Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Popularność Tmax vs. Xciting


Popularność poszczególnych skuterów wśród forumowiczów.  

109 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chciałbym z ciekawosci dowiedziec sie ilu na forum jest kierowników Tmaxa, a ilu Xcitinga.

tmax.jpgxci.jpg

Ciekawośc podyktowana jest tak znikomym występowaniem problemów z tymi modelami na forum technicznym. Nie psują się, czy jest ich tak mało, że nie ma kto pisac o problemach technicznych?

Postanowiłem lekko przeedytować ankietę, dodając inne popularne marki.

  • Sympatycy
Opublikowano

Kiedyś Kisiel rzucił pomysł, że dobrze by było mieć możliwość filtrowania forumowiczów w/g użytkowanego skutera. Nie trzeba by zakładać takiej sondy, a i różnego rodzaju pytania można by kierować do wybranych userów. Ale chyba nie jest to takie proste.

Dlaczego nie piszą użytkownicy T-maxów i Xcitingów w technicznych o awariach ? Myślę że zwyczajnie nie mają czasu. :rolleyes: T-maxy w ciągłym ruchu, a Xcitingi :) nie wiem.

Opublikowano

A my zazdraszczamy użytkownikom T-max'a i nawet nie wyciągamy sprzęta z garażu !winkiss

Opublikowano

Kiedyś Kisiel rzucił pomysł......

Worlan, czy jest to trudne? nie sądze. Porobić zakładki w dziale technicznym np. Problemy techniczne XCitinga, Problemy techniczne..... itd. itd. Każdy użytkownik poszczególnych modeli uderzałby do swojej strony, pewnie niektóre byłyby bardziej puste niż inne. Taka kondesacja problemów danego modelu, usprawniłaby napewno ogarniecie poszukiwań w celu rozwiązania kłopotów. Korzystanie z przegladarki by sie usprawniło w dużej mierze. Tak sądze. Przeedytowałem ankietę, dodając resztę najpopularniejszych modeli. Chciałem sobie, tak przeprowadzic analizę usterkowosci poszczególnych marek, zakładając oczywiscie niską miarodajność tych wyników. Wiadomo, że najwiecej jest chyba Burgmanów, to i zgłaszanych usterek będzie najwięcej. Ktoś tam ma jedynego, niepsującego się SYMa i o niczym to nie świadczy.

Kiedyś zadawałem różnym bikerom ogólne pytanie: Jaki jest najlepszy motocykl tzn marka? Suma sumarum, odpowiedzi były zbieżne. Honda najlepsza, Yamaha kiepskie skrzynie, Kawasaki to słabe ramy, Suzuki do doopy. Najlepiej usłyszałem o BMW; tzn: "chopie są motocykle i jest BMW", to był długoletni dealer szrotów motocyklowych. :)

Opublikowano

Tmax oczywiście:)

  • Administrator
Opublikowano

Przypomniała mi się podobna ankieta... tyle, że sprzed 5 lat, więc i wyniki są ciut inne... szczególnie jeśli idzie o Xcitinga> KLIK

Zobaczymy jak będzie "po latach" :)

Opublikowano

Byl tez temat Xciting vs AN400 klik

Opublikowano

Porównanie do AN400czy YP400 uważam za bardziej trafne ze względu na jednen cylinder i ogólnie klasę skutera :) . Bo nie ma sensu równać najtańszego skutera segmentu do najdroższego, tak jak skutera jednocylindrowego do dwucylindrowego. Nie tędy droga i nie ma się co dziwić, że mogłem sie tylko żachnąć :) .

Na całe szczeście, istnieje pare możliwości i każdy może wybrać dla siebie coś pasującego.

PS. Czytam już posty użytkowników Kymco, nazywających swój sprzęt "dziadowskim", chyba nie ma co przesadzać :) . Po prostu faktem jest, iż skuter kosztujący 50% ceny innego, nie za bardzo się nadaje do porównania z nim. Nie ta technika, nie ta klasa, nie ta renoma, nie te materiały... i tak dalej.

Ale przede wszystkim -->> NIE TA CENA.

A jeśli chodzi o pytanie przewodnie tematu, to odpowiem: na razie jeżdże Morphousem (głos: inny), chociaż wydech do następnego skuta już czeka !TAZ .

Tylko, że za moment moge wpaść na nowy pomysł :) .

Edit: I jeszcze coś, w ankiecie podany jest raz model bez określenia pojemności (Burgman 250, 400, 650), ale znajdziemy też cała markę (Piaggio- a jest ich kilka), Majesty, Atlantic tez osobno? Troche "specyficzna" ta tabela :) ...

Opublikowano

Troche "specyficzna" ta tabela :) ...

Specyficznośc mojej tabeli ma określone zamierzenie. Generalnie poszedłem na łatwiznę wstawiając marki pomieszane z modelami, sobie tylko w okreslonym celu.

Kiedys zapytałem bikerów, (co było zamieszczone we wcześniejszym poście) cyt.; " Jaki jest najlepszy motocykl ?tzn marka. Suma sumarum, odpowiedzi były zbieżne. Honda najlepsza, Yamaha kiepskie skrzynie, Kawasaki to słabe ramy, Suzuki do doopy. Najlepiej usłyszałem o BMW; tzn: "chopie są motocykle i jest BMW", to była opinia długoletniego dealera szrotów motocyklowych." , usłyszałem to co chciałem, szczególnie o ulubionej marce Honda. Tak jakoś opinie bikerów znajdują potwierdzenie na naszym forum technicznym. Najwiecej usterek , awarii, zgłaszają kierownicy skuterów Suzuki, czyli powielając ich opinię(bikerów) są technicznie do doopy. Xcitinga kupiłem na probę, nosząc sie z zamiarem zakupu Burgmana, bo wiele osób podkreślało niską awaryjność tej marki. Zresztą marki wogóle wcześniej mi nie znanej, kojarzącej się Keewayem, czy jakoś tam.

I tu wraca ponownie to pytanie.

Czy Suzuki generalnie odstaje od reszty jakościowo, kłopotliwymi i usterkowymi rozwiazaniami technicznymi?

Czy jest to zamierzona taktyka czerpania zyskow przez firmę, z częstego serwisowania produktów?

Czy w końcu, że tu w kraju jest dużo zajeżdżonych modeli sprowadzonych za niska cenę?

Wiadomo, że altruistyczne podejscie koncernów, by produkt był trwały i służył na wieki, dawno już umarło

BTW: wszyscy "powszechnie" wiemy, że największe badziewie, z powodu "wrodzonego" niedbalstwa tworzą Włosi. Ale za to jaki dizajn ! thumbup1.gif

BTW: ciekawe jak tam będzie z awaryjnością naszych starszych Xcitingów za lat 5? :)

Opublikowano

Całkowicie zgadzam się z Big-iem, nie mają sensu takie porównania to tak jakby porównywać nówkę lanosa do e-46:)

Jeżeli chodzi o T-maxa to mogę swoim przykładem świadczyć, że odkąd pierwszy raz w życiu usiadłem za kierownicą nigdy nie

miałem w swoich rękach tak udanej konstrukcji co by ze mną tyle lat bez awarii wytrzymała, ba nawet grama oleju nie biorąc.

Przy wysilonej eksploatacji w naprawdę różnych warunkach, Tmax nie tylko wytrzymuje ale daje przy tym naprawdę dużo frajdy,

i gdy czasem przychodzi mi do głowy głupia myśl, żeby wymienić go na ściga, wtedy pojawiają się obawy, czy nowy sprzęt wytrzyma?:)

Opublikowano

Wziąłem udział w ankiecie. Ale zgodzę się z dr Big że wyspecyfikowane pola w ankiecie nie oddają ani przekroju "co posiadasz" ani przekroju "co się psuje".

Powinno być więcej modeli (czego się nie da zrobić - forum chyba uniemożliwia wrzucenie znacznie większej ilości pól), albo rzeczywiscie podać tylko MARKI a nie MODELE. W tej formie ankieta nie ma sensu i nie da odpowioedzi jej autorowi.

Np Yamaha ma obecnie w ofercie 4 modele maxi, z których tylko 2 są w ankiecie. Ale "Burgman" załatwia wszystkie 3 modele Suzuki.

Opublikowano

W tej formie ankieta nie ma sensu i nie da odpowioedzi jej autorowi.

Np Yamaha ma obecnie w ofercie 4 modele maxi, z których tylko 2 są w ankiecie. Ale "Burgman" załatwia wszystkie 3 modele Suzuki.

Wierz mi, że autor świadomie skomponował ankietę w tej formie :lol:. Długo by tłumaczyć. Pzdr serd.

Opublikowano

Nie wiem jak innym, ale na razie mój Tmaksik się nie psuje, sas sas sas !V !V !TAZ !TAZ a nakręcone ma 41 tys

  • Klubowicze
Opublikowano

Mylący tytuł tematu (tendencyjny) :lol:

Opublikowano

Dlaczego nie piszą użytkownicy T-maxów i Xcitingów w technicznych o awariach ?

Bo ciągle siedzą w serwisie i nie mają czasu pisać :D

Kupiłem w tym sezonie Xcitinga, którego pierwszym właścicielem był Grzegorz76 z Ząbek. Trochę dziwne może wydawać się, że rok produkcji 2009 i jestem już 3-cim właścicielem. Na razie zastrzeżeń do niezawodności nie mam, poprzedni właściciel też nie narzekał.

  • Klubowicze
Opublikowano

Oj, ludzie kochane!... Że też wam się chce ciągnąć kolejny temat o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy...

Pogoda piękna... Jeździć, jeździć, a nie pdolić gupie gupoty! !pomidor To jest temat dobry na zabicie nudy w zimę !yeah

No dobra - to wciągając się w dyskusję powiem tak: dlaczego mam Xcitinga a nie T-maxa? Bo na zakup skuta miałem przeznaczoną określoną kwotę, za którą mogłem kupić prawie nowego Xcitinga pochodzącego z polskiego salonu, lub jakoś-tak-7-8-9-letniego T-maxa niewiadomego pochodzenia (jeśli z udokumentowaną historią, to odpowiednio droższy lub starszy). Nie znając się przy tym zbytnio na technice skuterowej, nie potrafiłbym odróżnić perełki od odpicowanego szmelcu. Gdybym kupował skuter tylko w celach rekreacyjnych, może zdecydowałbym się na ryzyko nabycia starszej (czytaj: potencjalnie bardziej awaryjnej) maszyny. Ale u mnie pojazd jeździ i ma jeździć non stop, codziennie (oczywiście poza okresem zimowym), i mam takie życzenie, żeby dowiózł moje dupsko z punktu A do punktu B zawsze, gdy tego zażądam. Wiem, że starszy - nie musi znaczyć bardziej awaryjny, ale ... ja się nie znam, nie wiem, zarobiony jestem! :D Jak kiedyś będę obrzydliwie bogaty, to se (sic!) kupie nowego T-maxa. I Burgmana 650. I SW-T 600. I BMW Concept C! whist

Eeee..., a póki co jeżdżę z Ekscytacją :) Dosłownie i w przenośni.

Opublikowano

oprócz burgmana 250 , 400 i 650

istnieją też 125, 150 i 200 więc jest 6 modeli o ile mi wiadomo

w kazdym razie jesli spotykam jakiegos maxi na drodze to w większości przypadków będzie to burgman !OK

potem yamaha -raczej 250 (majesty, czasem x-max), rzadko 400 i t-max

w nastepnej kolejności honda (SW-600 ) i piaggio (x9 i vespa)

kymco jest jeszcze rzadsze, ostanio czesciej jednak widać downtowna niz exticinga chociaż te i tak na palcach jednej ręki mozna by policzyć

no i inne równie rzadkie modele to: mp3, honda helix, gp 800, satelis (to znaczy widziałem raz jakąś 125)

to taki mój prywatny, subiektywny ranking :(

Opublikowano

tmax.jpg

Widzę, że ta ciekawa sztuka jest wystawiona na allegro :)

T-max

Opublikowano

Eeee..., a póki co jeżdżę z Ekscytacją :) Dosłownie i w przenośni.

Podpisuję się obiema nogami i ręcyma. Ma wozić, codziennie, bo tak chcem :) I wozi. I wozi bezawaryjnie, a radochy wiele scooter.gif

  • 2 lata później...
Opublikowano

T-max moim zdaniem jest jednym z najlepiej prowadzących się maxi, handlowałem maxi ale przez to że nie chcieliście kupować to już nie handluje. T-max'a miałem bardzo długo bo był z 04 roku ale jeszcze z jedną tarczą z przodu więc sobie nim długo pojeździłem, rewelka spalanie litr większe od silvera ale za to przyspiecha lepsza, sztywniejszy w zakrętach, bezawaryjność równa silverowi. Burków miałem około 20stu sztuk 650tek i w 90% od razu na start była do roboty skrzynia. Co do bezawaryjności to niedocenionym silnikiem jest leader 4t 125, miałem jedną x9 która miała nalatane 120tys i chodziła malinowo. X-max, s-wing w 125 to po 45tys km odbiega już mocno nawet na słuch od ideału, a często już nie było czego reanimować. W sumie to większość tego znam od każdej śrubki więc w razie czego możecie na mnie polegać.

Opublikowano

Widzę, że ta ciekawa sztuka jest wystawiona na allegro :smile:

T-max

Ta "ciekawa" sztuka to był wypicowany w Polsce szmelc pochodzący z francuskiego śmietnika :) . Byłem wtedy w Krakowie go oglądać.

Na zdjęciach wyglądał nawet ok.

0f33bfdaf8f94dba824579a3cfc5901c.0.gif

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Jeździłem próbnie na T-max'ie,dlatego polecam ten sprzęt.Tymczasemnie wiem jaki jest komfort jazdy Excytacją - zatem nie mam porównania.

Jednak marka robi swoje.

Opublikowano

W tym roku znabyłem T- MAXa , przesiadując się z małego DL'a i jeździ mi się o wiele lepiej :)

Myślę, że na popularność wpływa cena , tu T-max słabo wypada, bo za nowego jak i za dobrą sztukę na rynku wtórnym , też trzeba trochę zapłacić, ale to doborze wydane pieniądze ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...