Kamikaze Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Usłyszałem dziś, o prawdopodobnej możliwości zarejestrowania Pieggio MP3 oraz Gilera Fuoco, jako pojazd w kategorii „Inne”, tak jak zdaje się rejestrowane są Quady. W końcu nie jest to pojazd jednośladowy! Oznaczało by to, że do prowadzenia pojazdu nie wymagane byłoby prawo jazdy kategorii „A”. Słyszeliście kiedyś o tym, a może ktoś już tak zarejestrował swoją maszynę?
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Administrator Opublikowano 3 Sierpnia 2011 W Niemczech jest taka możliwość po odpowiedniej (drobnej) przeróbce. W Polsce o ile wiem taka opcja jest niemożliwa... chyba, że sprowadzasz taki skuter z odpowiednimi wpisami w doku. 1
Klaud Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 W Niemczech jest taka możliwość po odpowiedniej (drobnej) przeróbce. W Polsce o ile wiem taka opcja jest niemożliwa... chyba, że sprowadzasz taki skuter z odpowiednimi wpisami w doku. Czyli zarejestruj gdzieś na niemieckiej prowincji, aby drogo nie było i wjeżdżasz do PL już na prawku kat. "B"?
dr.big Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Na zlocie w Marl, zdecydowana większość MP3 i Fuoco była zarejestrowana jako PKW (Personenkraftwagen), czyli samochód osobowy. Przeróbki, to z daleka widoczne motocyklowe, odstajace kierunki i pedał hamulca tylnego jak np. w Helixie... PS. Z tego powodu w D MP3 zajmuje tak wysokie miejsce w rankingu rejestracji.
Marcino1 Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Na zlocie w Marl, zdecydowana większość MP3 i Fuoco była zarejestrowana jako PKW (Personenkraftwagen), czyli samochód osobowy. Przeróbki, to z daleka widoczne motocyklowe, odstajace kierunki i pedał hamulca tylnego jak np. w Helixie... PS. Z tego powodu w D MP3 zajmuje tak wysokie miejsce w rankingu rejestracji. Odstające kierunki i pedał hamulaca w podłodze to nie są przeróbki. To po prostu taka wersja mp3 produkowana seryjnie. W Niemczech i GB na pojazdy te wystarczy samochodowe prawko jazdy (być może w innych krajach rónież ale tego nie wiem).
dr.big Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Chodziło mi o "przeróbkę" z Piaggio, a nie domorosłego "tuningowca" . Zresztą widać ten model na stronie Piaggio. PS. Dodatkowo jednak istnieją chyba jakieś inne źródła, bo ja w Marl widziałem 3 rodzaje hamulca nożnego...
dr.big Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Tak, Mareczku, ten akurat, to oryginał Piaggio, który stał u dilera razem z kilkoma innymi Piaggio/Vespami .
pajero Opublikowano 30 Lipca 2012 Opublikowano 30 Lipca 2012 Witam Odświeżam temat, mam nadzieje ze mnie nikt nie prześwięci Czy można przerobić zwykle mp3 ( na kat A) na pojazd "inny" ? oczywiście montując nozny hamulec oraz kierunki? czy mozemy zmienić kategorie pojazdu ? Tak sie zastanawiam czy okręgowa stacja kotroli pojazdów moze zatwierdzić takie przeróbki ?
Drek Opublikowano 30 Lipca 2012 Opublikowano 30 Lipca 2012 Nie rozumiem porównania MP3 do Quada. Quad jadąc jest stabilny MP3 zachowuje równowagę na 3 kołach ale tylko jak stoi. W momencie ruszenia blokada zwalnia się i MP3 zachowuje się jak każdy motocykl czyli przechyla się. Co to ma wspólnego z 4 kółkami ? Nic. W DE chodziło chyba tylko o zwiększenie sprzedaży co zresztą Piaggio się udało.
pajero Opublikowano 30 Lipca 2012 Opublikowano 30 Lipca 2012 ja też nie... zwłaszcza ze mp3 ma 3 koła nie 4 a wracając do tematu może ktoś coś wie na ten temat? Ciekaw jestem jak wyglada rejestracja takich sprzetów własnie z DE ? w koncu teraz chyba nawet oficjalnie w Polsce mozna kupic mp3 na kat B? Ps dla mnie takie mp3 na kat b to idealne rozwiązanie bo po pierwsze chcę takiego "dziwaka" a własciwie to ją bo mysle bardziej o fuoco 500 po drugie moge jezdzic nareszcie legalnie bo niestety mam a1 i ni cholery nie mam czasu ani chęci podnosić kategorii a po trzecie moja połowica może również prowadzić takiego brzydala, to tak uprzedzając pytania i podejżenia względem mojej osoby ... do wszystkiego przyznaje się bez bicia
Lucjan73 Opublikowano 30 Lipca 2012 Opublikowano 30 Lipca 2012 Widziałem w ogłoszeniach Allegro już zarejestrowane MP3 jak pojazd samochodowy inny na kat. B. http://otomoto.pl/pi...a-M3307989.html tak więc chyba jakoś się da...
T0MEK Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Odgrzebuję, żeby rozwiać wątpliwości: Nie da się przerobić. Musi być fabrycznie wersja "LT" - oprócz wspomnianych kierunkowskazów i hamulca nożnego jest też dodatkowe oświetlenie tablicy rejestracyjnej a przede wszystkim jest inny rozstaw przednich kół. Wszystke te zmiany są związane z przepisami, a rozstaw kół (przednich) szerszy o te kilkanaście mm pozwala inaczej klasyfikować skuter. No i jeszcze trzeba zadbać przy rejestracji żeby takiego LT ktoś przypadkowo na "motocykl" w papierach nie przerobił.
siekier01 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Ludzie złapcie się za jaja i zróbcie prawo jazdy kat. A a nie kombinujcie jak tu na kat. B jeździć. Odwagi nie ma , czy może strach , że jazdę się obleje.?? Nie tłumaczcie się tylko że egzamin trudny i kasy dużo trzeba. Złej baletnicy przeszkadza rąbek u spódnicy . Nie dziwie się że Polacy na świecie uważani są za kombinatorów!!!!!!!!!!!!!!!!
Lucjan73 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 O przepraszam nie zawsze chodzi o to że ktoś nie chce robić prawa jazdy na motocykl. Są pewne przypadłości zdrowotne przez które nie ma szans na zdobycie kat A. W tedy taka MP 3 to wybawienie.
T0MEK Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Siekier: popatrz na statystyki sprzedaży MP3 w Niemczech - najwięksi kombinatorzy w Europie? Może dzięki kat B ruszy sie tez u nas, tylko większość ludzi z którymi rozmawiam wogóle nie wie o tej możliwości. Skuter 50ccm skreślają, bo za wolne w mieście, a na prawao jazdy na A najzwyczajniej w świecie nie mają ani czasu ani chęci. PS.: z kolei ludzie od lat jeżdżący "normalnym" skuterem lub motocyklem dziwią się że MP3 zachowuje sie jak normalny skuter (przechyla się) a nie jak trójkołowiec ze sztywnym zawieszeniem i 3 punktami poparcia (bo wcześniej myśleli, że to sztywne jak mały samochód). PS2.: dodatkowo dla jazdy po mieście Piaggio MP3 jest wymarzony - zero problemów z koleinami, torami, śliskimi pasami dla pieszych ... itp ... itd ... kupować nie zastanawiać się PS3.: ja akurat mam prawo jazdy kat A, ale mi to nie przeszkadza , a swoje 3oo mam zarejestrowane jako motocykl.
Geni Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Skoro zachowuje się, jak zwykły skuter/motocykl więc wymaga innych nawyków niż samochód/nieprzechylający się na boki quad. Stąd, jak dla mnie kierujący powinni przechodzić trening pod okiem instruktora jazdy motocyklem.
siekier01 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Tomek. Z tego co wie w niemczech sa przepisy ktore uprawniaja do poruszania sie malymi motocyklami na kat. B i to nie jest kombinowanie tylko konstrukcja przepisow. Lucjan 73. skoro zdrowie nie pozwala na zdobycie kat. A to jak chce osoba bezpiecznie poruszac sie na pojezdzie ktory przechyla sie w zakrecie itp. Niezdolny ze wzgledow zdrowotnych czyli zagrozenie na drodze. Niech jezdza na pojazdach typu trajka lub podobnych.
dr.big Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Tomek. Z tego co wie w niemczech sa przepisy ktore uprawniaja do poruszania sie malymi motocyklami na kat. B i to nie jest kombinowanie tylko konstrukcja przepisow (...) Co rozumiesz pod określeniem "małe motocykle" ? Bo to dość nieprecyzyjne stwierdzenie... PS. A na kategorię B, to w D możesz sobie pojeździć max. 50 ccm, max. 4 kW i max. 45 km/h ...
T0MEK Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Geni: Masz rację. Powinni. Dla własnego dobra. Przepisy tego nie wymagają. P) Siekier: Piaggio MP3 nie jest MAŁYM motocyklem - nie podpada pod te przepisy. Za to LT ma rozstaw kół szerszy niż ilestam cm (nie wiem ile) i w świetle przepisów nie jest motocyklem tylko samochodem. I taki niemiecki samochód może też jeździć po polskich drogach. Też jako samochód, bo tak jest zarejestrowany. Żadne kombinowanie. Przeczytaj sobie 4-ty wpis w tym wątku. To nie jest kombinowanie, a jeżeli nawet, to jest to kombinowanie fabryczne. Rozstaw osi pierwszego MP3 wynosił tyle, na ile pozwalały przepisy. I był to motocykl. Sprzedawał się różnie, bo mimo wielu zalet 2 kół z przodu był (dalej jest) dość drogi. Nie wiem jak na to wpadli, ale w końcu Włosi stwierdzili że zaczną go sprzedawać MP3 jako samochód. Dodali 9 mm (o ile dobrze pamiętam) do rozstawu kół, dodali hamulec nożny i kilka innych pierduł i sprzedaż w kilku krajach ruszyła. Siekier: przedwczoraj czytałem na innym forum (modernvespa - USA) wpis gościa który jeździ jakimś ścigaczem, chyba koło litra pojemności. Motocykl lekko przerobiony, bo gość jest sparaliżowany od pasa w dół. Szukał czegoś wygodniejszego (na ścigaczu miał chyba problemy z zatrzymywaniem się). Oni tam są przeczuleni odnośnie bezpieczeństwa a jednak u nich można.
siekier01 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Tomek co do bezpieczeństwo . Człowiek z USA juz jeździł na moto i wie z czym to się je. A teraz wyobraź sobie pierwszego lepszego ludzia bez wyobraźni i doświadczenia wsiadającego na np. MP3 400 (który uważa ze 3 koła sie nie wywalają). Niech sobie jeżdzą na 3oo posiadacze kat. B ale najpierw niech przechodzą obowiackowe szkolenia!! Z tego co wiem w D posiadacze kat B po kilku latach posiadania uprawnień mogą jeździc na 125-tkach
dr.big Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 (...)Z tego co wiem w D posiadacze kat B po kilku latach posiadania uprawnień mogą jeździc na 125-tkach Hmmm, podaj mi źródło, bo ja o czymś takim nie wiem. Wiem o przepisie, gdzie ktoś, kto zrobił prawko kategorii B przed 01.04.1980 może dosiadać legalnie 125ccm, ale tylko to. Czyli są to raczej ludzie "starsi rocznikowo" ... Załóżmy, że wtedy prawko było od 16- tki... czyli najwcześniej 64 rocznik...
CZARO Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 a ja jako laik mam pytanie: jakie osiągi ma taki trójkołowiec , jaka jest najwieksza poj. 400 czy 500 ? obojętnie na co ma być zartejestrowane, czyli prędkość max i przyśpieswzenie od 0-100km/h ..to tak z czystej wiejskiej ciekawości . z góry dzięki za odp.
siekier01 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 dr. big - to jak w niemczech wygladaja przepisy za bardzo mnie nie interesuje. Za to nie podoba mi sie ze kazdy po odrobinie kombinacji moze jezdzic bez przygotowania na 3oo lub na 125 czy 80-tkach zarejestrowanach na motorower. Z przyzwoleniem spoleczenstwa!!! Po co wogole prawo jazdy i kategorie. Tlumaczenia typu czasu brak , ochoty albo pieniedzy zeby sie wytlumaczyc do mnie nie przemawia.
dr.big Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 dr. big - to jak w niemczech wygladaja przepisy za bardzo mnie nie interesuje.(...) Być może, być może . Ale nie rozpowszechniaj histerycznie "info", tylko z braku zainteresowania sprawą, że w D po paru latach posiadania prawka kategorii B można się niby wskrobać na 125 ccm. Wracjąc do MP3, widziałem już różne wykonania tej przeróbki na kategorię B, czy wszystkie były oryginalne Piaggio, nie wiem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się