nieco jakby "wężykować", a dziś (może po myciu, jeśli gdzieś się woda przypadkiem dostała) jakby stuki delikatniejsze, jakby te uderzenia nie były takie bolesne.

Znalazłem też wątek o tych sprężynach progresywnych sprzed paru lat, do którego nawiązywał Big: http://www.forum.burgmania.net/topic/868-progresywne-sprezyny-do-650/ , ale w sumie wiele nowego nie wniósł.

W Jaskłowskim sprężyny odradzają, bo w sumie "służą do utwardzenia, a nie zmiękczenia".

Zobaczę po weekendzie, jak woda odparuje, czy się znowu 'spetryfikował' :lol:

Opublikowano

to stukanie przedniego zawieszenia ja też mam i wg. mojego mecha ten model tak ma i na pewno po wymianie sprężyn na progresywne to ustąpi. Czy jest to prawda i na ile to pomoże przekonam się niedługo bo dzisiaj rano zamówiłem do mojego Burka przednie sprężyny progresywne firmy HyperPro.

Zresztą ja jestem już przekonany do nich, miałem kompletny setup w ZZR1400

hyperprozzr.jpg

i prowadzenie motocykla zmieniło się nie do poznania..

Tu już ktoś je założył do Burka i opisał swoje wrażenia: http://burgmanusa.com/forums/viewtopic.php?f=6&t=42621

Tak czy inaczej odezwę się jak mi je w końcu założy.

Opublikowano

(...)Tak czy inaczej odezwę się jak mi je w końcu założy.

Koniecznie opisz swoje wrażenia !OKK .

Opublikowano

Tak czy inaczej odezwę się jak mi je w końcu założy.

I jak, udało się?

Opublikowano

I jak, udało się?

sprężyny jeszcze nie doszły do mechanika.. tutejszy importer obiecuje dostawę na wtorek/środę !sciana

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

JackRM czy już założyłeś tuningowe sprężyny do swojego AN650 ?

Opublikowano

JackRM czy już założyłeś tuningowe sprężyny do swojego AN650 ?

sorry, że to tyle trwa.. wakacje, delegacja itp.

Sprężyny już doszły 2 tygodnie temu, wziąłem na przód i tył bo mam już prawie 70k km:

hproburek.jpg

ale z powodu dzwona jaki zaliczyłem w zeszłym tygodniu kasując obie lampy i przód owiewkę Burek stoi u mechanika i czeka na owiewke i lewą lampę z USA (będzie H4 a nie H7). Jak założę i polatam trochę to się pochwalę co to dało.

pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Tak jak już kiedyś pisałem mój Burgman przeżywa naprawdę tortury a już na wyjazdach to ma przechlapane!! miałem taki sam problem i zmieniłem olej w lagach i po problemie.Może lepiej pierw zmienić olej a później szarpnąć się na nowe sprężyny.

Ile kosztowały sprężyny na tył??? i jak je założysz? oryginalne amortyzatory nie są rozbieralne!

to co z tym sprężynami ????

http://www.so-products.com/fileadmin/user_upload/Preislisten/Preislisten_2009/Hyperpro_Preisliste_2009-4.pdf

http://www.hyperpro.com/index.asp?NewsID=52

http://www.grandysduo.com.pl/

http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=de&u=http://www.so-products.com/&ei=ohHvToGGDsTrOc6x5bcK&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CCsQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dwww.so-products.com%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DSVb%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26prmd%3Dimvns

Trochę pogrzebałem i znalazłem sprężyny na tył do AN 650 za 145 euro w Lodzi.

Sprzężyny założone na amortyzatory w piatęk zamontuje amortyzatory sprawdzę jak pracują Co do zakupu spręrzyn to polecam ten sklep.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...