aprilia Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 witam wszystkich. co wy na to? a mianowicie chcę kupić - Piaggio Beverly 500 lub Aprilia Scarabeo 500 co wy na to? czy ktoś na tym forum posiada takiego "dziwolonga" mnie interesują tylko te dwa modele.pozdrawiam i dziękuję za wszelkie porady,odpowiedzi.
Krzyciu Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 co wy na to? a mianowicie chcę kupić - Piaggio Beverly 500 lub Aprilia Scarabeo 500 co wy na to? A my na to jak na lato....czyli nijak.. Kolego, użyj wyszukiwarki i poczytaj trochę o tych 2oo... Co Ty na to? !vampire Pozdrawiam
aprilia Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2011 a ja latorośl nie mogę wyszukać. więc dlatego pytam. daj podpowiedź. klepię w wyszukiwarkę Piaggio Beverly 500 i nic.
Klubowicze SlawoyAMD Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Klubowicze Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Tak zwane New-Retro mi osobiście się podoba... Myślę że Twój wybór może ograniczyć się do tego, co stylistycznie bardziej Ci się podoba, bo technicznie Aprilia korzysta z rozwiązań Piaggio (silnik, sporo elementów zawieszenia, elektryki, całkiem możliwe, że nawet rama). Światowa unifikacja części nie tylko w samochodach jest popularna...
aprilia Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2011 SlawoyAMD dziękuję za odpowiedź.dla mnie 125 to za mało. a coś więcej.ktoś inny się wypowie. czy jest ktoś na tym forum co posiada taki model?
emge Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Właśnie napisałem tu http://www.forum.burgmania.net/topic/7014-mam-mam-zakupileam/page__st__1600__gopid__215857#entry215857 jeszcze nic nie powiem bo dopiero zaczynam przygodę z tym skutem
Klubowicze SlawoyAMD Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Klubowicze Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Ja nie namawiam Cię na 125 !w00t Napisałem Ci tylko, że cokolwiek wybierzesz z tych swoich dwóch propozycji, to technicznie będzie zbliżone (te same silniki Piaggio 500ccm)... Wybieraj to, co ci się stylistycznie bardziej podoba (design)... !scooter
aprilia Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2011 emge twój nabytek jest super. jak się tym jeździ?ile pali itp.itd. a takim jeździłeś?Aprilia Scarabeo 500
daszek Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 a ja latorośl nie mogę wyszukać. więc dlatego pytam. daj podpowiedź. klepię w wyszukiwarkę Piaggio Beverly 500 i nic. Koleżanko/kolego, ja "wklepałem" Piaggio Beverly 500 oraz Aprilia Scarabeo 500 i:Twoje wyszukiwanie słowa piaggio beverly 500 zwróciło 27 wyników Twoje wyszukiwanie słowa aprilia scarabeo 500 zwróciło 12 wyników Poza tym na gł. stronie jak byk stoi: http://www.burgmania.net/index.php?go=beverly500 http://www.burgmania.net/index.php?go=scarab Osobiście wybrałbym Aprilię Scarabeo, ponieważ jest bardziej obudowany.
aprilia Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2011 te linki już przeczytałem przed zalogowaniem się tu.
emge Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Jeździłem tylko na Skarabeuszu 125 więc słabo można je porównać. Design Beverly bardziej do mnie przemawia niż ten z Apki (ludzie się oglądają na ulicy bardzo). Co do jazdy to pozycja nie jest tak bardzo krzesełkowa jak by się mogło wydawać, są wcięcia na stopy przez co noga bardziej się wyprostowuje (mam 190cm), duże koła sprawiają, że dziury wybiera całkiem sprawnie i w zakrętach prowadzi się bardziej tak "motocyklowo". Ma dual więc hamulce działają jak lubię, przyśpieszenie "całkiem całkiem" no i piękny dźwięk jednocylindrowca. Kufer pod siedzeniem zmieści dwa kaski typu JET, integralne niestety nie wejdą, mam więc miejsce na inne graty, plus to co przed kierowcą na drobnice.
Klubowicze pgizi Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Klubowicze Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Witam Kolegę! Od marca tego roku jestem posiadaczem Piaggio Beverly 500 z 2003r. Już tu chyba na forum pisałem na temat moich wrażeń z eksploatacji, ale po krótce podsumuję po przejechaniu ok. 3000 km. Poruszam sie głównie w W-wie i na krótkich trasach wokół i uważam że do tych celów jest to sprzęt idealny, tzn w 100% spełnia moje oczekiwania. Zalety: nietuzinkowy wygląd, wystarczajaca dynamika, spora przestrzeń bagażowa (mam do niego oryginalne kufry), komfort (mam 190 cm wzrostu i ok.90 kg, moja Pierwsza Żona też do "drobnicy" raczej nie należy i doskonale się na sprzęcie mieścimy), duża "manewrowość". Wady: dość duże zurzycie paliwa (4,5 - 6,5 l/100)choć podobno to norma, w moim odczuciu przód mógłby być bardziej miękki, plastiki przy podestach (te szare) bardzo podatne na zarysowania gumą z podeszew - wyglada to nieestetycznie (czepiam się). Jestem z niego bardzo zadowolony. A Scarabeo mi się nie podoba, jakiś taki zbyt futurystyczno/barokowy w odróznieniu od quasi retro BV 500 - kwestia subiektywnego podejscia estetycznego.
Sympatycy szorstki Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Sympatycy Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Mnie osobiście zdecydowanie bardziej podoba się Beverly 500. I o to w tym chodzi, że ma się podobać, bo konstrukcje i rozwiązania podobne. Jedyna przewaga Scarabeo, to w przypadku modelu z fabrycznymi kuframi, znacznie większa pojemność bagażowa. Tym niemniej ja decyduję oczami i zdecydowanie wygrywa dla mnie Beverly. To jest najładniejszy "RetroMaxi" jaki widziałem. pzdr
aprilia Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2011 a jak z awaryjnością w tych modelach?jak dostępność części zamiennych? bardzo mało ofert i to mnie trochę martwi.wygląda na to,że muszę zlecić sprowadzenie a z tym też różnie. dziękuję za zainteresowanie.
emge Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Części silnikowe wspólne z Atlantic, Scarabeo, X9 reszta pewnie różnie.
Klubowicze pgizi Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Klubowicze Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Pytasz o awaryjność, trudno mi jeszcze podać dużo konkretów bo przebieg zrobiłem niewielki. Faktem jest, że od zeszłego czwartku maszyna stoi w warsztacie z powodu awarii uszczelniacza wałka pompy wody - trzeba czekać na dostawę zestawu naprawczego. U autoryzowanego przedstawiciela powiedzieli mi że dostawa trwa ok. tygodnia. Krążą jakieś "legendy" o tendencji do podsysania benzyny do oleju, ja tego nie potwierdzam, może inni Kierownicy. Mechanik u którego musiałem zostawić sprzęt, bo nie dało się już jechać, twierdził że robił już kilka tych silników i ma o nich jak najlepszą opinię - zaprzeczył tej "legendzie". Ten silnik ma potoczną nazwę Master i jest masowo wykorzystywany we Włoszczyźnie więc nie powinno być dłuższy czas większego problemu z gratami.
emge Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Dziś kolega Madej pomacał moje Beverly i wychodzi na to, że będzie w pomorskim następna 500-tka Rośniemy w siłę Ps. a jeszcze co do części to z oponką przednią nie miałem kłopotów, zamówiłem w serwisie i przyszła Pirelka z tego roku.
aprilia Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2011 a jak tam z przyspieszeniem?zrywne to? bo czytałem ,że np suzuki burgman(400) to ślimak przynajmniej od 0 do 60km\h.
kropi Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Zależy czego kto oczekuje, jak dla mnie przyspieszenie Burga jest zupełnie wystarczające, zadyszki to on dostaje dopiero w Alpach z bagażami i plecaczkiem. Jechalem kawałek x9 500, a skoro to ten sam silnik - mam wrażenie że było jeszcze lepiej, z tym że wali się w zakręty.
Klubowicze pgizi Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Klubowicze Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Potwierdzam, że wali się w zakręty, ma tendencje do zacieśniania łuku. Początkowo myślałem że to wina zurzytej po bokach przedniej opony ale po jej wymianie niwiele się poprawiło - trzeba się przyzwyczać. Czy zrywne? Jak dla mnie bardzo, nie mam porównania z innymi skutami ale spod świateł niejeden motorek zostaje w tyle i czuć to przciążenie. Do 100 km/h chyba 6 sekund - to lepiej niż Audi TT!
emge Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 pgizi powiedz ile Ci wchodzi do zbiornika i ile średnio po mieście na nim robisz km? Pytam bo jakoś szybko mi wskazówka opada
Klubowicze pgizi Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Klubowicze Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Witam! Nie doprowadziłem jeszcze do sytuacji żeby mi się kontrolka rezerwy zapaliła więc nie bardzo mogę powiedzieć ile tam wachy wejdzie. Instrukcja mówi chyba o 13 litrach razem z 3 rezerwy. Ta wskazówka żyje własnym życiem, raz po przejechaniu 100 km wskazuje mi że ubyła 1/6 baku a raz 1/2 przy czym po przeliczeniu spalania wychodzi podobnie. Nie mam pojecia od czego to zależy. Tak jak wcześniej pisałem, spalanie max. wyszło mi ok. 6,5 litra przy dynamicznej jeździe i niedogrzanym silniku (niskie temperatury zewnętrzne) a min. 4,3 litra przy spacerowym tempie (80-100 km/h) i wysokich temperaturach. Poruszam się głównie w ruchu mieszanym (trochę centrum W-wy, trochę peryferie i od czasu do czasu za miastem w promieniu do 50 km.).
emge Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Dzięki, muszę sprawdzić spalanie, bo faktycznie ten wskaźnik nie wzbudza mojego zaufania (w oczach spada). Wczoraj miałem praktycznie na E i kontrolka rezerwy nawet nie mignęła, wolałem zatankować i weszło 8l.
AiKSz Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 ponieważ to ten sam silnik więc to raczej kwestia tego co sie komu podoba scarabeo 500 mi sie w ogólne nie podoba dlatego wolałbym z tych dwóch beverly ale tak naprawde to te retro skutery są jak dla mnie zbyt.. retro dlatego zdecydowanie wybrałbym gilerę nexus która ma tez zdaje sie ten sam silnik
madej Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Dziś kolega Madej pomacał moje Beverly i wychodzi na to, że będzie w pomorskim następna 500-tka Rośniemy w siłę dokladnie,poprostu zwariowalem na punkcie beverly jak sie nim przejechalem !TAZ Zawsze mi sie podobal ,pierwszy raz zobaczylem na zywo 3 lata temu w chorwacji ,ale dopiero teraz mialem okazje sie nim przejechac i poprostu zaluje ze miesiac temu kupilem drke bo juz bym chcial go miec w garazu,ale idzie jesien i czas w bloto a na wiosne napewno bedzie beverly no chyba ze jakas wygrana w totka Dla mnie poprostu niema innej alternatywy.Powiem szczerze te wszystkie zabudowane skuty z pozycja czoperowa sa dla mnie troche zabardzo plastikowe i zabardzo zabudowane,beverly ma duze kola i to jest komfort na naszych drogach,pozycja na nim jest dla mnie wyjebiaszcza,miedzy samochodami w miescie lata prawie tak zwinnie jak moje scarabeo a silnik 500ka pozwoli mi spokojnie pyknac sie w urlop gdzie tylko sobie zazycze i niebede juz musial wchodzic w tunel powietrza ciezarowki zeby ja wyprzedzic no i jeszcze ten wyglad ,old schcol w nowej odslonie ,na zywo beverly wyglada znacznie lepiej niz na zdjeciach takze lans jest Tak wiec Emge wiedz ze cos sie dzieje i ciesz sia to chwila ze narazie sam sie mozesz w 3miescie lansowac na beverly, ale juz niedlugo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się