Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Ustawienie zawieszenia tylnego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na jakich ustawieniach zawiasu tylnego jeździcie ? Ja różnie próbowałem ale x-max jednakowo tłucze mną po nierównościach asfaltu i szutru.Chyba jestem za ciężki...

Opublikowano

Po zakupie bylo 5 teraz jest 2

na 1 kilka razy dobil mi na lagodnych gorkach/dolkach.

Ja praktycznie roznicy nie czuje, ale malzowina twierdzi ze jest ogromna.

99% z plecakiem.

Offtopic mode ON:

Irytuje mnie natomiast przod w Burku 650.

On nie jest nawet twardy, on jest twardy jak cholera.

Czuc nawet pekniecia w asfalcie :blink:

Czy jak zmniejsze mu ilosc oleju w lagach to zmieknie ?

Offtopic mode OFF

Opublikowano

Myślisz o stuknięciach w przednim zawieszeniu na nierównościach ?

Opublikowano

O stuknieciach nie pisalem ale u mnie to tez wystepuje

Nie moge ich zlokalizowac, jest podejzenie

ze to ktorys przewod hamulcowych puka o taki czarny plastik nad chlodnica.

A moze sie myle i to co innego stuka, sam nie wiem.

Opublikowano

No właśnie a w xmaxie trzepie przodem też.Już zdejmowałem kask żeby posłuchać podczas jazdy co to i gdzie.Ale w sumie on cały się trzęsie.

Opublikowano

Witam

stefanekmac też mam ten problem.X-Max jest wspaniały ale zawieszenie woła o pomstę do nieba.Tylne sprężyny mam ustawione na najwiekszy komfort tzn.są najbardziej rozciągnięte.Z rzeczy które stukają zlokalizowałem tylny błotnik i obok niego plastikowa osłona przeniesienia napędu.Należy je ustabilizować,podwiązać drutem,przykleic silikonem itp.

Następnie tablica rejestracyjna przymocowana u mnie jest tylko dwoma srubami,dodałem trzecia na dole przez co nie wpada w wibracje.

Najwiekszy hałas wytwarza stopka centralna ktora na nierównościach wali w silnik jak w bęben co dziwnie przenosi sie na cały skuter.Kiedy jade w dalszą trasę podwiazuję stopkę do plastikowej osłony obok niej drutem(co ja bym zrobił bez tego drutu)

Przednie zawieszenie jest problemem,sztywne i pozbawione regulacji.Troche idzie temu zaradzić pompujac mniej powietrza do przedniej opony np.tylko 1,8 a nie 2,0.Na dnich bedę probował zmienić olej w lagach bo teraz jest 15W a naleję 10W,przez co stanie się bardziej miękkie ale nie wiem czy nie zacznie dobijać,zobaczymy.

Została jeszcze jedna rzecz która wali gdzieś z przodu przy naprawdę wielkich dziurach.Tej nie moge znależć,śledztwo w toku.

Pozdrawiam.

Opublikowano

To w Kędzierzynie są aż takie dziury? Pozdrawiam Krajana, pochodzę z Opola. Ale przecież wiadomo, że skuter nie jest do jazdy po nieutwardzonych drogach. Polecam motor enduro, Tenere mojego męża przechodzi wszystkie dziury jak masło. A mój x-max sie wytłukł, zawieszenie działa dobrze i nic nie trzeszczy.

Opublikowano

Ja w swoim burgmanie mam na "2" gdy jadę sam (105kg) i na "5" gdy jadę z żoną (okolice 160kg - wiadomo, że nigdy mi nie powie ile na prawdę waży :) ), jednak czasami dobija na głębszym bujnięciu.

stefanekmac, różnicę poczujesz przy jeździe na zakrętach, przy twardszym zawieszeniu mniej buja tyłem skutera.

Opublikowano

O stuknieciach nie pisalem ale u mnie to tez wystepuje

Nie moge ich zlokalizowac, jest podejzenie

ze to ktorys przewod hamulcowych puka o taki czarny plastik nad chlodnica.

A moze sie myle i to co innego stuka, sam nie wiem.

U mnie na szczęście nic nie stuka whist

Jest na to sposób, który jest jednak jakby opatentowany i obiecałem, że nie będę pisał o tym publicznie.

Pół godziny roboty i pukania zero !YES

Opublikowano

Ja jadę solo.Waga obecnie 95 whist

Opublikowano

stefanekmac, różnicę poczujesz przy jeździe na zakrętach, przy twardszym zawieszeniu mniej buja tyłem skutera.

To bujanie to mnie bardzo irytuje.

Przy dużych prędkościach w ostrzejszych łukach staje się to bardzo niebezpieczne.

To jakbym był złożony w zakręcie na poprzecznych koleinach !NOT

Opublikowano

To w Kędzierzynie są aż takie dziury? Pozdrawiam Krajana, pochodzę z Opola. Ale przecież wiadomo, że skuter nie jest do jazdy po nieutwardzonych drogach. Polecam motor enduro, Tenere mojego męża przechodzi wszystkie dziury jak masło. A mój x-max sie wytłukł, zawieszenie działa dobrze i nic nie trzeszczy.

Dziękuję za pozdrowienia.Jeżeli wyjechaliście z Opola bo było brzydkie i nudne to już możecie wracać,teraz jest ładne i ciekawe :rolleyes:

A co do dziur to w mojej miejscowości tyle ich ile wszędzie,ale lubię się zapuścić X-Maxem w jakieś chaszcze,calkiem niezła z niego terenówka bo jest lekki i poręczny.Tylko te zawieszenie,mogłoby być lepsze.

Opublikowano

Czy miał(ma) ktoś okazję jechać nowym z tego roku xmax ? Zmienili coś ?

Opublikowano

Mój X-max został kupiony w tym roku. Wyprodukowany w 2010. Nie wiem, czy jest "nowa" wersja 2011.

Przebieg 6 000 km.

Zawieszenie tylne utwardziłem (o jeden klik). Waże 115 kg i wersja NORMAL dobijała na wybojach.

Teraz (na mój gust) jest o wiele lepiej. Ale dalej wydaje różne dźwięki (od stuków po dzwonienie) na krótkich, szybkich wybojach. Ani moje oględziny, ani kontrola serwisu (podczas przeglądu) nie wykazały, żeby coś się odkręciło, lub oderwało.

Więc jeżdżę, i ... się coraz mniej tym przejmuję.

Adam.S

Opublikowano

Czyli TTTM,dzięki.Trzeba się cieszyć jazdą i tyle.

Opublikowano

U mnie na szczęście nic nie stuka :)

Jest na to sposób, który jest jednak jakby opatentowany i obiecałem, że nie będę pisał o tym publicznie.

Pół godziny roboty i pukania zero !YES

ZNALAZLEM ! :):D:D:D:D

Luzny byl komputer .:(

Aby nie rozbierac wszystkiego poupychalem pod spod troche pianki poliuretanowej

i zapadla bloga ciiiiszaaaa.... !jump

Opublikowano

Ja dzisiaj wracam z przejażdżki cos zaczęło mi stukać na dziurach i jak skręcałem kierownicą też, myślałem że może łożysko na główce albo coś z teleskopami z przodu wallbash.gif .

Ale okazało się że sygnał sie odkręcił wisiał na przewodzie i stukał o błotnik :) , całe szczęście bo już myślałem że coś poważnego.

Do kompa też bede musiał zaglądnąć bo coś delikatnie odzywa sie na dziurach,narazie walcze nad oparciem dla plecaczka na kufrze jutro ostatnie poprawki.

Generalnie jeżdżę max ustawieniu tyłu i jest ok a swoje waże bo w pełny stroju to będzie przeszło 120 kg no i może z lenistwa ale przynajmniej mi nie dobija na dziurach

Opublikowano

W moim Xmaxie źródłem stukania z tyłu na krótkich nierównościach były:

- tablica rej (teraz jest na 4 zamiast 2 śrub) - dźwięczne odgłosy

- błotnik od strony przekładni (podkładka z mikrogumy między elementami wyeliminowała problem) - głuche stuki.

Przy głębszym dobiciu tyłu stukał też chlapacz o błotnik. Tak stukał i stukał aż się wystukał whist - pękł środkiem. Wyciąłem nowy nieco dłuższy, z cieńszej gumy ale zbrojonej tkaniną. I koniec tego stukania.

Stopka mi nie hałasuje.

A propos ustawień napięcia wstępnego - mi przy jeździe solo najbardziej pasuje 2 z tyłu. A waga dosiadającego słuszna - 120.

Przód mógłby pewnie mieć regulację - jest raczej sportowy niż komfortowy, ale daje radę.

Pozdrawiam,

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Została jeszcze jedna rzecz która wali gdzieś z przodu przy naprawdę wielkich dziurach.Tej nie moge znależć,śledztwo w toku.

Udało się Tobie coś odszukać ? mnie to irytuje strasznie, szukam i szukam i nie moge zlokalizować co to jest...

Opublikowano

Skoro hałasuje na naprawdę wielkich dziurach to moja propozycja wyeliminowania będzie krótka:

omijać

Szkoda zawieszenia i całej reszty.

Żeby nie było tylko żartobliwie - jeśli stuk jest głośny i dochodzi z góry to może być luźna szyba - mocowana na elementy gumowo-stalowe, które można odpowiednio się przyłożywszy "przeciągnąc" na lewą stronę. I wtedy łatwo się rusza i może stukać o plastiki/konstrukcję.

Pozdrawiam,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...