Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Konkurenci Vectrixa nie śpią


Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator
Opublikowano

W czasie kiedy Vectrix czy Govecs zmaga się z pozyskiwaniem klientów na swoje e-maxi-skutery konkurencja z Chin także mocno (albo i mocniej) walczy w tym temacie. Ostatnio dostałem maila o chęć współpracy na naszym rynku. Chodzi oczywiście o maxi skutery EV. Przeglądając maila zaciekawił mnie jeden model :)

Model T3 (replika Majesty Sport)

t3electricscooterside.jpg

t3electricscooter.jpg

Dość rozsądnie prezentują się parametry techniczne... oczywiście pytanie jak to wygląda w praktyce whist

Model Name T-3 (Electric scooter)

Battery Capacity 60AH

Battery Type Lithium-ion

Battery Voltage 72V

Motor Power(w) 6000W

Battery Charge Time 4 hours

Max. Number of Charge 2000times

New Weight(kg) 180

Dimensions(mm) 2160*800*1130

Wheelbase 1540

Tire Size (inch) 130/60-13

Max loading weight(kg) 154

Max Speed 100Km/ Hour Brake Mode(F/R)

Starting System Electric

Nie znalazłem niestety podawanych oficjalnie parametrów zasięgu. Nieoficjalnie skuter ma wystarczać na 50 do 100 km na jednym ładowaniu. Parametr ten jest uzależniony wiadomo od czego... masa kierowcy, nachylenie podłoża itd...

W sumie Vectrix oferuje podobne parametry... tyle tylko, że aktualnie idzie do niego aku Li-Po i posiada odzysk energii.. a tutaj mamy jeszcze Li-Ion, które różnią się przede wszystkim ceną... choć Polimery ostatnio są coraz bardziej dostępne cenowo.

Tak czy owak cena chrl powala. Niestety aby pojazd oferować w PL to po doliczeniu kosztów, shippingu, ceł, vatów i innych musiałby kosztować (wg wstępnych wyliczeń) ~ 15 tpln. Mało to czy dużo... pozostawiam ocenie Wam :P

Ps. Tutaj trochę e-tech do rozgryzienia przez M@rkiza :)

t3curveonetech.jpg

Ps 2. Specjalnie dla Klubu Morpousa :)

Model T1 (replika Morphous)

Opublikowano

Może trochę OT, ale ze sprawdzonych źródeł wiem, że w Klubie Morphousa zapanował niepokój i rozdarcie na dwie grupy: zwolenników oraz przeciwników morfeuszy elektrycznych :P ...

Poczekajmy na cene beny w granicach 7- 8 PLN :D ...

Opublikowano

Może trochę OT, ale ze sprawdzonych źródeł wiem, że w Klubie Morphousa zapanował niepokój i rozdarcie na dwie grupy: zwolenników oraz przeciwników morfeuszy elektrycznych :blink: ...

Poczekajmy na cene beny w granicach 7- 8 PLN whist ...

Z aut już silniki wymontowują, tylko czekać, jak do skutera silnik od pilarki elektrycznej wsadzą :blink:

Ale jak widać, można tanio, metodą chałupniczą whist

KLIK

  • 3 tygodnie później...
  • Administrator
Opublikowano

Ładowanie aku trwające tyle samo co tankowanie na tradycyjnej stacji?

Już wkrótce to może być realne... KLIK

Walka o idealne źródło napędu (zasilania) pojazdów elektrycznych trwa... i bardzo dobrze :lol:

Opublikowano

Poczekajmy na cene beny w granicach 7- 8 PLN :lol: ...

O Matko, o Matko, Robert nie strasz, 4_6_217v.gif, chyba pierwszy kupię Vertrixa !w00t

Opublikowano

Ładowanie aku trwające tyle samo co tankowanie na tradycyjnej stacji?

Już wkrótce to może być realne... KLIK

Walka o idealne źródło napędu (zasilania) pojazdów elektrycznych trwa... i bardzo dobrze :)

bardzo ciekawa sprawa,

postęp na tym polu zawsze mnie cieszył..

Ale póki co popłacimy za wachę no dojazd do roboty po 3-4Euro zanim to wejdzie i o ile tego nie sprzątnie światowa mafia paliwowa w ten czy inny sposób..

  • Sympatycy
Opublikowano

Ładowanie aku trwające tyle samo co tankowanie na tradycyjnej stacji?

Nie tak szybko Mariusz... Chyba że podłączysz do linii wysokiego napięcia... Problem z dostępnością przyłączy z odpowiednią mocą. Dlatego by skrócić czas ładowania nawet obecnie stosowanych aku litowych różne firmy oferują tzw. terminale ładownia - przeważnie ok. 3,7 kw (230 V, 16 A) tzw. zwykłe gniazdko oraz port trójfazowy o mocy 22 kw (3x 230 V , 32 A)

A tu link gdzie jasno opisano o co biega z mocą i szybkim ładowaniem

http://www.samochodyelektryczne.org/akumulatory_litowo-jonowe_ktore_mozna_naladowac_w_sekundy.htm

Opublikowano

230V 16A.... 3x230V i tylko 32A? Markizie coś namotałeś ;P Z tego co sprzed lat pamiętam z technikum elektronicznego to trójfazowy 380V. Ilość amperów (prąd) ograniczona zabezpieczeniami i okablowaniem (duży prąd = dużo ciepła i kabelki się topią, trzeba grubaśne + odpowiednie bezpieczniki).

To co napisałeś to ograniczenia "ludzkich" gniazdek. Zwykle gniazda 230V są zabezpieczane bezpiecznikami 16A (i stosowne kabelki są użyte w instalacjach, które tyle wytrzymają, ale więcej - już niekoniecznie).

Gniazdko "cywilne" trójfazowe ma napięcie ~380V i zabezpieczenia + okablowanie na większe prądy niż 16A (np na wspomniane 32A, choć tutaj może być i więcej).

Opublikowano

230V 16A.... 3x230V i tylko 32A? Markizie coś namotałeś ;P Z tego co sprzed lat pamiętam z technikum elektronicznego to trójfazowy 380V.

Należy prędziutko odświeżyć wiedzę, absolwencie :) Choć pierwiastek z trzech nadal około 1,73 wynosi, to się fazowe napięcie zmieniło :(

Pozdrawiam

M.

Opublikowano

.............Przeglądając maila zaciekawił mnie jeden model :)

Model T3 (replika Majesty Sport)

Dość rozsądnie prezentują się parametry techniczne... oczywiście pytanie jak to wygląda w praktyce :P

Tutaj odpowiednik z USA. Jest ciekawe porównanie różnych cech, względem do Vectrixa. Są użytkowane przez Policje w różnych krajach, m.in. w Hiszpanii. ZEV

Opublikowano
Z tego co sprzed lat pamiętam z technikum elektronicznego to trójfazowy 380V.

Takie było, a teraz mamy 400V międzyfazowe, a faza z zerem 230V. Wiele osób nadal mówi 220 :blink:

Wracając do tematu elektrycznych pojazdów, to nie bardzo wierzę w to, że jeśli stanie się powszechnym jazda takimi wynalazkami, to będzie to tanie. Jeśli jedno źródło będzie się wyczerpywało, to ktoś musi zarobić na drugim. Jakoś mi się nie chce wierzyć, że nikt nie blokuje badań nad elektrycznymi napędami. W dobie takiej techniki i tyle lat się z tym już borykają. Wprowadzana na siłę hybryda jakby tylko potwierdzała, że jeszcze trzeba wycisnąć z tego kasę, póki można. Na ropę, elektrownie słoneczne, wodne, wiatrowe jest monopol i pewnie na to też będzie. Choć czemu do tej pory nie podbijają ceny gazu? Jakieś światełko w tunelu jest, bo straszą od kilku lat, że gaz zdrożeje i do aut nie będzie się opłacało instalacji zakładać, a tymczasem dziesięć lat minęło i jest tak samo.

Opublikowano

Czyli wygląda na to, że probem długiego czasu ładowania akumulatorów pojazdowych wynika nie tyle z możłiwości akumulatorów (które się na naszych oczach zmieniają) ile z ograniczeń ładowarek.

Na mnie zrobiło wrażenie, że stacja ładująca aku doTesli w 10 s musi mieć moc przekraczająca 25 MW thumbup.gif Przy okazji akumulator ładowany z taką mocą chyba by eksplodował :) No chyba, że by się rpzy tym wcale nei nagrzewał ..:blink:

Na którychś targach motoryzacyjnych widziałem taką koncecpję (co prawda dotyczy samochodów, ale teoretycznie można by zaprząc ją i w motocyklach), że zespół akumulatorów w aucie byłby wyjmowalny od spodu. Wówczas auto podjeżdza do stacji akumulatorowej, staje nad urządzeniem, które wyciąga od spodu zespół akumulatorów (taka winda i tasma z akumulatorami poziom niżej) i wsadza inny - naładowany. A jego aku idą do ładowania. Wówczas czas "ładowania" = czasowi wymiany zespołu akumulatorów. A faktycznie ładowanie by się odbywało dłużej.

Oczwiście trochę nieswojo bym się czuł wiedząc, ze mam w aucie nie swoje akumulatory, ale prewnie można by przywyknąć.

  • Sympatycy
Opublikowano
Na którychś targach motoryzacyjnych widziałem taką koncecpję (co prawda dotyczy samochodów, ale teoretycznie można by zaprząc ją i w motocyklach), że zespół akumulatorów w aucie byłby wyjmowalny od spodu.

Renault Fluence Z.E. to pierwszy na świecie samochód wyposażony w system szybkiej wymiany akumulatorów Quick Drop. W Izraelu ( a w przyszłym roku duża sieć w Australii) do końca roku będzie 40 takich stacji

Dane techniczne: Prędkość maksymalna: 135 km/h (ograniczona elektronicznie),Zasięg na jednym ładowaniu: około 170 km w cyklu NEDC

Masa pojazdu: około 1543 kg, Akumulatory: litowo-jonowe firmy AESC, Czas ładowania 0-100%: 6-8 h (10 lub 16 A, 220 V), Czas ładowania 0-80%: około 30 minut (32 A, 400 V 3f), Energia zgromadzona w akumulatorach: około 22 kWh, Możliwość wymiany akumulatorów w 3 minuty,

Opublikowano

Hmm, ok. 330 PL za "wynajem" akumulatorów co miesiąc... Ostatnio zatankowłem za tą sumę ok. 65 litrów Pb95...

Opublikowano

Renault Fluence Z.E. ...Dane techniczne: Prędkość maksymalna: 135 km/h (ograniczona elektronicznie),Zasięg na jednym ładowaniu: około 170 km w cyklu NEDC

Masa pojazdu: około 1543 kg, Akumulatory: litowo-jonowe firmy AESC, Czas ładowania 0-100%: 6-8 h (10 lub 16 A, 220 V), Czas ładowania 0-80%: około 30 minut (32 A, 400 V 3f), Energia zgromadzona w akumulatorach: około 22 kWh, Możliwość wymiany akumulatorów w 3 minuty,

Tesla moim zdaniem jest niepobitym dotychczas trend setterem i wystarczy tylko porównać możliwości Sedana S: - 160, 230, or 300 mile range pack, 45 minute QuickCharge...

Pozostałe dane techniczne i sama stylistyka, moim zdaniem nie pozostawiają złudzeń, Who`s the Boss cool.gif Tesla Sedan S

  • Sympatycy
Opublikowano

Zrobił się mały OT w temacie...

Tesla to już MARKA w światowej motoryzacji pod napięciem. Przykładowe info: Tesla Motors będzie produkować kompletne napędy trakcyjne, ładowarki i pakiety akumulatorów dla Toyoty RAV4 EV...

A tak śmigają piękne Tesle:

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

... czyli Motor Compo oraz e-canopy

Trochę zbyt udziwnione jak dla mnie. Ale ja starej daty jestem <_<

Opublikowano

Jest jeszcze jeden problem, z którym (przynajmniej w kontekście naszego forum) prędzej niż później trzeba będzie się zmierzyć:

Jak określić czy dany skuter elektryczny należy do kategorii maxi-skuterów?

Na dziś oceniamy subiektywnie, że taki Vectrix to maxi, ale Honda Motor Compo czy Yamaha EC-03 zdecydowanie maxi nie są.

Jak określić kryterium klasyfikacji do "elektrycznych maxi" (odpowiednik "min. 125cc" w spalinowych)?

Czy np. hipotetyczny elektryczny Kymco Dink ("spalinowo" produkowany w wersjach 50/125/200) będzie maxi czy taż nie? :blink:

Opublikowano

Wagowo ?

Opublikowano

Wydaje mi się, że moc (a może prędkość max?) odgrywa tu jakąś rolę :blink: .

Opublikowano

Na pewno waga, moc czy V-max mogą zostać przyjęte jako kryterium ale... trzeba ustalić jakąś wartość tego parametru, powyżej której elektryczny skuter będzie można uznać za maxi.

W tym cały problem, który parametr wybrać i jaką jego wartość uznać za "mityczną granicę" pomiędzy maxi a... hm... "nie-maxi"? :D

P.S. Nie wiem jaka była geneza wytyczenia granicy 125cc ale teraz wiemy, że np. Kymco Agility 125cc jest maxi a Honda Lead 110cc maxi nie jest. :)

Opublikowano

A ja bym się kierował zasięgiem na bateriach i Vmax.

w koncu maxi !scooter ma byc nie tylko do miasta.

  • 4 tygodnie później...
  • Klubowicze
Opublikowano

podobno już od 9 stycznia 2012 suzuki wprowadza na rynek to elektryczne maleństwo ale ceny nie podają

e-Let's

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...